دعا نماز استجابت

اشخاصی که ادعای چشم بصیرت دارند و واقعا از گذشته ما اطلاع دارند، هدفشان از برگزاری برخی مجالس چیست؟

سلام
پیشاپیش ممنونم که این پسنت رو مطالعه میفرمائید و اطلاعاتتون رو در اختیار میزارید.@};-@};-
خواهشم اینه زودتر جوابمو بفرمائید چون برام خیلی مهمه .

ببینید من در زندگی مشترکم مشکلاتی داشتم مثل بی مسئولیتی همسرم و سرکار نرفتن و رفیق بازی و.. که نهایتا تصمیم به جدایی گرفتم، یکی از دوستان مومن به من پشنهاد دادن نزد یکی از اقوامشون که خیلی هم معتقدن و فقط برای زن و شوهر دعا مینویسند مراجعه کنم . که من خوب از قبل میدونستم که مراجعه به رمال و دعانویس درهرصورت شرک است و کلا نرفتم اما تحقیق کردم چون سوال داشتم ، سوالم و نتیجه تحقیقم این بود:

1- دعانویسی حقیقت است اما روش درستی نیست ، در زمان پیامبر هم آموزش دیدن و آموزش دادن و دعانوشتن چه برای خیر و چه شر گناه شد.
2- سوال داشتم مگر اینطور نیست که تا خدا نخواهد برگی از درخت نمیوافته پس چرا میشود یک نفر با یک دعا برای ما تقدیری رقم بزند مثل علاقه یا تنفر یا ... ، نتیجه این بود که ما میتوانیم با آیة الکرسی و چهارقل و صدقه این طلسم ها رو بشکنیم .
3- سوالم این بود که اصلا چرا یک دعا انقدر قدرت دارد که می تواند این کار را بکند مگر دعا چیست ؟ جواب این سوال را هنوز هم دقیقا نمیدونم ولی فهمیدم که قوانینی در عالم وجود دارد که دعا ازین قوانین سوء استفاده میکند ، و اینکه در بعضی از دعا ها خدارا به مقدسات قسم میدهند . ولی هنوز دنبال این جواب هستم .

به هر حال ما جدا شدیم با وجود علاقه زیادی که بهم داشتیم و دعوایی نداشتیم و خداروشکر که نرفتم و اصلا اشتیاق هم نداشتم برم .

بعدها من متوجه شدم یکی از اقوام که در کما بودن و دکترها جوابشون کرده بودن شفا گرفتن ، خانوادشون میگفتن یه خانمی که چشم بصیرت داره و هر هفته دعای ندبه برگزار میکنه ، دعایی در آبی میخونن و میدن که در سرم مریض بریزن و بقیه ماجرا. خیلی ها در اون فامیل الان به اون خانم اعتقاد دارن و بی حجابها به سفارش او با حجاب شدن و تارک نازها نمازخون شدن و دروغ و غیبت رو جمع کردن و.. و هر هفته در مجلس دعای ندبه ایشون شرکت دارن .

برای من سوال بود که مگه میشه یه نفر انقد معصوم باشه که دعاش اینطور بگیره و همه رو امر بخه معروف کنه و خلاصه مرید جمع کنه و اونهم انقد علنی
از یکی از مراجع تقلید پرسیدیم گفتن اینها با شیاطین در ارتباطند و دیگه به اونجا نرید.

از طرفی اخیرا همسر سابقم برگشتن و ادعا دارن تغیر کردن که البته با تحقیقی که انجام دادیم ایشون واقعا نمازخون شدند و نمازهاشون 5وعده ای و دقیقا اول وقت هست و نماز شب هم میخونن و رفیق بازی رو کنار گذاشتن البته با اون 2تا دوستشون که خیلی بد بودن ، وگرنه با چندتای دیگه متاهل هستن یا موجه ترن همچنان رابطه دارن . اما خوب مسلما مشخص نیست که این تغیر چقدر تضمینیه و مسلما هم کافی نیست .

اما علتش این بوده که ایشون با یه شخصی آشنا میشن که میگن چشم بصیرت داره و مجالس ذکرگویی برگزار میکنه ،باتوجه به اطلاعات قبلیم من هم به این شخص دید مثبتی نداشتم به هر حال محض اطلاع به مجلسشون رفتم ، البته با اجازه خودش چون باید ازشون اجازه بگیرن که نفر جدیدی به اون مجلس بیاد.
از اون شخص پرسیدم هدف ازین مجالستون چیه گفتن ما ذکر میگیم و روی اخلاقمون کار میکنیم و هدفمون نماز اول وقت 5وعده ای ، پرهیز از محرمات چون الکل ، پرهیز از دروغ و غیبت و توهمت هستش .

گفتن زندگی شما پاشید چون شما نماز خون بودی مقید بودی ولی همسرت نبود ، و شیطان هم به هدفش رسید ، همسرت نمازخون شده و دیگه با دوستای بدش نیست برگردید به زندگیتون و منم قول میدم شوهرتون خیلی خوب و مقید بشن ، که منم گفتم باید خودش بخواد و خدا هم بخواد خدا میگه من فاسقان رو هدایت نمیکنم مگه میشه به خواست شما بشه ، ایشونم گفتن نه خدا هم میخاد.

از حضار که مردم معمولی و البته عوام بودن که انگار چندان اهل مطالعه هم نیستن ، پرسیدم که آیا ایشون هدیه و پول و.. قبول میکنن گفتند نه اصلا .

من یه مطالعه کوچیکی داشتم که خیلی کم و ناقص و شاید هم غلط اطلاعاتی بدست آوردم اینکه ، بعضیها جنیان رو احضار میکنن و اونها هم میرن و از فرشتگان اطلاعاتی رو میدزدن و به این اشخاص میدن ،

1- حالا سوالم اینجاست واقعا کسی که جن احضار میکنه هدفش از برگزاری دعای ندبه و امر به معروف و مجلس ذکر چیه ؟
2- چرا و چهطور اینها میتونن اطلاعات از گذشته آدمها یا شرایطشون بدست بیارن ، (نفرمایید اطلاعات حدسیه که واقعا اینطور نیست و دقیق هست در مورد هر فرد) چرا در عالم این فرشتگان چنین اجازه ای دارن که اطلاعات بدهند؟

3- کسی که میگه چون این شخص روی من تاثیر مثبت داشته دوست دارم به مجلسش برم و سوالمو ازش بپرسم و.. آیا درسته ؟

خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید .@};-@};-@};-@};-

سوال در مورد زیارت آل یاسین (انتم الاول و الآخر)

انجمن: 

با سلام خدمت اساتید
در مورد زیارت آل یاسین علیهم السلام دو سوال دارم که لطفا جواب بدید:
1- قبل از شروع و انشای زیارت آل یاسین توسط حضرت حجت علیه السلام ، حضرت فرازی را ذکر میکنند به این صورت:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لا مِنْ أَوْلِيَائِهِ تَقْبَلُوَن حِكْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِي النُّذُرُ [عَنْ قَوْمٍ لا يُؤْمِنُونَ ] السَّلامُ عَلَيْنَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِينَ به نام خدا كه رحمتش بسيار و هميشگى است، نه فرمانش را تعقل می كنيد، و نه از اوليايش مى پذيريد، حكمتى است رسا، ولى بيم دادن ها سودشان ندهد، سلام بر ما و بر بندگان شايسته خدا.
منظور از از این جملات چیست؟ چه چیزی حکمت رساست؟ منظور کدام بیم و به چه کسانی است ؟مناسبت این جملات در ابتدای زیارت آل یاسین چه چیزی میتواند باشد؟

2- منظور از این فراز زیارت که می فرماید: أَنْتُمْ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ چیست؟ منظور از اول و آخر بودن ائمه اطهار چیست و در چه زمینه ای اول و آخر هستند در حالی که در قرآن داریم " هو الاول و الآخر"

با سپاس فراولن