تردید در اعتقادات

جوان و گمراهی (مواجهه با شبهه در فضای مجازی)

با سلام. من یک پسر شانزده ساله هستم. من تقریبا از دوازده سیزده سالگی نماز هایم را کامل می خواندم قران را با معنی می خواندم و با خدا حسابی دوست بودم. اما الان حدود یکسال است که از راه خارج شدم و خدا را گم کرده ام . اما چه شد که اینجوری شد؟ من چند تا کتاب خواندم و در فضای مجازی یکسری مطالب راجب حمله ی اعراب به ایران خواندم و همچنین در یک سری جاهای قران مثل وعده های حورییان دست نخورده یا بهشت با نهرهای عسل به این نتیجه رسیدم که شاید وعده بهشت برای اعراب بیابانگرد خوب باشد اما برای کسانی که در غرب تمام این نعمت ها را دارند چه ؟ یا اینکه چرا در تمام ملل مسلمان جنگ است و هیچ خبری از پیشرفت نیست و تمام علم و تکنولوژی در کشور ها با ادیان دیگر است؟ تمام گرسنگی ها و بدبختی ها مال مسلمانان است و پول و خوشبختی برای غربیان؟و دیدن صحنه های مثل اینکه هزینه چند میلیاردی برای علامت ها می کنند ولی حواسشان به گرسنه ها نیست؟دیدن ناعدالتی های اجتماعی و اختلاف طبقاتی و کم کم به این نتیجه رسیدم که کسی که دعا می کند دیگر تلاش نمی کند. و توکل جای سخت کوشی و خرافه جای علم را می گیرند . خدایم را گم کرد ه ام و نمی توانم پیدایش کنم کمک می خواهم.

سوالات اعتقادی و سردرگمی

سلام
خسته نباشید...
من امسال 18 سالم تموم شد و وارد 19 سالگی شدم...
راستش چند وقتی هس ک درگیر مسائل فلسفی شدم اوایل زیاد فک نمیکردم ولی الان دیگه خیلی زیاد شده فکر به وجود خدا , قرآن واقعا از طرف خداست ؟ , اصن چرا زندگی میکنیم و جهنم و بهشتی وجود نداره و...
برای جواب به سوال هام هم به ویکیپدیا مراجعه کردم ولی به شدت از دین دور شدم به حدی ک وجود خدا هم برام سخت شده..
راجب قرآن خوندم تو سایت ویکیپدیا اما به شدت با چیزایی ک از قرآن میدونم تناقض داشت و میشه گفت تو همه چی سردرگم شدم.کنکورم هم خراب کردم و واقعا دچار یه کلافگی عجیبی شدم.
چون تو سایت ویکیپدیا متن هایی ک نوشته بود اکثرن از جانب یه فرد معروفی بود یه ذره باور کردم و الان قشنگ اخساس میکنم دیگه به هیچی نمیتونم اطمینان کنم.
احساس میکنم قرآن از جانب خدا نیست و یا وقتی بمیریم میریم تو هیچی و...
یا مثلا وقتی نگاه میکنم به اختلاس هایی که میکنن مثل آقای خاوری با خودم میگم اینا کسایی بودن که داشتن از اعتماد ما سواستفاده میکردن و سر ما رو گزم میکردن..
فیلم هایی هم پخش شده ک بعضی از زن هایی ک حجاب دارند به کسایی ک حالا بی حجابن فحاشی میکنن(مثلا امر به معروف) و این یه جوری با چیزایی ک من از اسلام میدونم تناقض داره
جالبه من با دوستام هم صحبت میکنم اونا هم همچین عقیده ای پیدا کردن
نمیدونم چم شده..تا به حال به همچین چیزایی اصلا فکر هم نکرده بودم ولی الان..
پیشاپیش مرسی