زنا

امکان توطئه و دروغ در اثبات زنا

 با سلام بر اساس فقه اسلامی برای اثبات زنا باید چهار مرد یا سه مرد و دو زن شهادت به زنای شخص گناهکار بدهند. 1.حال از کجا می توان مطمئن بود که مثلا یکی از مردان با دوستان خود داستانی طراحی کنند و با گفتن یک داستان واحد از یک زن بی گناه زانیه ساخته نشود؟با توجه به این که شهادت شهود هم در یک جلسه رخ می دهد حتی اگر از قبل هم داستانی نداشته باشند نفر اول هرچه بگوید نفرات بعدی می توانند آن را تکرار کنند.حتی ممکن است یکی از آنها نشانه ای از بدن زن دیده باشد مانند خال بر روی بدن و آن را هم به عنوان نشانه به بقیه گفته باشد. 2.آیا پس از آن که با شهادت چهار شاهد حکم حد بر زنی لازم شد آیا می تواند به طریقی ادعای دروغ بودن حرف شهود را بکند و خود را نجات دهد.

دوستی با جنس مخالف با وعده ازدواج

سلام سوال اول - اگر در سن اوایل دانشگاه . به دوست دختر با قول ازدواج برود جلو . و دختر خواستگار های دیگر را با این امید رد کند . و در اخر پسر نتواند به علت کمبود سن و شرایط اقتصادی بد به قول خود عمل کند و دختر اون مورد های خوب را از دست بدهد . چه حکم شرعی بر گردن پسر است ؟   سوال دوم - اگر دختری قبلا با فرد دیگری رابطه داشته و حتی باکره بودن خود را از دست داده باشد ولی بعدا با پسر دیگری دوست شده باشد و با این فرد دوم هم رابطه برقرار کرده باشد، در این صورت حکم پسر دوم چیست برای رهایی از گناه ؟ شرایط ازدواج هم نداشته باشد . چه کار باید بکند .

تا کجا می تونم در مقابل وسوسه اش مقاومت کنم؟

سلام
من جوانی ۲۲ ساله هستم.
مدتی است با خانمی که شوهر داره ولی شوهرش معتاده ، به صورت تلفنی و پیامکی رابطه دارم
ولی اون خانم چندین بار مکررا به من پیشنهاد رابطه داده و من چندین بار رد کردم ولی واقعا وسوسه شدم شدید
الان ذهنم خیلی درگیر شده .
میخوام ببینم اگر رابطه ما در حد آغوش و نوازش باشه ولی دخول نداشته باشم مشکلی داره؟
چون واقعا تحت فشار هستم و بعید می دونم این بار اگر پیشنهاد بده بتونم مقاومت کنم.
از طرفی هم به اون خانم شدیدا وابسته شدم.
باتشکر

آیا گناه غیبت بدتر از 40 زنا است؟

سلام علیکم
آیا حدیثی داریم که گناه غیبت بدتر از 40 زنا است؟

دیده شدن زیر چانه‌ی خانم ها در حکم گناه کبیره

سلام علیکم
در جلسات مذهبی از سخنران ها شنیده ام که در منابع روایی آمده اگر خانمی زیر چانه اش را نپوشاند مانند کسی است که زنا کرده است.

آیا چنین حدیثی وجود دارد؟ لطفا منبع آن را بفرمایید.

اگر حدیث صحت داشته باشد منظور از آن چیست یعنی در آخرت خانمی که زیر چانه اش دیده میشود همان عذاب فرد زناکار را خواهد داشت؟

خودارضایی به خاطر فرار از گناه

[="Arial"]بسم رب الحیدر

سلام و ادب و احترام
دلایلی که افراد نسبتا مذهبی و مثبت به خودارضایی دچار میشن دو چیزه
اولا میخوان بر شهوت و افکار مزاحم خودشون غلبه کنن
دلیل دوم و فوق العاده مهمش اینه که وقتی اوج شهوت جوانی باشه و این بستر گناهی که امروزه فراهمه خیلی خیلی ساده میشه با جنس مخالف رابطه جنسی برقرار کرد و برای اینکه گرفتار زنا نشوند ناچارا خودشون رو با خودارضایی ارضا میکنن چون همه ی ما همیشه از گناه زنا شنیدیم و ذهنیتمون نسبت بهش خیلی حساس و منفیه و دلمون نمیخواد هیچوقت مرتکب زنا بشیم حتی یک بار چه بسا خیلی وقتا شرایط گناه با جنس مخالف و اون لذتهاش کاملا برا شخص فراهمه حالا شما لذت ارتباط با جنس مخالفو بزار یه طرف و لذت خود ارضاییم یه طرف من دیدم کسی که گریه میکنه و دلش خونه فقط بخاطر خدا و دچار نشدن به این گناه با سختیهای بسیار به سمت این گناه نمیره اما واسش هم خیلی سخته کنترل شهوتش و ترک خودارضایی حالا واسه این شکل خودارضایی توقع اجر و پاداش از خدا نمیشه داشت ولی کسی که به آسونی هر چه تمام تر میتونسته همه جور لذت و عشق و حالی بکنه و خودشو با خودارضایی کنترل کرده … و از طرفی کسایی که خیلی راحت همه جور غلطی انجام میدن بالاخره به حرمت حرمت نگه داشتن این آدما از زنا باید یه تفاوت فاحشی بین این دو نمونه آدم باشه دیگه
من بعضیارو میشناسم شرایط گناه واسشون فوق العاده راحت فراهمه یعنی فقط کافیه تا اراده کنه و هر چنتا دختر که میخوان واسشون ردیفه اما از ترسی که از زنا دارن حتی یک بار هم تن به زنا ندادن اما چند سالیه که خود ارضایی رو به جون خریدن تا از شهوت سرکش خودشون و گناه زنا نجات پیدا کنن
حالا دو تا سوال دارم خیلی هم تنها از من پرسیده میشه بین زنا، خود ارضایی و لواط کدوم گناه بیشتری داره و اینکه با توجه به توضیحات بالا آیا این مدلی درسته و تکلیف آدمی که خودارضاییش این شکلیه چیه؟
(از کارشناسان عزیز خواهش میکنم جواب سوالهارو خیلی سنجیده و با علم و اطلاعات بالا و با مشورت با اساتید بزرگ و بالاتر خودشون جواب بدن چون سوال خیلی مهم و رنج و دغدغه ی خیلیاست)
انشالله اربعینی همه اسک دینی ها بین الحرمین باشیم Cray 2

اللهم عجل لولیک الفرج
یاعلی مدد[/]

زنازادگی و شهادت

سلام

باتوجه به شرط شماره ۶ در این پست من باب شرایط لازم برای شاهد در فقه اسلامی و قوانین حقوقی ج.ا.ا. یعنی:

نقل قول:

6-حلال زادگی (طهارةالمولود )

گواهی زنا زاده هر چند در بارهی امور ناچیز واندک پذیرفته نیست .
البته در این زمینه کسی که زبانزد مردم است نسبت زنا زادگی تا زمانی که یقین ایجاد نکند اعتبار وارزشی ندارد . گرچه تعداد کسانی که این مطلب را عنوان میکنند زیاد باشد .اصل به یقین رسیدن زنا زادگی شاهد میباشد .

شهادت زنازاده مورد قبول نیست.

چند سوال:

۱- آیا این قانون طبق ادعا "اسلامی" است یا خیر؟
۲- اگر پاسخ به سوال بالا مثبت بود، بفرمایید: چرا زنازاده حق شهادت ندارد و به خاطر جرم نکرده، ناخواسته و کاملا غیر ارادی، مجازات میشود؟ آیا این مشابه به بردگی گرفتن سیاه پوستان و تحقیر آنان به خاطر رنگ پوستشان نیست؟

یاعلی

زنان پاکدامن برای مردان پاکدامن؛ و مردان پاکدامن برای زنان پاکدامن

با سلام وخسته نباشیدخدمت کارشناس محترم.
یه ایه توی قران داریم که میگه زنان پاکدامن برای مردان پاکدامن ومردان پاکدامن برای زنان پاکدامن و زنان خبیث برای مردان خبیث و مردان خبیث...(سوره نور)واقعا اینجوریه؟خیلی وقتها میبینیم که مردایی خوبن ولی همسراشون پاک نیستن وهمچنین زنایی خوبن شوهراشون خوب و پاک نسیتن.میخواستم بدونم اینها با هم منافاتی ندارند؟

کارشناس بحث : هدی

تحریم ازدواج با زناکاران و بحث افشا نکردن گناه

با عرض سلام خدمت کارشناس محترم

در قرآن کریم سوره نور، ازدواج مومنین (چه زن و چه مرد) با زناکاران تحریم شده و و در قانون مدنی هم یکی از عوامل فسخ نکاح باکره نبودن زن هست و زنی که باکره نیست حق ندارد آن را مخفی کند.

اما در کلام الله مجید سوره فرقان در اینباره آمده است که کسی که مرتکب عمل شنیع زنا شود تا توبه نکند بخشیده نمیشود ...

و در روایات هم آمده است که باید بین خود و خداوند توبه کند و گناهش را حتی برای اجرای حد و پاک شدن اقرار نکند

در اینجا سوال پیش می آید که اگر زنی چنین گناهی مرتکب شد و توبه کرد باز هم باید ضمن عقد به رابطه نامشروعش اعتراف کند ؟ اگر جواب مثبت هست این با احادیثی که افشای گناه را حرام دانسته اند چگونه منطبق خواهد بود؟

دوم اینکه آیا در قانون چنین حقی برای زنها هم آمده است؟ یعنی ازدواج نکردن با مردان زناکار