حدیث

-:¦:--:¦:- تقویم شمیم یار 97 -:¦:--:¦:- پرطرفدار ترین تقویم دسکتاپی اذان گوی مذهبی

مقام معظم رهبری تقویت روحیه انقلابی و جهادی، مهمترین وظیفه مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی است/ باید همه تلاش خود را مصروف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنید و بدانید اخلاق نیز همراه با تقویت این روحیه و میل به جهاد در راه خدا ایجاد و ماندگار میشود/ مسئولان باید جریان عظیم نیروی انقلاب را تقویت کنند و بگونه ای عمل نکنند که جریان انقلابی تضعیف و جریانِ مقابل آن در محیطهای فرهنگی تقویت شود. معرفی نرم افزار شمیم یار 1397 در راستاي مقابله با اثرات مخرب جنگ نرم دشمنان ، نرم افزار تقویم شمیم یار به عنوان اولین تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی ، توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با محتوایی جامع و مفید طراحی و چند سالي است که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.امیدواریم با استفاده از این محصول و رضایت داشتن از آن ، ضمن دعای خیر برای همه دست اندرکاران تولید این نرم افزار ، در انتشار رایگان آن بین دوستان و آشنایان خود و در مدارس و دانشگاه ها و ... کوشا باشید. هزینه استفاده از این نرم افزار هدیه 14 صلوات به روح مطهر بانوی دو عالم ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد پس از دانلود ، فایل را از حالت فشرده خارج نمایید و پس از نصب سیستم را ری استارت نمایید. در صورتيکه با کندي در اجراي تقويم مواجه شديد به قسمت تنظيمات تقويم رفته و گزينه «نصب فونت» را غير فعال نماييد تقويم پس از محو شدن در کنار ساعت ويندوز قرار مي گيرد که با باز کردن فلش کنار ساعت ويندوز در پايين صفحه آن را خواهيد يافت. برای رفع مشکل نصب و اجرا در ویندوز 10 و برخی ویندوزها اینجا کلیک کنید قابلیت های تقویم شمیم یار: نمایش تقویم به صورت روزانه با قابليت جابجايي بين روزها نمایش تقویم شمسی ، قمری يا میلادی و اوقات شرعی در کنار دسکتاپ ويندوز نمایش کامل رویداد های ملی و مذهبی و میلادی (جامع تر از تقويم هاي رسمي) نمايش تقويم گرافيکي با طرح جدید مناسبتی ماهانه با قابليت مشاهده رويدادهاي هر روز نمایش اوقات شرعی روز برای شهر دلخواه با قابلیت نمايش و چاپ اوقات شرعي کل سال پخش اذان در هنگام اذان به صورت خودکار با قابلیت انتخاب 18 اذان دلخواه هشدار دهنده اذان با قابليت تنظيم بين 1 تا 30 دقيقه قبل از اذان هر روز حاوي آيات گلچين شده قرآن کريم همراه با ترجمه و پخش آنلاين و تفسير هر روز حاوی مطالبی در جهت شناخت زندگی ائمه اطهارعلیهم السلام هر روز حاوي يکی از احاديث زیبای معصومین همراه با ترجمه هر روز حاوي یکی از احکام شرعی مطابق با فتاوا و استفتایات مقام معظم رهبری هر روز حاوي يک زندگینامه شهید آن روز ، وصيتنامه ، خاطره و ... به علاوه یک صوت در روزهای آدینه هر روز حاوي مطالب مشاوره و تربيتي کاربردی برای همه اقشار جامعه هر روز حاوي چند بيت شعر پيرامون امام زمان(عج) به علاوه یک صوت مهدوی در روزهای آدینه هر روز حاوی یکی از گزیده بیانات حضرت امام یا مقام معظم رهبری هر روز حاوی یکی از سخنان ارزشمند بزرگان و علمای دین نمایش اعمال عبادی سال (ذکر ادعیه و نماز و اعمال مخصوص مناسبت ها) امکان ثبت یادآوری برای روزهای دلخواه جهت هشدار دادن به شما امکان ثبت یاداشت های روزانه در هر روز دلخواه اجراي خودکار تقويم با هر بار اجراي ويندوز بدون ايجاد کندي در سيستم قابليت پنهان کردن تقويم و استفاده مجدد در هر بار نياز تنها با يک کليک نمایش خودکار سر خط مطالب و رویدادهای هر روز بدون باز کردن تقویم امکان مشاهده ویژه نامه عطر ریحان (هر هفته شنبه ها یک ویژه نامه جدید) امکان جستجوی پرسش و پاسخ در جستجوگر جواب نمايش تعطيلات رسمي با رنگ و آيکون مشخص نمایش تازه های انجمن گفتگوی دینی در حالت آنلاین معرفی مراکز پاسخگو جهت دريافت هر گونه مشاوره و معرفی تولیدات انجمن گفتگوي ديني

برای رفع مشکل نصب و اجرا در ویندوز 10 و برخی ویندوزها اینجا کلیک کنید

احادیث اندک بودن تعداد زن و فرزند

سلام

یک حدیث دیدم بدون منبع با این متن:

اندک بودن تعداد زن و فرزند یکی از دو آسایش است.

آیا چنین حدیثی داریم؟ آن وقت آن یکی آسایش چیست؟

با تشکر

میانه روی در احادیث

با سلام خدمت اساتید و کاربران محترم

در صفحه 593 و 594 کتاب احتجاج که به زبان فارسی من مشاهده کردم حدیثی دیدم به شرح زیر:

145- از حضرت امیر علیه السلام نقل است که به رأس الیهود فرمود: شما در دینتان چند فرقه شدید؟ گفت: بر چند و چند فرقه.

حضرت علیه السلام فرمود: کذب بافتی! سپس روی به مردم نموده و فرمود: بخدا قسم اگر مسند برایم بیندازند وبر آن نشینم به اهل تورات و اهل انجیل و اهل زبور و اهل قرآن به کتاب خودشان قضاء و داوری نمایم.

یهود هفتاد و یک فرقه شد، که هفتاد فرقه اش جهنّمی و تنها یک فرقه اش اهل بهشت است. و آن همان فرقه ای است که از یوشع بن نون وصی موسی علیه السلام پیروی کردند.

و نصاری هفتاد و دو فرقه شدند، هفتاد و یک فرقه اش دوزخ و تنها یک فرقه ایشان اهل بهشت شدند، و آن مان گروهند که از شمعون وصی عیسی پیروی کردند.

و این امّت نیز هفتاد و سه فرقه خواهند شد، که هفتاد و دوتای آنها در آتشند و تنها یک فرقه اش اهل بهشتند، و آن فرقه ای است که از وصی محمد صلی الله علیه و آله پیروی خواهند کرد - در اینحال دست مبارک خود را بر سینه اش زد - سپس فرمود:

سیزده فرقه از آن هفتاد و سه فرقه تماما دوستی و مودت مرا می پذیرند، که تنها یکی از این سیزده فرقه اهل بهشتند، و ایشان گروه میانه رو هستند، و دوازده فرقه الباقی همه اهل آتشند.

 

مشابه این حدیث در کتب دیگر آمده با کمی تغییر یا کم و کاستی یا بخش های اضافه تر. البته اضافه کنم که ممکن است فرقه های دیگر یا وارد بهشت شوند یا وارد جهنم؛ بنا بر دلایل عقلی و هم چنین تفسیر البرهان آیات 70 تا 74 غافر

 

اما سوالم اینجاست منظور از گروه میان رو چی می باشد دقیقا؟

که در خطبه 127 نهج البلاغه هم آمده:

 

وَ خَيْرُ النّاسِ فِىَّ حالاً النَّمَطُ الاَْوْسَطُ، فَالْزَمُوهُ وَالْزَمُوا السَّوادَ

بهترین مردم در باره من مردم معتدل هستند، پس ملازم راه وسط باشید و با اکثریت

الاَْعْظَمَ فَاِنَّ يَدَاللّهِ عَلَى الْجَماعَةِ، وَ اِيّاكُمْ وَالْفُرْقَةَ فَاِنَّ الشّاذَّ مِنَ

همراه شوید، که دست خدا بر سر جماعت است، و از تفرقه و جدایى بپرهیزید، که یکسو شده از

النّاسِ لِلشَّيْطانِ، كَما اَنَّ الشّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ .

مردم بهره شیطان است، چنان که گوسپند دورمانده از گله نصیب گرگ است.

 

ملازم راه وسط یعنی چی؟ در چه چیز باید به افراط و تفریط کشیده نشویم؟ منظور این است که به چپ و راست نریم و منحرف نشویم؟ اگر توضیح بفرمایید ممنون میشوم و اینکه چرا باید با جماعت بود ممکن است در بلادی باشیم که فرقه یا دین اش فرقه کند یا اصلا کافر و مشرک باشند. و اینکه اگر سوال طولانی است برای پاسخ دادن می تواند سوال را کوتاه نمایید.

به وقت بلا و سختی

اگه عمری باشه احادیث در باب سختی و بلا و چگونگی برخورد با آن در این موضوع گرد آوری میشه ودوستان هم دوست داشتن احادیث در این خصوص بذارن
اولین پست با فازی از دعای هفتم صحیفه


گاهی زندگی و مشکلاتش بهت فشار میارنگاهی برنامه ای که ریختی اون جور که میخوای پیش نمیرهگاهی پازل زندگیت رو که با جون کندن چیدی دستی میاد بهم میزنه گاهی، گاهی، گاهی ...خلاصه اوضاع بر وفق مردات نیستتویی و کلی گله و شکایتاز همه از دوست و خانواده، از زمین و زمان، از خودت، حتی از مقدسات و خداهمچین مواقعی کسی که بی منت، بی اعتراض گوش میکنه فقط خداستتا خالی شی تا اروم بشیاما امون از روزی که نتونتی اروم بشی نتونی قبول کنی اگه نشد اگه نخواست شاید مصلحت در این بودشاید مصداق همون باشه که گفت چه بسیار چیزهایی که شر می پندارید و برای شما خیر استو چه بسیار چیزهایی که خیر می پندارید و برای شما شر استو کار به قهر و قهر کشی می کشه، کنج غم و اشک و اه نمی دونم شاید این مدل هم گاهی لازمه تا خلوت کنی و یه بررسی تو کارات داشته باشی و باعث بشه با یه عزم جزم برگردی و تلاش کنیولی این حال بد اگه فقط بشه اشک و اه و این سرمای قهر ، روحت رو سرماخورده کنه، طوری که حس و حال هیچ کاری رو نداری، بی حال و کسل اینجاس که باید احساس خطر کرد برا همین لازمه از خودش کمک بخوایی تا از این حال درت بیاره یا اصلا نذاره به این حال بیفتی
پ ن 1: فک کنم تنها کسی که بشه ازشون کمک گرفت تا دعایی یادمون بده برا همچین حالی، کسی نیست جز زینت عبادت کنندگان امام دعاهای زیبا سید ساجدین علیه السلام پ ن 2: برای آشنایی با این دعای زیبا به صفحه دوم مطلب در وبلاگ سر بزنین

تفاوت دختر و پسر در روایات

سلام

قبلا شنیده بودم که شیر پسر خاصیتش بیشتر از شیریه که مادر به دخترش میده ولی سعی کردم زیاد جدی نگیرمش.. حرفی گفته بودن این بود برای پسر خاصیتش بیشتر برای دختر مقدارش... خب اگر اونجوریه که دستتون درد نکنه به دختر آب بدین دیگه..

اما الان این حدیث رو جدیدا شنیدم و واقعا نمیتونم درکش کنم..... واقعا علت اینکه ادرار پسر با یک بار تمیز میشه ودختر سه مرتبه چیه...
میگن عدالت خدا... این دیگه چجور عدالت خنده داریه .. حدیثی که الان مثلا امام علی دارن میگن یعنی عملا دختر از یک شیر که نجسه بزرگ میشه و پسر نه

جدا از همه اینا چون شیر پسر پاکه اون وقت ادرارش درجه نجس بودنش کمتر میشه؟؟؟؟؟؟؟ خیلی حرف بی ربط و مسخره ایه چون در واقع غذایی که ما ادم های بزگسال هم میخوریم پاکه... اصل داخل بدن انسانه
این تفاوتی که بین دختر و پسر گذاشتن یا تحریفه .. یا هم واقعا مسخرست و عدالت خدا هم همچین عدالت نیست خنده داره بگیم اینجا هم عدالته..

پیوست:حدثنا محمد بن الحسن بن احمد بن الوليد رضى الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن ابراهيم بن هاشم، عن الحسين بن يزيد النوفلي، عن اسماعيل بن مسلم السكوني، عن جعفر بن محمد عن ابيه عليهما السلام ان عليا " ع " قال: لبن الجارية وبولها يغسل منه الثوب قبل ان تطعم لان لبنها يخرج من مثانة أمها ولبن الغلام لا يغسل منه الثوب ولابوله قبل ان يطعم، لان لبن الغلام يخرج من المنكبين والعضدين.
(علل الشرایع ج1 ص 294 __ تهذیب الاحکام ج1 ص250 __وسایل الشیعه ج3 ص398 __ استبصار ج1 ص173 __ بحار الانوار ج70 ص 103 و116__ مستدرک الوسایل ج2 ص554 __ فقه الرضا ص95__ من لا یحضره الفقیه ج1 ص 68)

ترجمه حدیث: امام علی علیه اسلام فرمود: (( شیر دختر بچه و ادرار او قبل از اینکه غذا خور شود نجس است و لباس اگر بدان برخورد کرد باید شسته شود زیرا شیر او از مثانه ی مادر خارج می شود . اما شیر و ادرار پسر بچه چنین نیست و شستن لازم ندارد زیرا شیر پسربچه از بازو و شانه های مادر خارج می شود.))

بررسی سند و دلالت حدیث: «بهترین کار برای زنان آن است که مردی را نبیند و مردی او را نبیند»

سلام

حدیثی از فاطمه عليهاالسلام نقل شده که حضرت فرموده اند:

خَیْرُ لِلْنِّساءِ اَنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ

این حدیث جزو احادیث معتبر است و در ادامه آن پیامبر حضرت «فاطمه زهرا را پاره جگر خود نامید».
تفسیرهای زیادی از این حدیث شده و هر کسی به نوعی سعی کرده این حدیث را در کنار نقش اجتماعی زنان قرار بدهد.
لازم می دانم قبل از آغاز بحث و بیان تفسیر مورد نظرم از این حدیث به بررسی اعتبار و دلالت این حدیث بپردازم

بنابراین از کارشناس محترم خواهشمندم در این خصوص نظرات خود را به طور مستنتد و مستدل بیان نمایند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

صحبتی امروزی و با نگاه انصاف درباره نقش اجتماعی زنان در جامعه اسلامی

خَیْرُ لِلْنِّساءِ اَنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ

بررسی سندی و دلالی حدیث فوق در این تاپیک توسط کارشناس محترم ارائه شده است:

بررسی سند و دلالت حدیث: «بهترین کار برای زنان آن است که مردی را نبیند و مردی او را نبیند»

تفسیرهای زیادی از این حدیث شده و هر کسی به نوعی سعی کرده این حدیث را در کنار نقش اجتماعی زنان قرار بدهد. بعضی گفته اند زنان می توانند در محیطی جدا از مردان کار کنند. برخی گفته اند این حدیث معنی دیگری دارد و حضرت زینب را مثال می زنند که در مقابل یزید و مردم کوفه سخنرانی کرد. برخی به طور کامل در درست بودن این حدیث شک می کنند. برخی هم سعی می کنند با ساختن احادیث جعلی در مورد حضرت فاطمه زهرا جوی ایجاد کنند که حضرت زهرا هم لباسش چادر نبود و آرایش می کرد و با صحابه مرد پیامبر صحبت می کرد و امثال این حرف ها.
بیایید کمی کلاه های خود را با رعایت انصاف قاضی کرده و با در نظر گرفتن بعضی احادیث دیگر در معنی و چگونگی عمل به این حدیث بیاندیشیم.
این حدیث جزو احادیث معتبر است و در ادامه آن پیامبر حضرت «فاطمه زهرا را پاره جگر خود نامید».

در حدیثی دیگر زمانی که پیامبر کارهای داخل خانه را به حضرت زهرا سپرد و کارهای خارج از خانه را به حضرت علی روایت می شود که حضرت زهرا بسیار خوشحال شد و خدا را سپاس کرد که با این تقسیم کار از مراودت با مردان معاف شده است.
تصور کنید طبق گفته برخی از دوستان ما حضرت زهرا به قول امروزی ها «روابط اجتماعی بالا»یی داشته و در کوچه و خیابان با صحابه پیامبر مشغول گفت گو و سلام و علیک می شده است و بعد مردم او را« پاک ترین زنان» می نامند! با هیچ عقل و انصافی جور در نمی آید که معصومی از اهل کسا بگوید بهترین کار برای زن ان است که مردی را نبیند و مردی او را نبیند و خود با صحابه مرد پیامبر ارتباط به قول شما اجتماعی داشته باشد.

به هیچ وجه قصد ندارم نقش اجتماعی زنان را زیر سوال ببرم. با بیان این حرف فقط خواستم کمی با انصاف باشیم. روابط زنان در حد «ضرورت» اشکال ندارد. ولی به شرطی حد ضرورت را مطابق نفس خود تعریف نکنیم! به عنوان مثال وقتی می توان هنگام خرید کالایی را از قفسه برداشت و روی پیشخوان مغازه گذاشت و کارت کشید و بدون هیچ کلامی از مغازه خارج شد، حد ضرورت با انصاف شما کجاست؟ نه با نفس اماره شما؟ و یا وقتی در محیط اداری تنها می توان با چند کلمه بله، خیر، بسیارخوب، و عدد و رقم همه کارها را انجام داد، حد ضرورت با انصاف شما و نه با نفس اماره شما کجاست؟
در مورد حضرت زینب می دانیم که او در اسارت بوده و به زور به حضور یزید آورده شده و در جلو مردم و او به پیامبر و امامش توهین شده و اگر پاسخی ندهد جای تعجب است. در ثانی اگر حضرت زینب با صدای نازک و با سلام و احوال پرسی و روابط اجتماعی بالا پاسخ یزید را داده بود اینگونه از سخنرانی او تحت عنوان «کوبنده» یاد نمی شد!
بیایید کمی تخصصی تر به این مساله نگاه کنیم. در آیه «كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ» راز و سری نهفته است که چشم هایی را که خدا می خواهد باز شوند را باز خواهد کرد. هر کسی بر اساس شاکله خود عمل می کند. لزومی ندارد همه زنان آن گونه باشند که فاطمه زهرا بود و گفت که بهترین زنان اینگونه اند. هیچ صحبتی از باید باشند نشده است. اتفاقا نباید همه آن گونه باشند و خدا هم سر این مساله را خوب می داند. اگر همه بخواهند آن گونه باشند که فاطمه زهرا گفته است، دیگر نه پزشک خانمی نه راننده تاکسی خانمی نه فروشنده خانم و نه کارمند خانمی وجود خواهد داشت! و اگر هم زنی بخواهد آنگونه که حضرت زهرا گفته باشد، در جامعه ای که همه کارها را مردها انجام می دهند نخواهد توانست از چشم مردان دور باشد!
توجه کنید که عبارات بالا به این معنی نیست که باید یک عده بد باشند تا یک عده بتوانند خوب باشند! خدا در ادامه آیه «كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ» تصمیم گیری در مورد خوب بودن و بد بودن افراد را فقط در حوزه تصمیم خودش بیان کرده و گفته «فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدى‌ سَبِيلًا».
شما یا جزو دسته اول هستید که می خواهید سپر بلای خوبی خانم ها شوید و یا جزو دسته دوم که می خواهم به همان خوبی باشید که حضرت فاطمه زهرا فرموده. «اجر هر دسته با خداست به شرطها و شروطها!»
اگر جزو دسته اول هستید لطفا در مورد اعمال خودتان تبلیغ نکنید و سعی نکنید بگویید حضرت فاطمه زهرا چادری نبود و با صحابه مرد حرف می زد و آرایش می کرد! و لطفا سعی نکنید زن های دسته دوم را به راه خودتان هدایت کرده و به آن ها روابط اجتماعی بالا آموزش دهید! نیت خود را خدمت به خدا و خلق خدا قرار داده حتی الامکان در روابط اجتماعی بالای خود از رفتارهای ناپسند که خدا دوست ندارد بپرهیزید تا خدا اجر شما را بدهد. در پرانتز می گویم که اگر هنوز هم به خدا و پیامبر ایمان دارید، ممکن است خدا شما را از سر رحمت به خاطر روابط اجتماعی بالایتان مواخذه نکند، ولی گناه امر به منکر و نهی از معروف مصداق «صد عن سبیل الله» است و گناهی نابخشودنی است. و برای کسانی که خدای نکرده می خواهند با نسبت دادن آرایش و مراودت با مردان و چادر نداشتن و امثال این ها به حضرت فاطمه زهرا وجدان خود را راحت کرده و خود را پاک نشان دهند در پرانتز می گویم که حضرت فاطمه زهرا از اهل کسا و آل عبا و پاره تن پیامبر است و هر کسی به هر عنوانی به مقام او توهین کرده و جایگاه او را پایین بیاورد به پیامبر توهین کرده و به هیچ وجه نمی خواهم وضع چنین کسی را در روز قیامت توصیف کنم!
اگر جزو دسته دوم هستید، دیگر روابط اجتماعی بالا و نقش اجتماعی زن و مانند آن را به خدا واگذار کرده و به گفته فاطمه زهرا عمل کنید. این که سلام واجب است و خوشرویی در اسلام توصیه شده و مانند این ها را کنار بگذارید. جهت اطلاع شما در حدیث معتبر حضرت علی به زن های جوان سلام نمی کرد «وَ کَانَ یَکْرَهُ أَنْ یُسَلِّمَ عَلَى الشَّابَّةِ مِنْهُنَّ» تا اگر زن جوانی بنا بر حیا نخواهد سلام کند مجبور به این کار نشود. پس سلام واجب است یک حرف بیشتر نیست! می خواهید یا مجبورید به سر کار بروید؟ اشکالی ندارد. من خانمی را می شناسم که در اداره خود به هیچ مرد همکار خود سلام نمی کند و بجز بله خیر و باشه و عدد و رقم هیچ صحبتی با هیچ مردی نمی کند ولی انچنان کار خود را خوب انجام می دهد که با کمک خدا از همه کارمندان دیگر معتبرتر است. این نتیجه ایمان به خداست. می خواهید یا مجبورید به خرید بروید؟ اشکالی ندارد. بسیاری فروشگاه های زنجیره ای فروشنده ندارند و صندوق دار آن ها خانم است. حتی اگر فروشنده مرد است می توان کالا را برداشت روی میز گذاشت کارت بانکی را کشید و نهایتا یک عدد چهاررقمی را به زبان آورد! می خواهید تاکسی بگیرید؟! مشکلی نیست! خدا را شکر به برکت حکمت خدا این روزها راننده های خانم حتی در نرم افزارها کم نیستند. و البته اگر خانم ها از هم حمایت نکنند دیگر انتظاری از مردان نخواهد رفت!
توجه کنید که «لا اکراه فی الدین». مجبور نیستید و هیچ کس هم شما را مجبور نخواهد کرد بهترین باشید. فقط تعریف بهترین بودن رو اونجور که نفستون می گه عوض نکنید. با انصاف باشید و به پاکی ها احترام بگذارید تا خدا هم در مورد شما با رحمت قضاوت کنه.
اسلام دین تقوی است. هر کسی بیشتر از خدا حساب ببره و بیشتر از نفسش بترسه و دوری کنه بالاتر می ره. حساب کتاب های احادیث برای شماست که بیاندیشید. «یک لحظه تقوی به هفتاد سال عبادت و هزاران انفاق مال می ارزه». چون انفاق از مالی اه که خدا بخشیده و تقوی در مورد شخص شخیص خود شماست که اصل کار خلقت و امتحان خدا هستید. بدانید و آگاه باشید که «احب العباد الی الله الاتقیاء الاخفیاء» و « ان التقوی منتهی رضی الله من عباده» و «أَفْضَلُ اَلدِّينِ اَلْوَرَعُ.».
بدانید و آگاه باشید که «کسانى که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکى براى آنان در دنیا و آخرت است و خداوند مى‌داند و شما نمى‌دانید» (سوره نور آیه 19)
آقایون روشنفکر و آزاداندیش از شما هم یک خواسته منصفانه و مطابق با حقوق بشر غربی دارم. اگر خانمی نمی خواد به شما سلام کنه و باهتون حرف بزنه، مطابق اصول اخلاقی و آزادی اندیشه و حقوق بشر غربی باید به حقوق و عقاید شخصی اش احترام گذاشته و از حریم شخصی او به عنوان یک انسان آزاد فاصله گرفته و از روی منبر اخلاق و انسانیت به تفسیر نفس خودتون پایین بیایید تا فرهنگ بالایی داشته باشید.
به طور خلاصه، این یک حرف حقه که بهترین زن اونی اه که نه مردی رو ببینه نه مردی اونو ببینه، هر چند تعداد چنین فرشته هایی صفر یا به اندازه انگشتان یک دست باشند، و چه مردان جامعه ما لیاقت چنین زنانی رو داشته چه نداشته باشند! یادتون باشه «لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرَی».
خوب اگر تا اینجای متن را خوانده اید حتما جزو سه دسته از افراد هستید: دسته اول که این نوشته ها رو قبول نداشته و اونها رو به به مسایل سیاسی و جنسیتی و هزار چیز دیگر ربط می دهند!! از این دسته محترم خواهشمندم که دیگر به خواندن ادامه ندهند چون دیگر کاری با ایشان ندارم! دسته دوم کسانی هستند که «اگر دین ندارند لااقل آزاده اند» و با انصاف در مورد حرف های من فکر می کنند ولی خوب به هر حال دوست ندارند به همه بخش های آن عمل کنند. با کمال احترام به فرهنگ بالای ایشان از آن ها تنها یک تقاضا دارم و آن هم این است که با همان فرهنگ بالای خود به خوبی و پاکی و عقاید و حریم دیگران احترام گذاشته و از ترویج راه و روش خود و تحمیل خود به حریم شخصی دیگران پرهیز کنید. با دسته دوم نیز دیگر حرفی ندارم و ایشان را به خدای بزرگ می سپارم. دسته سوم کسانی هستند که ادعای دوستی اهل بیت و تقلید از حضرت فاطمه زهرا داشته و حدیث کسا می خوانند و برای تعجیل در فرج امام زمان دعا می کنند. شما احتمالا چادری و محجبه هستید. اگر جزو دسته ای هستید که چادر را برای منافع شخصی یا خوشگلی و یا هر نیت دیگر جز رضایت خدا و حضرت زهرا به سر کرده اید مجددا شما را به خدای بزرگ می سپارم. در غیر این صورت از شما می خواهم، به خاطر شادی پیامبر و فاطمه زهرا و برای تعجیل در فرج امام زمان و برای ترویج فرهنگ درست زهرایی در جامعه حدیث « خَیْرُ لِلْنِّساءِ اَنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ » را به معنی واقعی کلمه سرلوحه کار خود قرار داده و بگذارید همه ببینند که می شود کارمند بود و چادری بود و به هیچ مردی سلام نکرد و جز بله خیر و باشه و عدد و رقم کلامی با نامحرم سخن نگفت، می شود به خرید رفت و جز رمز کارت بانکی حرفی به زبان نیاورد، می شود روابط اجتماعی بالا با مردان نامحرم را به خاطر خدا ترک کرد و مورد احترام همه نیز قرار گرفت زیرا که «ان العزه لله جمیعا»، می شود سوار ماشین هیچ مرد نامحرمی نشد و به همه کارها نیز رسید، می شود با هیچ آشنا و فامیل نامحرم سلام و احوال پرسی نکرد و از همه نیز عزیزتر و گرانقدرتر بود، و می شود آنگونه که فاطمه زهرا گفته بود تا به دیگران نیز نشان داد که مهربانی زهرایی یعنی چه. مهربانی این نیست که با هر نامحرم مهربان باشیم.«ان المومنون اخوه» یعنی مردان مومن برادرند نه این که مردان و زنان مومن خواهر و برادرند!! مهربان بودن یعنی مانند فاطمه زهرا لباس عروسی به زن مسمند ببخشیم نه این که با مردان نامحرم مهربان باشیم !! بگذارید فرهنگ پاک زهرایی ترویج شود و بدانید که این فرهنگ چنان نورانی و قوی است که هیچ بدی و ناپاکی در مقابل آن یارای ماندن ندارد و«جاء الحق و زهق الباطل» را با چشمان خود ببینید. شاید خدا آنقدر مهربان باشد که زنی را به خاطر محجبه نبودن در آتش نیاندازد، و قطعا این کار را نخواهد کرد، ولی اگر در قیامت به بهشت رفتید و در آنجا لباس مندرس و کثیفی به تن داشتید و اعتراض کردید که خدایا همه اهل بهشت لباس زیبا دارند و من لباس کثیف و مندرس و من شرم دارم در میان آن ها ظاهر شوم و ندا رسید که «این لباس مندرس و ناپاک عفت و حیای توست که خودت به تن خودت دوخته ای» چه خاکی بر سرتان می ریزید!!!؟؟؟ ممکن است خدای مهربان شما را به خاطر سلام و احوال پرسی و بگو بخند با همکار نامحرم تان به بهانه روابط اجتماعی بالا در آتش نیاندازد و قطعا نیز این کار را نخواهد کرد، ولی اگر روز قیامت وارد بهشت شدید و غذایی به شما دادند که در آن تکه های مدفوع بود و ناله کردی که خدایا چرا در غذای بهشتی من تکه های مدفوع است؟ و ندا رسید که «این مدفوع و نجاست متعلق به همان نامحرمی است که در دنیا با لذت و با حرص تناول می کردی پس اکنون نیز که چشمانت باز شده با لذت میل کن» چه خاکی بر سرتان خواهید ریخت؟؟!! آیا وقت آن نرسیده دست از اطاعت نفس اماره برداریم و با توسل به آیه «یرید الله لیذهب عنکم الرجس و یطهرکم تطهیرا» از تمام نجاست ها دوری کرده و خود و جامعه امام زمان را پاک کنید؟ آیا وقت آن نرسیده که به رفتارهای ناپاک و نجس نهیب بزنید که «انی بریء منکم»؟ آیا وقت آن نرسیده دست از عمل به آنچه مردم می خواهند برداشته و به عمل به آنچه خدا می خواهد بپردازیم؟ آیا وقت آن نرسیده که به جای مقصر دانستن زمین و آسمان در بارش بلاها بر سرتان و بر سر جامعه یک بار بگویید «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»؟
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

لذت های خوار کننده


امام علی علیه السلام

هر كه از معصيت هاى خدا لذّت بَرَد، خداوند او را خوار گرداند.

مَنْ تَلَذَّذَ بِمَعَاصِي اللَّهِ أَوْرَثَهُ اللَّهُ ذُلاًّ

ميزان الحكمه ج 13، ص 60 به نقل از غرر الحكم، ح 8823.


چند روز پیش این حدیث که بهمن سال 91 روی این عکس نوشتم روی فضای مجازی گذاشتم
اما چون میدونستم اون موقع ها به منبع حدیث اینقدری که الان توجه نداشتم و ایمیل حدیثی که از پایگاه اطلاع رسانی دار الحدیث برام می اومد می نوشتم به خاطر اعتماد و درست بودن منبعش ولی الان خودم موظف می کنم تا منبعی ندیدم ازش در مطالبم به عنوان منبع اسم نبرم (توی روش تحقیق دلیلش خوندین) و دلیل دیگش اینکه کسی خواست از منبع اصلی استفاده کنه و رفت سراغش بتونه پیدا کنه و سردرگم نشه
خلاصه رفتم سراغ کتاب غرر الحکم و هر چقدر حدیث گشتم پیدا نشد، حدیث مشابه بود ولی عین عبارت نبود.

هر کس به وسیله نافرمانی هاى خدا لذّت بَرَد، خواری کسب کرده است.

مَنْ تَلَذَّذَ بِمَعَاصِي اَللَّهِ أَكْسَبَهُ ذُلاًّ.

غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 640

ترسیدم نکنه من اون موقع اشتباه کردم و منبع درست نزدم رفتم سراغ کتاب میزان الحکمه توی دو جلدش (یکی منبع که بالا اومده و دیگری ميزان الحكمه ج 4، ص 282 به نقل از غرر الحكم، ح 8823) حدیث اومده بود با همون منبع

یه کوچولو گیج شده و رفتم سراغ سایت جامع الاحادیث آنلاین رفتم اونجا هم حدیث در غرر الحکم با کلمه «أَكْسَبَهُ» بود از گزینه حدیث در کتب


منابع دیگری که حدیث در اون بودن آورد


از طریق لینک ها منبع هم وارد کتابخانه دیجتال نور (نورلایب) شدم و دیدم حتی در بعضی نسخ غرر الحکم هم مانند نما متن حدیثی با عبارت «أَوْرَثَهُ اللَّهُ» اومده.

منابعی که با عبارت «أَوْرَثَهُ اللَّهُ» دیدم:

1. غرر الحکم و درر الکلم، یا، مجموعه کلمات قصار حضرت مولی الموالی الامام ابوالحسن امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ترجمه انصاری)، جلد 2، صفحه 686

2. تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، جلد 1، صفحه 186

3. غرر الحکم و درر الکلم آمدی (ره) (به صورت موضوعی) با شرح و ترجمه فارسی. شامل بیش از پنج هزار از کلمات قصار امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) (محلاتی)، جلد 1، صفحه 450

پ ن 1: میخواستم در مورد حدیث حرف بزنم ولی فک کردم شاید نحوه جستجوی حدیث هم بتونه کمک کنه

پ ن 2: البته جز به جز و ریز توضیح ندادم، امیدوارم مفید باشه

پ ن 3: استفاده از سایت های جامع الاحادیث و نور لایب نیاز به عضویت داره

دستورالعمل رفع گرفتاری از علامه سیدعلی قاضی(رحمةالله علیه)+ حدیث

انجمن: 


علامه لاهیجانی انصاری روزی از آقای قاضی پرسیدند که در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و یا در امور اخروی و بن بست کارها به چه ذکری مشغول شویم تا گشایش یابد؟

علامه لاهیجانی انصاری روزی از آقای قاضی پرسیدند که در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و یا در امور اخروی و بن بست کارها به چه ذکری مشغول شویم تا گشایش یابد؟

در جواب فرمودند: « پس از 5 بار صلوات و قرائت آیة الکرسی در دل خود بدون آوردن به زبان بسیار بگو:

اللهم اجعلنی فی درعک الحصینة التی تجعل فیها من تشاء
خداوندا مرا در حصن و پناهگاه خود و در جوشن و زره محکمت قرار بده که در آن هر کس را که بخواهی قرار می دهی تا گشایش یابد.

با دیدن توصیه آقای قاضی در خصوص رفع گرفع گرفتاری ها در وبلاگ یکی از مدارس علمیه
چون منبع مطالب برام مهم دنبال منبع میگشتم اگه پیدا کردم مطلب باز نشر کنم با این حدیث روبرو شدم حدیث جالبیه:

عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ لَا تَدَعْ أَنْ تَدْعُوَ بِهَذَا الدُّعَاءِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ إِذَا أَصْبَحْتَ وَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ إِذَا أَمْسَیْتَ-

داود رقى از حضرت صادق علیه السلام نقل می‌کند آن حضرت فرمودند: از این دعا دست برندار و سه مرتبه در صبح و سه مرتبه در شب آن را بخوان.

«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ».

«خداوندا! من را در آن پوششى که از هر بلا و آفتى حفظ مى‏ کند و هر کسى را که بخواهى در آن قرار مى ‏دهى، قرار بده».
الکافی، ج‏2، ص: 534

دیده شدن زیر چانه‌ی خانم ها در حکم گناه کبیره

سلام علیکم
در جلسات مذهبی از سخنران ها شنیده ام که در منابع روایی آمده اگر خانمی زیر چانه اش را نپوشاند مانند کسی است که زنا کرده است.

آیا چنین حدیثی وجود دارد؟ لطفا منبع آن را بفرمایید.

اگر حدیث صحت داشته باشد منظور از آن چیست یعنی در آخرت خانمی که زیر چانه اش دیده میشود همان عذاب فرد زناکار را خواهد داشت؟