حضرت ابراهیم علیه السلام

افرادی که از مسیحیت و سایر ادیان مسلمان شده اند

سلام افرادی بودن که بر دین حضرت خلیل الله بودند و کاملا یگانه پرست و به دور از بدعت. افرادی اهل کتاب بودند بعضی هم مشرک! درباره کافر اطلاعی ندارم که آیا بی دین ها بی خدایان هم بودند یا ندانم گرا و ... یکی هم نظیر سلمان فارسی رضوان الله علیه بود که دین های مختلفی داشت. آیا کسی از اهل کتاب (مخصوصا مسیحیان/نصرانی ها) بوده از که اسلام آورده باشد و اسلامش واقعی باشد؟ یا حتی شیعه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام شود تا آخر عمر؟ نظیر سلمان فارسی رضوان الله علیه داریم؟ چطوری هست که ادیان مختلف عوض کرد؟ دنبال دین حق میگشت؟ چرا این قدر مقامش بالا می باشد! پیامبر حضرت محمد صلی الله علیه و آله لطف بزرگ خداست که مردم رو از شرک و هلاکت نجات داد، از مشرکین کسی بود که اسلام واقعی آورده باشه؟ منافقین طیف خاصی بودن یعنی دین خاصی داشتن قبل از اسلام؟ کافر بودند؟ یا از اقشار متفاوت؟  

پدر حضرت ابراهیم (ع) آذر است یا نمرود؟

سلام پدر حضرت ابراهیم آذر یا تارخ؟ با استفاده از آیات تاریخی قرآن برایم اثبات کنید که پدر حضرت ابراهیم تاریخ است نه آذر؟ لطفا از حدیث و گزارشهای تاریخی صرف استفاده نکنید!!!

ایا مردم زمان قبل از ظهور پیامبر محمد ص حضرت ابراهیم را بعنوان پیامبر قبول داشتند ؟

سلام

در بعضی جاها از حضرت ابراهیم ص به عنوان یک فرد تخیلی نامبرده می شود که وجود واقعی نداشته است
سوال حقیر این است که ایا شواهدی مبنی بر وجود حضرت به غیر از قران وجود دارد یا خیر ؟
مثلا ایا مردم زمان جاهلیت او را بعنوان پیامبر می شناختند ؟

متشکرم

بررسی اعتبار و صحت و اسناد سه نقل تاریخی از بحار الانوار در مورد سرزمین کربلا

سلام و عرض ادب و احترام

سه نقل تاریخی در کتاب بحار الانوار علامه مجلسی هست میخواستم صحت و اعتبار و اسناد این سه نقل رو مورد بررسی قرار بدین با تشکر ...

* تقریبا هر سه نقل شبیه هم هستند.

نقل اول ) در بحار الانوار ، ج 44 ، ص 242 ، آمده که حضرت آدم ابوالبشر علیه السلام در سرزمین کربلا زمین خورد و پای او مجروح گردید و خون از پایش جاری شد . آنگاه حضرت آدم (ع) به خدای متعال عرضه میدارد : پروردگارا خطایی از من سر زده که مرا عقاب نموده ای ؟ خداوند به او میفرماید : ای آدم گناه تازه ای نکرده ای لکن در این سرزمین فرزند تو حسین علیه السلام از روی ظلم کشته خواهد شد پس خون تو به جهت موافقت با خون حسین علیه السلام جاری شد و ... .

نقل دوم ) در کتاب بحار الانوار ، ج 44 ، ص 243 ، نیز روایت شده است که حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام در حالی که سوار بر اسب بود از زمین کربلا می گذشت ، پس اسب او لغزید و ابراهیم افتاد و سرش شکست و خون آن جاری شد . حضرت ابراهیم علیه السلام عرضه داشت :پروردگارا خطایی از من سر زده که اینچنین مرا عقاب نموده ای ؟ خداوند به او میفرماید : گناهی نکرده ای ، لکن در اینجا سبط خاتم الانبیاء فرزند خاتم الاوصیاء کشته میشود . پس خون تو به خاطر موافقت با خون او جاری شد ... .

نقل سوم ) درست مانند دو نقل قبلی ! حضرت موسی کلیم علیه السلام بهمراه یوشع بن نون از سرزمین کربلا عبور میکرد که بند نعلین آن جناب گسست و خار داخل آن شد و پای مبارک آن حضرت زخم و خون از آن جاری شد و ... «ادامه همانند دو نقل قبل» ( بحار الانوار ، ج 44 ، ص 244 )

:Gol::Rose::Gol:

پدر حضرت ابراهیم علیه السلام که بود؟

با سلام

پدر حضرت ابراهیم علیه السلام که بود ؟ با توجه به قرآن آزر بود چرا ما می گوییم عمویش بوده است ؟