حسین

دستورالعمل اصلی زیارت عاشورا

انجمن: 


سلام

نکته ۱ : هرگونه اخذ وجه و یا پرداخت وجه به شخص دیگر جهت قرائت دستور چله زیارت عاشورا به هر عنوانی اعم از نایب و... صحیح نمی باشد و وجهه شرعی ندارد.
نکته ۲ : از آنجا که دستور زيارت عاشورا دستور خاص مي باشد و شرايط خاصی نيز جهت صحيح بودن دارد ، يک دستور عمومی نمي باشد و توصيه آيت الّله حق شناس جهت انجام آن به صورت عمومی نبوده است ، لذا مناسب تر است دستور دعای توسل که ايشان به صورت عمومی مي فرمودند جهت بر آورده شدن حاجات انجام شود.
اما از آنجا که در وب سايت ها و شبکه های اجتماعی در مورد دستور زيارت عاشورا مطالبی ذکر گرديده است که ممکن است دارای نواقصی باشد دستور صحيح آن در اين صفحه ذکر مي گردد.

دستور قرائت دعای توسل
1- دستور دعای توسل تعداد روز خاصی ندارد و به نيت بر آورده شدن حاجت شروع شود و تا گرفتن حاجت هر روز ادامه يابد - ان شا الّله که بر آورده خواهد شد.
2- مراقبه در اعمال ( انجام واجبات و ترک محرمات )
3- زمان انجام آن در بین طلوع و غروب آفتاب باشد.

دستور قرائت زیارت عاشورای منقول از آیت الله حق شناس
1- صد مرتبه (( الله اکبر ))
2- یک مرتبه سلام آخر زیارت عاشورا ( السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح ...)
3- یک مرتبه لعن آخر زیارت عاشورا ( اللهم العن اول ظالم ... )
4- قرائت زیارت عاشورا از اول تا اول (( اللهم العن اول ظالم ... ))
5- دو رکعت نماز هدیه بمحضر حضرت سیدالشهدا علیه السلام
6- صد مرتبه (( الله اکبر ))
7- قرائت زیارت عاشورا از اول تا انتها همراه با صد لعن و صد سلام
8- دو رکعت نماز زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام

نکات:
1- این دستور تا چهل روز و بدون فاصله شدن بین روزها انجام شود.
2- مراقبه در اعمال ( انجام واجبات و ترک محرمات )
3- صدقه دادن هرروز بعد از اتمام آن برای سلامتی امام زمان علیه السلام
4- زمان انجام آن در بین طلوع و غروب آفتاب باشد.
5- در بین قرائت زیارت با کسی صحبت نکند
6- کسی جز اعضای خانواده از انجام این عمل مطلع نشوند.
7- بانوان در ایام عادت زیارت را طبق دستور بالا بخوانند و بدون صحبت کردن با اشاره به یکی از اهالی منزل مطلع کنند تا نماز را به نیابت ایشان بخوانند و پس از اتمام نماز ادامه زبارت را خودشان ادامه دهند و بخوانند.


تشبیه ذبح امام حسین در احادیث

سلام علیکم و رحمة الله. گاهی در احادیث، می بینیم که امام حسین را از قول ائمه اینگونه تشبیه می کنند:

قالَ الرّضا عليه السّلام :
يَا ابنَ شَبيبٍ! اِنْ کُنْتَ باکِياً لِشَئٍ فَاْبکِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلىّ بْنِ اَبى طالبٍ عليه السّلام فَاِنَّهُ ذُبِحَ کَما يُذْبَحُ الْکَبْشُ.
ترجمه :
امام رضا عليه السّلام به (ريّان بن شبيب ) فرمود:
اى پسر شبيب ! اگر بر چيزى گريه مى کنى ، بر حسين بن على بن ابى طالب عليه السّلام گريه کن ، چرا که او را مانند گوسفند سر بريدند.

بحارالانوار، ج 44، ص 286

اگر در سطح جامعه کسی در مورد امام حسین چنین چیزی بگوید، آیا آنرا توهین نمی دانیم؟ اگر آری، چرا در این روایت می بینیم که امام رضا چنین تعبیری در مورد امام حسین به کار برده اند؟

امام حسین (ع) ، تفسیر کامل دین اسلام ، از ابتدا تا انتها

انجمن: 

بنام خدا
عرض سلام و ادب خدمت تمامی دوستان گرامی

امروز میخوام دین اسلام رو از ابتدا تا انتها ، با تمام قواعد و اهداف و با تفسیر کاملِ تمام رویکردهای مد نظر در این دین ، خدمت شما توضیح بدم
شما با طی کردن این دوره آموزشی میتونید با تمام ابعاد دین اسلام و چگونگی اجرای تک تک اونها آشنا بشید
شخصیت مرد و زن رو بطور کامل بشناسید و با وظایف هرکدوم آشنا بشید
حتی درصورت گذراندن صحیح دوره ، میتونید به معرفت الهی دست پیدا کنید

خب ، با یاد خدا شروع میکنیم:

[SPOILER]حسین(ع)...[/SPOILER]

موفق باشید



نام اصحاب پیامبر (ص) در لشكر امام حسين (ع) و لشكر يزید

سلام

نام وتعداد صحابيانيكه در لشكر طرفين جنگ در كربلا حضور داشتند چيست ؟

باز می آیی ... (به یاد علمدار باوفای دشت نینوا)

باز می آیی...

باز می آیی با حماسه ای دیگر از پایمردی و شرف و آزادگی

باز می آیی سوار بر ذوالجناح، تا در میان هلهله اشباه الرجال، دوباره فریاد «لا حول و لا قوة الا بالله» را زنده کنی

باز می آیی تا شبیه ترین مردمان به رسول خدا را روانه نبرد حق و باطل نمایی

باز می آیی تا قنداقه شش ماهه ات را به آسمان نشان دهی، و با خون پاکش، آسمانیان را جانی دوباره بخشی

باز می آیی با روضه های سوزناک سکینه ات، با درد دل رُبابت، با سوز و آه زینبت...

باز می آیی با پیراهن کهنه و محاسن خونینت...

باز می آیی تا در کنار علقمه، بار دگر بر دستان وفا بوسه زنی...

باز می آیی با علمداری از عشق...


*********


امروز تاسوعاست و اینجا کربلا

امروز بیرق سبز علمدار باوفای حسین، تا ابد رنگین می شود


و چه رنگی ماندگارتر از سرخی خون شهید...


***** اشکواره + عشق = لبیک یا حسین *****

انجمن: 

:Sham::hamdel::Gol:
عبارت «انا قتیل العبره» یا « قتیل العبرات » راجع به
امام حسین (ع) بوده و از القاب ایشان است. در جاهای مختلفی از آن جمله زیارت اربعین وارد شده است. (1)
ظاهرا جمله بعدی تفسیر جمله اول (قتیل العبرات) است و امام آن را معنا کرده است. پس "من
کشته اشکم"، یعنی من کشته مظلومی هستم. هر کس به یاد من بیفتد، بی اختیار بر من می­گرید. مظلومیت من به این اندازه تاثر برانگیز است.
علامه مجلسی در معنای این جمله(من
کشته اشکم ) می­فرماید :
هیچ مومنی به یاد من نمی افتد مگر این که گریه می کند یا بغض گلوی وی را می­گیرد (2)

پی نوشت ها:
1. امالی، شیخ صدوق، ص118 - منتهی الامال، محدث قمی، ص 538 ؛بحارالا نوار، علامه مجلسی، ج44، ص279.
2. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 11، ص 356.

آیا واقعاً شریح قاضی به قتل امام حسین(ع) فتوا داده بود؟

سلام خدمت اساتید و کاربران اسک دین

موضوع فتوای قاضی شریح مبنی بر قتل امام حسین(ع) رو کم و بیش همگی شنیدیم. متن فتوا به این شکل بیان میشه:

«إنّ حسین بن علىّ بن ابى طالب لقد شقّ عصا المسلمین، و خالف امیر المؤمنین و خرج عن الدّین ثبت و حقّق عندى قضیت و حکمت بدفعه و قتله حفظا لشریعة سیّد المرسلین»
حسین ستون مورد اعتماد مسلمانان را به دو نیم کرده و با امیر المؤمنین یزید بن معاویه به مخالفت پرداخته است. برای من خروج او از اسلام محرز شده و حکم من جنگ با اوست و قتل او برای حفظ شریعت اسلام واجب است

و منبع این مطلب هم معمولاً کتاب "ألفین" علامه حلی بیان میشه. اما به تازگی دیدم که در برخی سایت های مذهبی کلاً این موضوع رد شده و گفته شده که هیچ دلیل تاریخی مبنی بر صحت این موضوع وجود نداره و منبعی هم که به عنوان سند ارائه میشه سخن خود علامه حلی نیست ، بلکه صرفاً از طرف مترجم به کتاب اضافه شده

لطفاً در این خصوص راهنمایی بفرمایید

مداحی های کربلایی حمید ایوبی

سبک بسیار زیبای " قلب شکستم شده به عشق تو مبتلا " یکی از زیباترین مداحی هایی است که کربلایی حمید ایوبی در وصف امام رضا (ع) خونده اند.پیشنهاد میکنیم این مداحی بسیار زیبا رو از دست ندید.
"این سبک برای اولین بار توسط وبسایت رسمی هیئت پنجره فولاد منتشر شده است"
"سبک و شعر مداحی : کربلایی حمید ایوبی"
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

برای دانلود از سرور پیکو فایل روی لینک زیر کلیک کنید :

برای دانلود از سرور آپلودر روی لینک زیر کلیک کنید :

از سقیفه تا کربلا

بسم الله الرحمن الرحیم

در این نوشتار نگاهی اجمالی داریم به پیدایش سقیفه و توابع آن تا کربلا و....

اختلافات بعد از نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم
قال الله تبارک وتعالی ولوشاء ربک لجعل الناس امه واحده و لایزالون مختلفین 118 الا من رحم ربک و لذلک خلقهم و تمت کلمه ربک لأملان جهنم من الجنه والناس اجمعین سوره مبارکه هود آیه 119
فصل 1
بدان بدرستی که سبب اختلاف در مذاهب و ادیان فقط حسدی است که افراد بشر برای صاحبان فضایل و نعمت دارند در حالی که مطابعت می کنند ابلیس ملعون را هنگامی که حسد برد بر ادم علیه السلام و تبعیت می کنند قابیل ملعون را در هنگامی که حسادت ورزید به هابیل علیه السلام
پس هیچ نبی ای و هیچ ولی ای نبود الا اینکه در زمان خودش جماعتی از مردم حسادت می ورزیدند به او و اذیت می کردند اورا و مانع تراشی می کردند برای او و آنچه که اراده داشت از هدایت و ارشاد و همینطور جاری شد سنت الهی:
أم یحسدون الناس علی ما اتئهم الله من فضله فقد آتینا آل ابراهیم الکتاب والحکمه و الملک عظیما فمنهم من آمن به و منهم عن سد عنه و کفا بجهنم سعیرا سوره مبارکه نساء آیات شریفه 54 و55
وقال الله تبارک و تعالی
فان کذبوک فقد کذب رسل من قبلک سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه 184
ثم أرسلنا رسلنا تتری کل ما جاء هم رسول کذبوا
و آیاتی دیگری که به همین معناست
و به تحقیق بودند اطراف پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم جماعتی از منافقین که مردوا علی النفاق واین که اظهار اسلام می کردند برای پیامبر گروهی از انها بخاطر ترس از شمشیر و گروهی بخاطر طمع در ریاست و سلطنت بعد از او
و هرانچه نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم زیاد می کرد در تشریف امیرالمومنین علیه السلام و اکرام او و اظهار فضیلت او و استحقاق او برای منصب خلافت و امامت بعد از خود ( بواسطه وحی الهی و امر الهی ) زیاد می کردند برای پیامبر و امیرالمومنین بغضشان را و برای خدای تعالی عداوتشان را و زیاد میشد در قلوبشان مرض ونفاق سپس انکار کردند آنچه را می دانستند و تبدیل کردند آنچه شنیده بودند و انکار کردند آنچه ثابت شده بود بر گردنشان از حق امیرالمومنین علیه السلام و ادعا کردند به ناحق ریاست بر مردم را بدون هدایت و آگاهی و بدون علم وفضلی بلکه به واسطه حیله ها و خدعه ها و ...........قالوا آمنا بافواههم و لم تومن قلو بهم .
دلیل این مطلب برپا کردن بیعت در سقیفه و ماادرئک ماالسقیفه
اعراض کردند از غسل دادن رسول الله و تکفین و دفن آن حضرت ومشغول شدن به مقدمات ریاست و تهییج کسانی که حقد و کینه داشتند با امیرالمومنین علیه السلام و علت اسلام آوردنشان ترس از شمشیر آن حضرت بود بعد از آنکه کشته بود امیرالمومنین ابناء و.آباء ایشان را در جنگ های مختلف و امور منکره شنیعه فاضحه ای که ذکر ان می آید .
و در مورد اینها خداوند تبارک وتعالی فرمود و من الناس من یقول آمنا بالله و بالیوم الاخر و ماهم بمومنین 8 یخادعون الله والذین آمنوا و مایخدعون الا أنفسهم و مایشعرون9 فی قلوبهم مرضا ً ولهم عذاب بما کانوا یکذبون ..... و ادامه آیات
سوره مبارکه بقره
در تفسیر امام حسن عسگری علیه السلام فرمودند این آیات در مورد اولی و دومی و اتباعشان هست هنگامی که سلام کردند به علی علیه السلام به امیرالمومنینی در غدیر خم
التفسیر صفحه 55 ذیل آیه شریفه
و قال الله عزوجل أم حسب الذین فی قلوبهم مرض أن لن یخرج الله أضغانهم و لو شاء لارینا کم فلعرفتهم بسیماهم ولتعرفنهم فی لحن القول والله یعلم أعمالکم
سوره مبارکه محمد صلی الله علیه وآله وسلم آیات شریفه 29 و30
وقال الله عزوجل و جعلنا أئمه یدعون الی النار و یوم القیامه لا ینصرون آیه 41 سوره مبارکه قصص
وأتبعناهم فی هذه الدنیا لعنة و یوم القیامة هم من المقبوحین سوره مبارکه قصص آیه شریفه 42
ومن أظلم ممن افتری علی الله کذبا اولئک یعرضون علی ربهم و یقول الأشهاد هولاء الذین کذبوا علی ربهم الا لعنه الله علی الظالمین 18 الذین یصدون عن سبیل الله و یبفونه عوجا وهم بالاخرة هم کافرون 19 سوره مبارکه هود
ابن عباس گفت سبیل الله در این موضع علی ابن ابیطالب علیه السلام است و هنگامی که نازل شد آیه شریفه واتقوفتنة لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصة وعلم إن الله شدید العقاب آیه شریفه 25 سوره مبارکه انفال
نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم من ظلم علی مقعدی هذه بعد وفاتی و فکانما جهد نبوتی و نبوت انبیاء قبلی مجمع البیان جلد 4 صفحه 534
و در کتاب احتجاج طبرسی از اصبغ بن نباته گوید ایستاده بودم خدمت امیرالمومنین علیه السلام در روز جنگ جمل پس شخصی آمد خدمت امیرالمومنین علیه السلام و گفت یا امیرالمومنین قوم مقابل تکبیر می گویند و ما هم تکبیر و تهلیل و لااله الا الله و ما هم می گوییم و نماز می خوانیم و ما هم نماز می خوانیم پس برای چه با آنها جنگ می کنیم .
امیرالمومنین علیه السلام فرمود بر آنچه که لازم کرده از خداوند عز ذکره در کتابش عرض کرده یا امیرالمومنین تمام آنچه در قران نازل شده من نمی دانم به من یاد بدهید مولا علیه السلام خدا در سوره بقره عرض کرد یا امیرالمومنین تمام آنچه در سوره بقره نازل شده است نمی دانم پس حضرت فرمود این آیه
تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض منهم من کلم الله و رفع بعضهم درجات و آتینهم عیسی بن مریم البینات و ایدناه بروح القدس و لو شاء الله ما اقتتل الذین من بعدهم من بعد ما جاء تهم البینات و لکن اختلفوا فمنهم من آمنه و منهم من کفر و لو شاء الله ما اقتتلوا و لکن الله یفعل مایرید سوره مبارکه بقره آیه شریفه 253
فرمود فنحن الذین امنا و هم الذین کفروا
پس آن مرد گفت کفرالقوم و رب الکعبه ثم حمل فقاتل حتی قتل
پس حمله نمود تا شهید شد
احتجاج جلد یک 249
و روایت کرد حمیدی از اهل تسنن در کتاب الجمع بین صحیحین در حدیث اول از افراد مسلم از مسند حذیفه یمانی تا اینکه گفت
و لکن خذیفه خبر داد مرا از رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم که حضرت فرمود در اصحاب من دوازده منافق هستند هشت نفر از آنها داخل نمی شوند تا اینکه داخل بشود شتر در سوراخ سوزن خیاطی و أربعه لا احفظ ما قال شعبه فیهم
مسلم کتاب صفة المنافقین جلد 17 صفحه 124
باز حمیدی نقل کرد به سندش که پیامبر فرمود وارد می شوند بر من در کنار حوض کسانی از امتم پس مانع می شوند انها را از من پس می گویند:
یا رب اصحابی انک لا علم لک بما احدثوا بعدک انهم ارتدوا علی ادبارهم قهقرا
بخاری کتاب الرقاق جلد 8 صفحه 150 و روایت در این باب درکتب عامه بسیار است و به تحقیق خبر داد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به وقوع فته و اختلاف آراء بعد از او و وصیت کرد عمار وابن عباس و غیر اینها را به سلوک وادی علی و اگر چه انفرد به و سلک الناس جمیعا غیره به تحقیق روایت شده که در این روایت که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم که متفرق شد امت موسی بر هفتاد یک فرقه همه آنها در جهنمند الا یک گروه و آنکه تبعیت کرد وصی موسی یوشع را و گروه گروه شد امت عیسی بر هفتا دو دو فرقه تمامی در جهنمند الا گروه واحدی که تبیعت کردند وصیش شمعون را و به تحقیق گروه گروه می شوند امت من بر هفتاد سه فرقه الا یک گروه که تبعیت کند وصیم علی علیه السلام را بحار جلد بیست وهشت صفحه بیست چهار و در صحیح ترمزی هم شبیه آن امده این روایت از تسنن هم امده ترمزی کتاب ایمان باب 18 جلد 5 صفحه 26 و آنچه به ذهن میرسد مراد از سبعین کثرت است یعنی امت های افترقوا فرقا کثیره هالک فواحده الناجیه و ....
اللهم انی استعدیک علی قریش فانهم اضمروا لرسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ضروبا من الشر والغدر فاعجزوا عنها فحلت بینهم و بینها فکانت الوجبت بی والدائرة علی اللهم احفظ حسنا و حسینا و لا تمکن فجره قریش منهما مادمت حیا فاذا توفیتنی فانت الرقیب علیهم و انت علی کل شی شهید .
یا امیرالمومنین ارایت لو کان رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ترک ولدا ذکرا قد بلغ الحلم وانس منه الرشد کانت العرب تسلم الیه امرها؟
قال : لا بل کانت تقتله ان لم یفعل ما فعلته ان العرب کرهت امر محمد صلی الله علیه وآله وسلمو حسد ته علی ما اتاه الله من فضله واستطالت ایامه حتی قذفت زوجته و نفرت ناقته . مع عظیم احسانه کان الیها و جسیم منه عندها و اجتمعت مذکان حیا علی صرف الامر عنافل بیته بعد موته .
ولولا ان قریشا جعلت اسمه ذریعه الی الریاسه و سلما الی العز والثره لما عبدت الله تعلی بعد موته یوما واحدا و لارتدت فی حافرتها و عاد قارحها جذعا و بازلها بکرا .
ثم فتح الله علیها الفتوح فاثرت بعد الفاقه و تمولت بعد الجحد و مالمخمصه و حسن فی عیونها من الاسلام ما کان سمحا و ثبت فی قلوب کثیر منها من الدین ما کان مضطربا و قات : لولا انه حق لما کان کذا
ثم نسب تلک الفتوح الی آراء وللاتها و حسن تدبیر الامراء القائمین بها فتاکدعند الناس نبا هه قوم و خمول آخرین , فکنا نحن ممن خمل ذکرا و خبت نارا و انقطع صوته وصیته حتی اکل الدهر علینا و شرب و مصضت السنون و الاحقاب بما فیها و مات کثیر ممن یعرف و نشا کثیر ممن لایعرف .
وما عسی ان یکون ولد لو لا کان ان رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم لم یقربتی ما یعلمونه من القرب للنسب و اللحمة بل للجهاد والنصیحة افتراه لو کان له ولد هل کان یفعل ما فعلت و کذاک یقرب ما قربت ثم لم یکن ذک عند قریش والعرب سببا للخطوه و المنزله بل للحرمان والجفوه.
اللهم انک تعلم انی لم ارد المره و لا علو الملک و الریاسة وانما اردت القیام بحدودک والداء بشرعک و وضع الامور فی موضعها و توفیر الحقوق علی اهلها والمضی علی منهاج نبیک و ارشاد اضال الی انوار هدایتک .
قال لی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلمان اجتمعوا علیک فاصنع ما امرتک , و الا فالصق کلکلک بالارض فلما تفرقوا جررت علی المکروه ذیلی و اغضیت علی القذی جنبی و الصقت بالارض کلکلی اما ولذی فلق الحبة و برا النسمه انه لعهد النبی المی و الی : ان الامة ستغدربک من بعدی
قیل لا مته فاطمه علیهاالسلام علی قعوده واطالت تعنیفه وهو ساکتن حتی اذن الوذن فلما بلغ الی قوله اشهد ان محمدا رسول الله
قال اتحبین ان تزول هذه الدعوه من الدنیا
قالت :لا قال فهو ما أقول ص628علم الیقین فیض اعلی الله مقمه الشریف
ج: ********از سقیفه تا کربلا *********


[/HR] اللهم انی استعدیک علی قریش فانهم اضمروا لرسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ضروبا من الشر والغدر فاعجزوا عنها فحلت بینهم و بینها فکانت الوجبت بی والدائرة علی اللهم احفظ حسنا و حسینا و لا تمکن فجره قریش منهما مادمت حیا فاذا توفیتنی فانت الرقیب علیهم و انت علی کل شی شهید .
شرح ابن ابی الحدید جلد 20 صفحه 298 کلمه 413
امیرالمومنین علیه السلام فرمود خدایا طلب می کنم از تو بر علیه قریش بدرستی که اینها پنهان کردند برای رسولت انواع شر و غدر پس عاجز شدند از انها وتو فاصله شدی بین آنها و حضرتش بعد تمامی آن مطالب بر من وارد شد و .........
یا امیرالمومنین ارایت لو کان رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ترک ولدا ذکرا قد بلغ الحلم وانس منه الرشد کانت العرب تسلم الیه امرها؟
قال : لا بل کانت تقتله ان لم یفعل ما فعلته ان العرب کرهت امر محمد صلی الله علیه وآله وسلمو حسد ته علی ما اتاه الله من فضله واستطالت ایامه حتی قذفت زوجته و نفرت ناقته . مع عظیم احسانه کان الیها و جسیم منه عندها و اجتمعت مذکان حیا علی صرف الامر عنافل بیته بعد موته .
ولولا ان قریشا جعلت اسمه ذریعه الی الریاسه و سلما الی العز والثره لما عبدت الله تعلی بعد موته یوما واحدا و لارتدت فی حافرتها و عاد قارحها جذعا و بازلها بکرا .
ثم فتح الله علیها الفتوح فاثرت بعد الفاقه و تمولت بعد الجحد و مالمخمصه و حسن فی عیونها من الاسلام ما کان سمحا و ثبت فی قلوب کثیر منها من الدین ما کان مضطربا و قات : لولا انه حق لما کان کذا
ثم نسب تلک الفتوح الی آراء وللاتها و حسن تدبیر الامراء القائمین بها فتاکدعند الناس نبا هه قوم و خمول آخرین , فکنا نحن ممن خمل ذکرا و خبت نارا و انقطع صوته وصیته حتی اکل الدهر علینا و شرب و مصضت السنون و الاحقاب بما فیها و مات کثیر ممن یعرف و نشا کثیر ممن لایعرف .
وما عسی ان یکون ولد لو لا کان ان رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم لم یقربتی ما یعلمونه من القرب للنسب و اللحمة بل للجهاد والنصیحة افتراه لو کان له ولد هل کان یفعل ما فعلت و کذاک یقرب ما قربت ثم لم یکن ذک عند قریش والعرب سببا للخطوه و المنزله بل للحرمان والجفوه.
اللهم انک تعلم انی لم ارد المره و لا علو الملک و الریاسة وانما اردت القیام بحدودک والداء بشرعک و وضع الامور فی موضعها و توفیر الحقوق علی اهلها والمضی علی منهاج نبیک و ارشاد اضال الی انوار هدایتک .
جلد 20 صفحه 298و299 کلمه 414
شخصی به امیرالمومنین عرض کرد یا علی ایا نمی بینی که اگر پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم فرزند پسری داشت و به رشد می رسید آیا عرب تسلیم امر او می شد ؟
حضرت فرمود نه بلکه می کشتند او را اگر نمی کرد آنچه را من انجام دادم بدرستی که عر ب کراهت داشت نبوت حضرتش را و حساد ت می ورزید بر او و قذف کرد به زوجه او (ماریه قبطیه ) و ناقه او را رم دادند و در زمان حیاتش جمع شدند بر اینکه خلافت را از اهل بیت او بعد از موت او برگردانند و اگر نبود این که اسم او را نردبان و وسیله قرار دادند برای ریاست و حکومت یک روز هم بعد از او اظهار توحید نمی کردند .....
قال لی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ان اجتمعوا علیک فاصنع ما امرتک , و الا فالصق کلکلک بالارض فلما تفرقوا جررت علی المکروه ذیلی و اغضیت علی القذی جنبی و الصقت بالارض کلکلی
ابن ابی الحدید جلد 20 صفجه 326 کلمه 736
اگر جمع شدند بر تو قیام کن و حق خود را بگیر و الا صبر کن
اما ولذی فلق الحبة و برا النسمه انه لعهد النبی الامی و الی : ان الامة ستغدربک من بعدی
ابن ابی الحدید جلد 20 صفحه 326 کلمه 734
امام قسم به ان کسی که فلق الحبه شکافت دانه را و براالنسمه . بدرستی که عهد پیامبر با من این است که امت بعد از من امت با تو غدر میکنند و پیمان شکنی میکنند .
قیل لا مته فاطمه علیهاالسلام علی قعوده واطالت تعنیفه وهو ساکتن حتی اذن الوذن فلما بلغ الی قوله اشهد ان محمدا رسول الله

قال اتحبین ان تزول هذه الدعوه من الدنیا
قالت :لا قال فهو ما أقول ص628علم الیقین
ابن ابی الحدید جلد 20 صفحه 298 کلمه 735 و جلد 11 صفحه 113
هنگامی که موذن اذان می گفت و شهادت به رسالت خاتم داد حضرت فرمود به فاطمه سلام الله علیها آیا دوست داری که این ندا از بین برود فاطمه سلام الله علیها فرمود ند نه
علت صبرمان و خانه نشینی من همین است

ابن ابی الحدید جلد 20 صفحه 326 کلمه 733
کنت فی ایام رسول الله صلی الله علیه واله وسلم کجزء رسول الله صلی الله علیه واله وسلم ینظر الی الناس کما ینظر الی الکواکب فی افق السماء ثم غصی الدهر منی فقرن بی فلان و فلان
ثم قرنت بخمسة امثلهم عثمان فقلت و اذفراه
ثم لم یرض الدهر لی بذلک حتی ارذلنی فجعلنی نظیرا لابن هند و ابن النابغه لقد استنت الخصال حتی القری

در ایام پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم مثل جزئی از رسول الله صلی الله علیه واله وسلم بودم ومردم به من نگاه می کردنند مثل اینکه کوکبی را در اسمان نگاه می کردنند سپس روزگار ............تا با مثل عثمان .......
تا اینکه با ابن هند ونابغه ............. جلد 20 ص 326
امیر المومنین علیه السلام فرمودند
حتی اذا قبض الله رسوله رجع قوم علی اعقاب
هنگامی که پیامبر به شهاد ت رسید رجوع کردند قومی بر همان جاهلیت
قسمتی از خطبه 150 نهج البلاغه ابن ابی الحدید جلد 9 صفحه 132 الی 137 توجیهات نامناسبی دارد

اللهم انی استعدیک علی قریش فانهم قطع رحمی و صغر عظیم منزلتی
نهج البلاغه خطبه 179 و 217
و قد قال قائل انک علی هذا الامر یابن ابی طالب بحریص فقلت له بل انتم والله لاحرص و أبعد و أنا أخص بأقرب
خطبه 173
ابن ابی الحدید گوید :
وأعلم أنه قد تواترت الخبار عنه علیه السلام بنحو من هذا القول نحو قوله (مازلت مظلوما منذ قبض اله رسوله حتی یوم الناس هذا )
اللهم أخز قریشا بانها منعتنی حقی و غصبتنی امری
وقوله : فجزی قریشا عنی الحوازی فانهم ظلمونی حقی , واغتصبونی سلطان ابن امی

وقوله: وقد سمع صارخا یانادی : قلم فلنصرخ معا فانی مزلت مظلوما

وقوله : و انه لیعلم أن محلی منها محل القطب من الرحی

وقوله :أری تراثی نهبا

وقوله :أصغیا بانائنا و حملا الناس علی رقابنا

وقوله: إن لنا حقاإن نعطه ناأ0ذه , و إن نمنعه نرکب أعجاز البل ؛ و إن طال السری

وقوله :مازلت مستاثرا علی مدفوع عما استحقه و استوجیه
ابن ابی الحدید جلد 9 صفحه 306 و307 ذیل خطبه 173
ابن ابی الحدید در جلد 4 صفحه 106 گوید هنگامی که وجود مقدس علی علیه السلام خطبه می خواند عربی فریاد زد وا مظلمتا و دادخواهی کرد امیرالمومنین علیه السلام او را پیش خود خواند و فرمود به تو ظلم واحدی شده اما به من به عدد ریگ های بیابان و کرکها و موهای بدن حیوانات به من ظلم شده است . درجلد 10 صفحه 288 کلماتی نقل می کند از شکوه های امیرالمومنین علیه السلام



وهوالعلی العظیم
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد وان تفعل بی ما انت اهله ولا تفعل بی ما انا اهله یا اهل التقوی والمغفرة
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی1001اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
برچسب: 

چرا حضرت علی (ع) فتنه را در نطفه خفه نکرد؟

با سلام

چرا حضرت علی با تمام ایمان و علمش که می‌گفت "سلونی قبل ان تفقدونی"، در جنگ صفین بر مردی چون عمروعاص که باعث فتنه و تفرقه مسلمین بوده، به دلیل برهنگی رحم کرده و از کشتن ملعونی چون عمر عاص صرفه نظر کرد که پس از آن ماجرای حکمیت و ضربت خوردن خود امام علی و مسموم شدن امام حسن و واقعه عاشورا و... شکل گرفت؟