رابطه با نامحرم

ارتباط با جنس مخالف و حق الناس

با نام و یاد دوست   سلام  یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود لذا سوال ایشان ضمن حفظ امانت، جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم، با نام کاربری "مدیر ارجاع سؤالات" درج می شود:  
  سلام خسته نباشید  بنده پسری 13 ساله هستم که در فضای مجازی عاشق دختری همسن خودم شدم ، من در گروه درسی عاشق دختره شدم ، دختره اومد پی وی گفت خواب دیدم می خوای خودتو بکشی و من قضیه عاشقیم رو براش تعریف کردم و اینکه فکر خودکشی به سرم زده بود. بعد چند بار من به دختره گفتم که بدون تو خودمو می کشم که قصدم تهدید نبود که گفت من از کسانی که به فکر خودکشی هستن بدم میاد. اما چند بار هم از من خودکشی می کنم به عنوان تهدید استفاده کردم، اولین بار که دختره چون فکر می کرد آبروش تو گروه درسی رفته ، از گروه لفت داد ، و منم بهش گفتم اگه برنگردی خودمو میکشم ، دومین دفعه من داشتم با دختره درد و دل می کردم که حرفمو بد فهمید و به کل می خواست بره ، منم که نمی خواستم بره و اینکه واسه ازدواج می خواستمش گفتم بدون تو خودمو می کشم تا نره. سومین مورد این بود که من شب قبلش با دختره بهم زدم ، و صبحش نتونستم تحمل کنم ( قصدم لذت جویی نبود) و گفتم که جواب منو بده و اینها که داد.   می دونستم این دختره روی مرگ دیگران و خودکشی من حساسه ولی قصد من به هیچ وجه بازی با احساستش نبوده و من واقعا اونو برای ازدواج می خواستم. بعد مادرم موضوع متوجه شد، در واقع خودم بهش گفتم و رفت با دختره صحبت کرد و دختره گفت به خاطر اینکه من از خودکشیش می ترسیدم به رابطه باهاش ادامه دادم. بعد یک نفر را واسطه کردم و بهش گفتم از طرف من از اون دختر عذر خواهی کنه و بگه که بابت خودکشی و تهدید ها عذرخواهی کنه و اون دختر گفت دیگه همه چی تموم شده. اما من عذاب وجدان دارم و مطمئن نیستم که دختره منو ببخشیده یا نه؟ آیا با این اوصاف حق الناس به گردن من هست؟
  با تشکر  در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید   

حساس نسبت به روابط همسرم با مردم



با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا سوال ایشان ضمن حفظ امانت، جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم، با نام کاربری "مدیر ارجاع سؤالات" درج می شود:

نقل قول:

سلام

من مردي حدود 35 ساله هستم و نسبت به روابط همسرم با مردم مقداري حساس هستم.
همسرم گاهي وقت با فاميل مردخودش مقداري راحت است (مثلا به مردي نگاه مي كند وبي دليل لبخند مي زند) و او هم پاسخ ميدهد
وقتی من اين صحنه را مي بينم حالم بد مي شود.
به نظر شما من اشتباه مي كنم وكار او خيانت عاطفي محسوب نمي شود؟ اگر هست چه كنم؟
با تشكر


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید@};-

عبادت و قلب انسان

انجمن: 

با سلام
یکی از دوستانم به نقل از استاد حوزه علمیه خواهران تعریف میکرد که خانمی متدین که متاهل و دارای چند فرزند بوده، یکروز درحالیکه شدیدا گریه و بی تابی میکرده و از لحاظ روحی آشفته بوده اومده حوزه و اینطور تعریف کرده که: خودش و تمام اعضاء خانواده حتی کودکان خردسالی که هنوز به سن تکلیف نرسیدن بسیار مقیّد به انجام واجبات و ترک محرمات، و کاملا پایبند به مستحبات و حتی به جا آوردن نماز شب بودن! بطوریکه بهیچ وجه نماز شبشون ترک نمیشده و خلاصه مو لا درز ایمانشون نمیرفته و همه ی اینها اثر تشویق و تلاش مستمر خود این خانم بوده.. تا اینکه یک روز که در محله و کوچه های نزدیک خونشون تردد میکرده ناخواسته چشمش به یک آقای جوان میفته، نگاهشون با هم تلاقی میکنه و کاملا خودشو میبازه و از اون روز کاملا اسیر این عشق شیطانی میشه و کاملا صبر و آرامش از وجودش میره، بطوریکه دیگه ذره ای به همسرش که تا قبل از این اتفاق دوستش داشته علاقه نداره و دیوانه وار انتظار میکشه که به اون مرد غریبه برسه! البته این موضوع رو علنی نکرده و جز خودش کسی ازش خبر نداشته و بارها در حد قرار گذاشتن و دیدار مخفیانه با اون آقا ملاقات داشته، چون علاقه دو طرفه بوده. البته خوشبختانه خود این خانم به خاطر زمینه های دینی که داشته متوجه گناه و معصیت بودن این کار میشده و میخواسته بذاردش کنار ولی از توانش خارج بوده..
وقتی دوستم این قضیه رو تعریف میکرد علاوه بر خودش ما هم متعجب و نگران شدیم از اینکه چطور ممکنه همچین اتفاقی برای یک زن مسلمان و دیندار بیفته؟؟؟ اون زمان من به این فکر میکردم که این خانم بدون تزکیه ی نفس عبادت میکرده و یا احساسی بوده و به استفاده از عقل بی توجه! اما واقعا با این جوابها قانع نمیشم و مثل سایر دوستانم نگرانم که نکنه در آینده دچار لغزش های بیچاره کننده ی مشابه بشم، چون خود راوی توضیح داده که این خانم از طلبه های شایسته و معتمد مسئولین حوزه بوده و شخصیت منطقی و عملگرایی داشته. لطفا روشن کنید علت بروز چنین مسائلی برای افراد متدین چه چیزی است و اگر مومنین با یک نگاه یا یک خطا این همه سقوط میکنن، پس ما دیگه باید چه کاری انجام بدیم و چطور خودمون رو مصون کنیم؟!

قطع رابطه با جنس مخالف

انجمن: 

سلام
من مدت 2 ماه است که با یک خانوم شوهر دار ارتباط دارم اما همیشه در این رابطه به یاد خدا هستم و از گناهی که دارم انجام میدهم خجالت می کشم ، و مرتب به بهانه های مختلف می خواهم رابطه را قطع کنم که به دلیل علاقه شدید این خانوم به من دوباره پشیمان می شوم ، نمیدونم واقعا چکار کنم ؟ می ترسم با قطع این رابطه این خانوم ضربه روحی بخورد و گناهش بیشتر باشد یا اینکه دست به خودکشی بزند ؟ واقعا درمانده شده ام ؟ کمکم کنید

***آيا حاضريد با دختري كه قبلا دوست پسر داشته ازدواج كنيد!***

سلام خب چرا؟ :Sham:

يه اشتباهي شايد بوده، خب جواني كرده وهزاران دليل ديگه.:Ealam:

شما هم شايد اين جمله رو از بعضي ها كه خيلي مقيد هم نيستند شنيده ايد كه ميگن من به عنوان يه پسر شايد با هر دختري دوست بشم ولي فقط با يك دختر متدين وبا حجاب ازدواج مي كنم؟ جدي شده از خودمون بپرسيم چرا ؟

شما جوابتون چيه ؟:Sokhan:

بی انصافی (برای ازدواج با من دوست شد یا برای سرگرمی؟)

با سلام .من دختری 23 ساله که 7 ماه پیش در محل کار با پسری 27 ساله آشنا شدم. ولی بعد از مدتی رابطه را تمام کردند.
ولی من دلیل آن را نفهمیدم. حالا عذاب وجدان دارم که در این مدت من چه بودم آیا وسیله سرگرمی بودم با اینکه رابطه فقط تلفنی بود و مادرم در جریان بود.

حالا من بعد از 2 ماه هنوز این موضوع عذابم می دهد که در حقم بی انصافی شده است. لطفا کمکم کنید.

من با دختری دوستم و اون منو به خدا نزدیک میکنه

آیا عشق مجازی مقدمه وزمینه ساز عشق حقیقی است؟