زیارت
بررسی سند روایت(من برای زیرات پیامبر (ص) و نه زیارت سنگ آمدم)
ارسال شده توسط کوهساران در پنجشنبه, ۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۰:۲۰زیارت و حق الناس
ارسال شده توسط Mahdi314 در سهشنبه, ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۸:۴۰بهترین زمان برای زیارت اهل قبور
ارسال شده توسط کوهساران در شنبه, ۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۲۳:۴۱با اهدای سلام و احترام خدمت شما
بر اساس روایات بهترین زمان برای زیارت اموات چه زمانی است؟آیا روایتی در این زمینه داریم؟
همچنین چرا زیارت اهل قبور در شب کراهت دارد؟ با اینکه پیامبر ص خیلی اوقات شبها برای زیارت اهل قبور می رفتن؟
متشکر و ممنون
عبادت در حرم انبیاء و اولیاء
ارسال شده توسط Shima.j.kh در یکشنبه, ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۲۳:۴۳با سلام خدمت دوستان.
شخصی اهل سنت، در باره دلیل اینکه به حرم انبیا و اولیا نمیرود، دلیلی ارائه داد. حدیثی از احادیث مسلم و بخاری نقل کرد که در آن پیامبر مسلمانان را از عبادت کردن، بر سر قبر پیامبران و اولیا، همانند یهودیانی که بر سر قبر انبیائشان ساختمان بنا میکردند و در آنجا عبادت میکردند، نهی کرده اند.
دلایل نقضی و حلی در رد این حدیث و این ادعا که عبادت بر سر قبر انبیا و اولیا از طرف پیامبر اکرم نهی شده، چیست؟
التماس دعا
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
چرا زیارت نامه امام حسین (ع) رو به قبله خوانده می شود؟
ارسال شده توسط آواره در چهارشنبه, ۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۱:۳۴باسلام وعرض ادب
باتوجه به موقعیت جغرافیائی شهرکربلا وشهرمکه (مسجدالحرام) وباعنایت به دستورپیشوایانمان زیارت امام روبه قبرمطهرخوانده شودچرا زیارت امام حسین (ع) روبه قبله خوانده میشود قبلا"اززاهنمائی شما متشکرم
توضیحا":درسایت ها جستجو کردم مطلبی پیدانکردم.
آیا کسی که کربلا نرفته در بهشت خانه ندارد؟
ارسال شده توسط الرحیل در دوشنبه, ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۴:۴۳به نام خدا
سلام
چند روایت درباره زیارت امام حسین دیده ام که برایم سنگین است.
قال ابوعبدالله عليه السلام: من لم يأت قبرالحسين عليه السلام حتى يموت كان منتقص الايمان منتقص الدين، ان ادخل الجنة كان دون المؤمنين فيها.
امام صادق (ع) فرمود: هر كس به زيارت قبر امام حسين (ع) نرود تا بميرد، ايمانش ناتمام و دينش ناقص خواهد بود به بهشت هم كه برود پايينتر از مؤمنان در آنجا خواهد بود.
وسائل الشيعه، ج 10، ص 335
قال الصادق عليه السلام: من لم يأت قبرالحسين عليه السلام و هو يزعم انه لنا شيعة حتى يموت فليس هو لنا شيعة و ان كان من اهل الجنة فهو من ضيفان اهل الجنة.
امام صادق عليه السلام فرمود: كسى كه به زيارت قبر امام حسين نرود و خيال كند كه شيعه ما است و با اين حال و خيال بميرد او شيعه ما نيست و اگر هم از اهل بهشت باشد از ميهمانان اهل بهشت خواهد بود.
كامل الزيارات، ص 193/ بحارالانوار، ج 98، ص 4
چرا اینقدر سخت گیری؟
پس سفارش هایی که درباره زیارت از راه دور می شود و می گویند همچون زیارت نزدیک است اشتباه است؟ حتما باید به کربلا رفت؟
مولودی و شرک خفی
ارسال شده توسط hossein020 در پنجشنبه, ۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۱:۱۱سلام من یک مولودی گوش دادم که توش میگه حج فقیران به طوف مرقد تو میخواستم بدونم این متن نوعی شرک خفی است یا اشکال ندارد ؟
نداشتن حالت تضرع در هنگام خواندن اذن دخول
ارسال شده توسط نوکر خداوند در شنبه, ۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۱۰بسم الله الرحمن الرحیم
سلام،خسته نباشید،یه سوال داشتم اینه که خداوند عزیز اروحنافداه تو قرآن فرموده است که نباید بی اجازه وارد خانه پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)بشیم،به خاطر همین وقتی داریم به حرم معصومین میریم باید اذن دخول بخوایم،حالا یه سوال ؟؟میگن وقتی شما اذن دخول خواستین و یه حالت اشک یا تضرع دلشکستگی در شما ایجاد شد باید
وارد حرم بشیم و گرنه باید زمانه دیگه ای وارد بشیم،اگه یه نفر اشکش در نیومد چی؟از کجا بفمیم حالت تضرع در ما ایجاد شده؟مثلا یه نفر یک ماه نزدیک حرم امام رضا(علیه سلام)شدهبارها اذنه دخول خواسته ولی نه اشکش اومده و نه حالت تضرع داشته،حالا تکلیف این شخص چیه؟از کجا باید بفهمیم آن معصوم بزرگوار به ما اجازه دادن؟خواهشا جواب بفرمایید که خیلی سر در گمم
دستورالعمل اصلی زیارت عاشورا
ارسال شده توسط تالیا در جمعه, ۱۳۹۶/۰۷/۲۸ - ۱۸:۳۲
سلام
نکته ۱ : هرگونه اخذ وجه و یا پرداخت وجه به شخص دیگر جهت قرائت دستور چله زیارت عاشورا به هر عنوانی اعم از نایب و... صحیح نمی باشد و وجهه شرعی ندارد.
نکته ۲ : از آنجا که دستور زيارت عاشورا دستور خاص مي باشد و شرايط خاصی نيز جهت صحيح بودن دارد ، يک دستور عمومی نمي باشد و توصيه آيت الّله حق شناس جهت انجام آن به صورت عمومی نبوده است ، لذا مناسب تر است دستور دعای توسل که ايشان به صورت عمومی مي فرمودند جهت بر آورده شدن حاجات انجام شود.
اما از آنجا که در وب سايت ها و شبکه های اجتماعی در مورد دستور زيارت عاشورا مطالبی ذکر گرديده است که ممکن است دارای نواقصی باشد دستور صحيح آن در اين صفحه ذکر مي گردد.
دستور قرائت دعای توسل
1- دستور دعای توسل تعداد روز خاصی ندارد و به نيت بر آورده شدن حاجت شروع شود و تا گرفتن حاجت هر روز ادامه يابد - ان شا الّله که بر آورده خواهد شد.
2- مراقبه در اعمال ( انجام واجبات و ترک محرمات )
3- زمان انجام آن در بین طلوع و غروب آفتاب باشد.
دستور قرائت زیارت عاشورای منقول از آیت الله حق شناس
1- صد مرتبه (( الله اکبر ))
2- یک مرتبه سلام آخر زیارت عاشورا ( السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح ...)
3- یک مرتبه لعن آخر زیارت عاشورا ( اللهم العن اول ظالم ... )
4- قرائت زیارت عاشورا از اول تا اول (( اللهم العن اول ظالم ... ))
5- دو رکعت نماز هدیه بمحضر حضرت سیدالشهدا علیه السلام
6- صد مرتبه (( الله اکبر ))
7- قرائت زیارت عاشورا از اول تا انتها همراه با صد لعن و صد سلام
8- دو رکعت نماز زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام
نکات:
1- این دستور تا چهل روز و بدون فاصله شدن بین روزها انجام شود.
2- مراقبه در اعمال ( انجام واجبات و ترک محرمات )
3- صدقه دادن هرروز بعد از اتمام آن برای سلامتی امام زمان علیه السلام
4- زمان انجام آن در بین طلوع و غروب آفتاب باشد.
5- در بین قرائت زیارت با کسی صحبت نکند
6- کسی جز اعضای خانواده از انجام این عمل مطلع نشوند.
7- بانوان در ایام عادت زیارت را طبق دستور بالا بخوانند و بدون صحبت کردن با اشاره به یکی از اهالی منزل مطلع کنند تا نماز را به نیابت ایشان بخوانند و پس از اتمام نماز ادامه زبارت را خودشان ادامه دهند و بخوانند.