جوان و نوجوان

متن کتاب: امروز بهتر از دیروز

به نام خدا


خدا انسان را با ویژگی های عقل، اختیار، انتخاب و اراده از سایر مخلوقات متمایز کرده است که چگونگی استفاده از همین خصوصیات سعادت و شقاوت او را رقم می زند او می تواند با بهره گیری از راهنما و نقشه راه که از قبل برای او مهیا شده است را با طرحی ملایم و زیبا به پایان برد و به جایگاه بلند انسان کامل دست یابد یا بدون توجه به نقشه زندگی باری به هر جهت حرکت کند نهایتا محصولی بدون مصرف عرضه کند.

در این تاپیک (امروز بهتر از دیروز)مطالب و مسائلی در حوزه های مختلف زندگی بر مبنای دین که آیین زندگی است آورده می شود، هر پست آن می تواند رُفویی بر نقص و یا نقشی زیبا بر قالی زندگی مان باشد...


منبع: تقویم دسکتاپی شمیم یار 96

پسرم به مواد معتاد شده, نمی دونم چه کار کنم؟

با سلام خدمت شما
من 42 سالمه و یک پسر 19 ساله دارم.
پسرم از اول زندگیش خیلی خاص بود یعنی زیاده خواه بود و یکی هم اینکه خیلی تو خودش بود.
من و مادرش قبول داریم که در پرورش فرزندمون اشتباه زیاد داشتیم ولی حالا متوجه شده ام که شاید حدود3-4 سال باشه گل مصرف می کنه (یک مواد توهم زا)
الآن خیلی افسرده شده و در خانه اصلا باکسی ارتباط برقرار نمیکنه.
من هر کاری م یکنم بهش نزدیک بشم , راه نمیده.
قبلاها خیلی چکشی باهاش برخورد می کردم ولی این اواخر که فهمیدم اعتیاد یک بیماری هستش...
حرف در مورد روابطمون تو این 19 سال زیاده ولی برام سخته که بنویسم.
البته هر سوالی که بکنید صادقانه جواب می دم, ولی بازنویسی اونها اینجا حالمو خراب می کنه.
الآن دنبال مقصر نیستم, خودش؟ ما؟ جامعه؟ ...
فقط میخوام کمکش کنم که خوب بشه.
خیلی درمونده شده ام.
البته متاسفانه الآن خیلیها اینطوری شده اند...
نمیدونم این وضع جامعه تا به کی میخواد ادامه پیدا کنه..
گاهی فکر می کنم, از هر 10 جوان , 8 تاشون معتادند...حالا فرق نمیکنه, به استا مینوفن, یا کراک . شیشه, یا به موبایل و عکس و فیلم مبتذل...
چه فرقی میکنه؟ مهم اینه که همشون, مخ و زندگی را تعطیل میکنن....
واقعا برای پدر و مادر سخته که این شریط رو ببین...
هر سوالی دارید بپرسید...فقط کمکم کنید...
واقعا گیر کردم!!!
خیلی ممنون.

نرم افزار کتاب درمانی



این تاپیک کتاب هایی در حوزه های مطالعاتی مختلف که توسط نویسندگان داخلی و خارجی نگاشته شده است
را از نرم افزار نیش ها و نوش ها گرفته و معرفی خواهد کرد:

- جوانان و نوجوانان
- مطالعه روشمند
- همسران
- ازدواج
- بانوان
- تربیت فرزند
- زندگی روشمند
- اختلالات روان شناختی
توجه: با کلیک بر روی هر قسمت، کتاب مربوط به آن معرفی می شود.

تحفه های تربیتی روزانه

انجمن: 

به نام خدا


با فصل بهار همراه با تازه شدن درختان و طبیعت فصل جدید زندگیمان آغاز می شود با این تفاوت که فصل جدید برای درختان و طبیعت هر سال تکرار می شود اما فصلهای زندگی ما تکرار شدنی نیست بلکه یکی از مراحل رشد را پشت سر خواهیم گذاشت بدون هیچ برگشتی ...

تولد.. کودکی ... جوانی... پیری

با چه ذهنی و چه نگرشی میخواهیم ادامه بدهیم ؟! خوب است تا فرصت ویرایش هست صفحات خوب را پررنگ کرده تکرار نماییم در غیر اینصورت خودمان را اصلاح کنیم.


کتاب حاضر تحفه هایی تربیتی است حاصل دسترنج اندیشمندان، نویسندگان و استادان گرانقدر که معلومات چندین ساله خود را با قلمی روان که ارزشش بالاتر از خون شهید است در چند سطر بطور روزانه در اختیار مان می گذارند تا در اصلاحیه کتاب زندگیمان از آن بهره ببریم.



معرفی کتاب

تحفه های تربیتی روزانه



فصل بهـار:
فروردین

اردیبهشت
خرداد

فصل تابستـان:
تیر

مرداد
شهریور

فصل پـاییز:
مهر

آبان
آذر

فصل زمستـان:
دی
بهمن
اسفند

منبع:تقویم شمیم یار 94

جوان دیندار در خانواده قرن21 چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟؟؟از منظر دین البته!!!!!

انجمن: 

با سلام
عرض ادب و احترام
خدمت اسک دینی های عزیز
جوانی یکی از شیرینترین دوران زندکی هر انسانی است که هر فردی در ادامه عمر بدان می بالد و از ان خاطراتی دارد
برخی به جوانی خود افتخار می کنند و برخی حسرت ان را می خورند
دین اسلام به عنوان منبعی که ارائه دهنده طرق سعادت برای انسان است در عصر حاضر هم برای جوان مذهبی نظراتی دارد

ابتدا دوستان نظرات خود در مورد جوان مذهبی در عصر حاضر را بیان نمایند که جوان ایرانی در این جامعه چگونه می تواند دیندار باشد و چه شاخصه هایی باید داشته باشد؟؟؟

منتظر نظرات دوستان هستیم

365 سخن تربیتی (هر روز يك سخن)

انجمن: 

[=Tahoma][=Tahoma][=Tahoma]

[B][=&amp]به نام خدا

[/]



[/][/][=Tahoma][=Tahoma][=&amp]در زندگی پر تب و تاب روزمره مان هر روز با وقایع و رویدادی جدید مواجه هستیم که با اندکی آگاهی و دانش در زمینه های گوناگون به راحتی میتوان از هر روز زندگیمان لذت و بهترین بهره را ببریم.
[/]

[=&amp]در کتاب حاضر برای هر روزمان یک هدیه معنوی در نظر گرفته شده است که هر صفحه آن یک روز زندگیمان می باشد تا با محکم کردن این صفحات به یکدیگر بتوانیم صحافی ماهر باشیم.[/]
[/]
[/]

[=Tahoma][=Tahoma]

[=&amp]معرفی کتاب

کتاب 365 سخن تربیتی (هر روز یک مطلب )

[/]


[/]فصل اول:
فروردین
اردیبهشت
خرداد
[=Tahoma][=&amp]
[/]

[=&amp]فصل دوم:[/]
[=&amp]تیر[/]

[=&amp]مرداد[/]
[=&amp]شهریور
[/]

[=&amp]فصل سوم:[/]

[=&amp]مهر[/]
[=&amp]آبان [/]
[=&amp]آذر
[/]

[=&amp]فصل چهارم:[/]
[=&amp]دی [/]
[=&amp]بهمن[/]
[=&amp]اسفند
[/]
[=&amp]منبع : تقویم شمیم یار93[/][/][/][/B][/]



دانلود: جلد
(1)و(2)

سؤالات و مشکلاتی برای دینداری یک جوان: سؤال دوم

با نام و یاد دوست

عرض سلام و ادب

این سوال ،‌ سوال یکی از کاربران سایت هست که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

بنده در ابتدا زیاد اهل دین و این جور چیزا نبودم . خیلی کافرم نبودم ها ولی زیاد توی باغ نبودم تا این که خدا رو شکر تا حدودی وارد باغ همون دم دمای درش شدم . تا چند وقت اول خوب بود تا این که بعد از چند مدت به یکی سری مشکلاتی بر خوردم . شاید همشون یک ریشه داشته باشند نمی دونم و شاید ترتیب این حرفایی که می خوام بزنم به ترتیب نباشه دیگه خودتون ببخشید نمی دونم دقیق از کجا باید شروع کنم هرچی به ذهنم می رسه می گم .
بعد از یک مدتی که احساس کردم دارم تقریبا خوب پیش می رم یعنی تقریبا سعی بر ترک محرمات دارم بعدش اون زمان مطالعه دینیم خیلی زیاد نبود ولی کم هم نبود . سخنرانی زیاد گوش می کردم و از این جور چیزا.
بعد شاید جور گیر شدم . سعی بر این داشتم که کلا فول ترک محرمات کنم . این شد که کلا زیاد فکر به دین و مسائل دینی می کردم ، به خدا زیاد فکر می کردم، به امام زمان علیه السلام و...
دعای های توسل و کمیل و ندبه رو هر هفته شرکت می کردم و فعالیت های دینی دیگه. مطلبی درون پرانتز :(راستش این خیلی عقیده ام بود و تا حدودی هستش که : افرادی مثل بزرگان ما که مراحل سیر و سلوک رو طی کردند با بقیه فرق داشتند . یک جورایی سختی کشیدند. اگر تو هم مثل بقیه باشی به همون نتیجه ای می رسی که بقیه رسیدند. همین طوری رفتار کردند خیلی ها که این شده که طرف پنجاه ساله اسمش آدم مذهبی هستش ولی به هیچ جا نرسیده . یک حال درست و حسابی تو نماز نداره) . البته این فعالیت های دینی حال هم می دادها ولی بعد یک حالت تکراری برام پیش اومد. روزام به یک سیر خاصی طی می شد.
این رو هم بگم خودم می دونم که باید تعادل رو در دین داری حفظ کرد و مثلا فعالیت های جنبی هم داشت و از لذایذ حلال استفاده کرد اما یک سری مسائلی وجود داره .
مثلا ببینید شاید مسافرت جزو برنامه های مفرح و روح افزا باشه ولی من مثلا می بینم وقتی اگر برم شمال نمازم ، از اول وقت و جماعت بودن می اوفته به چند ساعت دیرتر و این تازه تو راه مسافرته . شاید توی اون شهری که می خوای بگردی مثلا با یک جمعی از خانواده یا فامیل هستی بعد نمی تونی به بقیه بگی یا جورش کنی دوباره مجبوری دیرتر نماز بخونی . توی این مسافرته چند روزه چند بار نمازت دیر می شه . تاره تو اکثر جاها نه همه جا اوضاع حجاب و اینا خرابه می یای یک ذره ریلکس باشی می بینی یک عده اومدن اونجا رو به گند کشیدن . یا اصلا همین پارک می خوای بری اگر اطرافیانت توجه نداشته باشند می گن آره ساعت هفت عصر بریم که هوا خنکه تا فلان موقع که در اون صورت بازم نماز دیر می شه و... بسیاری از مواردی از این قبیل.

پس می تونم بگم که تا این جا این مشکل برام هست که اگر بخوام برم جایی تفریحی و این ها حد وسط ندارم یعنی دلم نمی یاد دعای کمیل و سایر مسائل نماز اول وقت و ... و در کل آن چیزی که برای خودم یک آرمان و ضرورت محسوب می شه رو ول کنم و اگر احساس کنم که قراره به هر دلیلی اختیارن یا جبرا به این ها لطمه ای بخوره به شدت ناراحت می شم و استرس می گیرم مثلا اگر کاری اداری یا چیزی باشه حاضرم ساعات خیلی اولیه صبح برم انجام بدم تا مبادا به ظهر و نماز برخورد کنه . یک رفتار دوگانه دارم از یک طرف می دونم که اگر همین طور پیش برم شاید افسرده بشم مثلا یا زده بشم و از طرفی اصلا و اصلا دلم نمی یاد مثلا یک چیزی مثل نماز اول وقت و به جماعت مسجدمون رو ول کنم !

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol:

(◐.̃◐) گر نخواهي تو، نخواهد هيچ کس (◐.̃◐)

انجمن: 



با سلام و عرض ادب خدمت همه ی شما بزرگواران



شايد سؤالاتى از قبيل: چرا اوضاع ما چنين شده است؟ چرا من شغل مناسبى ندارم؟ چرا درس بخوانم؟ چرا آينده من نامعلوم است؟ چرا اين قدر بدبختم؟ چرا درآمد مكفى ندارم؟ و ...
را از خود پرسيده و يا با دوستان خود در ميان گذاشته باشيد.

البته درست است كه اين مسائل و پديده‏ها دلايل و عوامل بيرونى نيز دارند كه نقش آنها را در ايجاد چنين وضعى نمى‏توان ناديده گرفت؛

امّا ريشه بيشتر اين مشكلات و سؤالات را مى‏توان در درون هر شخص يافت و با پى بردن به منشأ و علّت آنها مى‏توان براى تغيير يا حلّشان راه پايانى يافت.

حال به نظر شما چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا بر اوضاع مسلط شویم و بتوانیم تغییرات درونی مطلوب در خود ایجاد کنیم

منتظر نظرات شما بزرگواران هستیم