شیطان و گمراهی

ای انسان! منتظر سیلی محکم من باش!

گوش کنید!!
صدای شیطان، این دشمن قسم خورده را می شنوید؟؟

منتظر سیلی محکم من باش!!
ای آدم!!
به خاطر تو از درگاه خدا رانده شدم!!
بیچاره ات می کنم

تو را با انواع گناهان فریب خواهم داد!!
در خلوت هم با توام!!

قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لأغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ.

ابلیس گفت: به عزّت تو سوگند که همه (ی مردم) را گمراه خواهم کرد.

به او حمله کنید قبل از اینکه به شما حمله کند
با نماز
با قران
با قوی کردن عقاید
و ...


آیا حضور شیطان می تواند تا این حد محسوس شود؟

با سلام خدمت کارشناس محترم پاسخگو و دوستانی که احیانا نظر می دهند :Gol:
نمی دونم سوالم رو دارم در جای درستی مطرح می کنم یا خیر و اگر خیر پوزش می خواهم.
بی مقدمه:
1- داستان پیرمرد اهل نجد که در جلسه دارالندوه حضور پیدا کرد
2- ندای شیطان در جنگ احد که : محمد صلی الله علیه و آله و سلم کشته شد
3- داستان بیعتی که اولین آن شیطان بود که بیعت کرد
4- ندای شیطان بعد از صیحه آسمانی که : حق با سفیانی و پیروان اوست
حال می خواستم بدانم آیا شیطان تا این حد اختیار دارد که بتواند محسوس عمل کند یا اینکه اینها کنایه از اشخاصی می باشد که حرف مطلوب شیطان را می زنند؟
و در انتها گردن زدن شیطان در روز معلوم.
احتمالا نتونستم سوالم را خوب مطرح کنم ولی می دونم : دانه ی معنی بگیرد مرد عقل
پیشاپیش تشکر از شما و دوستان :Gol:

آیا شیطان مسلمان است؟ طبق قرآن بی شک خداوند شیطان پرستی را زینت می دهد و اداره می کند!

بسم الله رب کل شئ ....با سلام..با توجه به آیه قرآن شیطان پرستی را بخدا نسبت می دهد:108 انعام:ما عمل هر قومی را برای آنان زینت می دهیم...حتی برای آنان که غیر خدا را خدا گرفتند...در جایی در قرآن خدا می فرماید: شیطان عمل زشت آنها را زیبا جلوه داد....در جای دیگر می فرماید خدا: من عمل زشت آنان را زیبا جلوه دادم.......خداوند رب تمام خلایق است در آیه 164 سوره انعام خدا فرموده:آیا غیر الله را بخدایی بگیرم...در صورتی که الله رب هر چیزی است(رب کل شی) پس خدا رب شیاطین هم هست.... آیات مکرر قرآن:: الله یضل من یشا و یهدی من یشا:الله هر کس را بخواهد گمراه می کند و هر کسی را بخواهد هدایت می کند...آیه قرآن:ما شیطان را بر این داشتیم که آنکه به آخرت ایمان دارد مشخص شود.. .لذا با این تفاسیر یا شیطان باید بد خلق بشه تا..ما امتحان بشیم...همه چیز خوبی باشه که نمیشه امتحان بشیم...اگر شیطان هم نبود خدا باز بدی دیگر را می آفرید ...لوامه امر به خوبی...و اماره نفسی که به بدی دعوت می کند هر دو را خدا آفریده...و نفس مطمئنه...اطمینان به هردوست و یقین بخداست.... آیه قرآن:تمام آسمان ها و زمین خواه ناخواه الله را بی اختیار می پرستند و از آن آگاه نیستند... و یا شیطان مسلمان نیست و ولی خدا از این بدی او این چنین استفاده می کند....وگرنه عامل اصلی نفس اماره ماست که خدا آن را خلق کرده که به بدی دستور دهد...لذا خدا خالق خیر و شر است...اگر شر نباشد خیر نیست...اگر خیر نباشد شر نیست...هر کدام با دیگری شناخته می شود و معنا پیدا می کند...بی شک برخی باید از جهنم لذت ببرند: برای مثال من در حدیثی خوندم که گرگی با پیامبر هم صحبت شده بود و می گفت من در جهنم بدن کافران را تکه تکه می درم و از این کار لذت می برم و خدا این لذت را برای من قرار داد...از طرفی طمع در گرگ کاملا شر مطلق است و هیچ خیری در آن برای خود گرگ نیست...پس خدا شر را آفریده است و آن را برای امتحان ما بزیبایی اداره می کند.....برخی می گویند شر عدم خیر است و وجود ندارد...اما من می گویم خب خیر هم عدم شر هست اما من نمی گویم خیر وجود ندارد بلکه هر دو وجود دارند به یک اندازه خدا خیر و شر را خلق کرده برای امتحان بندگی........ خواهشمندم تمام جوانب را بسنجید بعد جواب دهید چون این دلایل پشت هم با هم قوت حقیقتشان را چندین برابر می کند

یعنی از شیطان هم بدتر شدم؟؟!!

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز ظهر شیطان را دیدم. نشسته بر بساط صبحانه و آرام لقمه برمیداشت. گفتم: ظهر شده، هنوز بساط کار خود را پهن نکرده ای؟ بنی آدم نصف روزخود را بی تو گذرانده اند... شیطان گفت: خود را بازنشسته کرده ام. پیش از موعد! گفتم: به راه عدل و انصاف بازگشته ای یا سنگ بندگی خدا به سینه می زنی؟ گفت: مندیگر آن شیطان توانای سابق نیستم. دیدم انسانها، آنچه را من شبانه به ده ها وسوسهپنهانی انجام میدادم، روزانه به صدها دسیسه آشکارا انجام میدهند. اینان را به شیطانچه نیاز است؟... شیطان در حالی که بساط خود را برمیچید تا در کناری آرام بخوابد،زیر لب گفت: آن روز که خداوند گفت بر آدم و نسل او سجده کن، نمیدانستم که نسل او درزشتی و دروغ و
خیانت، تا کجا میتواند فرا رود،
و گرنه در برابر آدم به سجدهمی رفتم و میگفتم که: همانا تو. پدر شیاطینی


شيطان - اسبت را رم مي دهم

به شيطان گفتم: «لعنت بر شيطان»! لبخند زد.
پرسيدم: «چرا مي خندي؟»
پاسخ داد:«از حماقت تو خنده ام مي گيرد»
پرسيدم: «مگر چه كرده ام؟»
گفت: «مرا لعنت مي كني در حالي كه هيچ بدي در حق تو نكرده ام»
با تعجب پرسيدم: «پس چرا زمين مي خورم؟!»
جواب داد: «نفس تو مانند اسبي است كه آن را رام نكرده اي. نفس تو هنوز
وحشي است؛ تو را زمين مي زند.»
پرسيدم: «پس تو چه كاره اي؟»
پاسخ داد: «هر وقت سواري آموختي، براي رم دادن اسب تو خواهم آمد»

برنامه مدون ابلیس برای گمراهی بشریت از حرف تا عمل

سلام
در جریان خلقت آدم ابوالبشر علیه السلام دشمنی برای او و فرزندانش یافت شد که بنابر اقوال دینی تصمیم جدی در گمراهی آنها دارد تا جایی که گفت :
فبعزتک لاغوینهم اجمعین
به عزتت قسم که همه آنها را گمراه می کنم
شاید تصور عموم ما از برنامه شیطان برای گمراهی فرزندان آدم علیه السلام یک تصور حداقلی است تا جایی که آنرا منحصر در وسوسه و ترغیب شخصی به اعمال ناشایست می دانیم اما آیا دین هم این اندازه دخالت شیطان را می پذیرد یا ابعاد گسترده تری را به ما یادآوری می کند .
بنده به یک مورد تاریخی این قضیه اشاره می کنم :
در روایات اهل بیت ع آمده است وقتی بزرگان قریش برای مبارزه با پیامبر ص گرد هم آمدند هریک از آنان نظری می داد ولی مورد قبول واقع نمی شد تا اینکه ابلیس به شکل پیرمردی به جمع آنها وارد شد و پیشنهاد داد تا از هر قبیله ای یک نفر گرد هم آیند و با هم به قتل پیامبر ص اقدام کنند . و این نظر مورد قبول همگان قرار گرفته و عملی گشت .
ظاهرا آن میزان از برنامه و طرح ریزی که ما برای ابلیس قائلیم صحیح نباشد و او در حد وسوسه در امور شخصی اصلا بسنده نکرده است بلکه عملا وارد شده و گروههایی را برای گمراهی بشر سازماندهی کرده و می کند .
اخیرا فیلمی از آقای رفیعی که یک پژوهشگر است منتشر شده که به یک برنامه مدون جهانی شیطانی تصریح دارد حال با توجه به آنچه در بالا گفته شد دوستان نظر خود را ارائه فرمایند و به راههای مبارزه اشاره کنند .
موفق در پناه حق