حقوق زن و مرد از نظر اسلام

حقوق و وظایف زن امروزی

با سلام

یه سوال برام پیش اومده .

الان که خیلی از خانم ها دارن پا به پای مردها کار می کنن و در کنارش به خانه داری و بچه داری هم می رسن خوب این ها هیچ کدوم از لحاظ شرع وظیفه شون نیست ولی عرف جامعه این طوره و با کمال میل هم انجام می دهند پس چرا متقابلا نباید حقوق برابر با مردان داشته باشن ؟ آیا الان که عملا و عرفا وظایف عوض شده نباید حقوق هم عوض بشه ؟

کما آن که همین حقوق فعلی هم در عمل بی معنی است مثلا مهریه رو زن باید ثابت کنه مرد استطاعت داره , نفقه را باید ثابت کنه تمکین کرده , اجرت المثل هم باید ثابت کنه قصد تبرع نداشته که اثبات همش هم سخته و در کل حقوق زن را کی داده و گرفته . در عوص مردان حقوق زیادی دارن که به راحتی در دسترشون هست و علت همشون هم اینه که سرپرست خانواده هستند .
الان که زنان دوشاش و پا به پای مردان در بیرون زحمت میکشن آیا این همه تفاوت و تبعیض ظلم نیست ؟!!

زنان صیغه ای ( سايت آنلاين ازدواج موقت در اهل تسنن= ازدواج مسيار) *هوسراني از نظر شيعه ممنوع است*

سلام علیکم

با استناد به روایات صحیح کتب شیعه ، متاسفانه باید بگوییم که :

در ازدواج موقت هیچ محدودیتی برای کرایه کردن ( صیغه کردن ) زنان وجود ندارد ، و بنابر سفارشات ائمه می توان هزاران زن را کرایه ( صیغه ) کرد !!! می دانید چرا ؟؟؟؟ لانهن مستاجرات !!! چرا که آنها زنان کرایه ای هستند !!!

سوال : با این اوصاف آیا کرایه کردن 1000 زن آنهم به منظور ارضای میل جنسی ، با روحیات انسانی می سازد ؟

با تشکر .

تفاوت حقوق زن و مرد در اسلام

چرا در اسلام حقوق زنها كمتر است مگه هر دو يك نوع نيستند؟و چرا حداقل اين فروتني در زنها وجود نداره كه بپذيرند؟من با خيلي ها صحبت كردم و ناراضي بودند،مثلا من اگه با كسي ازدواج كنم چرا ان فرد بايد حق داشته باشه هروقت خواست من طلاق بده اگه اينطوره اصلا چرا ازدواج كنم؟يا چرا زنها بعد از ازدواج هيچ اختياري از خود ندارند؟چرا يك زن نميتونه ابراز مخالفت كنه با ازدواج مجدد همسرش؟چرا اگه همسرش اجازه نده نبايد تحصيل كنه؟چرا براي هر چيزي بايد رضايت همسرش را جلب كنه ولي عكسش برقرار نيست؟چرا بعد از جدايي بچه به پدر ميرسه و مادر نقشي نداره؟چرا من كه خدا را دوست دارم و حق ابتداييم اينه كه خدا دوستم داشته باشه اينطور نيست :Gol: