یمانی

آیا در دوران ظهور هستیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
من روایات مربوط به زمان ظهور آقا امام زمان حضرت اباصالح المهدی(عج) را جسته گریخته مطالعه کرده بودم و مواردی در ذهنم دارم که در این مطلب به اشاره بیان میکنم و وارد جزئییات و تطبیق دادن هم نمیشوم.از کارشناسان محترم هم که به منابع روایی دسترسی دارند میخواهم که روایتهایی که در این موارد وجو دارند را ذکر کنند.با سپاس

1.مسئله دجال. که روایاتی هم درباره اش است.اینکه خود واژه دجال اسم خاصی هست که نمیشه بر یک شخص تعریف کرد.بیشتر بنظر میرسه یک پدیده است.اینکه مظهر فریب و گمراه کننده مردمان جهانه.اینکه مردم رو به پیروی شیطان و دشمنی با خدا سوق میده.عصر ما در حقیقت عصر تکنولوژی های دیجیتالی است.یک شباهت عجیبی بین واژه دجال و دیجیتال وجود داره.
عصر کامپیوتر و ابزار دیجیتالی الآن بنهایت بلوغش رسیده.چیزی که در روایات چندصد سال پیش میخوندیم و شاید برای مردمان اون دوران ثقیل بوده برای ما قابل فهمه.الآن گناه و تبلیغ گناه براحتی و بوسیله یک دستگاه موبایل در کف دست هر بچه ای یا با امواج ماهواره ای به هر منزلی در دسترسه.کافران هم از این ابزار با تمام توان استفاده میکنند برای گمراهی مردم همه جهان.کمپانی های بزرگ پخش و ترویج گناه بخش جدانشدنی عصر دیجیتالی است.لواط و زنای با محارم و بسیاری از گناهان بزرگ دیگر با رنگ و لعاب جذاب حالا با کیفیت 4k بصورت تصویری! به مردم عرضه میشه و عفاف و حیا قربانی بزرگ این جریان است.
در یکی از روایات از امام علی(ع) گویا آمده بود که تک چشم است و همچون ستاره صبح میدرخشد.همانطور که میدانیم جریان صهیونیسم جهانی اقتصادش بر پایه دلار استوار است و نقش تک چشم بر این اسکناس دیده میشود.
بزرگترین کمپانیهای ترویج گناه و ضدیت با خدا از سوی صهیونیستها اداره میشوند.یکی از رهبران صهیونیستی گفته بود برای شکست انقلاب اسلامی ایران کافیست خانواده را در ایران هدف بگیریم و از آنزمان شبکه های ماهواره ای پورن و شبکه های ضد خانواده و ضد عفاف و حیا بصورت قارچ گونه رشد کردند.ایران هم که مهمترین نیروی مقابل جریان صهیونیستی است...
ستاره صبح به ستاره شیطان یا لوسیفر معروف است.بخاطر همین زهره به این نام خوانده شده چرا که پرنور ترین سیاره در اطراف زمین است و مبشر از سپیده دم نامیده شده است.و نکته جالب اینکه مدار زهره بر عکس بقیه سیارات نزدیک به خورشید جهت عقربه های ساعت است.و نکته جالبتر اینکه زهره یا ستاره صبح نماد شیطان است و زمین و سیاره های اطرافش مدارشان برخلاف جهت عقربه های ساعت است.همچون طواف خانه خدا که آنهم خلاف جهت عقربه های ساعت است.این از فلسفه های عجیب حج ابراهیمی است که در مدار سیاره های نزدیک به خورشید همه به یک جهت میچرخند و طواف میکنند.

2.جنگ یمن.از رهبران آخرالزمانی یکی هم سید یمانی است.اکنون در یمن جنگ سرنوشت سازی در جریان است.اگر نیرویهای یمنی مقابل ارتش سعودی و مزدورانش شکست بخورند شیعیان زیادی کشته میشوند و راه برای ضربه نهایی به ایران ما و اسلام و شیعه توسط جبهه صهیونیسم جهانی گشوده میشود.پرچم سفید انصارالله یمن نیز از نمادهای جالبی است که این جبهه صهیونیستی رو به روشنی نشانه گرفته.مسلما طبق وعده خداوند این جنگ نباید به شکست مبارزان یمنی منتهی بشه و میبینیم بشکل اعجاب آوری مردم فقیر یمن مقابل ائتلاف زرو زور و تزویر سعودی و صهیونیسم جهانی ایستادگی کرده و ضربات غافلگیرکننده ای به آنها وارد می آورد.هیچ انسان آزاده ای با هر دین و مرامی نیست که این مقاومت رو ستایش نکرده باشه.اکنون نیروی انصارلله داخل خاک عربستان هم عملیات انجام میدهند و آنها را به عقب میرانند.در روایات هست که برای مقابله با سپاه سید یمانی سپاه سفیانی وارد عربستان میشه ولی بخواست خدا سپاه سفیانی نابود میشه.

3.ایران و سید خراسانی.برای اینکه وارد بحث تطبیق دادن نشوم به اشاره مطالبی مینویسم.40 سال پیش ایران در دست آمریکا بعنوان رهبر صهیونیسم جهانی قرار داشت.دین اسلام زیر ضربات اسلام ستیزان قرار داشت و بهایی ها بعنوان پیاده نظام صهیونیسم در ایران تمامی تابوهای فرهنگی و دینی ایرانیان رو میشکستند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و هنری.در این اوضاع خواست خداوند بر این قرار گرفت که انقلابی بوجود بیاد و این کشور که از قضا بزرگترین پایگاه شیعیان جهان هم بود از دهان اژدهای صهیونیسم خارج بشه و بعنوان دشمن صهیونیسم معرفی بشه.و جوانانی که زیر بمباران تبلیغاتی و فرهنگی کاباره ها و فیلم فارسی ها و برهنگیها به اسم تجدد بودند انقلاب اسلامی رو به پیروزی رسوندند و هشت سال هم در جنگی نابرابر آنهم مقابل کشور شیعه دیگر یعنی عراق تحت رهبری صدام جانها فدا کردند.نقشه پلید صهیونیسم جهانی در دشمن کردن دو ملت ایران و عراق داستان خودش رو داره و هنوز هم البته بصورت خباثت آلودی مزدوران آنها میخواهند این دشمنی مصنوعی شکل بگیره.که البته خواست خداوند نزدیکی بیشتر دو ملت با جریانی همچون راهپیمایی اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) است.
40 سال به این صورت با تمام فتنه ها گذشت و بخواست خدا انقلاب پابرجا موند.اکنون ماهواره و اینترنت رو هم در خدمت دارند و عناصر مزدور و منافقی که در لایه های نظام و مردم رخنه کرده اند و بخواست آنها توطئه ها رو پیش میبرند.اگر این مهمترین پایگاه شیعه و میشود گفت تنها سد مقابل صهیونیسم جهانی و آمریکا از بین برود و اصولا ایرانی دیگر وجود نداشته باشد دنیا تماما در اختیار دشمنان خدا خواهد بود.و این را البته خداوند نمیخواهد.در مورد سید خراسانی روایت هست که پس از قیام نخستین و رنگ باختن آرمانهای آن و جولان منافقان و دنیاطلبان و دغلکاران قیام دیگری صورت میگیرد و این قیام دوم بفاصله کوتاهی زمینه ساز بهم پیوستن سید خراسانی و سید یمانی و و یورش سفیانی و آغاز ظهور آقا امام زمان(عج) است.
بنظر میرسد که بخواست خداوند ما در عصر ظهور هستیم و رهبر شجاع و پاک سرشت ما امام خامنه ای که مقابل جبهه ای از منافقان و دین فروشان و وطن فروشان داخلی و صهیونیسم جهانی و مزدورانشان ایستاده اند از رهبران آخرالزمانی باشند.حداقل یکی از یاران آقا امام زمان(عج).برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و ایشان صلوات...

امام زمان (عج) از ظهور تا قیام

با سلام
میگویند که قیام امام زمان عج در محرم هست ولی ظهور ایشان در همان 23 رمضان بعد از صیحه آسمانی بنده چند سوال داشتم در مورد فعالیت ها و علمکرد امام زمان عج از ظهور تا قیام
1- ایشان بعد از ظهور چکار میکنند آیا از همان اول کاملا آشکارا تبلیغ میکنند برای جذب یاران؟ یا مثلا شهر مکه رو در اختیار میگیرند؟
2- با توجه به ظهور ایشان چرا از رمضان تا محرم طول میکشد که ایشان آماده قیام شوند؟ مگر مردم به سرعت خود را به یاری ایشان نمی رسانند؟
3- بنده خواندم که ایشان مدتی مدینه میروند بعد سپاه سفیانی به دنبال ایشان می آید و ایشان به سمت مکه میاد و اون حادثه خسف بیدا برای سپاهیان سفیانی اتفاق می افتد اما آیا فعالیت های شاخص دیگری امام عج انجام میدهند در این مدت از ظهور تا قیام؟
مثلا مناظره با اهل سنت؟ مناظره با بزرگان ادیان و ...؟ دعوت کل عالم به طوری که ایشان و دعوتشان را بشناسند؟ و...

با احترام@};-@};-@};-

چند سوال در مورد «خسف بیدا» از نشانه های حتمی ظهور

با سلام و احترام
بنده یک مقاله ای در مورد خسف بیدا میخوندم که به نظرم بسیار کامل بود و بیشتر مسائل مربوط به خسف رو توضیح داد منتهی چند سوال برای بنده پیش اومده( نام مقاله خسف بیدا نوشته نصرت الله آیتی)
طبق نقل ها هدف سپاه سفیانی به شهادت رساندن امام زمان عج هست اما گفته میشه خسف بیدا قبل از قیام هست این دو مطلب چطور با هم قابل جمع شدنه؟ گفته شده امام از مدینه به مکه میروند و سپاه سفیانی به دنبال ایشان هست! اصلا آن زمان امام در مدینه چکار میکنند مگر قیام امام از مکه شروع نمیشود؟
سوال دومم در مورد منطقه بیدا هست آیا دقیقا میدانیم این منطقه کجاست؟ و اینکه با اطمینان از این مطلب که دشمنان میدانند خسف بیدا قرار هست اتفاق بیفته آیا امکان بدا در مکان رخدادن این پدیده وجود دارد؟ یعنی میدانند خسف قرار هست اتفاق بیفتد خوب از مسیر دیگری میان!
نکته بعد اینکه وقتی دشمن میداند امام از مکه ظهور وقیام میکنند و مسئله خسف حتمیست نیرو های خود رو از قبل آنجا مستقر میکند برای این احتمالات چه پاسخی وجود دارد؟
سوال بعد اینکه گفته شده سه نفر از این حادثه نجات پیدا میکنند آیا این مسئله صحت داره و این سه نفر چه کسانی هستند؟

با تشکر از زحمات شما@};-@};-@};-

امکان خروج «یمانی» از جایی به غیر از یمن!

با عرض سلام و احترام

آیا احتمال این که یمانی از جایی به غیر از یمن خروج کند وجود دارد؟

مثلا از قم
(چرا که در قم افرادی هستن که اصلیت یمنی دارن و از یمن به قم مهاجرت کردن)

چند پرسش در مورد یمانی

با عرض سلام و خسته نباشید
چند سوال داشتم از خدمت دوستان و اساتید در مورد شخصیت یمانی

1-میخواستم بدونم قیام یمانی در اسناد معتبر چه نشانه هایی داره؟
یعنی چطور میشه قیام یمانی رو از قیام های دیگه تشخیص داد؟

2-سوال بعدی اینکه ایا شخص یمانی از نظر احادیث و روایات با امام زمان در ارتباط بوده؟
صحبتی ، دیداری ، ارتباطی
برای قیام جواز یا دستور از شخص امام زمان داشته؟

3- یمانی هم مثل امام زمان یک شخصیت متفاوت هست؟
منظورم از تفاوت اینه که مثلا شخصیت یک امام با من انسان عادی متفاوته خوب
یمانی یکی مثل منه یا نه یک شخصیت متفاوت داره؟

پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون
یاعلی

برچسب: 

بررسی سندی حدیثی درباره مهدویت

با سلام و خسته نباشید
ببخشید روایتی بود در کتاب الغیبة شیخ طوسی ج 1 ص 446 به این صورت :
(وعنه عن سيف بن عميرة، عن بكر بن محمد الازدي ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: خروج الثلاثة: الخراساني والسفياني واليماني فيسنة واحدة في شهر واحد في يوم واحد، وليس فيها راية بأهدى من راية اليماني يهدي إلى الحق)
آیا این خبر اگر صحیح باشد خبر واحد محسوب میشه ؟ (با در نظر گرفتن طبقات راوی چطور)
البته من در سایت حوزه دیدم به سندش اشکال گرفتند
مرجع ضمیر عنه کیست؟ آيا فضل بن شاذان است یا ابن ابی عمیر که هر کدام مشکلی دارد،
در پاورقی الیبة شیخ طوسی هم آمده بود : (مرجع الضمير في مختصر إثبات الرجعة هو محمد بن أبي عمير والظاهر أنه الصحيح، إذ الفضل لم يرو عن سيف بن عميرة بل يروي عن ابن أبي عمير في موارد كثيرة)
اگر راهنمائی کنید ممنون میشم

یمانی که یکی از نشانه های ظهور است چه ویژگی هایی دارد؟

سلام خادم!

خادم الیمانی(ع);340666 نوشت:
امام صادق (ع) فرمود: «به درستي كه كسي غير از صاحب اين امر ادعاي آن را نمي‌كند، مگر آن كه خدا (رشته) عمرش را قطع مي‌كند.»

میگم پس واسه همینه که رشته ی عمر سید احمد الحسن کذاب قطع شده؟؟ آخه هرچی میپرسیم ثابت کنید که این شخص زنده است شما و بقیه انصار از جواب فرار میکنید!
میشه به ما ثابت کنی که همچین شخصی الان وجود خارجی داره؟

وگرنه شامل این میشه ها:

خادم الیمانی(ع);340666 نوشت:
و بدرستی که مدعیان دروغین پیشین( امثال جعفر کذابها و بابها و....(احمد الحسن ها....) رسوا و ذلیل شدند و در نهایت با خواری و خفت هلاک شدند و خدا به انها جز مدت کوتاهی مهلت نداد.

آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟

[h=1]آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است و اول مهدیین دوازده گانه و جزء ۳۱۳نفر می باشد؟[/h]


یمانی شخصی است از بلاد یمن که قبل از ظهور حضرت قیام خواهد کرد ومردم را به حق دعوت خواهد کرد وجزء پنج علامت حتمی قبل از ظهور است که محقق خواهد کرد وتوصیه شده وقتی یمانی قیام کرد پرچم او پرچم هدایت است که به او بپیوندید.
عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِ‏ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاء.[۱]
...ثُمَّ قَالَ ع خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي ‏شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِد... لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى‏ مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِ‏ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ‏ فَإِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ حَرَّمَ بَيْعَ السِّلَاحِ عَلَى النَّاسِ وَ كُلِّ مُسْلِم‏الحدیث[۲]
این حدیث که بخشی از حدیث طولانی از امام باقر(ع) است حضرت اشاره دارد که خروج یمانی، سفیانی وسید خراسانی در یک سال، یک ماه ویک روز خواهد بود...ودر بین پرچم ها پرچمی باهدایت تر از پرچم یمانی نیست چون پرچمی است که هدایت می کند بسوی صاحبتان وزمانی که یمانی خروج کند فروش سلاح را برای مردم وهر مسلمانی حرام می کند.

با توجه به این دو حدیث احمدالحسن نمی تواند یمانی موعود باشد چون:

اولاً فعلا خبری از خروج سفیانی وسید خراسانی نیست.

وثانیا یمانی از یمن خروج می کند واهل یمن است در حالی که احمدالحسن در بصره خروج کرده است. برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب الیمانیون قادمون که به تازگی از شیخ علی کورانی چاپ شده است مراجعه کنید.

ثالثا: یمانی فروش سلاح را حرام می کند در حالی که جناب احمدالحسن تا بحال چنین کاری نکرده است.

اما مهدیون دوازده گانه همانطور که در احادیث ذکر شده است بعد از ظهور خواهند بود در حالی که یمانی قبل از ظهور است پس نمی تواند جزء مهدیون ۱۲ باشد. رسول خدا(ص) می فرماید:
فى الليلة التى كان فيها وفاته: يا أبا الحسن احضر دواة و صحيفة، فأملى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وصية حتى انتهى الى هذا الموضع فقال: يا أبا الحسن انه يكون بعدى اثني عشر إماما و من بعدهم اثنى عشر مهديا، فأنت يا على أول الاثنى عشر إماما، و ذكر النص عليه السّلام فقال: اذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد فذلك اثنى عشر إماما، ثم يكون من بعده اثنى عشر مهديا فاذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه أول المقربين له ثلاثة أسامى؛ اسم كاسمى، و اسم كاسم أبى و هو عبد اللّه و أحمد، و الثالث المهدى هو أول المؤمنين.[۳]

طبق این حدیث این مهدی های ۱۲گانه بعد از دوازده امام هستند که شیخ حر عاملی برای این حدیث تفاسیری نقل کرده است که این مهدی ها دوازده گانه یا همان ۱۲ امام هستند که دوباره رجعت می کنند یا اینکه از کمک کننده های به صاحب الامر ووزراء او در مناطق مختلف هستند.

اینکه یمانی هم از آن دوازده تا باشد چون مصداق این ۱۲ مهدی مجهول است نمی توان چنین ادعایی کرد . لذا ادعای طرفداران احمدالحسن در یمانی خواندن او واینکه او اول مهدیین و۳۱۳ نفر است درست نمی باشد.

پی نوشتها:
[۱] . ابن أبي زينب، محمد بن ابراهيم، الغيبة( للنعماني)، ص۲۵۲، نشر صدوق - تهران، چاپ: اول، ۱۳۹۷ق.

[۲] .همان، ص۲۵۵-۲۵۶؛ شیخ مفید، الارشاد في معرفة حجج الله العباد، نشرکنگره شیخ مفید، قم، ۱۴۱۳ق، چ اول.

[۳] . شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، ص۳۹۵، نويد - تهران، چاپ: اول، ۱۳۶۲ ش.

***احــادیــث آخــرالــزمـــان***

وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ مَحْتُومَاتٍ الْيَمَانِيُّ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الصَّيْحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ.

عمر بن حنظله گويد: از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه می ‏فرمود: پيش از قيام قائم پنج نشانه خواهد بود كه همگى از علامات حتمی است:
يمانى و سفيانى و صيحه و كشتن نفس زكيّه و فرو رفتن زمين در بيداء.




كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 650



آیا "یمانی" صرف نظر از مصداق حجت است؟

با سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان:Gol:

آیا یمانی صرف نظر از مصداق حجتی از حجج الله می باشد؟

لطفا با ذکر دلیل از کتاب خداوند متعال و احادیث اهل بیت علیهم السلام حجت بودن یا نبودن یمانی را اثبات کنید.

با تشکر از همه عزیزان...