بازگشت به سوی خدا

کمک به کسی که اعتقادش به احکام ضعیف شده

سلام
یکی از آشنایان ما که جوانی تحصیل کرده و اتفاقا خانواده مذهبی و مومنی هم دارند، حدود یک سال پیش به صورت کاملا اتفاقی، کتابی ( کتاب بصورت الکترونیکی و pdf بوده) از یکی از دوستانش به دستش رسیده و اتفاقی خونده و این کتاب که اسمش رو نمیدونم باعث تغییر نگرش ایشون نسبت به احکام اسلام و نماز خوندن شده. طوریکه خودش میگفت " کتاب رو تا یه مقدار خوندم و بعد ترسیدم که بیشتر از این افکارم رو منحرف کنه و دیگه ادامه ندادم و پاکش کردم."

الان بیشتر از یک سالی هست که دیگه نماز خوندن رو متاسفانه ترک کرده و اعتقادش اینه که خدا که نیازی به شکرگزاری و نماز ما نداره!؟

خیلی براش نگرانم. میخواستم بدونم آیا راهی هست که بشه رو افکارش تاثیری گذاشت و اونو دوباره به احکام اسلام و نماز پایبند کرد؟ اگر میشه، چه جوری؟
آیا کتابی یا مطلبی در این باره هست که با خوندن اون بتونم ایشون رو از این افکار انحرافی (که این کتاب باعث بوجود اومدنش شده) نجات بدم؟ ممنون

احادیثی پیرامون " توبه "

حدیث (1) رسول اكرم صلى الله عليه و آله :

[="blue"]مَن حَبَسَ عَن اَخيهِ المُسلِمِ شَيئا مِن حَقِّهِ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَيهِ بَرَكَةَ الرِّزقِ اِلاّ اَن يَتوبَ[/]
[="darkred"]
هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى را بر او حرام مى‏كند، مگر آن كه توبه كند [و جبران نمايد].[/]

(من لايحضره الفقيه، ج 4، ص 15، ح 4968
)

توبه از رزائل اخلاقی

بسم الله الرحمن الرحیم
در دوران تحصیلات متوسطه یک دوستی داشتم که آدم گناهکاری بود تارک الصلوة ، آلوده به مسائل جنسی ، بد دهان و فحاش و ...
بعد ازمحرم پیارسال به خودش اومد گناهارو که گذاشت کنار که هیچ به جد سراغ مطالعات دینی رفته بود نمازشم اول وقت می خوند الان هم بنده خدا می خواد براه حوزه ولی پدرش ممانعت می کنه
وقتی ازش پرسیدم چه جوری این نیروی عظیم رو به دست آوردی که حودتو از اون گند بیرون کشیدی بهم گفت :توسل . گفتم به کدوم بزرگوار گفت :دعای توسل
خواستم تزکری به قدرت دعای توسل بدم
حق نگه دار

توبه كردن دوباره انسان

با سلام

آيا اگر توبه خود را بشكنيم و بعد پشيمان شويم و توبه كنيم آيا خداوند مارا ميبخشد و آيا محبتش به ما كم ميشود يا نهم يخواستم من را راهنمايي كنيد

با تشكر_______________________:Gol:

آيا فرشتگان خاطرات و نيتهاي قلبي ما را هم مي نويسند؟

بسم الله الرحمن الرحیم

از امام کاظم علیه السلام سوال شد : فرشتگان اعمال ما را که می نویسند بجاست برای اینکه می بینند و می نویسند . اما آیا خاطرات و نیتهایی را که فقط از دل گذرانده ایم و هنوز به لباس عمل درنیاورده ایم هم می نویسند ؟ آنها را که نمی بینند پس از کجا می فهند تا بنویسند ؟ و اینکه خداوند می فرماید : و ان تبدا ما فی انفسکم او تخفوه یحاسبکم به الله (سوره بقره آیه 284): اسرار درونی را که به کسی افشا نکرده اید در قیامت باید حسابش را پس بدهید . این اسرار درونی را فرشتگان چگونه می دانند و از کجا می نویسند ؟
حضرت فرمودند : آیا بوی باغ و بستان و بوی کثافت و گنداب یکی است ؟ اگر از کنار باغی پر از گل و معطر بگذرید بوی خوب احساس می کنید . و چنانچه بوی بد به مشام انسان برسد می فهمد که این جا کثافت و زباله است . از بو می توان فهمید که از کنار باغ می گذریم یا از کنار چاه .

فرشتگان از بوی خوش تشخیص می دهند که در قلب این مومن اسرار و نیتها و اراده های خیر و طیب و طاهر است . و نیز از بوی بد هم فرشتگان می فهمند که در درون این شخص پلیدی است .

چه جور می شود که انسان در چاه دنیا زندگی کند و از بوی چاه اظهار تنفر نکند و با خبر نباشد ؟ اگر کسی به ملکوت رسیده باشد بوی بد و خوب دیگران هم به مشام او می رسد مومن را از منافق باز می شناسد .
...
در روایات آمده که بوی عالم بی عمل دیگران را آزار و اذیت می دهد چون بدتر از دیگران است . حتی بوی عالم بی عمل اهل جهنم را نیز اذیت می کند . آنها متاذی می شوند و می گویند او را کنار بزنید .

کتاب حکمت عبادات
1.کافی ج 2 ص 429 ح 3
2.کافی ج 1 ص 44

با سلام خدمت دوستان عزیز
این مورد درباره شیاطین هم صدق می کند و آنها کنار انسانهایی که مدام افکار پلید و شیطانی در ذهنشان خطور می کند می گردند و آنها را برای عملی کردن افکارشان یاری و کمک می کنند .
افکار انسان خاصیت جذب و دفع نیروها و انرژی های موجود در طبیعت و فرای آن را دارد زمانی که افکار منفی در ذهن انسان است بدن بطور اتوماتیک شروع به جذب و جمع آن نیروهای منفی محیط در درون می کند و بالعکس .
یکی از ذکرهایی که باعث برطرف شدن بوی بد گناهان و خو شبو شدن انسان است ذکر استغفار است که موجب برطرف شدن آثار گناهان در روح روان انسان می شود . این ذکر خانه امن شیاطین را درون انسان ناامن می کند و زمینه را برای نزدیک شدن نیروهای رحمانی فراهم می کند .

موفق و شاد باشید

داستان دوست خدا(زيباترين آیات قرآن و احاديث قدسي در دوستی با خدا)

:Gol: من دوست دارم کسی رو که منو دوست داره :Gol:
تذکر:در زبان عرب کسی رو که برخوردش معمولیه رو میگن دوست(صدیق)،اگر نزدیکتر باشه(خلیل)نام داره،اگر خیلی صمیمی تر باشه(حبیب)می نامند.
در حدیث قدسی زیبائی اومده:
اوحی الله الی داود:
یا داود!بلّغ اهل الارض:أنّي حبیب من أحبّني،و جلیس من جالسني،و مؤنس لمن أنس بذکري،و صاحب لمن صاحبني،و مختار لمن اختارني،و مطیع لمن أطاعني.
ما أحبني أحد من خلقي،عرفت ذلک من قلبه،إلاّ أحببته حباً لا یتقدمه أحد من خلقي و....
خداوند متعال به داود وحی کرد:
ای داود!به اهل زمین(پیغام مرا)برسان:من دوست(صمیمی)کسی هستم که دوست(صمیمی)من باشد،و همنشین کسی هستم که همنشین من باشد و مونسم با کسی که مونس ذکر من است و همراهم با بنده ای که همراه من است و او را اختیار میکنم،که مرا اختیار کرده،و مطیع بنده ای هستم که مطیع من است.
هر زمان که بنده من،مرا دوست بدارد من از قلبش محبت او را(نسبت به خود)می فهمم،(و محبت او اثری ندارد)مگر اینکه دوست می دارم او را بگونه ای که تا به حال هیچ بنده ای را اینطور دوست نداشتم و...
از شما خواننده عزیز تقاضا دارم در این پست تامل زیادی کنید.:Gol::Gol::Gol:{کلمة الله-باب محبت خدا}