امام خمینی (ره)

چرا امام خمینی (ره) با خلخالی مخالفت نکردند؟

سلام

صادق خلخالی کارهایی کرد که منتقدان زیادی پیدا کرد نظیر اعدام ها تخریب مقبره فردوسی و تخت جمشید( که البته این دو مورد با مخالفت مردم بخیر گذشت.)
توهین به کوروش و ...

چرا امام خمینی با کارهای او مخالفت نکرد و او رو عزل نکرد؟ آیا با کارهای او مواق بود؟

مستندات انقلابی گری

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع انقلابی گری و همچنین ویژگیهای آن، مستندات روایی این ویژگیها چیست و به کدام یک از کتب روایی در این زمینه می توان مراجعه کرد؟

رابطه انقلاب اسلامی و ظهور امام زمان

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
رابطه بین انقلاب اسلامی و ظهور چیست؟
و اینکه میگویند انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است یعنی چه؟
لطفا جواب ها دقیق، علمی و قانع کننده باشد.
اللهم عجل لولیک الفرج...

حجت خدا بر روی زمین

سلام.

گفته شده همیشه در زمین حجت خدا وجود داره.

سوال من اینه که الان امام خامنه ای (دام ظله) یا امام خمینی (ره) و یا مثلا سید حسن نصرالله و شیخ زکزاکی (حفظه الله) و غیره و غیره هم جزو حجت های خدا در زمین هستند یا الان فقط و فقط امام زمان(عج) فقط حجت خداوند هستند؟

امام خمینی, منتظر واقعی

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

با سلام و عرض تبریک به مناسبت ولادت با سرسعادت حضرت بقیة الله الاعظم و عرض تسلیت به مناسبت روز رحلت بنیانگذار منتظر واقعی حضرت, امام خمینی(ره) ...

در این پست سعی داریم به صورت خلاصه چهره ای از یک منتظر واقعی را به مناسبت تقارن این دو روز با هم بیان کنیم

مسلما همه با این شخصیت بزرگ اشنا هستید , نائب عام امام عصر که شخصیتی بسیار بسیار بالا و عظیم داشت که نشون میده یک منتظر با فرهنگ انتظار چجوری می تونه ابرقدرتهای پوشالی جهان را به وحشت بیندازه ...

امام خمینی(ره) به عنوان یک الگوی کامل از یک فرد منتظر بود . ایشان انتظاری به معنای درست داشت به این صورت که برای ظهور حضرت ولی عصر زمینه سازی کرد با تشکیل حکومت اسلامی یعنی به عنوان یک فرد منتظر, هم دارای تلاش و کوشش بود, هم دارای صلابت استحکام در برابر دشمنان بود و هم با دوستان داخلی پر مهر و خوش برخورد بود...
و البته در مواقعی که لازم بود با مخالفان با ملایمت و با معاندان با صلابت و هیبت برخورد می کرد..

یک منتظر باید در تمام بخش ها مهارت داشته باشد که امام خمینی به عنوان یک منتظر اینگونه بود یعنی در عرفان,فلسفه, سیاست, اقتصاد, فقیه,فرهنگ, ظلم ستیزی و همه این عناصر به قدر کفایت مهارت داشت ...

وقتی در سیره امام خمینی نگاه می کنیم, متوجه می شیم که ایشون در خانه به عنوان یک الگوی کامل برای هر انسان منتظری هستش که میتونه با الگو برداری از ایشون, یک منتظر واقعی در زمینه خانواده بشود ... همچنین در زمینه های دیگه نیز میتونه برای یاری حضرت مهدی از امام خمینی(ره) که الگویی کامل در مسیر یک منتظر واقعی هستن, استفاده کنند.

انشاالله که همه از منتظران واقعی حضرت مهدی باشیم

جهت فرج اقا امام عصر و شادی روح اموات خصوصا امام راحل (ره) صلوات

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

قیام پانزده خرداد

قیام پانزده خرداد




مقدمه

این كه، چه عواملی در پیروزی انقلاب اسلامی و واژگونی رژیم 2500 ساله ی شاهنشاهی، نقش اصلی و اساسی داشته اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
از سال 1341 كه نهضت مقدس امام خمینی قدس سره آغاز شد، تا سال 1357 كه این نهضت به ثمر رسید با ظهور انقلابی بی نظیر كه ثمره ی آن تحقق نظام جمهوری اسلامی بود، همواره تنی چند از عالمان مجاهد، با یاری مردم فقیر و زجر كشیده، خود را به آتش و خون زدند و با تحمل سختی های بسیار مبارزه را تا پیروزی نهایی ادامه دادند.
در طی این سال ها، ضمن نبردِ نابرابر ایمان و كفر، منادیان حق و حقیقت دینی، با الگو قرار دادن مبارزات صدر اسلام، و با جدّیت وصف ناپذیر، نهضت مقدس امام خمینی« قدس سره» را استمرار بخشیدند و روحیه ی سلطنت ستیزی را تقویت كردند و در هر مناسبتی با نام رهبر تبعیدی خود حركت انقلابی جمعیت های تظاهر كننده را پرشتاب و با توان ساختند.
قیام 15 خرداد نقطه ی عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است، كه رهبری داهیانه ی امام خمینی« قدس سره» و یاری روحانیان انقلابی در تداوم آن، طی یك دوره ی پانزده ساله، نقش اساسی داشته است. و در همه ی آن سال ها سال روز 15 خرداد هیچ گاه در سكوت و خاموشی سپری نشد؛ زیرا كه 15 خرداد برای امت قهرمان و شهید پرور ایران، از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار بوده و خواهد بود.
15 خرداد، روز قیام خونین مردم جان بركفی بود كه، به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی شوریدند. 15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود كه ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.
در سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه ی امام در قم یورش بردند و امام خمینی« قدس سره» را كه سه روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه ی فیضیه، طی سخنان كوبنده ای پرده از جنایات شاه و اربابان امریكایی و اسراییلی او برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم به زندانی در تهران منتقل كردند.



هنوز چند ساعتی نگذشته بود كه خیابانهای شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی كه به قصد اعتراض از خانه هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه در آمد. همین صحنه، در همان روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و مردم ایران با قیام گسترده ی خود نشان دادند كه خواستار برقراری حكومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند. به همین جرم بود كه گلوله های شلیك شده از خشم و كینه ی حكومت شاه، قلب صدها مسلمان انقلابی به پا خاسته را در 15 خرداد 1342 نشانه رفت و آنان را به خاك و خون كشید. بدین ترتیب، تاریخ ایران اسلامی و تاریخ مبارزات امت اسلامی، در روز 15 خرداد 1342 ورق خورد و فصل جدیدی در كارنامه ی رویارویی مستضعفان با مستكبران گشوده شد.

نماز شب امام خمینی (ره) در طول عمرشون ترک نشده؟؟ چگونه به این مقام رسیدند؟

[="Tahoma"][="Black"]سلام.اگر تاپیک را در مکان مناسبی ایجاد نکردم عذر میخوام.

شخصی میگفت نماز شب امام خمینی (ره) در طول عمرشون ترک نشد؟
ایا حقیقت دارد؟

چطور میشه به این مقام رسید؟

برای نماز شب خوندن وقتی انسان میخواد نمیشه شب پاشه تنبلیش میاد ایا باید بر تنبلی غلبه کنه یا زیاده روی محسوب میشه و بعد از مدتی زده میشه؟

جایی خوندم حضرت اقا در جوانی هر 3 روز قران را ختم میکردند،چطور باید اینطور بشیم؟یا لااقل شبیه به این؟

میشه به معنای ساده و روان زیاده روی در انجام عبادات رو توضیح بدید؟

[/][/]

فهرست دارایی‌های امام خمینی (ره)


به نام علی اعلی

فهرست دارایی‌های امام خمینی(ره)

در بیست و چهارم دی ماه 1359 شمسی فهرست دارایی های رهبر کبیر انقلاب اسلامی به دیوان عالی کشور اعلام شد.به گزارش جماران، صورت دارایی‌های امام خمینی(1) نزد دیوان عالی کشور به شرح زیر اعلام گردید:

نام: روح الله - نام خانوادگی: مصطفوی معروف به خمینی - شماره شناسنامه ۲۷۴۴ - محل صدور: خمین - سِمَت: روحانی.


۱ - دارایی غیر منقول (با ذکر مشخصات):
۱ - یک باب منزل مشتمل بر بیرونی و اندرونی در قم، محله باغ قلعه که معروف است.
۲ - قطعه زمینی است ارث پدری است و به حسب اطلاع حضرت آقای پسندیده مشاع است بین اینجانب و معظمٌ له و ورثه مرحوم اخوی (آقای هندی) که اجاره سهمیه اینجانب از قرار اطلاع آقای اخوی، سالی چهار هزار ریال است که داده نمی‌شود.(2)


۲ - دارایی منقول اعم از نقدی، موجودی یا سپرده بانکی، سهام و اموال غیرمنقول دیگر با ذکر قیمت تقریبی:
۱ - وجه مختصری است در تهران که نذورات و هدایای شخصی است.
۲ - اثاث منزل ندارم، مختصر اثاثی است در قم و تهران، مِلک همسرم می‌باشد.
دو قطعه قالی در منزل است، داده‌اند که اگر خواستم بابت خمس حساب کنم، و مال اینجانب و ورثه نیست باید به سادات فقیر بدهند. چند جلد کتاب، بقیه کتبی است که در زمان شاه مخلوع به غارت رفت و نمی‌دانم چقدر است و چند جلد کتاب که در مدتی که در تهران هستم از طرف مؤلفین هدیه شده است که قیمت تقریبی آن را نمی‌دانم، ولی قدر قابلی نیست، اثاثی که در منزل مسکونی فعلی در تهران است مِلک صاحبان منزل است، احمد اطلاع دارد.
۳ - کلیه وجوهی که در بانکها یا در منزل یا نزد اشخاص است که آقای پسندیده مطلع هستند، به استثنای وجه مختصری که اشاره شد، وجوه شرعیه می‌باشد و مِلک اینجانب نیست، و ورثه اینجانب در آنها حقی ندارند و تکلیف آنها را به حسب وصیت تعیین نموده‌ام.

تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۵۹
۷ ربیع الاول ۱۴۰۱
روح الله الموسوی

(صحیفه امام، ج13، 524-523)


(۱)- اعلام میزان داراییها، توسط امام خمینی بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی صورت گرفته است که علاوه بر وضعیت زندگی ساده و بی‌پیرایه معظمٌ له، نشانه تقید ایشان به اجرای مفاد قانون نیز می‌باشد. اصل ۱۴۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چنین است: «دارایی رهبر یا اعضای شورای رهبری، رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط دیوانعالی کشور رسیدگی می‌شود که برخلاف حق افزایش نیافته باشد».


(۲)- به موجب حکم مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۶۲، امام خمینی سهم موروثی خویش در خمین را به فقرای این شهر بخشیده و واگذار نمود.

شرح صد و ده نکته اخلاقی از کلمات امام خمینی(سلام الله علیه)

شرح صد و ده نکته اخلاقی از کلمات امام خمینی(سلام الله علیه)

نکته 1: (تنبه ازغفلت)

ازخواب بیدار شو از غفلت تنبه پیدا کن،و دامن همت به کمر زن و تا وقت است فرصت را غنیمت بشمار وتا عمرباقی است و قوای تو در تحت تصرف توست و جوانی برقرار است واخلاق فاسده برتو غالب نشده وملکات رذیله برتو چیره نگردیده چاره ای کن ودوایی برای رفع اخلاق فاسده وقبیحه پیدا کن، راهی برای اطفاء نائره شهوت وغضب پیدانما.(1)
شرح: برطبق آنچه علمای اخلاق پیرامون شناخت نفس و ویژگی های آن گفته اند،نفس آدمی دارای قوا و نیروهای بسیاری است که از آن میان چهار قوه به عنوان رییس قوای دیگر می باشند؛به عبارت دیگرنفس منشأاعمال بسیاری است که عامل اصلی این اعمال چهار چیز است: اول:شهوت. دوم:غضب. سوم:وهم وخیال و چهارم:عقل. کار این قوا آن است که انسان را به سوی آنچه اقتضای آن را دارند سوق دهند. در این میان انسان اگرتلاش کند و سعی در تعدیل قوا نماید، عقل تمام نیرو و تلاش خود رابه کار خواهد گرفت تا این سه قوه را درحد میانه و اعتدال نگه دارد.پس عقل آنچه رامطابق خواسته اسلام و خداوند است انجام می دهد و وظیفه اصلیش جلب منافع و دفع مضرات در حد نیاز و کنترل خیال است.این قوا دائم با یک دیگر در حال نزاع و درگیری اند به این ترتیب که هر گاه انسان میل به شهوات نماید، قوه شهوت غالب شده، هرگاه غضب آلود گردد، قوه غضب غالب شده و به همین ترتیب قوای یکی بر دیگری غالب می شوند، در این حال است که می گوییم: نفس لوّامه،امّاره یامطمئنه.پس اینکه خداوند در قرآن این اصطلاحات را برای نفس به کار برده است نه به دلیل تعدد نفس انسان، بلکه به لحاظ تعدد قوای آن و حفظ وحدت و ظهور کثرت در عین وحدت است.آنچه انسان را در تعدیل قوا یاری می نماید، همت عالی و عزم جزم همراه با اطمینان است. بنابراین بهترین اوقات برای اطفاء نائره شهوت و غضب هنگام جوانی است که نیرو و عزم و اراده درانسان قوی تر است.
یکی ازمهمترین نکاتی که توجه بدان بسیار ضروری است این است که نتیجه غالب گشتن قوای سه گانه شهوت وغضب و وهم و دچار افراط شدن انسان در توجه به آنها، اثری جز غفلت از یاد خدا نخواهد داشت.مهمترین و بهترین نتیجه ارسال انبیاء و اولیاء و کتب الهی بیرون آوردن بشر از خواب غفلت بوده است. غفلت به تصریح آیات و روایات عامل سقوط انسان در ورطه هلاکت ونابودی و یکی از غلیظ ترین حجابهایی است که انسان را از رسیدن به مقصود و مطلوب باز می دارد؛ زیرا تا غفلت باشد،بیداری نیست و وقتی بیداری نباشد هیچ سلوک و حرکتی به سوی معبود صورت نخواهدگرفت. ما در نکات بعد در این رابطه بیشتر توضیح خواهیم داد.(2)

✰ امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت ✰

با نام خدا

ولادت

در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 21 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان
خمین از توابع استان مركزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از
سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها، روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاكدان طبیعت نهاد .
او وارث سجایاى آباء و اجدادى بـود كه نسل در نسل در كار هـدایـت مردم وكسب مـعارف الهى كـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـى
مرحوم آیه الـله سید مصطفى مـوسـوى از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه العظمـى میرزاى شیـرازى (رض)، پـس از آنكه سالیانـى چنـد
در نجف اشـرف علـوم و معارف اسلامـى را فـرا گرفته و به درجه
اجتهـاد نایل آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمیـن ملجاء مردم و هادى آنان در امـور دینـى بـود. در حـالیكه بیـش از 5 مـاه ولادت روح الـلـه
نمى گذشت، طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حكومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را كه در برابر زورگـوئیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود، با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد
و در مـسیر خمیـن به اراك وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حكـم الهى قصاص به .تهران (دار الحكـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى
عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید
بدیـن ترتبیب امام خـمیـنى از اوان كـودكى با رنج یـتیـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وى دوران كـودكـى و نـوجـوانى را تحت
سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) كه خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده التصانیف ) بوده است
. همچنیـن نزد عمه مـكـرمه اش ( صاحبـه خانم ) كه بانـویى شجاع و حقجـو بـود سپرى كرد اما در سـن 15 سالگى از نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید.

:Lflasher: