قوم لوط در قرآن

آیا عذاب قوم لوط ابدی است؟

با سلام و وقت بخیر ایا قوم لوط همیشه در انش جهنم باید بسوزند یا خیر؟ منظورم این که بعد از مدتی به بهشت نمی روند چون من جایی خوانده ام که افراد گناهکار بعد از عذاب به بهشت می روند ایا قوم لوط نیز شامل می شوند یا خیر؟

قضيه دختران حضرت لوط (ع) و مهاجمان

انجمن: 

در داستان حضرت لوط ( علي نبينا و آله و عليه السلام) وقتي فرشتگان الهي به عنوان مهمان بر حضرت لوط وارد مي شوند مردم شهر به قصد ارتكاب گناه به در خانه آن حضرت هجوم مبآورند حضرت لوط نيز براي جلوگيري از اين عمل زشت ، دختران خود را به آنها پيشنهاد مي كند . علامه طباطبايي رحمه الله در تفسير شريف الميزان در سوره هود در مورد جنبه هاي مختلف اين مساله بحث نموده و نهايتا" بيان مي دارند كه منظور حضرت لوط از عرضه دخترانش ، ازدواج بوده است و ساير جنبه ها را نفي مي كنند.

سوالي كه براي من مطرح است اين است كه وقتي آن فضا را تصور و تجسم مي كنيم كه مردم آن ديار به قصد ارتكاب معصيت به خانه آن حضرت هجوم آورده اند يعني تعدادشان زياد بوده است مگر حضرت لوط چند تا دختر داشته كه مي توانستند با مهاجمين ازدواج نمايند؟ فرضا" اگر مهاجمين 20 يا 30 يا حتي بيشتر بودند مگر حضرت لوط به اين تعداد دختر داشتند؟ با اين حساب آيا مي توان گفت كه منظور حضرت لوط دفع افسد به فاسد بوده است؟ يعني مهاجمين با دختران جمع شوند و كاري با مهمانان نداشته باشند؟

قوم لوط در قرآن شهري داشتند يا شهرهايي ؟

انجمن: 

در آيه 53 سوره نجم به شهرهاي قوم لوط اشاره مي كند در حالي كه در آيات ديگر به شهر قوم لوط يا ديار قوم لوط اشاره مي كند مي توانيد مشخص كنيد اينها در يك شهر زندگي مي كرده اند يا شهرهاي بوده كه اينها در ان زندگي مي كرده اند. خيلي ممنون مي شم اگه جواب بدين