جمع بندی کلام و عقائد

اطاعت از پیامبر(ص) در غیر وحی

انجمن: 
با سلام و تشکر  ایا این درست است که در زمان پیامبر (ص) هنگام.نزول وحی از پیامبر(ص) انچه وحی خداوند بوده عمل میکردند و انچه پیامبر (ص)میگفته رو مثل وحی بهش اهمیت نمیدادند (مثل ماجرای سپاهی که پیامبر در اواخر عمرشون فرستاده بودند و عده ای دستور پیامبر (ص) از همراهی اون سپاه رو خود داری کردند .) اگر اینطور بوده چرا ؟ ایا در سخنان پیامبر(ص) با وحی تفاوتی هست و منظور اطاعت از پیامبر(ص) فقط همون اطاعت از سخنانی است که به پیامبر (ص) وحی میشده اگر خیر پس چرا اون افرادی که در اون زمان بودند فقط به سخنان وحی اهمیت قائل بودند و غیر وحی از پیامبر(ص) رو هم ارزش با وحی نمیدونستند ایا اصلا این دو هم ارزش است ؟

پذیرفته نشدن شفاعت اهل بیت (ع) در روز قیامت

انجمن: 
سلام  آیا امکان دارد در آخرت شخصی توسط اهل بیت شفاعت شود ولی خداوند متعال آن شفاعت را نپذیرد و مومن در آتش گرفتار شود؟

دوست داشتن قلبی اهل بیت

انجمن: 
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت کارشناسان محترم بنده یک سوال داشتم که خیلی ذهن منو مشغول کرده و این سوال این هستش که بنا بر فرموده امام صادق علیه السلام قلب حرم خداست در حرم خدا غیر خدا را جای ندهید این حدیث از یک سو و از سوی دیگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  خطاب به امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند که مثل تو مثل سوره قل هو الله است هرکس با قلبش تو را بخواند و با زبانش از تو دفاع کند و با اعضا و جوارحش از تو پیروی کند ۳ قسمت ایمان رو کامل کرده، سوال این هستش که آیا در قلب می توان اهل بیت علیهم السلام را جا داد و این جای دادن منافاتی با حدیث امام صادق علیه السلام ندارد؟ و سوال دیگر اینکه آیا می توان حدیث امام صادق علیه‌السلام را این گونه تفسیر کرد که منظور ایشان از خدا، خود خداوند متعال و هر کسی است که آدم را به خدا نزدیک میکند و منظور از غیر خدا کسانی هستند که افراد را از خدا دور می کنند با تشکر 

ویژگی زنانی که از یاران امام زمان (عج) هستند

باسلام در کتابی خواندم ک ازبین ۳۱۳نفریاران امام زمان ۵۰نفرآنهازن هستند میخواستم بدانم مقصود از این ۵۰زن بهترین زنان عالم از خلقت حضرت آدم تا زمان ظهوراست یا نه ومنظور ازاین ۵۰زن  بهترین زنان زنده ی همان عصر ظهوراست؟ واگر پاسخ قسمت الف است آنهایی ک مرده اند زنده میشوند؟ واگر پاسخ قسمت ب است ایااین ۵۰ نفر از اول در خوانواده های پاک و خوب و مذهبی بزرگ شده اند و از اول عالی بودند یا نه امکان دارد اوایل گناهکار هم بودند ولی بعدا خیلی خوب شدند و جز یاران امام شدند؟ پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتان

علت اینکه سبک زندگی جامعه به سمت سبک غرب رفته چیست؟

سلام خدمت شما بزرگواران از نظر شما دلیل اینکه الان سبک زندگی جامعه به سمت غرب رفته چیست ؟ یا چرا تقلید کور کورانه از مدهای غربی میشه ؟

آیا واقعا ظهور نزدیک است؟

سلام علیکم حجت الاسلام پناهیان  می فرمایند : منتظر مقدمات نباشید، در آستانه‌ی ظهوریم سوالم اینه  چطور انقد با صراحت میگن ؟ ایاواقعا ظهور نزدیکه ؟و اینکه ایا مردم اجازه دارند با این صراحت بگن در استانه ظهوریم ؟ اگه ظهور زود اتفاق نیفتاد ایادباعث سردی و بی اعتقادی جونها نمیشه این حرف ؟

چرا ماه رجب خیلی مورد توجه قرار گرفته است؟

انجمن: 
سلام ماہ رجب چہ ماھی است و در آن چہ اتفاقی افتادہ کہ اینقدر مورد توجہ معصومین قرار گرفتہ؟ با تشکر

از کجا معلوم که حضرت آقا هر چی بگویند، اتفاق می افته؟؟!!

  سلام. خداقوت. ببخشید، بعضی ها سوال می پرسن که از کجا معلوم که حضرت آقا هر چی می گن، اتفاق میفته؟؟!! مثلا حضرت آقا در سخنان اخیرشون گفتند که جوانان ظهور حضرت صاحب الزمان (روحی و ارواحنا لک الفداء) رو می بینن. همکلاسی های من هم می گن که از کجا معلوم که حضرت آقا راست بگن!!! خیلی ممنون. التماس دعا. یا علی.

ابهامات و سوالاتی در زمینه دوستی و معاشرت ، چگونه دوستی خوب و یا مانند خود پیدا کنیم؟

سلام علیکم، طبق آیات 51 و 82 مائده، دوستی یا شاید اتحاد با یهودی و مسیحی درست نباشه؟ حکم چیه؟ لطفا اگر حدیث مناسب سراغ داشتید و خواستید قرار بدهید.  معاشرت با کافر بد هست درسته؟ و اینکه آیا از کسی که نمی بخشه یا کینه ای هست (مانند خیلی از کافرین و ...) آیا ما باید اصرار کنیم برای طلب بخشش؟ کما اینکه گاهی اوقات جواب میده و می بخشند حالا یا ظاهری یا واقعا! معاشرت با کسی که میگه خدا رو قبول دارم و بقیه چیز ها رو قبول ندارم (البته موحد هست، ولی معاد و نبوت و امامت رو قبول ندارد) اسم چنین کسی چیست، بی دین؟ البته ممکن است دوستی پیش بیاد. فکر می کنم که دوستی با ملحدان و منافقان خوب نباشد بخاطر همین از کلمه معاشرت استفاده کردم. در شبکه های مجازی از لفظ لیست دوستان استفاده میشه و خارجی ها را ممکن است در اون قرار بدهیم که ممکنه است اونا هم ما رو دوست بدانند آیا کسی که ما را دوست خود می دانند او هم دوست ما محسوب می شود؟ حضرت علی علیه السلام می فرمایند ناتوان ترین فرد کسی است که نمی تواند دوست بگیرد، چگونه دوستانی در حدیث مثل وصله لباس مان بگیریم؟ حدیث: سخت ترین چیزی که پیدا میشه در آخرالزمان دوست خوب و درهم حلاله. هر کس عیب ما را گفت دوست هست آیا خوب هم هست؟

با مدعیان مهدویت یا مدعیان ارتباط با امام زمان چگونه برخورد کنیم؟

همانطور که میدانید در طول تاریخ افراد بسیاری بودند که ادعای مهدویت کردند و یا مدعی بودند نایب مهدی موعود هستند و یا خود را با برخی شخصیت ها مثل یمانی و خراسانی و شعیب ابن صالح تطبیق میدهند ، با چنین افرادی باید  چگونه  برخورد کرد؟ اصولا اگر فردی دارای ارتباطی با حضرت حجت باشد چنین چیزی را بیان خواهد کرد؟ بین مردم این بیت زیاد گفته میشود : هرکه را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند