زیارت آل یاسین

سوال در مورد زیارت آل یاسین (انتم الاول و الآخر)

انجمن: 

با سلام خدمت اساتید
در مورد زیارت آل یاسین علیهم السلام دو سوال دارم که لطفا جواب بدید:
1- قبل از شروع و انشای زیارت آل یاسین توسط حضرت حجت علیه السلام ، حضرت فرازی را ذکر میکنند به این صورت:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لا مِنْ أَوْلِيَائِهِ تَقْبَلُوَن حِكْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِي النُّذُرُ [عَنْ قَوْمٍ لا يُؤْمِنُونَ ] السَّلامُ عَلَيْنَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِينَ به نام خدا كه رحمتش بسيار و هميشگى است، نه فرمانش را تعقل می كنيد، و نه از اوليايش مى پذيريد، حكمتى است رسا، ولى بيم دادن ها سودشان ندهد، سلام بر ما و بر بندگان شايسته خدا.
منظور از از این جملات چیست؟ چه چیزی حکمت رساست؟ منظور کدام بیم و به چه کسانی است ؟مناسبت این جملات در ابتدای زیارت آل یاسین چه چیزی میتواند باشد؟

2- منظور از این فراز زیارت که می فرماید: أَنْتُمْ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ چیست؟ منظور از اول و آخر بودن ائمه اطهار چیست و در چه زمینه ای اول و آخر هستند در حالی که در قرآن داریم " هو الاول و الآخر"

با سپاس فراولن

معنای «إمام مأمون»

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم
درزیارت شریف آل یاسین این عبارت آمده:
السلام علیک ایّها«الامام المأمون» معنی «الامام المأمون»چیست؟
آیابه معنی امامی است که امین ومورد اعتماداست وخیانت در امانت الهی نمیکند؟یابه معنی امامی است که خودش امانت الهی است ومورد حفظ وحراست الهی است یعنی معادل عبارت «الامانه المحفوظه»است؟

تصحیف در زیارت آل یاسین

بسم الله الرحمن الرحیم
در زیارت شریفه «آل یاسین»این فراز آمده «السلام علیک یاخلیفه الله وناصر حقه».درجایی خواندم که اصل این فراز «ناصرخلقه»بوده که دچار تصحیف شده،لطفااگرکسی از این موضوع خبر داره یااین عبارت «ناصر حقه»رادر سایر ادعیه وزیارات معصومین دیده منوراهنمایی کنه.
خداخیربده.

دانلود کتاب شرح زیارت آل یاسین

انجمن: 

زیارت آل یاسین، یکی از زیارتهای مشهور حضرت مهدی (عج)، دوازدهمین امام شیعیان است. راوی و ناقل این زیارت ابوجعفر محمّد بن عبدالله بن جعفر بن الحسین بن مالک بن جامع الحمیری القمی است.
کتاب پیش رو حاصل سخنرانی استاد طاهرزاده در شب پانزدهم شعبان است و تلاشی است برای روشن شدن معنی حقیقی ملاقات و رویت مقام معنوی حضرت صاحب الامر (عج) به همان طریقی که خودشان به ما آموزش داده اند.

قدیمی ترین متنی که این زیارت در آن آمده‌است کتاب احتجاج است که از تألیفات محدّث ابومنصور احمد بن علی بن ابیطالب طبرسی می‌باشد.

فرمت كتاب : PDF