مشاوره بعد از ازدواج

از بین رفتن اعتماد قبل از ازدواج

انجمن: 

سلام.
دختری 27 ساله هستم که مدت 9 ماهه با پسری که خارج از کشور زندگی میکنه ارتباط دارم.
آشنایی و ارتباط ما از طریق واسطه(دوست صمیمی و چندین ساله ایشون) و برای ازدواج بود.
چند ماه پیش پدر این آقا به محل کارم اومد و خواست مثلا بدون اطلاع قبلی, منو ببینه همون شخص واسطه بعد از رفتن ایشون به من جریانو گفت ولی چندین بار قسمم داد که به کسی نگم وگرنه خودش بی اعتبار میشه. به همین دلیل من به دوستم چیزی نگفتم و حتی وقتی جریان پدرش رو برام تعریف کرد طوری وانمود کردم که انگار اطلاع ندارم.
الان بعد از چند ماه به طریقی شک کرده بود(حدس میزنم خود اون رابط بهش گفته) که من اطلاع داشتم و وقتی دوباره پرسید نتونستم دروغ بگم و جریانوگفتم. ولی خیلی عصبانی شد و گفت به من کلک زدی من چطور میتونم بهت اعتماد کنم و از کجا معلوم راجع به چیزهای دیگه و پسرها به من دروغ نمیگی...

خواهش میکنم کمکم کنید چکار کنم که متوجه بشه فقط بخاطر قسمی که خورده بودم اینکارو کردم وگرنه دلیلی نداشت ازش پنهان کنم. 1بار بهش پیام دادم و عذر خواهی کردم زنگ زد و گفت باید فکر کنیم من نمیتونم دوباره اعتماد کنم شاید خیلی چیزای دیگه ازم پنهان کرده باشی اصلا شاید دیگه نتونم ادامه بدم.
لطفا راهنماییم کنید چکار کنم. چطور بهش بفهمونم اون واسطه از سادگیم سواستفاده کرد و نذاشت بهش جریان رو بگم ولی الان برای نابود کردن رابطمون بعد از چند ماه این جریانو رو کرده. اگه زنگ زد چی بهش بگم که دوباره باورم کنه.
من شرایط کمک گرفتن حضوری از مشاور رو ندارم خواهش میکنم در اسرع وقت راهنماییم کنید زندگیم برای هیچ و پوچ به هم ریخته

ابراز علاقه مصنوعی به همسر

سلام!
خدمت شما عرض بشود که خانم من همیشه ازم شاکیه و بعضی وقتا بهم بدین میشه که مثلا دیگه دوسش ندارم یا فراموشش کردم و ... در حالی که اینطور نیست. راستش من اصلا وقت نمیکنم وقتی سر کارم بهش زنگ و اس ام اس بزنم !‌ حتی روم نمیشه تو خونه بهش بگم دوست دارمو اینا...! و خلاصه یک سیب زمینیه تمام بی رگ هستم!:Gig:
خانمم مدام میگه برای اینکه بهم بفهمونی دوسم داری اینکارارو بکن و اون کار رو بکن و من اینجوری دوست دارم و ... . هرچی بهش میگم من اگر این کارارو بکنم دیگه فایده نداره چون تو میفهمی مصنوعیه!!!!
اون میگه عیب نداره من به همینش هم راضیم!
حالا سوالم اینه که آیا با اینکه هم من هم اون میفهمیم مصنوعی است آیا انجام بدم یا نه؟
خیلی مسخره اس آخه!:Narahat az:

چکار کنم که نسبت به رفتارهای همسرم بدبین نباشم؟

سلام و عرض ادب
بنده چند ماهیه که ازدواج کردم. و شکر خدا همسرم مرد بسیار منطقی و عاقل و مهربانی هستن.رابطه ام با ایشون خیلی خوبه.من از ایشون و همسرم هم از بنده خیلی راضی هستیم.اما یه مشکل وجود داره که گاهی باعث ناراحتی بینمون میشه.و اون مشکل متاسفانه زودقضاوت کردن منه!!!:Ghamgin:
من چندین ساله که همیشه با درس و دانشگاه مشغول بودم اما شرط ازدواج ایشون این بود که من نه کار کنم و نه ادامه تحصیل بدم.که من هم از دانشگاه انصراف دادم
الان ایشون چون خودشون کارفرما هستن،تایم کاریشون طولانیه و من هم تقریبا بیکارم.بعد وقتی مثلا ایشون بهم اسمس نمیدن یا زنگ نمیزنن،به شدت دلخور میشم و ناراحت و همش فکر میکنم که براش مهم نیستم که سراغی ازم نمیگیره.
یا وقتی میفهمم که مثلا یه روز زودتر از سرکار اومده و بامادر و خواهرش بوده کلی ناراحت میشمو ناخودآگاه باهاشون سرد برخورد میکنم.
چیکار کنم که از این قضاوتا که گاهی میبینم اشتباه بوده راحت شم؟
البته اینو بگم که وقتی همسرم پیشم هستن کاملا متوجهم که خیلی بهم علاقمندن ولی وقتی نیستن این مشکلا پیش میاد
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

تردید در انتخاب بین دو دختر

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:


سلام به همه و کارشناس محترم
داستان من کمی طولانی هست ببخشید که وقتتون رو می گیرم. سعی می کنم همه چیزو بگم. پدرم مربی رانندگی هست بعد از چند وقتی که مورد لطمه روحی قرار گرفتم سعی کردم خودمو بازیابی کنم من نزدیک یکسال پیش از یک دختر بازی خوردم حالا شاید توجیح باشه اما بارها سعی کردم رابطمو با خدا درست کنم اما وقتی یاد اون لحظات و افسردگیام می افتم بازم تو فکر می رم اونقد عمیق که درست خودمو تو اون محیط می بینم. هر کی چهره منو می بینه می گه تو دهنت بوی شیر میده اما واقعا آسیب دیدم. به خدا گفتم هر کسی هر بلایی سرم آورد بخاطر اینکه تو هم منو ببخشی می بخشم اما دو نفر رو به هیچ قیمتی نمی بخشم اول یکی از مهمترین افراد زندگیم، دوم این دختر. این دختر رو دوست ندارم و اگر هم منو بخواد من نمی خوامش اما تلخ ترین روزای زندگیمو رقم زد. روزایی که خودمو تنها حتی بدون خدا می دیدم. روزایی که نمازام قضا نمی شد هر شب واقعه هر روز 7 بار نادعلی و هر شب دعای توسل و نذر و مسجد رفتن و کمک مالی به فقرا و ... یادمه یک کتاب خوندم درباره زندگی یکی از عرفا و اونقد جوگیر شدم(واقعا جو بود) هر چی در می آوردم بخشیشو کمک می کردم. اما هر روز بدتر از دیروز ناامید می شدم.دیگه ناامیدیم خیلی زیاد شد جایی که دیگه امیدم از خدا رفت اون دخترو ول کردم و از محل کارم با دعوا اومدم بیرون. همه این ماجراها 7 ماه طول کشید و روز و شب من رو تشکیل میداد.
گذشت...
و حالا یکسال از اون قضایا می گذره و من بلاهایی عجیبی سرم اومده بگذریم از اینکه هرکاری می کنم (هرکاری) رابطم با خدا صاف نمیشه.مخصوص وقتی کلیپای سربریدن و شکستن دست و پای مردم عراق و سوریه رو می بینم می گم خدا کجاست؟ با خودم می گم خدا به اونا کمک نمی کنه اونوقت به من کمک می کنه!!
بگذریم...
حالا من فقط دوست دارم یا مجرد بمونم یا اگر ازدواج کنم با خانمی زیبا ازدواج کنم. چونکه از دو چیز می ترسم. اول اینکه اگر با خانمی که زیبا نباشه ازدواج کنم ممکنه نارضایتی تو دلم بمونه و بهش ظلم کنم. دوم اینکه می ترسم خودم شکنجه بشم.
چند وقت پیش بود که مادرم اومد و به من گفت که بابات یک کارآموز خانم داره که خیلی قشنگه. مامانم گفت اینجور دخترا نمی مونن و زود ازدواج می کنن و ...
خلاصه یکروز صبح که خواب بودم و مادرم به بابام گفت صبر کن پسرت جایی کار داره می خواد باهات بیاد. خلاصه من نمی دونستم قضیه چیه ولی بعد که فهمیدم خیلی نگران بودم چون اولین باری بود اینطوری جلو می رفتم.سر تا پام استرس و نگرانی بود همش می گفتم نکنه گندش در بیاد. آبروی بابام بره و ... خلاصه بابام هیچی نمی دونست من رفتم سوار ماشین شدم وقتی اون خانم رو دیدم خیلی زیبا بود. واقعا قشنگ بود. و 18 ساله. خلاصه من و مادرم با کارامون یه جور همه چیرو به خودشو مامان دختر فهموندیم. و متوجه شدم هم خود دختر و هم مامانش 70 تا 80 درصدی راضین اما بخاطر شرایط من، مامان دختره و بابام کمی دو دلن.
خیلی دوست داشتم با اون دختره ارتباط برقرار کنم اما چون بابام وسط کار بود اصلا نمی تونستم. حتی شمارشم نتونستم گیر بیارم. از این قضیه گذشت.
تا حدودی هم بیخیال شدم.
حالا حسرت می خورم به اراده آدمایی که 40 بار خواستگاری می رن تا فرد مورد نظرشون رو پیدا کنن. من همچین عرضه ای ندارم.
بعد از مدتی خواهرم گفت به یکی از دوستاش تو کتابخونه گفته که به من ریاضی یاد بده. منم که گفتم باشه اول هی به آبجیم می گفتم خشگله، خشگله. بیچاره آبجیم خیلی از این طرز صحبت من ناراحت میشد.
نمیدونم چی بگم :Ghamgin: خودمم از درون خودم ناراحتم اما من نمی تونم حریف خودم بشم این واقعیته!
خواهرم می گفت خوشگله از خیلی ها قشنگتره. خلاصه بالاخره آبجیم شماره اون دخترو با اجازه خود اون دختر به من داد و ارتباط شکل گرفت. من با دیدن اون دختر اصلا از قیافش خوشم نیومد حتی یک درصد. اما دیگه دیر شده بود و ما باید درس می خوندیم. اون دختر 7 ماه از من بزرگتره. و اونچه که باعث شده من امیدوار باشم تعریفای بی حد و اندازه خواهرم از اون دختره. می گفت خیلی درس خونه، پرتلاشه، با اخلاقه، مذهبیه و... و خدا شاهده تو این مدت خلافه اینو ندیدم. واقعا خوش اخلاقه، باهوشه و سرسنگینو و پرتلاش. دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد. و دکتری هم شرکت کرده.
اما خوب من با اون دختر اولی که زیبا بود رابطه نداشتم از کجا بدونم اون اخلاقش همینطوری نبوده!؟ اینه که منو اذیت می کنه.
حالا خیلی ارتباطم با این دختر صمیمی شده. همین دو روز پیش بود که بهم اس ام اس داد که من با تمام وجود ازت خوشم اومده!...
می دونم چیزایی رو که در ادامه می گم اگر بخونید من رو بی فکر و نادان صدا می کنید. درسته و حق دارید اما باید بگم تا در جریان باشید.
راستش من باعث شدم ارتباطمون به این سمت کشیده بشه و کارهای احمقانم و حرفام این ماجرارو اینطوری کرد ... نتونستم خودمو نگه دارم و حالا اینطور شد. از جایی هم ریاضیات عمومی 2 و دیفرانسل و مهندسی و... به من یاد می ده. نمی تونم ولش کنم می ترسم این ترم فاجعه بشه! به امیدش این همه ریاضیارو با هم برداشتم.

به کارشناسای سایت هم درباره این ظاهر پرستیم پیام خصوصی دادم و جواب شنیدم که ظاهر فانیه و اینکه خدا هرکسی رو که بخاطر ظاهر به دنبال کسی بره چیزی در ظاهرش می بینه که ناپسنده و اینکه دختران خوش سیما عموما بدون مرز رفتار می کنن چون خواهان زیادی دارن در نتیجه بی بند و بارن.
اما باز درمان نشدم. :Ghamgin:
دو دولم هیچکدوم صد در صد رد نشدن اولی رو نشناختم(ای کاش رابطه داشتم باهاش) و دومی باطن خوبی داره(فوق العادس!).

حالا کمک و نظر شما رو می خواستم. همیشه ترس از این داشتم که جوابی که مدنظرم نیست بشنوم و حتی خوندنش برام سخت باشه . اما واقعیت اینه و باید جسارت داشت و جواب تلخ رو خوند.

من آماده ام تا بخونم جوابتون رو.

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol:

من از توهین به دینم خیلی عصبانی میشم!

انجمن: 

بسم الله الرحمان الرحیم
سلام
درمورد خشم
من اصولا آدمی نیستم که به این راحتیا عصبانی بشم...
مشکلاتو با صبرو حوصله حل میکنم
تو همه ی مسائل بجز درمورد دین و مذهب
وقتی میبینم کسی داره از خدای من..دینم..پیامبرم..امام هام بد میگه از کوره در میرم
خیلی سخت میتونم خودمو کنترل کنم
عصبانیتم طوری نیست که به کسی آسیب وارد کنم یا بهش توهین کنم نه
فقط خیلی خیلی تند و صریح جوابشو میدم یه کوچولو هم رک!
یه حدیثی خوندم که خداوند به حضرت محمد ص فرموده بود
در هرچه به تو میرسد صبر کن...
یه جا هم مردم به خدا توهین کرده بودن خدا اونجا هم به پیامبر دستور صبر داد
من این صبرو ندارم!
این نوع صبر نداشتن مشکل بزرگیه؟
برای برطرف کردنش باید چیکار کنم؟
....
راستی من تازه اومدم و خیلی خوشحالم که اینجام
و اینکه کاملا نمیدونستم این مشکلو باید اینجا بگم یا جای دیگه
اگ اشتبا جاشو انتخاب کردم شرمنده
و ممنون:Rose:

روش خواستگاری در خیابان و اتوبوس و مترو و ...

با سلام خدمت دوستان گرامی!

مدتی این برام سوال شده که اگه بخوام از دختری که در خیابان میبینم خواستگاری کنم باید چکار کنم!:Ghamgin:
مثلا اگه با دوستانم از خیابونی بگذرم و دختری محجه و با حیا را ببینم چگونه باید بهش بگم؟ با نامحرمان حرف نمیزدم و خجالت هم میکشم و نمتونم آدرس یا شماره خانواده اش رو بگیرم تا به خانواده ام بگم که با آن ها صحبت کنند!
این اتفاق برام نیوفتاده فقط میخوام بدونم اگه افتاد باید چگونه عمل کنم که هم دینم رو نگه دارم و هم به اون دختر مورد علاقه ـم برسم!

با تشکر از دوستان عزیز :Gol:

چرا خانم ها اینقد به همسرشان گیرهای الکی می دهند؟

شما خانما ! با شمام !
چرا این قدر به شوهراتون سر چیزای کوچیک گیر می دید ؟!

چرا همیشه خودکارت تو جیبته ؟
چرا لباست رو دسته مبل می زاری ؟
چرا خونه که میای اول به بچه نگاه می کنی؟
چرا وقتی مامانم اومده خونمون بهش زیاد تعارف نکردی بمونه ؟
چرا یه لحظه حواست پرت شد؟ داشتی به چی فکر می کردی؟!
چرا تو خونه هم موبایلت رو جواب می دی؟

...
بسه دیگه همین کارای شماست که زندگیا رو خراب کرده و مردا رو هوایی !!!!!!!!!!
اینکه می گن شکر نعمت کنین راست می گن دیگه ، مردم تو حسرت شوهر موندن. اونوقت شما هی به شوهرتون گیر می دید که فلانه و چلانه !
بهشون هم که می گی ، می گن ذات زن اینجوریه ، نمی دونم جزئی نگره ، نمی دونم چی چیه !
خب اشکالی نداره پس فردا نگید شوهرم هوایی شد و با یه محبت جذب یکی دیگه شد تا بره ببینه اون چطوریه شاید اون دیگه بهش گیر نداد ! ... این هم ذات مرده ،تنوع طلبه ،کلی نگره ...

_______________________________________

کارشناس محترم شنیدید ؟! شما قضاوت کنید ذات زن اینه ؟ پس ما چیکار کنیم آخه چیجوری تو زندگی آرامش داشته باشیم؟
به پیر به پیغمبر ما هم نمی خوایم تو زندگی به این سختی ، یکی دیگه رو بیاریم وبال گردنمون بشه ؟ چیکار کنیم این خانما خستمون می کنن از بس گیر می دن به این چیزای کوچیک ! :Ghamgin:
لطفا شما راهنمایی کنید .

خیلی خیلی ممنون