خالقیت

افعال و اراده خداوند پس از خلق دنیا

انجمن: 

با سلام .
نظری که میدم برگرفته از فهم و درک خودمه و فقط دیدگاهم رو عرض میکنم که حتما با شنیدن جواب از طرف شما و دوستان به حقیقت نزدیکتر میشم .
بعضا میشنویم که فلان جا زلزله اومد،و حالا یا خسارت زده یا خیر . این فعل رو بخدا نسبت مییدیم . شر اتفاق میافته میگیم خدا خواست و حتما حکمتی داره .خیر پیش بیاد هم همین حرف . حال اگر خداوند رو الان دخیل مستقیم در افعال دنیا و جهان و هرچه که هست بدونیم . فردی معلول ، به دنیا اومدن در محیط فقر و خشن . یتیم به دنیا اومدن و ...هزاران هزار مورد میبینیم که به عدل خداوند سازگار نیست . هرچند گفته میشود که غایت و نتیجه این افعال بر انسان ، حداقل بخاطر عمر کوتاهش و .. نیست .

به نظر بنده ، مثلا از لحظه ای که خداوند اراده ساخت جهان رو کرد ، یکسری قوانین رو وضع کرد . مثلا نیروی جاذبه . الکتریسیته . آب درچه دما و فشاری جوش بیاد و در چه دما و فشاری یخ بزنه و کلی ...
و این قوانین تا ابد غیر قابل تغییر خواهد بود که این دلیلی میشه برای شناخت علت و در نتیجه پیشرفت علم و شعور و آگاهی نسبت به دنیا و جهان . از دید من ، اگر فردی از پشت بام سقوط کنه نیروی جاذبه وی را به سمت زمین میکشد و خواهد مرد . در این مورد شخصیت و نوع مذهب و ملیت و جنس و ماده و ..نداره .و این قوانین کلی هستن پس خداوند عادله . از جهت اجرا شدن قوانینی که بوجود آورده .فرد معلول هم اگر با دید علمی برسی بشه ، مثلا شاید پدر بزرگ و مادر بزرگ پدریش ازدواج فامیلی داشتن یا یکی از آنها مرضی رو داشته . و آلان هم اگر همین مورد برای مرد و زنی که فامیل باشن و ازدواج کنن و همان مرض رو هم داشته باشن . نسل دوم آنها حتما آن معلولیت رو خواهد داشت .
البته شما فکر کن مخاطب تون ( بنده ) اعتقاد به ادیان یا معجزه نداره ..
که مثلا آتش در تمام دورانها و تا مادامی که هست سوزنده هستش و جریان ابراهیم خلیل ( ع ) رو نیارین ..
میخوام بدونم این نظرم درسته ؟ غلطه و چرا

ممنون ..

ایا خدا نیازمنده؟

انجمن: 

ایا خدا برای اینکه صفت روزی دهنده رو داشته باشه نیازمند موجوداتی غیر از خودشه؟

*** درسنامه ی خداشناسی ***

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام به همه ی دوستان:Gol:

در این تاپیک انشاالله به تدریج متن بخش خداشناسی کتاب آموزش عقاید استاد مصباح قرار داده میشه، در این تاپیک قرار نیست بحثی صورت بگیره و پست های از این دست حذف خواهند شد، دوستان هر نوع مطلبی در این رابطه داشتن می تونن در تاپیک دیگه ای مطرح بفرمان تا در اونجا راجع بهش صحبت بشه، شبیه این برنامه برای سه بخش دیگه ی این کتاب(پیامبرشناسی، امام شناسی، و فرجام شناسی) هم هست انشاالله، دوستان جهت اطلاع از مسائل اجرایی این طرح به این تاپیک مراجعه بفرمان:

طرح بزرگ جهادگران عرصه ی مجازی

سرکار نیایش سبز گرامی قبول زحمت فرمودن و مدیریت این تاپیک رو به عهده گرفتن، همین جا صمیمانه ازشون تشکر می کنم و امیدوارم خداوند متعال به بهترین وجه ازشون قبول بفرماد...