قائم

منظور از این حدیث چیست؟ (خروج از صف لشگریان امام زمان)

بسم الله الرحمن الرحیم

در کتاب میزان الحکمه حدیثی دیدم که برایم مبهم بود خواستم بدانم منظور از این حدیث چیست ؟ لطفا سند حدیث را نیز در حد امکان بررسی بفرمایید .



با تشکر .

آیا قیام قائم، افتتاح قیامت است؟

انجمن: 

با سلام و آرزوی تعجیل در فرج

این سؤال با استفاده از آیات و روایاتی از ائمه اطهار علیهم السلام در کتاب القیام و القیامه آیة الله محمد علی صالح غفاری پاسخ داده شده که بتدریج در ذیل آوزده میشود

و من الله التوفیق

آیات مرتبط با قیام قائم و قیامت

از کتاب الزام الناصب در اثبات حجه الغائب

1- قول خداوند : هدی للمتقین در سوره بقره

امام صادق می‌فرمایند :
متقون همان شیعه علی (ع) هستند و غیب همان حجت خداست و شاهد این حرف من گفته خداوند است که می‌فرماید:
میگویند چرا بر او معجزه‌ای از پروردگارش نازل نشده؟ بگو غیب مال خداست منتظر باشید که من با شما از منتظرانم.
استنباط : غیب، همان قائم است، بدلیل کلمه انتظار؛ و انتظار غیر از او را کسی ندارد.

2 – گفته خدای تعالی که می‌فرماید: سبقت بگیرید در کارهای خیر ؛ هر جا باشید خداوند همه شما را جمع می‌کند.

از امام صادق (ع) و از مسند فاطمه (س) و از امام رضا (ع) و از کتاب مجمع روایت شده که آنها اصحاب قائم علیه السلام هستند که خداوند همگی آنها را به سوی امامشان جمع میکند هنگامی که خروج کند با او بیعت می‌کنند بین رکن و مقام بدون اینکه وعده‌ای و قراری گذاشته باشند و معنی این که بدون وعده یکدیگر را می‌بینند این است که آن حضرت (ع) می‌بیند و می‌شناسد اصحابش را ولی آنها او را نمی بینند تا در زمان قیام با او وعده‌ای بگذارند بلکه بر اساس معرفتی که به امام خود دارند نزد او جمع می‌شوند و با طی الارض از شهرهای مختلف به سوی او می‌آیند اطراف او جمع شده و با او بیعت می‌کنند و می دانند که او امامشا ن است .
استنباط : خداوند هر جا باشند آنها را اطراف امامشان جمع می‌کند و این مطلب نظیر قول خداوند است که فرمود: که شما را برای روز جمع ، جمع می‌کند و اصحاب قائم همان مومنون محض می‌باشند که روسای امتهای مسلمان در طول تاریخ هستند.

3-هنگامی که خدایتعالی ابراهیم را با کلماتی آزمایش کرد و ابراهیم آن کلمات را تمام کرد

مفضل ازصادق (ع) راجع به این کلمات سوال کرد و امام (ع) جواب می‌دهد که این همان کلماتی است که آدم فرا گرفت و خدا به او توجه کرد؛ محمد (ص) ،علی و فاطمه و حسن و حسین سپس معنی اینکه آنرا تمام کرد این است که ابراهیم با قیام قائم کلمات را تمام کرد
استنباط : شکی نیست که کلمات، همان ائمه علیهم السلام می باشند که دین بوسیله آنها تکمیل می شود و بشریت بوسیله آنها رشد می‌کند تا اینکه دین با قیام قائم کامل میشود و روز قیامت به یوم الدین شناخته شده که دین خدا بوسیله آنها کامل شده و هم چنین در تفسیر امام باقر (ع) درباره گفته خدای تعالی کسانی که تصدیق می‌کنند یوم الدین را، فرموده اند: تصدیق میکنند روز قیام قائم را. به این ترتیب روز قیامت یوم الدین معرفی شده است.

4- خداوند تعالی می‌فرماید هر که هست در آسمانها و زمین خواسته و ناخواسته تسلیم خداوند هستند و به سوی او بازگشت می‌کنند
از ابی الحسن (ع) وارد شده که فرمودند این آیه در باره قائم نازل شده که یهود و نصاری و بی دینان خواسته و ناخواسته تسلیم ایشان هستند .
استنباط : شکی نیست که در زندگی قیامت هر که در آسمانها و در زمین است خواسته و ناخواسته تسلیم خداوند تعالی می‌باشند و هم چنین تسلیم قائم (ع) هستند زیرا یهود و نصرانی و بی‌دینان و تمامی اهل زمین در برابر ایشان تسلیم هستند و به او و به وسیله ایشان به سوی پروردگارشان مراجعت می‌کنند؛ پس در آن روز دینی نیست مگر دین خداوند و آن روز، روز دین است و شکی نیست که آن حضرت در قیامش، اختلاف بین امتها را برطرف می‌کند و دین کلاً مال خداوند می‌باشد؛ برطرف شدن اختلاف از خصوصیات قیامت است.



به فضل خدا ادامه دارد ...

اثبات ائمه دوازده گانه و بطلان ادعای احمد الحسن ملعون

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله الرب العالمین و صلی الله محمد و آله الطیبین الطاهرین
اما بعد در این اوان محنت اقتران بسیاری از فتنه های آخرالزمان بوقوع پیوست از جمله ادعاهای فریبنده شخصی به نام احمد الاسماعیل که خود را ابتدا یمانی موعود دانست بعد این احمد الاسماعیل شد احمد الحسن و ادعای فرزندی قائم را کرد و خود را اول مهدیون دانست و بعد این احمد الحسن شد امام احمد الحسن و ادعا کرد که خود او قائم آل محمد است بمانند آن محمد علی شیرازی ملعون که ابتدا ادعای بابیت و نیابت کرد و چون دید مردمانی احمق و فاسق دورش را گرفتند جرئت کرد ادعای بزرگتری کند و گفت که او خود قائم است و چون دید طرفداران ملعونش بی چون و چرا ادعایش را پذیرفتند باز جرئت کرد و ادعای نبوت کرد و از خدا نترسید و جهال را فریفت و امروز می بینیم احمد الحسن که جرئتش بیشتر شده قرار است ادعا کند که او خودش قائم است و عیسی پشت او نماز می خواند و شاهد من مطالبی است که بین آقای عبادی و یوسف الانصار در فیس بوک رد و بدل می شود که در همین موضوع است چرا که آقای عبادی روزگاری از طرفداران احمد الاسماعیل ملعون بودند ولی وقتی می فهمند که احمد الاسماعیل قرار است همان قائمی باشند که عیسی پشت سر او نماز می خواند متوجه اشتباه خود می شود و بر می گردد و سپس با آقای کهندل و انصار الله که دو دعوت کننده اصلی آن ملعون هستند این موضوع را در جریان می گذارد و می گوید چطور است که احمد الاسماعیل طبق حدیث وصیت پیغمبر باید بعد از فوت حضرت صاحب الامر خلیفه باشند ولی می بینیم که بدون فوت او همین الان و اینده خلیفه می شوند ؟ آقای کهندل در فیسبوک و انصار الله در پالتاک به او جواب می دهند که این از اسرار است و منظور از این فوت بطور استثناء مرگ نیست بلکه منظور خواب است !!! آقای عبادی که می بیند دو لیدر و دعوت کننده اصلی احمد الحسن هر دو با یک جواب سخیف قصد گمراهی مردمان را دارند از طرفداری احمد الاسماعیل ملعون دست می کشد( هنوز این مطالب از زبان خود آقای عبادی در فیس بوک قسمت گروه یمانی آل محمد وجود دارد ). و این سیاست قاشق قاشق خوراندن است که یکی از روش های بهاییان است که اگر کسی مثلا به کتاب دلایل عرفان ابوالفضل گلپایگانی ملعون نظر کند می بیند که آنها کم کم مطالبشان را بخورد طرفدارانشان می دهند و این روش شیطان است که از انحرافات کم شروع کند و سپس دامنه ی این انحرافات را بتدریج اضافه کند. حقیر در این مقالاتی که به سایت اسکدین می فرستم قصد دارم دلایل محکمی بیاورم که روشن تر از آفتاب باشند بطوری که همه آنها را ساکت کند . و این دلایل در ابتدا دلایل کلی است که هر کس هم در آینده با ادعای مشابه احمد الاسماعیل ملعون آمد برای او هم ردی باشد وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقا
همانطوری که می دانید ما می خواهیم بر طبق اعتقاد خودشان بر آنها رد بیاوریم و آن این است که اولا ما احادیثی را که صراحتا می گویند که ائمه دوازده تاست را می آوریم دوما این احادیث را به آیات قرآن رجوع می دهیم که دیگر برای آنها بهانه ای برای نپذیرفتن نباشد چرا که خودشان معتقدند بر طبق کلام پیغمبر صلی الله علیه و آله نباید احادیثی را که مخالف قرآن است را بپذیرند و باید به احادیثی که موافق قرآن هستند عمل کنند سوما ما حل تمامی شبهات آنها را خواهیم کرد و ما ثابت خواهیم کرد که بسیاری از آن احادیث درست هستند ولی آنها منظور آن احادیث را نفهمیدند مثل اینکه حدیث وصیت که مربوط به دوازده مهدی است درست است ولی اینها جزو شیعیان محسوب می شوند واینکه یمانی می آید ولی یمانی امام یا قائم نیست و اینکه تقلید از فقهای شیعه در این دوران واجب است و بسیاری دیگر از شبهات آنها را جواب خواهیم داد .

اما قبل از بیان دلایل باید بگویم که طبق تحقیقاتی که حقیر کردم به این نتیجه رسیدم که این ملعون تمام حرف هایش را از اخباری ها و شیخی هایی که در بصره هستند گرفته چرا که جناب سید علی موسوی که رئیس علمای شیخیه هستند و در بصره حضور دارند معتقدند که 1- اجتهاد حرام است ( کتابی در تاریخ اجتهاد از ابوالقاسم خان ابراهیمی) 2- علم رجال علمی بی سود است ( همان کتابی که در تاریخ اجتهاد است ) 3- خمس مباح است ( هفتاد مساله) 4- قرآن تحریف شده است ( هفتاد مساله ) 5- دوازده مهدی می آیند ( کتاب ارشاد العوام جلد 4 ) پس باید گفت این ملعون چیز جدیدی نگفته که طرفدارانش سر و صدا به پا کردند که او آمد و این حرف ها را برای اولین بار گفت . البته در مورد شیخیه باید گفت که طبق نظر علامه طباطبائی در کتاب شیعه در اسلام آنها فرقه ای جدا از شیعه نیستند و در پاره از مسائل نظری با بعضی ها اختلاف نظر دارند . بنده هم همین را معتقدم و معتقدم این اختلاف نظر ها که میان شیعیان هست نباید باعث عدم اتحاد آنها بشود چه این که این چیز بدیهی است که همه انسان ها نمی توانند از در مسائل نظری با هم یکی باشند مانند فلاسفه و مخالفان فلاسفه که هر دو در شیعه هم موجود هستند و اختلاف نظر دارند . خلاصه اولین دلیلی را که ما بر آنها می آوریم که نتوانند انکار کنند این است که ائمه دوازده تا هستند و بیشتر نمی شوند طبق احادیثی که موافق کتاب خدا هستند و چون این احادیث موافق کتاب خداست و احادیث انها مخالف کتاب خداست پس باید احادیث ما را بپذیرند . پس شروع می کنم به بیان این دلیل و لا حول و لا قوه الا بالله
اولا باید گفت احادیثی که به دوازده بودن ائمه اشاره دارد شاید بیش از هزار حدیث محکم باشد که آوردن همه آنها در این مقاله امکان پذیر نیست ولی خب ما بعضی از این احادیث را خواهیم آورد که دلالت کامل دارد بر این دارد که ائمه بیش از دوازده تا نیستند
اولین حدیثی که دلالت صریح دارد که ائمه بیشتر از دوازده نمی شود حدیث حضرت صادق علیه السلام است با این اسناد حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ حَاتِمٍ النَّوْفَلِيُّ الْمَعْرُوفُ بِالْكِرْمَانِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ عِيسَى الْوَشَّاءُ الْبَغْدَادِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ طَاهِرٍ الْقُمِّيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَحْرِ بْنِ سَهْلٍ الشَّيْبَانِيُّ قَالَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَارِثِ عَنْ سَعِيدِ بْنِ مَنْصُورٍ الْجَوَاشِنِيِّ قَالَ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ الْبُدَيْلِيُّ قَالَ أَخْبَرَنَا أَبِي عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ قَالَ دَخَلْتُ أَنَا وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو بَصِيرٍ وَ أَبَانُ بْنُ تَغْلِبَ عَلَى مَوْلَانَا أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِق‏
و حضرت در مورد غیبت صحبت می کردند تا اینکه فرمودند أَمَّا غَيْبَةُ عِيسَى ع فَإِنَّ الْيَهُودَ وَ النَّصَارَى اتَّفَقَتْ عَلَى أَنَّهُ قُتِلَ فَكَذَّبَهُمُ اللَّهُ جَلَّ ذِكْرُهُ بِقَوْلِهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ كَذَلِكَ غَيْبَةُ الْقَائِمِ فَإِنَّ الْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَهْذِي بِأَنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ثَلَاثَةَ عَشَرَ وَ صَاعِداً وَ قَائِلٍ يَعْصِي اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِقَوْلِهِ إِنَّ رُوحَ الْقَائِمِ يَنْطِقُ فِي هَيْكَلِ غَيْرِه
یعنی اما غیبت عیسی علیه السلام پس یهود و نصاری متفق شدند بر اینکه او کشته شده است پس خداوند جل ذکره آنها را تکذیب کرد بقولش " و نکشتند او را و بصلیب نکردند او را و لکن مشتبه شد بر آنها " این چنین است غیبت قائم که گروهی انکار خواهند کرد او را برای طول( غیبتش ) پس کسی هزیان گوید که او متولد نشده و گوینده ای بگوید که او تجاوز می کند به سوی سیزده و بالاتر و و گوینده ای معصیت کند خدای عزوجل را به قولش که می گوید قطعا روح قائم سخن می گوید در هیکل ( بدن) غیر او.
عرض می کنم کسانی که معتقدند که قائم متولد نشده اهل سنت هستند و کسانی که معتقدند که قائم در هیکل غیرش سخن می گوید گروهی از متصوفه و بابیها هستند امثال ابولفضل کلپایگانی ملعون که در کتاب دلایل العرفانش بصراحت چنین چیزی را بیان می کند و کسی هم که معتقد است که امام سیزدهمی هست و او قائم است و بیشتر هم میشود همین احمد الاسماعیل ملعون است که بصراحت چنین چیزی را در کتابهایش مثل متشابهات بیان کرده. همانطوری که میبینید این پیشگویی را حضرت صادق علیه السلام کرده بودند که ما بفهمیم در دوران غیبت چه کسانی با چه گویش هایی از دین بیرون می روند و این از الطاف الهی است که چنین حدیثی را فرمودند و صراحتا اعلام کرده اند قائم سیزدهم یا امام سیزدهم نداریم .
از جمله احادیثی که صراحتا اشاره دارد بر این که دوازده امام داریم حدیث زیر است
(امالی صدوق ص111)
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْجَبَّارِ عَنْ أَبِي أَحْمَدَ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ الْأَزْدِيِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ ثَابِتِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ سَيِّدِ الْعَابِدِينَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ أَنْتَ يَا عَلِيُّ وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَفْتَحُ اللَّهُ تَعَالَى ذِكْرُهُ عَلَى يَدَيْهِ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَاحضرت پیغمبر فرمودند که ائمه بعد از من دوازده تا هستند اول آنها تو هستی ای علی و آخر آنها قائم است که خدای تعالی ذکره بر دستش مشرق های زمین و مغربهایش را فتح می کند .
عرض می کنم همین طور که در حدیث می بینید صراحتا حضرت پیغمبر صلی الله علیه و آله خبر می دهند که ائمه دوازده تا هستند و اول آنها علی و آخر آنها قائم است . و از مثل این احادیث متجاوز از هزار حدیث داریم که بسیاری از آنها در جلد اول اصول کافی وجود دارد . اکنون می خواهیم بسراغ آیات قرآن و تفسیر آنها که اهل بیت فرمودند برویم تا بفهمیم احادیث چه کسانی مخالف قرآن و احادیث چه کسانی موافق قرآن است . و همانطور هم که می دانید که ما نمی توانیم به رای و گمان خود آیات قرآن را تفسیر کنیم پس برای تفسیر یکی از این آیات به حدیثی که در کتاب الغیبه طوسی است اشاره می کنیم و همین است معنی قول رسول خدا که قرآن و عترت از هم جدا نمی شوند و منظور این است که آن دو باهم بر ما حجت هستند و امکان دارد حدیثی باشد مخالف قرآن که نباید بپذریم و امکان دارد آیه متشابهی باشد مخالف محکمات احادیث که آن آیه قرآن را هم نباید به گمانمان تفسیر کنیم پس قرآن و احادیث به تنهایی حجت نیستند مگر اینکه همدیگر را تایید کنند و حدیث زیر گواه است که ما راستگو هستیم و این است برهان ما چنانچه خداوند فرموده قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقين‏ ما هم برهانمان را آوردیم که موافق احادیث و آیات قرآن است و حرف شما هم مخالف محکمات احادیث و قرآن است چنان حدیث زیر گواه بر صدق ماست.
( بحار الأنوار ، ج‏24، ص: 241)
الغيبة للشيخ الطوسي وَ رَوَى جَابِرٌ الْجُعْفِيُّ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ تَأْوِيلِ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِي كِتابِ اللَّهِ- يَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ‏ قَالَ فَتَنَفَّسَ سَيِّدِيَ الصُّعَدَاءَ ثُمَّ قَالَ يَا جَابِرُ أَمَّا السُّنَّةُ فَهِيَ جَدِّي رَسُولُ اللَّهِ ص وَ شُهُورُهَا اثْنَا عَشَرَ شَهْراً فَهُوَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ إِلَيَّ وَ إِلَى ابْنِي جَعْفَرٍ وَ ابْنِهِ مُوسَى وَ ابْنِهِ عَلِيٍّ وَ ابْنِهِ مُحَمَّدٍ وَ ابْنِهِ عَلِيٍّ وَ إِلَى ابْنِهِ الْحَسَنِ وَ إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الْهَادِي الْمَهْدِيِّ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً حُجَجُ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ وَ أُمَنَاؤُهُ عَلَى وَحْيِهِ وَ عِلْمِهِ وَ الْأَرْبَعَةُ الْحُرُمُ الَّذِينَ هُمُ الدِّينُ الْقَيِّمُ أَرْبَعَةٌ مِنْهُمْ يَخْرُجُونَ بِاسْمٍ وَاحِدٍ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ أَبِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ وَ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى وَ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ فَالْإِقْرَارُ بِهَؤُلَاءِ هُوَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِمْ أَنْفُسَكُمْ أَيْ قُولُوا بِهِمْ جَمِيعاً تَهْتَدُوا .
روایت کرد جناب جابر جعفی که گفتند پرسیدم از حضرت صادق علیه السلام از تاویل قول خدای عز و جل که " إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِي كِتابِ اللَّهِ- يَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ‏" حضرت نفس عمیقی کشید و سپس فرمود ای جابر اما سال جدم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله است ،و ماهها كه دوازده ماه است امير المؤمنين و يكايك از امامان تا منتهى بمن مى‏شود و بعد از من پسرم جعفر و پسرش موسى و پسرش علي و پسرش محمّد و پسرش علي و منتهى به پسرش حسن و از او به پسرش محمّد هادى و مهدى دوازده امام و حجت خدا بر خلقش و امانتداران بر وحیش و علمش هستند و چهار ماه حرام كه دين قیمند آن چهار نفرى هستند كه داراى يك نام ميباشند علي امير المؤمنين و پدرم علي بن الحسين و علي بن موسى و علي بن محمّد اقرار باينها دين قیم است فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ يعنى معتقد بهمه آنها شويد هدايت مى‏يابيد.
عرض می کنم همانطوری که می بینید نزد خداوند دوازده ائمه هست در کتاب خدا از آن روزی که آسمان و زمین خلق شده و چهار تای آنها هم نام هستند که اسمشان علی است و این دین قیم است و در احادیثی قیم بمعنی حضرت فاطمه است یعنی این دین فاطمه هست چرا که او حجت بر ائمه هست طبق احادیث پس معتقد شوید به همه آنها تا هدایت یابید و خداوند نفرموده که ائمه سیزده یا بیشتر می شوند و فرموده شهور که ائمه باشند نزد او دوازده هست و نه بیشتر و نه کمتر . پس ای طالبان حق اگر دنبال حقید این است حق و ای گمراهان اگر چشم و گوش دارید این است برهان که موافق آیه قرآن است پس دنبال احادیثی که مخالف قرآن است نروید که ظالم بر نفس خود باشید و حدیثی را بپذیرید که موافق قرآن است قرآن بدون احادیث معصومین کافی نیست و احادیث معصومین بدون تایید کلام خدا کافی نیست . حال هر حدیثی که غیر از ایه قرآن می گوید را نباید بپذیرید باید حدیث موافق کلام خدا را بپذیرید و شک و شبهه بر هیچ احدی نیست که بسیاری از احادیث جعلی یا حاصل اشتباه راوی است مثل اینکه روایت را درست حفظ نکرده یا روایت را درست در کتابش ننوشته و سهو کرده و مثل اینکه نقل به معنی کرده و شاید بعضی هایشان هم از عمد دروغ می بستند که شیعه را گیج کنند یا این که گمراه کنند و شک در تعداد ائمه آنها بیاندازند که به این گونه باعث گمراهی انها شوند پس باید برویم سراغ کتاب خداوند و احادیثی که موافق آیات قرآن است را بپذیریم و عمل کنیم و راهی غیر از این نیست در اینطور حوادث و راه ائمه هم همین بوده که وقتی یک ملعونی آمد احادیثی در تمجید ابوبکر ملعون و عمر ملعون گفت حضرت صادق با آیات قرآن بر او رد آوردند . و حال ما هم همین کار را با شما کردیم و با برهان خداوند با شما سخن گفتیم . آری از جمله احادیث دیگر که موافق کتاب خداست این است که( جامع الاخبار ص 18 ) پیغمبر فرموده الْأَئِمَّةُ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ عَدَدَ نُقَبَاءِ بَنِي إِسْرَائِيلَ كُلُّهُمْ أُمَنَاءُ أَتْقِيَاءُ مَعْصُومُونَ‏. که ائمه بعد از من دوازده نفر بعدد نقباء بنی اسرائیل هستند که همه آنها امانتدار و باتقوا و معصوم هستند .
و می دانی خداوند در قرآن فرموده َ لَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ ميثاقَ بَني‏ إِسْرائيلَ وَ بَعَثْنا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقيبا . که خداوند از بنی اسرائیل میثاقی گرفت و مبعوث کرد از آنها دوازده نقیب را . و همین طور است که وقتی خداوند برای بنی اسرائیل دوازده نقیب مبعوث کرد برای مسلمانان هم دوازده امام مبعوث می کند .چرا که هر سنتی در بنی اسرائیل جاری شود بر مسلمانان هم جاری می شود سُنَّةَ اللَّهِ الَّتي‏ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْديلا . و پیغمبر فرموده هرچه در بنی اسرائیل بوده کفش به کفش و تیر به تیر برای مسلمانان هم هست . پس به حکم این آیه قرآن و حدیثی که در تاییدش بود باید برای ما دوازده امام باشد . و اگر هم کسانی دیگر بیایند امثال مهدییون یا یمانی و سید حسنی ربطی به امامت ندارند و این مورد را نباید به آنها مربوط کرد پس طبق آیه قرآن باید دوازده تا امام داشته باشیم و این ائمه سیزده و بیشتر نمی شوند . البته باید عرض کنم اینکه مهدییون دوازده تا هستند ربطی به امامت ندارد و آن هم دلیلی دارد و همین را باید دانست که آنها هم باید دوازده تا باشند نه بیشتر و نه کمتر ولی امام نیستند چون اگر باشند مخالف آیه قرآن است و مطابق حدیث این دوازده مهدی شیعه هستند . پس با تاییدات کلام خداوندی احادیث درست و اشتباه را از هم تشخیص می دهیم و همین است که به قرآن می گویند فرقان . از جمله ایات قرآن که دلالت دارد که ائمه دوازده تا هستند آیه ای است که در حدیث زیر ذکر شده :
( بحار الأنوار ، ج‏24، ص: 178 )إكمال الدين الدَّقَّاقُ عَنْ حَمْزَةَ الْعَلَوِيِّ عَنِ الْفَزَارِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ زَيْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ الْأَزْدِيِّ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ "وَ إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَ"‏ مَا هَذِهِ الْكَلِمَاتُ قَالَ هِيَ الْكَلِمَاتُ الَّتِي تَلَقَّاهَا آدَمُ مِنْ رَبِّهِ فَتابَ عَلَيْهِ وَ هُوَ أَنَّهُ قَالَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ إِلَّا تُبْتَ عَلَيَّ فَتَابَ اللَّهُ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ قُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَا يَعْنِي عَزَّ وَ جَلَّ بِقَوْلِهِ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ يَعْنِي فَأَتَمَّهُنَّ إِلَى الْقَائِمِ ع اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن
: مفضل بن عمر از حضرت صادق عليه السّلام نقل كرد كه سؤال كردم از آن جناب راجع بآيه "وَ إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ "كه كلمات در اين آيه چيست؟ فرمود: همان كلماتى است كه آدم از پروردگار خود فرا گرفت و پس از آن توبه‏اش را پذيرفت و آن چنين بود كه گفت: خدايا از تو درخواست ميكنم بحق محمّد و علي و فاطمه و حسن و حسين كه از من درگذرى خداوند توبه‏اش را پذيرفت إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ.عرض كردم پس منظور خداوند كه ميفرمايد: فَأَتَمَّهُنَّ (پس آنها را بپايان رسانيد) چيست؟ فرمودند يعنى آنها را بوسيله قائم بپایان رسانید ،دوازده امام كه نه نفر از اولاد حسين هستند.
عرض می کنم همانطور که مشاهده می کنید خداوند کلماتی به ابراهیم آموخت که پنج تن بودند و سپس این کلمات را با نه نفر از ائمه دیگر که آخرینشان قائم بود تمام کرد و بپایان رسانید و این دلالت صریح دارد که هیچ کس به مانند چهارده معصوم نیست و این مهدییون اگر واقعا امام بودند به مانند ائمه که اسمشان در آنجا ذکر می شد نه این که خداوند با اسم قائم آنها را بپایان برساند پس بعد از قائم کسی به مانند ائمه نیست و نبوده و نخواهد آمد طبق آیه قرآن .و طبق آیه قرآن شهور که ائمه باشند 12 تن هستند از روزی که آسمان و زمین خلق گشته و طبق حدیث حضرت صادق گروهی از گمراهان به قائمی که سیزدهمین امام است و بالاتر از آن معتقد می شوند و طبق حدیث پیغمبر تعداد ائمه به تعداد نقبای بنی اسرائیل است که همه اینها دلالت دارد احمد الحسن ملعون گمراه و گمراه کننده است . وقتی که فهمیدیم ائمه دوازده تا هستند سپس به سراغ احادیث متشابه آن دعوت کنندگان آن ملعون می رویم که ثابت کنیم این احادیث هم دلالت بر ادعای آنها ندارند . پس پست بعدی بنده در جواب شبهات آنهاست ان شاء الله و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین