مشاوره قبل از ازدواج

درخواست مشاوره برای ادامه یا قطع این رابطه

سلام

با عرض تشکر قبلی از این که مشاوره می دین.

من یک دوست دختر دارم که می خواد از من جدا بشه و من نمی دونم بذارم بره یا نه.

اون به من می گه که من یک شرط برای ازدواج دارم و اون هم این هست که تو فقط من رو دوست داشته باشی (در ارتباط با زنان نامحرم).
و من رو هم از خواهر و مادرت هم بیش تر دوست داشته باشی.

اما من.
من همه ی بانوان رو (با تقدیم احترام به تمام بانوان) به دو دسته تقسیم می کنم.
1. طرفدار رهبر
2.بقیه.
دسته ی اول رو بیش تر از دسته ی دوم دوست دارم.
غیر از این، هیچ بانویی با هیچ بانوی دیگری برای من فرق نمی کنه.
+
فک می کردم بیش تر از مادرم و خواهرم دوستش دارم، اما اخیرا بهش گفتم که این طور نیست و همین شد که قهر کرد.

مهم ترین دلیلی هم که برای نگه داشتنش دارم، این هست که بهش قول دادم و خانوادم رو هم در جریان گذاشتم و دلم نمی خواد الکی الکی بره.

نمی دونم دیگه چی بگم، شاید خوب باشه که بدونید 9 سال از من کوچکتره.

آها. می گه خیلی دوستم داره و حس می کنم که دوستم داره، ولی من نه علاقه ی خاصی بهش دارم و نه پسر دوست داشتنی ای هستم. بعضی وقتا می گم نکنه بهم دروغ می گه.

ممنون.

چگونه بفهمیم اعتیاد دارد یا نه؟

با سلام
من دوستی دارم یک سال هست عقد کردن و هنوز نرفتن زیر یه سقف
2روز قبل از عقدش رفته بوده آزمایشگاه تشخیص اعتیاد و زنگ زده بوده به نامزدش و ازش خواسته بوده بیاد اونجا .و ایشون نیومده بوده...
نامزد دوستم یک بار از دامادشون که تو کارخونه داروسازی کار میکنه به خاطر کمر دردش یک قرصی گرفته بوده که مسکن قوی بوده،بعد دوستم سر این موضوع باهاش جرو بحث کرده بود که چرا نرفتی دکتر و از فلانی که از پزشکی چیزی نمیدونه دارو گرفتی؟!!نامزدش بهش گفته بوده من دوران خدمتم تو آگاهی بودم اگر دامادمون حتی بخواد منو معتاد کنه من میفهمم !!
البته دوستم از این قرص عکس گرفته بوده و به داروخانه نشون داده بوده و داروخانه گفته بود که مسکنه و چیز نگران کننده ای نیست

خلاصه مطلب،بابت این آثارو شواهد.و با توجه به سیگاری بودن نامزدش.خیلی نگرانه که نکنه نامزدش اعتاد داشته باشه.لطفا کمکمون کنید که تو این شرایط چه طوری میشه تشخیص داد طرف معتاد هست؟یا نیست؟تا خیالش راحت بشه
لطفا کمکمون کنید

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج

انجمن: 

سلام.یه سوال در مورد مشاوره قبل از ازدواج داشتم که ضرورتش تا چه حد هست و چه مطالبی گفته میشه؟
تست هایی که میگیرن تا چه حد سودمنده؟
چند جلسه لازمه که برگزار بشه؟ تعداد ساعت هایی که لازمه چقدره؟
در آخر هم اگه میشه لطف کنید آدرس یا تلفن یا هر راه ارتباطی با دکتر شاهین فرهنگ اگه دارید در اختیار بنده بگذارید...هر چه قدر که جستجو کردم فایده ای نداشته
ممنونم

راه و روش رسیدن به معشوق در 20 سالگی

سلام من یک جوان 20ساله هستم که در دانشگاه عاشق یک نفر شدم .نه از روی هوس اون شخص با همه ملاک های من همخوانی داشت اما از انجایی که به نظرم سنم کمه می ترسم که با کسی در میان بگذارم نه به اون شخص گفتم نه به خانوادم از طرفی می ترسم که اون رو از دست بدم . این خود خوری نزدیک به هفت ماهه من رو اذیت می کنه. لطفا کسی راهی رو پیشنهاد کنه چون واقعا نمی دونم چکار کنم ؟لطفا راهنماییم کنید :Gig::hamdel:

ازدواج با دختر پولدار

سلام
بنده یک دختری در فامیلمان هست که ایشون باباشون بسیار پولدار هستند.عموشون هم همینطور. شوهر خاله ها و شوهر عمه ها هم پولدار. کارخونه دار هم هستند اون هم در زمینه کاری رشته من.من از دختره شناختی ندارم فقط می دانم یک خورده بداخلاق است. چادری هم نیست متاسفانه. همسن من است. خانواده خوبی هم از نظرفرهنگی دارد. یک خورده هم پرتوقع است این جوری که معلومه.خیلی راحت بگم مهمترین عاملی که من ازاین دختر خوشم آمد اینه که باباش کارخونه داره و دیگه کارم تضمینه تضمینه. و اتفاقا باباش خیلی هم منو دوست داره.حالا دخترش رو بده یا نده نمی دونم.نمی گم از دختره بدم میاد ولی اون قدر زیاد هم عاشقش نیستم.از یک طرف می گم برم خواستگاری چرا که توی این دوره و زمونه کار پردرآمد ازکجا پیدا می شه کرد اگه برم خواستگاری دختره می تونم توی کارخونه باباش کار کنم والان ازدواج کنم وگرنه باید کلی برای کار صبر کنم تا کاری گیرم بیاد و بتونم زن بگیرم.و ازطرف دیگر می گم که ازدواج کردن با دختری به خاطر پولدار بودن باباش خوب نیست. حالا من چه کار کنم؟

آیا گرفتن حق طلاق توسط زن کار درستی است؟

انجمن: 

با سلام خدمت كارشناس محترم
سؤالي داشتم
بنده هنگام عقد مهريه خيلي پايين انتخاب كردم ولي از همسرم حق طلاق رو گرفتم ، ايشون هم مخالفتي نكردن چون شناخت كامل از هم داشتيم
اما اطرافيان و به خصوص والدين همسرم خيلي من رو بابت اين مساله سرزنش ميكنن
بنده اين كار رو به عنوان پشتوانه زندگي زناشوييم إنجام دادم ولي حالا همين مساله باعث اختلاف شده البته بگم خود همسرم اصلا مشكلي ندارن و رضايت من رو مهم دونستن ولي اطرافيان !....
كار من مگه خلاف شرع بوده ؟ از لحاظ اخلاقي مگه بد بوده ؟ چرا اينهمه سرزنش حتي دوستهاي خودمم سرزنش كردن
حالا واقعا برام سؤال شده چه ايرادي داره حق طلاق با زن باشه چرا مردم ما با اين مساله كنار نميان ؟
وقتي مهريه پايين باشه زن هيچ پشتوانه اي نداره همسر من توان دادن مهر بالا رو نداشتن منم به خاطر رعايت حالشون و البته اعتقاد قلبي خودم مهر پايين زدم ، حق طلاق رو هم براي محكم كاري انتخاب كردم ولي الان همه حتي والدين خودمم مخالف هستن
اين هم بگم حق طلاق رو وقتي همسرم بهم دادن اولش به كسي نگفتيم و همه بي خبر بودن بعدش كه اعلام كرديم مخالفت ها جدي شد
كار من خيلي بد بوده ؟:Ghamgin:

چگونه شخصيت شناسی کنيم؟

سلام.من 19 ساله هستم.
نزديک 2سال هست که مرتب خواستگار دارم که اکثرا طلبه هستن
اطرافيان من با شرط معمم نشدن ، با طلاب ازدواج کرده اند و الحمدلله زندگي خوبي دارن.ولي من دوست دارم باروحاني ازدواج کنم يعني مشکل ندارم باهاشون.
واقعيت اينه که ذهنيت بدي نسبت به روحانيون هستش.مثل اينکه با خانم شون تفريح ، خريد و ... نمي رن.يا سختگيرن.و بعضا به شخصيت زن اهميت نميدن.
چطور بايد متوجه شد طرف همچين عقايدي داره؟
در ضمن من مذهبي ام خانواده ام همينطورن.کلا مشکلي با طلبه ها نداريم.

از بین رفتن اعتماد قبل از ازدواج

انجمن: 

سلام.
دختری 27 ساله هستم که مدت 9 ماهه با پسری که خارج از کشور زندگی میکنه ارتباط دارم.
آشنایی و ارتباط ما از طریق واسطه(دوست صمیمی و چندین ساله ایشون) و برای ازدواج بود.
چند ماه پیش پدر این آقا به محل کارم اومد و خواست مثلا بدون اطلاع قبلی, منو ببینه همون شخص واسطه بعد از رفتن ایشون به من جریانو گفت ولی چندین بار قسمم داد که به کسی نگم وگرنه خودش بی اعتبار میشه. به همین دلیل من به دوستم چیزی نگفتم و حتی وقتی جریان پدرش رو برام تعریف کرد طوری وانمود کردم که انگار اطلاع ندارم.
الان بعد از چند ماه به طریقی شک کرده بود(حدس میزنم خود اون رابط بهش گفته) که من اطلاع داشتم و وقتی دوباره پرسید نتونستم دروغ بگم و جریانوگفتم. ولی خیلی عصبانی شد و گفت به من کلک زدی من چطور میتونم بهت اعتماد کنم و از کجا معلوم راجع به چیزهای دیگه و پسرها به من دروغ نمیگی...

خواهش میکنم کمکم کنید چکار کنم که متوجه بشه فقط بخاطر قسمی که خورده بودم اینکارو کردم وگرنه دلیلی نداشت ازش پنهان کنم. 1بار بهش پیام دادم و عذر خواهی کردم زنگ زد و گفت باید فکر کنیم من نمیتونم دوباره اعتماد کنم شاید خیلی چیزای دیگه ازم پنهان کرده باشی اصلا شاید دیگه نتونم ادامه بدم.
لطفا راهنماییم کنید چکار کنم. چطور بهش بفهمونم اون واسطه از سادگیم سواستفاده کرد و نذاشت بهش جریان رو بگم ولی الان برای نابود کردن رابطمون بعد از چند ماه این جریانو رو کرده. اگه زنگ زد چی بهش بگم که دوباره باورم کنه.
من شرایط کمک گرفتن حضوری از مشاور رو ندارم خواهش میکنم در اسرع وقت راهنماییم کنید زندگیم برای هیچ و پوچ به هم ریخته

آیا 23 سانت اختلاف قد برای ازدواج زیاد است؟

سلام
من چندی پیش خواستگاری دختر خانمی رفتم که قدشون حدودا 147 بود.خودم 170
از لحاظ قیافه ظاهری و معیار های مد نظرم همه چی اوکی هست .اما سر موضوع قد گیر کردم.ایا به مشکل میخورم؟ واقعا نمیدونم ادامه بدم یا نه.
ممنون میشوم راهنمایی کنید.

ابراز علاقه مصنوعی به همسر

سلام!
خدمت شما عرض بشود که خانم من همیشه ازم شاکیه و بعضی وقتا بهم بدین میشه که مثلا دیگه دوسش ندارم یا فراموشش کردم و ... در حالی که اینطور نیست. راستش من اصلا وقت نمیکنم وقتی سر کارم بهش زنگ و اس ام اس بزنم !‌ حتی روم نمیشه تو خونه بهش بگم دوست دارمو اینا...! و خلاصه یک سیب زمینیه تمام بی رگ هستم!:Gig:
خانمم مدام میگه برای اینکه بهم بفهمونی دوسم داری اینکارارو بکن و اون کار رو بکن و من اینجوری دوست دارم و ... . هرچی بهش میگم من اگر این کارارو بکنم دیگه فایده نداره چون تو میفهمی مصنوعیه!!!!
اون میگه عیب نداره من به همینش هم راضیم!
حالا سوالم اینه که آیا با اینکه هم من هم اون میفهمیم مصنوعی است آیا انجام بدم یا نه؟
خیلی مسخره اس آخه!:Narahat az: