pdf

استفاده از PDF کتاب به صورت رایگان

با سلام

گاهی اوقات بعضی از سایت ها اقدام به انتشار بعضی کتاب ها به صورت رایگان می کنند که وقتی از صاحب اثر جویا می شویم، می گوید رضایت ندارد استفاده شود.
در این صورت استفاده از این کتب به صورت رایگان از طریق این منتشر کننده توسط شخص ثالث چه حکمی دارد؟

یکی از روحانیون می گفتند که در این موارد برای شخص مصرف کننده این کتاب ایرادی نداره و گناهش پای منتشر کننده است؟!

 

مرجع: آیت الله امام خامنه ای

دانلود pdf پی دی اف های علم صرف - کتابخانه جدید صرف

انجمن: 

کتب صرفی 26: اشتقاق ابن درید

کتب صرفی 27: المُمتِع الکبیر فی التصریف لابن عصفور

کتب صرفی 28: شرح شافیه نظّام نیشابوری

کتب صرفی 29: النحو الوافی

کتب صرفی 30: شرح شافیه محقّق رضی

کتب صرفی 31: الوافی فی قواعد الصرف العربی

کتب صرفی 32: التصریف العربی من خلال علم الأصوات الحدیث

کتب صرفی 33: شرح مراح الأرواح احمد دیکقوز

کتب صرفی 34: شذ العرف فی فن الصرف للحملاوی مراجعه حجر عاصی

کتب صرفی 35: السلسل المدخل فی علم الصرف

کتب صرفی 38: شرح البسط و التعریف فی علم التصریف (منظوم)

کتب صرفی 39: فتح اللطیف فی علم التصریف

کتب صرفی 40: محاضرات فی علم الصرف للدکتور محمد ربیع الغامدی

کتب صرفی 43: المغنی فی تصریف الأفعال

کتب صرفی 47: المهذب فی علم التصریف

کتب صرفی 49: دانلود کتاب صرف ساده و صرف مقدماتی

کتب صرفی 50: المنصف فی شرح تصریف للمازنی

کتب صرفی 51: المستقصی فی علم التصریف

کتب صرفی 52: تصریف الافعال و المصادر و المشتقات

کتب صرفی 53: شرح القصیدة الکافیة فی التصریف للسیوطی (منظوم)

کتب صرفی 54: شرح المکودی علی الفیة ابن مالک تحقیق فاطمه راجحی

کتب صرفی 55: شرح المکودی علی الفیة ابن مالک تحقیق ابراهیم شمس الدین

کتب صرفی 56: شرح ابن عقیل علی الالفیة با حواشی محی الدین عبدالحمید

کتب صرفی 57: مصادر الافعال الثلاثیة فی اللغة العربیة دراسة وصفیّة تاریخیّة

کتب صرفی 58: من مظاهر التخفیف فی اللسان العربی

کتب صرفی 59: نصوص و مسائل نحویّة و صرفیّة

کتب صرفی 60: جامع المقدمات (خطّی)

کتب صرفی 61: شرح ابن الناظم علی الفیة ابن مالک

کتب صرفی 62: متن الفیه ابن مالک

کتب صرفی 63: المنصوریة فی النحو و الصّرف

کتب صرفی 64: المورد الکبیر

کتب صرفی 72: أبنیة الصرف فی کتاب سیبویه

کتب صرفی 74: نظام الحرف فی النحو و الصرف

کتب صرفی 75: اخطاء الطلاب فی المیزان الصرفی

کتب صرفی 83: المُبدع فی التصریف

کتب صرفی 76: الصرف الکافی

کتب صرفی 65: الأصول الوافیة الموسومة بأنوار الربیع فى الصرف و النحو و المعانى و البیان و البدیع

کتب صرفی 67: نقعة الصدیان فیما جاء علی الفعلان

کتب صرفی 68: فلک القاموس

کتب صرفی 69: میزان الألف العربیّة

کتب صرفی 70: دراسات فی فقه اللغة دکتور صبحی صالح

کتب صرفی 71: التصریف الملوکی لابن جنّی






دین باعث افت درسی ام شده (مسأله کپی رایت)

واقعا نمیدونم از کجا شروع کنم. واقعا دارم دیوونه میشم . خواهش میکنم برای این مشکلات یک راه حل خیلی ساده بگیویید موضوع من قانون کپی رایته که احساس میکنم با این قانون نه میشه هیچ کتابی رو خوند و نه میشه موزیک گوش داد و نه میشه فایل pdf خوند یه چند تا مورد هست که در زیر میگم
1-همه میگن که برای استفاده از یک منبع باید از صاحب اون اجازه بگیرید . باور کنید این جوری آدم باید تمام وقتشو بزاره تا بره اون صاحب اصلی رو پیدا کنه و بعد بگه که اجازه میدید یا نه ؟
2- خیلی از دوستای من رفتن و یه کتاب پی دی اف دانلود کردن و دارن میخونن . خیلی از این کتاب ها هم توی کتابخونه ها نیست . منم که نمیتونم مدام برم صاحبشو پیدا کنم. پس این موضوع باعث میشه من از لحاظ درسی خیلی افت کنم
3-استاد یه فایل pdf میزاره روی پروژکتور و درس میده . منم سعی میکنم که به پروژکتور نگاه نکنم چون قطعا از صاحبش اجازه گرفته نشده. این هم باعث میشه من اصلا درس رو متوجه نشوم
4-استاد میگه برین اون کاب رو بخونین pdf هم روی سایت هست منم که نمیتونم استفاده کنم چون میگم که اجازه نگرفتم از صاحبش . پس بیخیالش میشم.
5-یه سری فایل ها هستن که فقط توی اینترنت پیدا میشن و قطعا توی افزایش دانش من خیلی خیلی میتونه مفید باشه(بعضی ها هم فارسی هستن) ولی چون من چون صاحب اثر رو نمیتونم پیدا کنم پس باز هم بیخیالش میشم.
6- الان تمرین گفتن و خیلی ها رفتن pdf رو دانلود کردن و جواباشو نوشتن ولی من نمیتونم.
واقعا خودم دارم دیوونه میشم و خیلی هم از لحاظ درسی دارم افت میکنم منی که توی ترم قبل شاگرد اول بودم حالا با فهمیدن قانون کپی رایت شاگرد آخر هم نیستم......
احساس میکنم که دارم زیاده روی میکنم ولی خواهشا.خواهشا این مسئله کپی رایت رو خیل شفاف توضیح بدید . به خدا تمام پست هایی که توی سایت هست رو خوندم ولی یه جواب قاطع براش پیدا نکردم .
البته میدونم که ایران قانون کپی رایت رو امضا نکرده ولی این رو هم میدونم که این کار از نظر شرعی اشکال داره.
مرجع :آقای مکارم

معرفی کتاب در مورد عزت نفس

چند کتاب در مورد عزت نفس به من معرفی کنید

کتاب روانشناسی فراوان سراغ دارم

کتاب دینی معرفی کنید که از احادیث و ... استفاده کرده باشد (اینترنتی و غیر اینترنتی فرقی ندارد)

متشکر:Gol:

تاپیک مقالات انجمن کلام و عقاید

بسم الله الرحمن الرحیم


سوال :

چرا تعدد زوجات با فطرت خانمها سازگار نيست ولي بر مردا يه امتيازه
خانمها كلا حقوقشون خيلي كمه در قران هم هست و للرجال عليهن درجه...ميخوام علتش بدونم

پاسخ :

اولاً اسلام تعدد زوجات را بدون قید و شرط و نامحدود قبول ندارد. با بررسى وضع محیطهاى مختلف قبل از اسلام به این نتیجه مى‏رسیم كه تعدد زوجات به طور نامحدود، امر عادى بوده و قبل از اسلام جریان داشته؛ تعدد زوجات از ابتكارات اسلام نیست، بلكه دین آن را در چارچوب ضرورت‏هاى زندگى انسان محدود ساخته و براى آن قیود و شرایط سنگیني قرار داده است.

ثانياً قوانین اسلام براساس نیازهاى واقعى بشر است، نه احساسات، زیرا ممكن است هر زنى از آمدن رقیب (در زندگى ناراحت بشود، ولى وقتى مصلحت تمام جامعه درنظر گرفته شود و احساسات را به كنار بگذاریم، فلسفه تعدد زوجات روشن مى‏شود.) هیچ كس نمى‏تواند انكار كند كه مردان در حوادث گوناگون زندگى، بیش از زنان در خطر مرگ قرار دارند و در جنگ‏ها و حوادث دیگر، قربانیان اصلى را آن‏ها تشكیل مى‏دهند.

نیز نمى‏توان انكار كرد كه بقاى غریزه جنسى مردان از زنان طولانى‏تر است، زیرا زنان در سن معینى، آمادگى جنسى خود را از دست مى‏دهند، در حالى كه در مردان چنین نیست.

هم چنین زنان به هنگام عادت ماهانه و قسمتى از دوران حاملگى، عملاً ممنوعیت آمیزش دارند، در حالى كه در مردان این ممنوعیت وجود ندارد. و لحاظ اين مصلحت بمنظور پيشگيري از مفاسد بسياري بوده كه در اثر فقدان اين مصلحت، دامنگير فرد و جامعه مي شود.

از همه گذشته زنانى هستند كه به علل گوناگونى همسران خود را از دست مى‏دهند و اگر تعدد زوجات نباشد، آن‏ها باید براى همیشه بدون همسر باقى بمانند.

با درنظر گرفتن این واقعیت‏ها در این گونه موارد (كه تعادل میان مرد و زن به هم مى‏خورد) ناچاریم یكى از سه راه ذیل را انتخاب كنیم.

أ) مردان تنها به یك همسر در همه موارد قناعت كنند و زنان بیوه تا پایان عمر بدون همسر باقى بمانند و تمام نیازهاى فطرى و خواسته‏هاى درونى و احساسى خود را سركوب كنند.

ب) مردان فقط داراى یك همسر قانونى باشند، ولى روابط آزاد و نامشروع جنسى را با زنانى كه بى شوهر مانده‏اند، به شكل معشوقه برقرار سازند.

ج) كسانى كه قدرت دارند بیش از یك همسر را اداره كنندو از نظر جسمى و مالى و اخلاقى مشكلى براى آن‏ها ایجاد نمى‏شود، نیز قدرت بر اجراى كامل عدالت میان همسران و فرزندان دارند، به آن‏ها اجازه داده شود كه بیش از یك همسر انتخاب كنند.
حال اگر بخواهیم راه اول را انتخاب كنیم، باید گذشته از مشكلات اجتماعى كه به وجود مى‏آید، با فطرت و غرائز و نیازهاى روحى و جسمى بشر به مبارزه برخیزیم. هم چنین عواطف و احساسات این گونه زنان را نادیده بگیریم اما این مبارزه‏اى است كه پیروزى در آن نیست. به فرض كه این طرح عملى بشود، جنبه‏هاى غیر انسانى آن بر هیچ كس پوشیده نیست.

تعدد همسر را در موارد ضرورت نباید تنها از دریچه چشم همسر اول مورد بررسى قرار داد، بلكه از دریچه چشم همسر دوم و مصالح و مقتضیات اجتماعى باید مورد مطالعه قرار داد. آن‏ها كه مشكلات همسر اول را در صورت تعدد زوجات عنوان مى‏كنند، كسانى هستند كه یك مسئله سه زاویه‏اى را تنها از یك زاویه نگاه مى‏كنند، زیرا تعدد همسر هم از زاویه دید مرد و هم از زاویه دیدهمسر اول، نیز از زاویه دید همسر دوم باید مطالعه شود، آن گاه با توجه به مصلحت مجموع در این باره قضاوت كنیم.

اگر راه دوم را انتخاب كنیم، باید فحشا را به رسمیت بشناسیم. تازه زنانى كه به عنوان معشوقه مورد بهره بردارى جنسى قرار مى‏گیرند، نه تأمین دارند و نه آینده‏اى. چنان كه شخصیت آن‏ها پایمال شده است. این‏ها امورى نیست كه انسان آگاه آن را تجویز كند.

بنابراین تنها راه سوم مى‏ماند كه هم به خواسته‏هاى فطرى و نیازهاى غریزى زنان پاسخ مثبت داد و هم از عواقب شوم فحشا و نابسامانى زندگى این دسته از زنان بركنار ماند و جامعه را از گرداب گناه بیرون برد.(1)

با اين توضيحات روشن مي شود كه اگر بدور از احساسات و غرض ورزي ها به احكام دين بنگريم، صرفنظر از دلايل نقلي (آيات و روايات)، به حكم عقل و وجدان، دين اسلام را جامعترين و كاملترين دين الهي دانسته، و همه احكام آن را بر اساس و در مسير جلب مصلحت و دفع مفسده خواهيم يافت كه ضمن مطابقت كامل با نيازهاي معقول و منطقي بشر، به تمامه عدل و انصاف را در همه زمينه ها مطمح نظر خويش قرار داده است.

عموماً آنچه در اين ميان مورد، اشتباه و خطا قرار مي گيرد، قضاوت هاي فاقد مبنا و اصول است كه عمدتاً مبتني بر احساسات و يكجانبه نگري است كه فاقد مبناي معقول و منطقي مي باشد، و گاهاً اينگونه مسائل با تبييني شبهه آلود از سوي مغرضان، به اشتباه، نزد بي غرضان شائبه ي عقلانيت و منطق پيدا مي كند و در صورتي كه انسان، به عدم آسيب پذيري وحي و كلام قرآن و اهل بيت (ع) و دستورات و احكام دين، وثاقت و ايمان كامل نداشته باشد، و برتري وحي و يافته هاي ديني بر ديگر يافته هاي بشري برايش ثابت نباشد، به عبارتي كلام وحي را بر عقل و دانش بشري و بر احساسات و يافته هاي خود عرضه كند، نه يافته هاي عقل و دانش و احساس بشري را بر اصول وحي، ناگزير، دچار چنين تعارض و تشكيك و ترديدي خواهد شد.

تداوم چنين رويدادي در روح و روان و منطق بشر و عدم برخورداري از روح تقوا و محروميت از هدايت الهي، انسان را از مدار انصاف و عدالت خارج ساخته و نهايتاً به وادي كفر و دشمني و مخالفت با اصول دين الهي مي كشاند.

پاورقي______________________________________ __
1. مكارم شيرازي، ناصر، تفسیر نمونه، ج‏3، ص 256 - 260؛ كتاب 180 پرسش و پاسخ.

تاپیک چرا پذيرش دين براي مردها راحت تر است؟
http://www.askdin.com/showthread.php?t=13857&page=2