مهارت های همسرداری

راهکارهای جذب بیشتر همسر پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک

[="Tahoma"]

سلام
مراحل انتخاب همسر خیلی پیچیده اس و نیاز به فکر و تحقیق داره
اما بعضی ها از اخر به اول شروع میکنند
اول در یک نگاه عاشق میشن .بعد به زوررر با مخالفت خانواده ازدواج میکنند .بعد یادشون می افته که با هم دیگه اختلاف دارند .همدیگه رو دوست دارند ولی با رفتار های اشتباه زندگی و دوست داشتن رو از بین میبرند
آیا راهی هست ؟ چند سال از زندگی مشترک گذشته
میشه درستش کرد ؟
راهکارهای جذب بیشتر همسر پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک چیه ؟
[/]

چرا خانم ها اینقد به همسرشان گیرهای الکی می دهند؟

شما خانما ! با شمام !
چرا این قدر به شوهراتون سر چیزای کوچیک گیر می دید ؟!

چرا همیشه خودکارت تو جیبته ؟
چرا لباست رو دسته مبل می زاری ؟
چرا خونه که میای اول به بچه نگاه می کنی؟
چرا وقتی مامانم اومده خونمون بهش زیاد تعارف نکردی بمونه ؟
چرا یه لحظه حواست پرت شد؟ داشتی به چی فکر می کردی؟!
چرا تو خونه هم موبایلت رو جواب می دی؟

...
بسه دیگه همین کارای شماست که زندگیا رو خراب کرده و مردا رو هوایی !!!!!!!!!!
اینکه می گن شکر نعمت کنین راست می گن دیگه ، مردم تو حسرت شوهر موندن. اونوقت شما هی به شوهرتون گیر می دید که فلانه و چلانه !
بهشون هم که می گی ، می گن ذات زن اینجوریه ، نمی دونم جزئی نگره ، نمی دونم چی چیه !
خب اشکالی نداره پس فردا نگید شوهرم هوایی شد و با یه محبت جذب یکی دیگه شد تا بره ببینه اون چطوریه شاید اون دیگه بهش گیر نداد ! ... این هم ذات مرده ،تنوع طلبه ،کلی نگره ...

_______________________________________

کارشناس محترم شنیدید ؟! شما قضاوت کنید ذات زن اینه ؟ پس ما چیکار کنیم آخه چیجوری تو زندگی آرامش داشته باشیم؟
به پیر به پیغمبر ما هم نمی خوایم تو زندگی به این سختی ، یکی دیگه رو بیاریم وبال گردنمون بشه ؟ چیکار کنیم این خانما خستمون می کنن از بس گیر می دن به این چیزای کوچیک ! :Ghamgin:
لطفا شما راهنمایی کنید .

خیلی خیلی ممنون

موفقیت همسرانه ( آقایان بخوانند!)

حتما شما هم ، گاهی از طرف همسر گرامی مورد عنایت و نارضایتی قرار می گیرید! به شما توصیه می کنم تا قضیه بیخ پیدا نکرده، به فکر چاره ای باشید تا نارضایتی همسر گرامی زیاد طولانی و مزمن نشود ؛ چرا که بعدا شاید بجای استفاده از یک نسخه کوچک تقویتی ، به درمان های دراز مدت و مخارج سنگین نیاز پیدا کنید!

و اما چک لیست تقویتی..

[HL] 1- مدارا و برخورد ملایم با همسر را هرگز از یاد نبرید![/HL]

[HL]2- مناسبت ها را به خاطر بسپارید![/HL] اگر یادتان می رود ، حتما برای خود یک یادآور مطمئن بگذارید.

[HL]3- از کمک های کوچک و پیش پا افتاده غفلت نکنید![/HL] گاهی چیزهای کوچک ، کمک بزرگی به تداوم و شیرینی زندگی شما می کند.

[HL]4- به نیازهایی که نمی شنوید و نمی بینید توجه کنید! [/HL]البته اگر نمی بینید ، قدری کم لطفی و کم توجهی شما و احتمالا مشغولیت زیاد شما را نشان می دهد نه نامرئی بودن نیازهای او را!

[HL]5- اصلا چرا اینهمه مشغله دارید؟! [/HL]خب همسر شما هم دل دارد! کمی هم برای با او بودن و تفریح و دلجویی از او وقت بگذارید.

[HL]6- بخیل نباشید! [/HL]یا حداقل سیاست بخل را یاد بگیرید تا وجهه شما نزد همسر گرامی خراب نشود و او احساس نکند!

[HL]7- خشونت و پرخاش اصلا راه خوبی برای تذکر اشتباهات همسرتان نیست! [/HL]او یک گل است! سعی نکنید با خارهای او سر و کار پیدا کنید!

[HL]8- قدر محبت و گذشت او را بدانید![/HL] هر چیزی با شکرگزاری افزایش پیدا می کند. حتی اگر شده به یک تشکر خشک و خالی بعد از صرف غذا ، از همکاری و زحمات او تشکر کنید.

[HL]9- عجله نکنید![/HL] خانمها را هم خواهیم گفت! فعلا به همین موارد توجه کنید!

[HL]10- گذشت کنید! [/HL]گذشت واقعی و بدون یادآوری در آینده. این کار به ابهت و جبروت شما می افزاید. خانمها دوست دارند همسرشان در نظر آنها همیشه قابل ستایش و بزرگ باشد.

[HL]11- هرگز از طلاق حرفی نزنید![/HL] حتی اگر خواستید او را واقعا طلاق بدهید اصلا به زبان نیاورید! اسم طلاق هم مانند خود طلاق شکننده و دردناک است. همسرتان را در هم نشکنید تا از طراوت و زیبایی و محبت و گذشت او همیشه برخوردار باشید.

[HL]12- مشکلات ماهیانه او را همیشه در نظر داشته باشید! [/HL] این روزها برای همسرتان به اندازه کافی عذاب آور هست ؛ سعی کنید او را درک کنید. روابط عاطفی و محبت به او در این ایام چیزی است که هرگز از ذهن او محو نمی شود؛ قدری زرنگ باشید!

[HL] 13- در دل و در رفتار خود با او مهربان باشید و احساس درک و محبت خود را حتما برای او بیان کنید.[/HL]

[HL]14- صفات و رفتارهای خوب او را به زبان بیاورید.[/HL] حتی نزد دوستان و بستگان(غیر از خانواده و نزدیکان درجه اول خودتان!) باهوش باشید!

[HL]15- حامی و پشت و پناه او باشید! [/HL]همسر شما هم مثل همه جنس زن ، شیفته ی مرد حامی و مهربان است.

[HL]16- برای همسر خود مرز و حریمی قائل باشید! [/HL]دوستان شما هرقدر هم که صمیمی باشید ، نباید مزاحم راحتی و آسایش همسرتان باشند یا به حریم خصوصی زندگی مشترک شما نزدیک شوند.

[HL]17- حریم اجتماعی او را نیز رعایت کنید.[/HL] از شوخی های خصوصی با همسرتان در حضور دیگران اجتناب کنید و در عوض به نرمی گفتار و شوخی و خوش طبعی خود در خلوت با او بیفزایید.

[HL]18- به نظافت ، سر و وضع و خوشبویی و خوشرویی خود همیشه اهمیت بدهید![/HL] البته نه فقط وقت خارج شدن از منزل به سمت محل کار! در منزل هم خوشبو و تمیز و شایسته باشید.

[HL] 19- فعلا به همین هایی که گفتم توجه کنید و تا چند روز آینده به من خبر بدهید چه اتفاقات خوبی در زندگی شما افتاده :)[/HL]

❤❤ همسرانه ❤❤




با سلام و احترام

مطالب این تاپیک (با کمی تخلیص و تغییر)برگرفته از وبلاگ زیر هست:

«خوشبختی‌های یک زوج شیعه»

وقتی برخی از مطالب مفید این وبلاگ رو خوندم حیفم اومد دیگران رو در این اطلاعات مهم و مثبت سهیم نکنم.





با ما همراه باشید.
{لطفا بدون هماهنگی، از مطالب وبلاگ مذکور در این تاپیک قرار ندهید.)
با تشکر

فوت و فن هاي زن داري

فوت و فن هاي زن داري

مردان اگر مي خواهند محبوب همسرشان شوند و فضايي سرشار از انس و معنويت و صميميت داشته باشند ، به توصيه هاي زير توجه کنند:

1. نسبت به همسر خود ، نگرشي مطلوب و متعالي داشته باشيد و او را امانت الهي بدانيد و در حفظ و نگهداري اين وديعه الهي تلاش کنيد.

2. به همسر خود احترام کنيد و با وي محترمانه صحبت کنيد و در ارتباط با او از عواطف سرشار و محبّت بسيار دريغ نورزيد.

3. حقوق متقابل خود و همسر خود را بشناسيد و در ايفاي حقوق وي تلاش نمائيد.

4.
باور کنيد که پدر و مادر کانون منظومه خانوادگي هستند که تشعشعات عاطفي خود را در محيط خانواده مي پراکنند و حيات عاطفي را رونق مي بخشند.

5. باور کنيد که پدران و مادران پايه گذاران شخصيت فرزندان و معماران خوشبختي آنان هستند بنابر اين در تقويت روابط خود هر چه بيشتر تلاش کنيد.


6.
همسر خود را فردي با ارزش و برخوردار از کرامت انساني بدانيد.

در زندگي خانوادگي به برنامه ريزي معتقد شويد و باور کنيد که با داشتن برنامه و التزام به اجراي آن ها مي توانيد مشکلات زندگي خود را کاهش دهيد و از قواي حياتي خود و ساير اعضاي خانواده به خوبي استفاده نماييد.


7.
همسر خود را فردي مستعد کمال، پيشرفت و تحول بپنداريد.

8. به پيشرفت و ترقي و رشد شخصيت همسر خود علاقمند باشيد و زمينه را براي تحقق اين امر فراهم نمائيد و از اين طريق کانون خانواده را از زوال و فرسايش تدريجي مصون سازيد و عرصه زندگي را براي نوآوري ها بگشاييد.


9.
زمينه را براي پرورش احساسات مثبت و عواطف سازنده نسبت به همسر خود فراهم سازيد و از داد و ستد عاطفي به سه شيوه قلبي، کلامي و عملي استفاده کنيد و لذا به همسر و شريک زندگي خود ابراز محبّت کنيد همسر خود را قلباً دوست بداريد و با زبان اين امر را ثابت نماييد.

10.
محبّت خود را به همسرتان به صورت عملي نيز نشان دهيد و لذا سعي نمائيد در روز تولد او، يا روز ازدواج او و يا مناسبت هاي ديگر به او هديه دهيد و از اين طريق محبّت خود را ابراز نمائيد.

11.
سعي کنيد فهرستي از قابليت ها، صفات مثبت همسر خود را در نظر بگيريد و به موارد مثبت وجود و شخصيت او کاملاً توجه کنيد و در مناسبات با او به اين قابليت ها اشاره نمائيد و از صفات برجسته و مثبت او تعريف کنيد و از اين طريق فضاي خانواده و گفتگو را به فضايي گرم و صميمي و آکنده از روحيه مثبت تبديل نمائيد.

12.
به جنبه هاي مشترک فکري و روحي خود و همسرتان توجه کنيد و سعي کنيد، خصايص مثبت، سازنده هر دو به تدريج بيشتر شود و از طريق خودآگاهي و خودسنجي به خودسازي برسيد و صفات برجسته انساني را در وجود خود و همسرتان تقويت نمائيد.

13. سعي کنيد با همسرتان تفاهم داشته و رابطه حسنه داشته باشيد. اين تفاهم مي تواند در حضور ديگران و يا در فضاي خلوت زندگي صورت پذيرد. اين امر مستلزم بهره گيري از «هنر خوب شنيدن و خوب گوش دادن است». لذا سعي کنيد در هنگام گفتگوي با همسرتان، به دقت به گفتار او توجه کنيد و اجازه دهيد که مطالب خود را کاملاً بيان کند.

هنگامي که عصباني هستيد، اين گفتار امام علي عليه السلام را مدّ نظر قرار داده و اجرا کنيد:

«به هنگام خشم؛ نه تنبيه، نه دستور و نه تصميم»


14.
باور کنيد که همسرتان انساني است منحصر به فرد و واجد ويژگي هاي شخصيتي مثبت و منفي. لذا از مقايسه او با ديگران به شدت بپرهيزيد. سعي کنيد او را با گذشته اش مقايسه کنيد و تغييرات رفتاري و پيشرفت فکري و اخلاقي وي را تحسين نمائيد.

15.
سعي کنيد حالات و روحيات همسر خود را بشناسيد و فهرستي از آرزوها و علائق وي تهيه کنيد و از انتظارات او آگاه شويد. سپس به تأمين خواسته ها و علايق منطقي و اصولي وي خود را ملزم نمائيد.