آیت الله جوادی آملی

تکلیف سود بانکی چه می شود؟ (به بهانه سخنرانی های اخیر آیت الله جوادی آملی)

سلام
وقتتون بخیر

به بهانه سخنرانی های اخیر آیت الله جوادی آملی و بعضی دیگر
بابت سود بانکی بنده (با توجه به وضع کشور) احتمال زیاد میدم پولی که بانک ها به عنوان سپرده به سپرده گذارها میدن از طریق غیرسرمایه گذاری هست و ممکنه توش ربا باشه (به احتمال زیاد)
از طرف دیگه اگه کل ملت پول هاشون رو به این عنوان از بانک ها بکشن بیرون، میشه گفت اقتصاد کشور از هم می پاشه.
الان حکم چیه؟

مرجع تقلید: آیت الله مکارم

آیا همه در نهایت بهشتی می شوند و کسی در جهنم خالد نمیمونه؟؟(نظر ایت الله جوادی املی)

[="Blue"]با سلام خدمت کارشناس محترم و دوستانی که در بحث شرکت می کنند
قبلا شنیده بودم که طبق نظر ایت الله جوادی آملی بعضی جهنمیان بعد از مدتی جهنمی بودن و عذاب به بهشت می روند اما امروز در جلسه ای بودم و مطلبی را شنیدم که بسیار متعجب شدم و اون این بود که غیر از 4 نفر که خالد در جهنمند بقیه به مرور زمان از جهنم به بهشت منتقل می شن
(اسامیی هم در این جلسه گفته شدکه این 4 نفر کیان اما مهم نیست)فقط خواستم ببینم این مطلب چقدر صحت داره و جزئیات موضوع چیاست؟؟(اگر مطالب با منبع ذکر شن ممنون میشم)
البته خودم در ذهنم کلی مطلب برای رد این موضوع دارم اما گفتم شاید این موضوع صحت داشته باشه و دلایلی داشته باشه.
با تشکر
یا علی
[/]

شفاعت شهيد شهرياری به روايت آیت الله جوادی آملی

[="Tahoma"][="Black"]شهید شهریاری ثابت کرد که بی شک علم و عمل دو بال سعادت آدمی است و خداوند متعال انسان سعادتمند را با زیباترین حال نزد خود برمی گرداند و در دل مردم نیز جایگاهی خاص می نهد.

رسول خدا (ص) می فرمایند : هر مومنی بمیرد و یک ورق کاغذ از او بماند که دانشی بر آن باشد آن ورقه روز قیامت میان او و دوزخ حائل و مانع شود و خدای تبارک و تعالی به هرحرفی که در آن کاغذ نوشته شهری در بهشت به او دهد که هفت برابر دنیا باشد.

مطمئن باشید شهید شهریاری در بهترینِ حالات است.
مقام معظم رهبری: «شهادت دکترشهریاری، آبرویی داد به جامعه علمی کشور. شهادت همچنین شخصیت برجسته و مورد قبولی، به دشمن نشان داد که در محیط علمی جمهوری اسلامی، اینجور شخصیت‌ها و انگیزه‌هایی وجود دارد،مهم‌ترین تسلایی که انسان در اینجور حوادث به خودش می‌دهد این است که می‌داند خدای متعال برای این جانفشانی‌ها و این شهادت‌ها و این خون‌های به ناحق ریخته شده، ثواب‌هایی را معین و مدون کرده که به ذهن ما هم خطور نمی‌کند! به قدری این مقامات و درجات الهی، عالی و غیرقابل توصیف است که ما اصلاً نمی‌توانیم درک کنیم؛ و مطمئن باشید ایشان الان در بهترینِ حالات است، که هر مؤمنی و هر انسان صالحی، اگر چنانچه اندکی از آن مراتب را بتواند با دیده‌ی بصیرت خودش ببیند، آرزو می‌کند که ای‌کاش ما به همین سرنوشت دچار بشویم. و الحمدلله رب‌العالمین ایشان (شهید شهریاری) وضعشان اینطور است؛ و بزرگ‌ترین تسلی این است. لکن تسلای دومی هم وجود دارد و آن قدردانی مردم است. دیدید که مردم ما چه قدردانی و چه ارزش‌گذاری کردند از این شهید بزرگوار.


با دو دست پر به بارگاه الهي راه يافت
پیام آيت‌الله جوادي آملي در مراسم چهلم شهید شهریاری: "همسر و خانواده شهيد شهرياري مطمئن باشند كه وي در روح و ريحان است. اگر با دو دست پر به بارگاه الهي راه يافت، نه تنها مشكل خودش را حل مي‌‌كند بلكه مشكل ديگران را هم برطرف مي‌‌كند و از ديگران شفاعت خواهد كرد.[/][/]

۩ ♪ تفسیر صوتی قرآن، توسط آیة الله جوادی آملی ♪ ۩

انجمن: 

head
تفسیر قرآن توسط آیة الله جوادی آملی

سوره ی حمد (پست 1 الی ... )




زن و عرفان از دیدگاه حضرت آیت الله جوادی آملی


زن و عرفان از دیدگاه حضرت آیت الله جوادی آملی




در اين مقاله از اين مطلب بحث میشود كه آيا زنان میتوانند همانند مردان وارد دنياى عرفان شوند و در عرفان نظرى به معارف عرفانى دست يابند و در عرفان عملى به سير و سلوك بپردازند و به كمال عرفانى يعنى ولايت دست يابند و به عبارت ديگر آيا زنان مانند مردان مى‏توانند با سلوك عرفانى به عالی‏ترين مراتب كمال يعنى انسان كامل شدن نايل شوند يا خير؟

براى پاسخ به اين سؤال در آغاز به تعريف عرفان نظرى و عملى اشاره كرده و سپس ديدگاه برخى عارفان را در رابطه با

زنان در سلوك عرفانى بازگو نموده و پس از آن به مبانى امكان سلوك عرفانى براى زنان پرداخته مى‏شود.

عرفان در لغت به معناى شناخت و شناسايى است و

در اصطلاح روش و طريقه ويژه ‏اى است كه براى دست‏يابى و شناسايى حقايق هستى و پيوند ارتباط انسان با حقيقت بر شهود و اشراق و وصول و ايجاد با حقيقت تكيه مى‏كند و نيل به اين مراتب را نه از طريق استدلال و برهان و فكر، بلكه از راه تهذيب نفس و قطع علايق از دنيا و امور دنيوى و توجه كامل به امور روحانى معنوى و در رأس همه توجه كامل به مبدأ و حقيقت هستى میداند.


عرفان خود بر دو نوع است عرفان نظرى و عرفان عملى‏

نماز آیات به امامت آیت الله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی، همزمان با ماه گرفتگی امروز شنبه ۱۹ آذرماه در آسمان ایران، در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا به اقامه نماز آیات می پردازند.
این ماه گرفتگی جزیی در شهر قم از همان ابتدای طلوع در ساعت ۱۶ و ۴۸ دقیقه آغاز می شود و تا ساعت ۱۸ و ۲۷ دقیقه ادامه خواهد داشت.
گروه نجوم پژوهشگاه معارج با اعلام این خبر، آغاز ورود ماه به سایه را ساعت ۱۶ و ۱۶ دقیقه و خروج ماه از سایه را ساعت ۱۹ و ۴۷ دقیقه اعلام کرد.
براساس گزارش بنیاد علوم وحیانی اسراء، این گروه در خصوص رصد ماه گرفتگی اعلام کرد که برخلاف کسوف، رصد خسوف کاملاً بی‌خطر است و به هیچ فیلتر محافظی نیاز نیست. حتی برای رصد این پدیده نیازی به استفاده از تلسکوپ نیست و می توان ماه گرفتگی را با چشم نیز رصد کرد.

حوزه نیوز
منبع ما

مجموعه سخنرانی از آیت الله العظمی جوادی آملی - تفسیر سوره توبه

انجمن: