بخشیدن

گرفتن حلالیت و رضایت و طلب بخشش از نامحرم

سلام اگر دل نامحرمی رو شکونده باشیم یا ظلم کرده باشیم یا آزار ناخواسته (یا شاید هم خواسته) نامحرمی که می شناسم نمیشه؟ درباره نامحرمی که نمی شناسمش و فقط در فضای مجازی هستش چطور؟ اگر فرصت یا شرایطش نبود چطور؟ آیا بخشش صرفا زبای و ظاهری و نه از ته قلب هم کافی است؟ و اگه بگه واقعا بخشیدم کفایت می کنه؟

اگر بخشش خوب است چرا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نبخشید!؟

انجمن: 
سلام علیکم   امام علی علیه السلام بدترین مردم کسی است که عذر نپذیرد، و از خطا نگذرد میزان الحکمه ج 5 ص 498   در حدیث است که اگر نبخشی بر حوض کوثر وارد نمی شوید (دقیقا اینطوری نیست) و امام حسین علیه السلام گفته اند که اگر در یک گوشم دشنام بدن و در گوش دیگر عذر خواهی کنند می بخشم.   چرا حضرت فاطمه سلام الله علیها نبخشید! آیا بخشیدن غاصبین رو؟ شاید جواب این باشد که اون ها پشیمون نشدند! نمی دانم!     

کلیپ صوتی خود آ ღ❤ღ خدا میبخشه, ماییم که نمی بخشیم

انجمن: 

:Gol: خود آ :Gol:
...........................................
حسن آقامیری

بت پرست ها خدایی درست کردند اندازه ی خودشون
با خصوصیات خودشون
ولی این نمیتونه خدا باشه, چون قشنگ نیست
خدا باید زیبا باشه

لیس لی حول فانتقل به عن معصیتک الا فی وقت ایقظتنی لمحبتک


:parandeh: دانلود با کیفیت عالی با حجم 10 مگابایت :parandeh:
:parandeh:
دانلود با کیفیت عادی با حجم 5 مگابایت :parandeh:
:parandeh:
دانلود با کیفیت پایین با حجم 2.5 مگابایت :parandeh:


با تشکر از سرکار مهر... بابت معرفی صوت

شرایط گذشت چیست؟

سلام، تا بحال شده شما نیت خیری داشته باشید و از اعمال نادرست دیگران گذشت کنید ولی آنها این کار شما را ضعف تلقی کنند و حس کنید که موجب سو استفاده قرار گرفته اید و او نیز قدرت خود را در شما ببیند؟
میخوام بدونم شرایط گذشت چیه؟ و در صورتی که نباید از عملی گذشت کرد چه واکنشی باید نشان داد؟

┘◄ چرا بخشیدن دیگران سخت است؟

انجمن: 

چرا بخشیدن دیگران سخت است؟
رفتارهای انسانی نشان میـدهد کـه مردم وقتی از کسی ضـربه مـی بـیـنند، پیوسته در جستجوی انتقامند. غـرور واعـتـمـاد بـه نـفـسـمـان لطـمـه دیـده اسـت. انـتـظـــارات و رویـاهـایـمـان نـابـود شـده انـد. چـیـزی کـه بـرایـمان بسیارارزشـمـنـد اسـت را از دسـت داده ایــم. بــه هـمـیـن دلـیل اســت که می خواهیم تلافی و جبران همه این صدمات را در بیاوریم.
امـا مـوانـع دیـگری هـم بـر سـر راه گـذشت و بخشایش ماوجـود دارد. افـکار و عـقـایدی به طور خودکار جلوی گذشت کــردن مـا را مـی گیـرنـد. بـه خـودمـان مـی گــوییـم، "او را نمی بخشم چون او هیچگاه مسئولیت کارهایی که انجام داده است را نمی پذیرد." یا "اگر او را ببخشم ریا کرده ام چون در باطن میلی به بخشیدن اوندارم." یا "فــقط افراد ضعیف گذشت می کنند."
برای این رفتارهایمان همیشه توجیهاتی نیز داریم. وقتی کسی به ما صدمه ای میزند، ما برای رفتار آن فرد دنبال یک سری توجیهات هستیم. با خود می گوییم که حتماً به خاطر شخصیت پستش بوده است. یا اینکه می گوییم، "آدم بی حواس و بی دقتی است." یا "او برای من ارزشی قائل نیست" یا "از قصد این کار را انجام داده." و آنها را با خشونت هر چه تمام تر قضاوت خواهیم کرد.
اما اگر خودمان کاری اشتباه که به کسی صدمه می زند انجام دهیم، برای رفتار خودمان هم باز دنبال توجیه هستیم. در اینگونه موارد می گوییم، "بچه ام شلوغ می کرد متوجه نشدم،" یا "در راه که می آمدم تصادف شده بود." سعی می کنیم که به هر نحوی که شده تقصیر را از گردن خودمان بیاندازیم و خود را بی گناه جلوه دهیم.
مهم است که بدانیم پذیرفتن و فهمیدن اشتباهات هرگز سبب نمی شود که فرد صدمه دیده آسوده شود. بخشیدن کسی و گذشت کردن هرگز نتایج کار اشتباه آنها را از بین نمی برد. هدف این است که گذشت کردن بیشتر مورد توجه افراد قرار گیرد و انسانها اشتباهاتشان را راحت تر بپذیرند. برای اینکار باید به جای اینکه در مورد شخصیت و قصدشان قضاوت های خشن و ناعادلانه انجام دهیم، همیشه خوبی های دیگران را مدنظر قرار دهیم.

24 رجب -فتح قلعه خیبر وبخشیدن فدک به حضرت زهرا-س-

[="Blue"]به نام خدا
دیدم روز بزرگی است هر کس مطلبی در این راستا دارد بگذارد:Gol:

[="DarkGreen"][/][/]

حق الناس یا حق الله

انجمن: 

[=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]حق الناس یا حق الله
(بررسی یکی دیگر از حرف های اشتباهی که در جامعه رایج است)


[/]

[=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]شاید زیاد شنیده اید که می گویند: خدا حق الله را می بخشد ولی حق الناس را نمی بخشد.[/]

[=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]سؤال: چه کسی این قانون را وضع کرده است؟

خداوند حرفش را یا از زبان انبیاء و اولیائش می زند و یا به وسیله کتب الهی.
کدام بیان چنین حرفی زده است. کدام کتاب و کدام نبی چنین گفته اند؟
شاید گفته شود: عقل این گونه حکم می کند.
اما باید دانست:

اولاً: هر حق الناسی حق الله هم هست. چرا که همه چیز از جمله انسان ها مملوک خدا هستند. بنابراین هر حقی از کسی ضایع شود درواقع حق خدا ضایع شده است. پس حق الناس بر حق الله ارجحیت ندارد.
ثانیاً: اگر حقی ضایع شود چه حق الله چه حق الناس ضرری برای خدا ندارد. آن که ضرر می کند آدمی است. و آدمی با این ضرر رساندن در اولین مرحله به خودش ظلم می کند. پس ضایع کردن حق الله یعنی ظلم به خود. و ظلم به خود مستلزم عذاب الهی است، مگر آن که خدا ببخشد.
ثالثاً: اگر قرار به بخشش باشد، خدا حق الناس را به راحتی می بخشد. و خودش می داند فردی که مظلوم واقع شده است را چگونه راضی کند.
پس لطف فرموده، برای خداوند تعیین تکلیف نفرمائید!


[/]
فطرت