جمع بندی ارتباط با جنس مخالف و حق الناس

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ارتباط با جنس مخالف و حق الناس
با نام و یاد دوست   سلام  یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود لذا سوال ایشان ضمن حفظ امانت، جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم، با نام کاربری "مدیر ارجاع سؤالات" درج می شود:  
  سلام خسته نباشید  بنده پسری 13 ساله هستم که در فضای مجازی عاشق دختری همسن خودم شدم ، من در گروه درسی عاشق دختره شدم ، دختره اومد پی وی گفت خواب دیدم می خوای خودتو بکشی و من قضیه عاشقیم رو براش تعریف کردم و اینکه فکر خودکشی به سرم زده بود. بعد چند بار من به دختره گفتم که بدون تو خودمو می کشم که قصدم تهدید نبود که گفت من از کسانی که به فکر خودکشی هستن بدم میاد. اما چند بار هم از من خودکشی می کنم به عنوان تهدید استفاده کردم، اولین بار که دختره چون فکر می کرد آبروش تو گروه درسی رفته ، از گروه لفت داد ، و منم بهش گفتم اگه برنگردی خودمو میکشم ، دومین دفعه من داشتم با دختره درد و دل می کردم که حرفمو بد فهمید و به کل می خواست بره ، منم که نمی خواستم بره و اینکه واسه ازدواج می خواستمش گفتم بدون تو خودمو می کشم تا نره. سومین مورد این بود که من شب قبلش با دختره بهم زدم ، و صبحش نتونستم تحمل کنم ( قصدم لذت جویی نبود) و گفتم که جواب منو بده و اینها که داد.   می دونستم این دختره روی مرگ دیگران و خودکشی من حساسه ولی قصد من به هیچ وجه بازی با احساستش نبوده و من واقعا اونو برای ازدواج می خواستم. بعد مادرم موضوع متوجه شد، در واقع خودم بهش گفتم و رفت با دختره صحبت کرد و دختره گفت به خاطر اینکه من از خودکشیش می ترسیدم به رابطه باهاش ادامه دادم. بعد یک نفر را واسطه کردم و بهش گفتم از طرف من از اون دختر عذر خواهی کنه و بگه که بابت خودکشی و تهدید ها عذرخواهی کنه و اون دختر گفت دیگه همه چی تموم شده. اما من عذاب وجدان دارم و مطمئن نیستم که دختره منو ببخشیده یا نه؟ آیا با این اوصاف حق الناس به گردن من هست؟
  با تشکر  در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید   
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد بدیع
سلام خسته نباشید  بنده پسری 13 ساله هستم که در فضای مجازی عاشق دختری همسن خودم شدم ، من در گروه درسی عاشق دختره شدم ، دختره اومد پی وی گفت خواب دیدم می خوای خودتو بکشی و من قضیه عاشقیم رو براش تعریف کردم و اینکه فکر خودکشی به سرم زده بود. بعد چند بار من به دختره گفتم که بدون تو خودمو می کشم که قصدم تهدید نبود که گفت من از کسانی که به فکر خودکشی هستن بدم میاد. اما چند بار هم از من خودکشی می کنم به عنوان تهدید استفاده کردم، اولین بار که دختره چون فکر می کرد آبروش تو گروه درسی رفته ، از گروه لفت داد ، و منم بهش گفتم اگه برنگردی خودمو میکشم ، دومین دفعه من داشتم با دختره درد و دل می کردم که حرفمو بد فهمید و به کل می خواست بره ، منم که نمی خواستم بره و اینکه واسه ازدواج می خواستمش گفتم بدون تو خودمو می کشم تا نره. سومین مورد این بود که من شب قبلش با دختره بهم زدم ، و صبحش نتونستم تحمل کنم ( قصدم لذت جویی نبود) و گفتم که جواب منو بده و اینها که داد. می دونستم این دختره روی مرگ دیگران و خودکشی من حساسه ولی قصد من به هیچ وجه بازی با احساستش نبوده و من واقعا اونو برای ازدواج می خواستم. بعد مادرم موضوع متوجه شد، در واقع خودم بهش گفتم و رفت با دختره صحبت کرد و دختره گفت به خاطر اینکه من از خودکشیش می ترسیدم به رابطه باهاش ادامه دادم. بعد یک نفر را واسطه کردم و بهش گفتم از طرف من از اون دختر عذر خواهی کنه و بگه که بابت خودکشی و تهدید ها عذرخواهی کنه و اون دختر گفت دیگه همه چی تموم شده. اما من عذاب وجدان دارم و مطمئن نیستم که دختره منو ببخشیده یا نه؟ آیا با این اوصاف حق الناس به گردن من هست؟
  با سلام پرسشگر گرامی عشق در دوران نوجوانی تجربه ای گذرا و ناپایدار است. سن شما نه سن مناسبی برای ازدواج است و نه سن مناسبی برای انتخاب. چراکه ملاک ها و ایده آل های شما در این دوران به سرعت دستخوش تغییر قرار می گیرد و چنین احساسات آتشینی کاملا غیر قابل اعتماد است. این احساسات کور عاشقانه این قدر خطرناک است که به خاطر ارضا نشدن شان به شما اجازه می دهند درباره خودکشی فکر کنید و آن را به زبان بیاورید. همه این مشکلات علاوه بر آسیب های روحی و معنوی این علاقه مندی ها است. دوران بلوغ آستانه بندگی خداوند و شروع عبادت اوست و این احساسات پاک و عاشقانه می تواند به سمت و سوی معبود گرایش پیدا کند. عشق های مجازی در این سن مسیر احساسات را منحرف و لذت بندگی را از انسان خواهد گرفت.
بنابراین اصل ارتباط شما با یکدیگر یک ارتباط اشتباه و آسیب زا بوده است و ادامه دادن به آن نیز اشتباه دومی است. اما شیطان و نفس اماره که زشتی ها را زیبا جلوه می دهند برای ادامه ارتباط بهانه هایی به ظاهر خداپسندانه مانند جبران حق الناس و حلالیت گرفتن می تراشند. اگر به این فکر هستید که بیشتر از این به خودتان و آن دختر آسیب نزنید هر چه زودتر این رابطه و خاطرات آن را فراموش کنید و تمرکز خود را بر روی عمل به تکالیف دینی، فعالیت های تحصیلی و روابط خانوادگی قرار دهید.  
جمع بندی پرسش: بنده پسری 13 ساله هستم که در فضای مجازی عاشق دختری همسن خودم شدم ، من در گروه درسی عاشق دختره شدم ، دختره اومد پی وی گفت خواب دیدم می خوای خودتو بکشی و من قضیه عاشقیم رو براش تعریف کردم و اینکه فکر خودکشی به سرم زده بود. بعد چند بار من به دختره گفتم که بدون تو خودمو می کشم که قصدم تهدید نبود که گفت من از کسانی که به فکر خودکشی هستن بدم میاد. اما چند بار هم از من خودکشی می کنم به عنوان تهدید استفاده کردم، اولین بار که دختره چون فکر می کرد آبروش تو گروه درسی رفته ، از گروه لفت داد ، و منم بهش گفتم اگه برنگردی خودمو میکشم ، دومین دفعه من داشتم با دختره درد و دل می کردم که حرفمو بد فهمید و به کل می خواست بره ، منم که نمی خواستم بره و اینکه واسه ازدواج می خواستمش گفتم بدون تو خودمو می کشم تا نره. سومین مورد این بود که من شب قبلش با دختره بهم زدم ، و صبحش نتونستم تحمل کنم ( قصدم لذت جویی نبود) و گفتم که جواب منو بده و اینها که داد. دونستم این دختره روی مرگ دیگران و خودکشی من حساسه ولی قصد من به هیچ وجه بازی با احساستش نبوده و من واقعا اونو برای ازدواج می خواستم. بعد مادرم موضوع متوجه شد، در واقع خودم بهش گفتم و رفت با دختره صحبت کرد و دختره گفت به خاطر اینکه من از خودکشیش می ترسیدم به رابطه باهاش ادامه دادم. بعد یک نفر را واسطه کردم و بهش گفتم از طرف من از اون دختر عذر خواهی کنه و بگه که بابت خودکشی و تهدید ها عذرخواهی کنه و اون دختر گفت دیگه همه چی تموم شده. اما من عذاب وجدان دارم و مطمئن نیستم که دختره منو ببخشیده یا نه؟ آیا با این اوصاف حق الناس به گردن من هست؟ پاسخ: پرسشگر گرامی عشق در دوران نوجوانی تجربه ای گذرا و ناپایدار است. سن شما نه سن مناسبی برای ازدواج است و نه سن مناسبی برای انتخاب. چراکه ملاک ها و ایده آل های شما در این دوران به سرعت دستخوش تغییر قرار می گیرد و چنین احساسات آتشینی کاملا غیر قابل اعتماد است. این احساسات کور عاشقانه این قدر خطرناک است که به خاطر ارضا نشدن شان به شما اجازه می دهند درباره خودکشی فکر کنید و آن را به زبان بیاورید. همه این مشکلات علاوه بر آسیب های روحی و معنوی این علاقه مندی ها است. دوران بلوغ آستانه بندگی خداوند و شروع عبادت اوست و این احساسات پاک و عاشقانه می تواند به سمت و سوی معبود گرایش پیدا کند. عشق های مجازی در این سن مسیر احساسات را منحرف و لذت بندگی را از انسان خواهد گرفت. بنابراین اصل ارتباط شما با یکدیگر یک ارتباط اشتباه و آسیب زا بوده است و ادامه دادن به آن نیز اشتباه دومی است. اما شیطان و نفس اماره که زشتی ها را زیبا جلوه می دهند برای ادامه ارتباط بهانه هایی به ظاهر خداپسندانه مانند جبران حق الناس و حلالیت گرفتن می تراشند. اگر به این فکر هستید که بیشتر از این به خودتان و آن دختر آسیب نزنید هر چه زودتر این رابطه و خاطرات آن را فراموش کنید و تمرکز خود را بر روی عمل به تکالیف دینی، فعالیت های تحصیلی و روابط خانوادگی قرار دهید.
موضوع قفل شده است