دائم

تجاوز شوهر به همسر از نظر اسلام؟

به نام خدا
می دانید اگر مردی با زور حتی همراه با خشونت با جنس مخالفش رابطه جنسی خارج از چهار چوب شرع برقرار کند، این مرد مرتک عمل زشت "تجاوز به عنف" شده است!
عرف او را محکوم می کند
قانون و شرع عم برای این عمل زشت مجازات در نظر گرفته است!
اما همین موضوع در روابط جنسی زن و شوهر چه طور خواهد بود؟
فرض کنید دو نفر با هم عقد ازدواج بسته اند و مشکلی از این بابت وجود ندارد و البته زن و شوهر به حقوق و تکالیف خویش آشنا هستند
حال
(جدای از مسئله عذر شرعی)اگر زن در آن زمان تمایل به رابطه جنسی نداشته باشد
به نحوی باشد که حق همسرش را ضایع نکند
و شوهر هم بتواند تحمل کند
ولی شوهر از زور و قدرت خویش استفاده کند تا با او نزدیکی کند!یا وی را وادار به عمل یا نوعی از انتفاع جنسی کند که مورد تمایل همسرش نیست !

حال با توجه به مطلب فوق به این سوالات پاسخ دهید:

1) آیا تجاوز شوهر به همسر یا Marital Rape که در علم جرم شناسی مطرح است در اسلام مبنایی هم دارد؟
می دانیم پیامبر مهربانی ها هرگونه خشونت علیه همسر را نهی نکرده اند
مگر رسول خدا (ص) نفرمودند : أَ يضْرِبُ أَحَدُكمُ الْمَرْأَةَ ثُمَّ يظَلُّ مُعَانِقَهَا(1) ؟ چگونه شما مردان، همسرانتان را مي‌زنيد. سپس او را در آغوش مي‌گيريد و شرم نمي‌كنيد؟

2)آیا نمی توان با احادیثی چون،نفی خشونت علیه همسر،ملاعبه کردن،توجه به نیاز همسر و ......به این موضوع فکر کرد و آنان را مبنای فقهی برای تجاوز شوهر به همسر یا Marital Rape قرار داد؟

3)در صورت وقوع تجاوز شوهر به زن ، از نظر اسلام زن چه حقوقی دارد؟
آیا صرف آگاهی زن و شوهر نسبت به این احادیث کافی است؟

4)ضمانت اجرای تخلف از این احادیث (به غیر از جزای اخروی)چیست؟

پی نوشت:
1.الکافی،دارالکتب الاسلامیه،ج5،ص509.

ازدواج موقتی که دائمی است!

[=&amp]با سلام

ازدواج موقتی که دائمی است.[/]


[=&amp]سوال اول :

[/]



[=&amp]اگر مردی شرط کند با تمام شدن مدتِ متعه، دوباره زن را متعه ی خودش کند، آیا این شرط الزام آور است ؟ و می توان مرد را مجبور به متعه با زن کرد ؟

البته یک فرض برای این شرط این است که شرط شود زنش را تنها برای بار دوم متعه کند
اما در یک فرض، شرط می کند که هم متعه کند و هم در متعه شرط کند که بعد از اتمام متعه ، دوباره زنش را متعه کند
( یعنی شرط این باشد که زن را متعه می کند به اضافه اینکه در ضمن این متعه نیز شرط می کند دوباره زنش را متعه کند)

[/]


[=&amp]سوال دوم :

[/]



[=&amp]اگر زن ، بگوید مرد یا باید به تعهدش عمل کند و یا در صورتی که مرد از این شرط تخلف کند، ملزم به پرداخت مبلغ معینی جریمه شود، آیا اگر مرد از این تعهد سر باز بزند، ملزم به پرداخت جریمه خواهد شد ؟

[/]


[=&amp]سوال سوم :

[/]



[=&amp]آیا مرجعی پیدا میشود که فتوا بدهد این نوع ازدواج موقت های پی در پی، تبدیل به ازدواج دائم خواهد شد و احکام ازدواج دائم را خواهد داشت ؟
( مثلا سه ازدواج موقت 15 ساله یا بیشتر از این تعداد که با تعهد به ازدواج بعدی باشد و یا حتی کمتر مثلا دو ازدواج موقت 25 ساله[/] )

عقد و طلاق یک مورد خاص

انجمن: 

با سلام و خسته نباشید:

خانمی افغانی در سن 13 سالگی به این صورت ازدواج نموده است که در منزل پدری توسط شخصی برای وی و مردی صیغه محرمیت (احتمالاً دائم) خوانده شده است و از آن پس زن و شوهر شده و دارای چند فرزند هستند، ولی این عقد به صورت رسمی هیچ جا ثبت نشده است.

اکنون در سن 28 سالگی، به مدت 5 سال است که به منظور طلاق جدا از همسر خود زندگی نموده و هیچگونه رابطه‌ای با هم نداشته اند و به مدت یکسال نیز به دنبال مراحل طلاق رسمی در داخل ایران است.

با توجه به موارد بالا آیا این شخص می‌تواند به عقد دائم یا موقت کسی درآید؟

ضمناً مرجع تقلید بنده آیت الله سیستانی می‌باشد و ایشان سوالات شرعی خود را از خدام حرم مطهر می‌پرسند و نظر ایشان در این مورد مثبت بوده است

لطفاً راهنمایی بفرمائید. با تشکر

سیاست ازدواج

انجمن: 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام ببخشید میخواستم بدونم در مملکت اسلامی آیا تجسس صحیحه؟؟

آیا اعتراف انسان بر نفسش مبنی بر ازدواج کافیه؟

آیا شهادت برای ازدواج واجبه یا مستحب؟ چه ازدواج موقت چه دائم؟

اگر کشوری بیاید یه چیزی که شرع مستحب کرده حرام کند یا واجب آن کشور اسلامی است؟

آیا تا زمانی که دونفر شاکی شخصی(یعنی مردی ادعا کند که آن زن شوهرش است) نداشتند پرسیدن این که باهم چه نسبتی دارید از مصادیق تجسس نیست؟