آیات

نماز قضا در آیات و روایات

سلام علیکم خدمت هم انجمنی ها یک سوال داشتم آیا در احادیث درباره نماز قضا وارد شده است؟ آیا وارد شده که چیزی باعث شود با وجود نماز قضا به بهشت وارد شویم؟ آیا توبه کافی است؟ ممکن است برای پیری و کم توان تارک الصلاه که توبه کرده و عمر ندارد جهت جبران یا کسی که می خواهد به جای قضا نافله بخواند جهت رفع کاستی نمازها یا جوانی که نماز قضا دارد و در جوانی خدای نکرده می میرد؟ مثلا بعضی وقت ها نمازش را نخواند  اگر می شود توضیح بفرمایید ممنونم.

تمام علوم و اتفاقات مهم جهان در قرآن

با سلام
آیا تمام علوم و اتفاقات مهم جهان در قرآن آمده است
مثلاً فرمول های مهم علمی، و وقایع مهمی که در گذشته اتفاق افتاده و یا در آینده اتفاق خواهد افتاد
منشأ این اعتقاد از کجاست
و چرا در قرآن به جای برخی از داستان های تکراری که در تورات و انجیل آمده بوده، چند فرمول پیچیده و اساسی علمی به صراحت قرار نگرفت و گفته نشد این را آیندگان خواهند فهمید تا نشانه ای برای عظمت این کتاب باشد

تعداد آیاتی که خداوند در آنها فرموده تنها مرا پرستش کنید چند آیه است؟

انجمن: 

با سلام

تعداد آیاتی که خداوند در آنها گفته مرا پرستش کنید یا تنها مرا پرستش کنید چند تا است؟

زن راست می گوید یا مرد؟ نظر شما چیست؟ (حقیقت مفهوم توکل)

بسمه الوکیل

روزگاری در دیهی کشاورزی بود، بر سر زمینهای اربابی عمری گذارده و پدر و اجداد پدریش همگی

از رعایای ارباب و اجداد ارباب محسوب می شدند و در واقع خانه زاد خانه ی اربابی بودند.

تا اینکه خشکسالی پدید آمد و ارباب آنچه داشت و نداشت از کف داد،طوری که در هزینه های

خویش و خانواده اش نیز مانده بود،این شد که همه ی خدم و حشم را مرخص نمود،از جمله

کشاورز قصّه ی ما.

ارباب و خانواده اش با همه ی مردم ده از آن دیار کوچ کردند و رفتند،جز کشاورز که هر شب و هر روز

سر به آسمان بلند می کرد و می گفت: ای اربابِ همه ی اربابان،گمان می کردم که ارباب، مرا روزی می رساند

اکنون که وی را محتاج و سرگردان دیدم، دانستم که روزی رسان، اربابی دیگر است،ارباب او و من.

و این عالم همه زمین تو و در اختیار توست و گمان نمی کنم این زمین با زمینهای دیگر برای رسانیدن رزق من در نزد حضرتت

فرقی داشته باشد،امّا ای پروردگار من،کوچیدن از این زمین برای من و همسرم بسیار گران و سخت است پس اگر روزیی

برایمان مقدّر فرموده ای ،همین جا دِه و اگر مرگ مقرّر کرده ای نیز همینجا جانمان بستان که چشم امید و ترس و بیم ما، تنها به تو و از

توست!

زن این نجوا شنید و همسرش را گفت: اگر صد سال دیگر هم اینجا بنشینی و در این بیابان خدای را بخوانی تا از هیچ، روزیت رساند

نخواهد رسید،خداوند روزی را به جُستن دهد، نه فقط به دعا،مانند دیگران کمر همّت بر بند و برخیز تا از این دیار، در پی رزقمان رویم

و بیش از این خدای و فرشتگان و بندگانش را به خنده میفکن،مرد گفت: ای بی ایمان!

توکلت چه شده است؟ تو مگر نمی دانی خداوند وکیل مردم است؟

زن گفت: و مگر تو نشنیده ای که همو فرمود:"وابتغوا من فضله" از فضل خداوند روزی بجوئید؟

هنوز که هنوز است این زن و شوهر بر سر معنای واقعی توکل اختلاف نظر دارند و بحث می کنند

آنقدر که قحطی و گرسنگی و تشنگی و کوچ و فضل و روزی را از یاد برده اند!!!!

عرض سلام و ادب

در داستان فوق دو دیدگاه در باره ی معنای توکل وجود دارد.

کدام دیدگاه صحیح است؟

حقیقت توکل چیست؟

اگر نظر شریفتان را با آیات و روایات و سخنان بزرگان دین و عرفان

مستدل بفرمائید، بسیار متشکر خواهم شد.

جایگاه و نحوه امر به معروف و نهی از منکر

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام


در این تاپیک قصد بحث در مورد چگونگی امر به معروف و نهی از منکر را نداریم. قصد ما این است فقط آیات و روایات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را ارائه دهیم. بصورت جامع و کاربردی.البته به شرط حیات.....

مباحث:
آیات امر به معروف ، احادیث امر به معروف ، سخن علما و بزرگان در خصوص امر به معروف ، نحوه امر به معروف. به عبارت کلی تر جایگاه امر به معروف.

حد الامکان سعیم بر این است مباحث را در قالب پاورنت ارائه دهم که استفاده از آن برای دوستانی که به این مبحث علاقه دارند راحت تر باشد.

دوستان گرامی در صورت اجرا نشدن فایل پیوست اطلاع دهید....

آیاتی برای ژرف اندیشان آخر الزمان

سلام
در حدیثی از امام علی بن الحسین علیه السلام است که:
ان اللَّه عز و جل علم انه يكون فى آخر الزمان اقوام متعمقون فانزل اللَّه تعالى:" قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ" و الآيات من سورة الحديد، الى قوله:" عليم بذات الصدور"، فمن رام وراء ذلك فقد هلك:
" خداوند متعال مى‏دانست كه در آخر زمان اقوامى مى‏آيند كه در مسائل تعمق و دقت مى‏كنند، لذا سوره قل هو اللَّه احد و آيات آغاز سوره حديد، تا عليم بذات الصدور، را نازل فرمود، پس هر كس ما وراى آن را طالب باشد هلاك مى‏شود"

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْض ۖ يُحْيِي وَيُمِيت ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِن ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا ۖ وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ لَّهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْل ۚ وَهُوَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ

چه برداشتی و تفسیری از این آیات امروزه شده که در گذشته نبوده؟!!

بررسی نظریه عدالت صحابه از جنبه تاریخی

انجمن: 

در برخی آیات قرآن از مهاجرین و انصار تمجید شده به صورتی که مورد رضایت خداوند هستند؟ اهل سنت مدعیتند این آیات دلالت دارد که مهاجرین و انصار همگی تا آخر عمر مورد رضایت خداوند و پیامبرصلی الله علیه واله وسلم بوده اند؟ آیا از نظر تاریخی شواهدی هست که ثابت کند برخی از این دو گروه از دایره اسلام بیرون رفته اند یا مورد غضب پیامبرصلی الله علیه واله وسلم قرار گفته اند
آیات مربوطه

وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرينَ وَ الْأَنْصارِ وَ الَّذينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْري تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها أَبَداً ذلِكَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ (100)
لَقَدْ تابَ اللَّهُ عَلَى النَّبِيِّ وَ الْمُهاجِرينَ وَ الْأَنْصارِ الَّذينَ اتَّبَعُوهُ في‏ ساعَةِ الْعُسْرَةِ مِنْ بَعْدِ ما كادَ يَزيغُ قُلُوبُ فَريقٍ مِنْهُمْ ثُمَّ تابَ عَلَيْهِمْ إِنَّهُ بِهِمْ رَؤُفٌ رَحيمٌ (117)
وَ لا يَأْتَلِ أُولُوا الْفَضْلِ مِنْكُمْ وَ السَّعَةِ أَنْ يُؤْتُوا أُولِي الْقُرْبى‏ وَ الْمَساكينَ وَ الْمُهاجِرينَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لْيَعْفُوا وَ لْيَصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ (22)
النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى‏ بِبَعْضٍ في‏ كِتابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُهاجِرينَ إِلاَّ أَنْ تَفْعَلُوا إِلى‏ أَوْلِيائِكُمْ مَعْرُوفاً كانَ ذلِكَ فِي الْكِتابِ مَسْطُوراً (6)
لِلْفُقَراءِ الْمُهاجِرينَ الَّذينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ أَمْوالِهِمْ يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً وَ يَنْصُرُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ (8)

آیات و روایات مربوط به بدعت و بدعت گذار

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام

آیا آیات و روایاتی در خصوص بدعت و بدعت گذار وجود دارد؟؟؟؟؟
آیا
آیات و روایاتی در خصوص سخنوران آخرالزمان که گروه های تشکیل میدهند و بدعت گذاری میکنند وجود دارد؟؟؟؟؟ تکلیف در برخورد با این گروه ها چیست؟؟؟؟؟
طبق آیات و روایات ویژگی بدعت گذاران آخرالزمان چیست؟؟؟؟؟

صوت آیات تهلیل قرآن

فضیلت تهلیل های قرآن

کفعمی از پیامبر اکرم روایت کرده است که : به درستی که تهلیل های قران در ۳۶ جای کتاب الهی امده است . هر کس این تهلیل ها را بخواند خداوند حکمت وعلم و ایمان و اخلاص وتوکل و ارامش و وقار را بر قلب او وارد خواهد کرد و هر کس ان را نوشته و به اب باران یا به اب زمزم ان را بنوشد هر گونه ضرر و زیان را از لز رگهای او خارج کرده و وسوسه شیطان و فراموشی را از او دور می کنا وهر کس که در نوشته ای ان را با خود نگهدارد او را از حیوانات وحشی و هر چارپایی در امان خواهد داشت و خداوند محبت او را در قلب بندگانش جای خواهد داد او از سحر و هر بیماری جسمی محفوظ خواهد بود .
هر کس این اذکار را قرایت کند خدا عذابش نخواهد کرد و به نظر رحمت به او می نگرد و در توانگری را بروی باز کرده و در فقر و نیازمندی را بر روی او خواهد بست و عذاب قبر از او برداشته می شود و حساب راحتی خواهد داشت
هر مظلوم و اندوهگینی این اذکار را بخواند خدا گره از کار او خواهد گشود و هر کسی که ان اذکر را به هنگام ورود به نزد پادشاه ستم کار بخواند به اذن خدا حاجتش بر اورده می شود
قاری این ایات حتما دعایش مستجاب میشود خواص بسیار از برای این ایات ذکر نموده اند که در اینجا گنجایش ندارد هر کس خواهد تسخیر قلوب کند طوری که تمام خلایق مطیع وی گردند و صفای ظاهر و باطن پیدا کند و به مرتبه ای رسد که هر کس او را ببیند محب او شود و از علم باطنی خدای تعالی او را کرامت کند باید بعد از هر نماز یکبار بخواند. بشرطی که چون نماز تمام شد همچنان متوجه قبله باشد و با خضوع و خشوع خواند و از روی قران به صورت صحیح خواند . حضرت رسول ص فرمودند : هر که در عمر خود یکبار بخواند چنان است که تمام قران را یاد گرفته باشد و خوانده و آمرزیده شود هر چند گناهان بعدد ریگ بیابان باشد و باندازه قطره های باران باشد و باید باعتقاد درست خواند هر که آرزوی حفظ دارد روز پنجشنبه روزه بگیرد و این آیات بر کاسه چینی بنویسد و به اب باران یا اب چشمه بشوید و روزه را با ان آب افطار کند چنان شود که هرچه بشنود یاد گیرد و اگر کسی را سحر کرده باشند یا عقد السان از این آب خورد دفع گردد و اگر کسی این ایت ها بنویسد و با خود دارد از بلا های گوناگون ایمن شود و بر دشمنان منصور گردد و هر که او را ببیند دوست دارد و اگر کسی را که دردی دارد و علاج ندارد و دکتر ها ندانند روز جمعه پیش از صبح این آیات را به مشک و زعفران بر ظرف چینی نویسد و با گلاب بشوید و به ناشتا بخورد از ان مرض صحت یابد هر کس ورد کند و بعد از نماز بامداد یک بار بخواند از همه بلا ها ایمن بود و متصل خوشوقت و خوشحال باشد و بزرگان روزگار مطیع او شوند و خداوند تعالی هفتاد فرشته فرستد که ان روز را تا شب از وی محافظت کنند و جمله افات و بلا ها از وی دور گردند هر که را قرض بسیار بود و در کار خود فرو ماند و متحیر باشد این ایات را چهل و یک بار بعد از نماز جمعه به جهت گشایش بخواند به مراد و مقصود خود نایل شود و هر که بخواهد اکابر و سلاطین را مطیع خود کند و بخواهد حاکم جایی شود باید روز چهار شنبه و پنجشنبه و جمعه روزه بگیرد و هر روز غسل کند و این ایات را دراین ایام هزارو یک بار بخواند و در خلوت نشیند و بخور بسوزاند روز چهرم او را بود قلب سلیم و پادشاه مسخر و مطیع او گردد و بر قوم خود مسلط شود و هیچکس از سخن او تجاوز نکند و هر کس این این ایات را با مشک و زعفران و گلاب بر پوست گربه سیاه بنویسد و انرا تاج کند و بر سر گذارد از دید مردم مخفی باشد و کسی او را نبیند البته اگر به نیت سوء نباشد . و الله اعلم

*آیات تهلیل از این قرارند*

ذکر لا اله الا الله را به اختصار تهلیل گویند


بقره ایه ۱۶۳
وَإِلَـهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ

ال عمران ایه ۱-۶
الم (۱) اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ (۲) نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِّمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنزَلَ
التَّوْرَاهَ وَالإِنجِیلَ (۳) مِن قَبْلُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَأَنزَلَ الْفُرْقَانَ إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِآیَاتِ اللّهِ لَهُمْ عَذَابٌ
شَدِیدٌ وَاللّهُ عَزِیزٌ ذُو انتِقَامٍ (۴) إِنَّ اللّهَ لاَ یَخْفَىَ عَلَیْهِ شَیْءٌ فِی الأَرْضِ وَلاَ فِی السَّمَاء (۵) هُوَ
الَّذِی یُصَوِّرُکُمْ فِی الأَرْحَامِ کَیْفَ یَشَاءُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
نساء ایه ۸۷
اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ لاَ رَیْبَ فِیهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِیثاً
بقره ایه۲۵۵
اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن
ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ
بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
ال عمران ایه ۱۸
شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِکَهُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
انعام ایه ۱۰۲
ذَلِکُمُ اللّهُ رَبُّکُمْ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ خَالِقُ کُلِّ شَیْءٍ فَاعْبُدُوهُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ وَکِیلٌ
انعام ایه ۱۰۶
اتَّبِعْ مَا أُوحِیَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِکِینَ
توبه ایه ۳۱
وَمَا أُمِرُواْ إِلاَّ لِیَعْبُدُواْ إِلَـهاً وَاحِداً لاَّ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا یُشْرِکُونَ
یونس ایه ۹۰
وَجَاوَزْنَا بِبَنِی إِسْرَائِیلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَجُنُودُهُ بَغْیاً وَعَدْواً حَتَّى إِذَا أَدْرَکَهُ الْغَرَقُ قَالَ آمَنتُ
أَنَّهُ لا إِلِـهَ إِلاَّ الَّذِی آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِیلَ وَأَنَاْ مِنَ الْمُسْلِمِینَ
رعد ایه ۳۰
کَذَلِکَ أَرْسَلْنَاکَ فِی أُمَّهٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهَا أُمَمٌ لِّتَتْلُوَ عَلَیْهِمُ الَّذِیَ أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَهُمْ یَکْفُرُونَ
بِالرَّحْمَـنِ قُلْ هُوَ رَبِّی لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ مَتَابِ
اعراف ایه ۱۵۸
قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللّهِ إِلَیْکُمْ جَمِیعاً الَّذِی لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ
یُحْیِـی وَیُمِیتُ فَآمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِیِّ الأُمِّیِّ الَّذِی یُؤْمِنُ بِاللّهِ وَکَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ
توبه ایه ۱۲۹
فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ
هود ایه ۱۴
فَإِن لَّمْ یَسْتَجِیبُواْ لَکُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أُنزِلِ بِعِلْمِ اللّهِ وَأَن لاَّ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ فَهَلْ أَنتُم مُّسْلِمُونَ
نحل ایه ۲
زِّلُ الْمَلآئِکَهَ بِالْرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ أَنْ أَنذِرُواْ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنَاْ فَاتَّقُونِ
طه ایه ۱۳
وَأَنَا اخْتَرْتُکَ فَاسْتَمِعْ لِمَا یُوحَى إِنَّنِی أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی وَأَقِمِ الصَّلَاهَ لِذِکْرِی
انبیاء ایه۲۵
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِکَ مِن رَّسُولٍ إِلَّا نُوحِی إِلَیْهِ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ
مومنون ایه ۱۱۶
فَتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْکَرِیمِ
قصص ایه ۷۰
وَهُوَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْحَمْدُ فِی الْأُولَى وَالْآخِرَهِ وَلَهُ الْحُکْمُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ
طه ایه ۷
وَإِن تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ یَعْلَمُ السِّرَّ وَأَخْفَى اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى
طه ایه ۹۸
إِنَّمَا إِلَهُکُمُ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ کُلَّ شَیْءٍ عِلْماً
انبیاء ایه ۸۷
وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِباً فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ
سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

نمل ایه ۲۵
وَیَعْلَمُ مَا تُخْفُونَ وَمَا تُعْلِنُونَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ
قصص ایه ۸۸
وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ
صافات ایه۳۵
إِنَّهُمْ کَانُوا إِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ یَسْتَکْبِرُونَ
مومن ۳
غَافِرِ الذَّنبِ وَقَابِلِ التَّوْبِ شَدِیدِ الْعِقَابِ ذِی الطَّوْلِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ إِلَیْهِ الْمَصِیرُ
مومن۶۵
هُوَ الْحَیُّ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَادْعُوهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
فاطر ایه ۳
یَا أَیُّهَا النَّاسُ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ هَلْ مِنْ خَالِقٍ غَیْرُ اللَّهِ یَرْزُقُکُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ لَا إِلَهَ
إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُؤْفَکُونَ
زمر ایه ۶
خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَکُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِیَهَ أَزْوَاجٍ یَخْلُقُکُمْ فِی
بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ خَلْقاً مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِی ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ لَهُ الْمُلْکُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى
تُصْرَفُونَ
مومن ایه ۶۲
ذَلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ خَالِقُ کُلِّ شَیْءٍ لَّا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُؤْفَکُونَ
دخان ایه ۷
رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَیْنَهُمَا إِن کُنتُم مُّوقِنِینَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ یُحْیِی وَیُمِیتُ رَبُّکُمْ وَرَبُّ آبَائِکُمُ
الْأَوَّلِینَ
محمد ایه۱۹
فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنبِکَ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مُتَقَلَّبَکُمْ وَمَثْوَاکُمْ
حشر ایه۲۳
هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ
سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ
مزمل ایه ۹
رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَکِیلاً
حشر ایه ۲۲
هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ
تغابن ایه ۱۳
اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

چند سؤال در مورد آیه های 123 و 124 سوره انعام

سلام. در مورد در مورد آیه های 123 و 124 سوره انعام:

1.با توجه به اینکه می فرماید: «جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُواْ فِيهَا» آیا خدا خودش مکرانگیز و عامل انحراف مردمان قراء خواهد بود؟

2.با توجه به اینکه گمراهی مجرمان نتیجۀ عمل فوق از سوی خداست، آیا اینکه می فرماید «سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُواْ صَغَارٌ عِندَ اللّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ»، عادلانه است؟

3.آیا اینکه می فرماید: «مَا يَمْكُرُونَ إِلاَّ بِأَنفُسِهِمْ» منطقی است؟ یعنی آیا افراد دیگر اسیر مکر مکّاران نمی شوند و مکّاران فقط خودشان را فریب می دهند؟

با تشکر