شک در اعتقادات

سوالات اعتقادی و سردرگمی

سلام
خسته نباشید...
من امسال 18 سالم تموم شد و وارد 19 سالگی شدم...
راستش چند وقتی هس ک درگیر مسائل فلسفی شدم اوایل زیاد فک نمیکردم ولی الان دیگه خیلی زیاد شده فکر به وجود خدا , قرآن واقعا از طرف خداست ؟ , اصن چرا زندگی میکنیم و جهنم و بهشتی وجود نداره و...
برای جواب به سوال هام هم به ویکیپدیا مراجعه کردم ولی به شدت از دین دور شدم به حدی ک وجود خدا هم برام سخت شده..
راجب قرآن خوندم تو سایت ویکیپدیا اما به شدت با چیزایی ک از قرآن میدونم تناقض داشت و میشه گفت تو همه چی سردرگم شدم.کنکورم هم خراب کردم و واقعا دچار یه کلافگی عجیبی شدم.
چون تو سایت ویکیپدیا متن هایی ک نوشته بود اکثرن از جانب یه فرد معروفی بود یه ذره باور کردم و الان قشنگ اخساس میکنم دیگه به هیچی نمیتونم اطمینان کنم.
احساس میکنم قرآن از جانب خدا نیست و یا وقتی بمیریم میریم تو هیچی و...
یا مثلا وقتی نگاه میکنم به اختلاس هایی که میکنن مثل آقای خاوری با خودم میگم اینا کسایی بودن که داشتن از اعتماد ما سواستفاده میکردن و سر ما رو گزم میکردن..
فیلم هایی هم پخش شده ک بعضی از زن هایی ک حجاب دارند به کسایی ک حالا بی حجابن فحاشی میکنن(مثلا امر به معروف) و این یه جوری با چیزایی ک من از اسلام میدونم تناقض داره
جالبه من با دوستام هم صحبت میکنم اونا هم همچین عقیده ای پیدا کردن
نمیدونم چم شده..تا به حال به همچین چیزایی اصلا فکر هم نکرده بودم ولی الان..
پیشاپیش مرسی

شک در اعتقادات

با سلام و عرض ادب

واقعيتش دنبال اين هستم كه ايمان خودم رو تقويت كنم و چند روز پيش با بنده خدايي در مورد دينداري صحبت ميكردم و ميگفت اسلام فقط اينه كه به فقرا كمك كني و انسانيت داشته باشي و نيازي به نماز و روزه نيست!!!دوست دارم صحت خوندن نماز رو با مدرك بدونم...مثلا اينكه آيا ائمه و پيامبر گرامي هم به همين صورت كه ما نماز ميخونيم ميخوندن؟؟اگر كتابي هم هست كه در اين زمينه كمك ميگنه ممنون ميشم راهنمايي كنيد چون به شدت احساس نياز ميكنم و دوست دارم ايمانم تقويت بشه چون گهگاه به خيلي مسائل شك ميكنم,حتی وجود و عصمت ائمه اطهار یا حتی اینکه قرآن از جانب خدا بوده و ... مخصوصا زمانی که تصمیم جدی برای نزدیک شدن به خدا میگیرم بیشتر میشه و مثل خوره میفته به جونم!!!
پيشاپيش ممنون از مساعدت شما