توبه از گناه

تفاوت کسی که تا به حال مرتکب گناهی نشده با کسی که توبه کرده چیست؟

سلام وقتتون بخیر ببخشید سوال داشتم از خدمتتون فرق کسی که تا بحال مرتکب گناهی نشده با کسی که توبه کرده از گناه چیه ؟؟؟ واگر کسی که گناه نکرده بهتر میتونه به مقامات معنوی برسه پس چرا روایت هست که کسی که توبه کنه مانند کسیه که اصلا گناهی مرتکب نشده؟؟؟

توبه از اشاعه فحشاء

انجمن: 
سلام علیکم ببخشید راستش من به چند نفر که در تلگرام خودشون انیمیشن ضد اخلاقی می دیدن چند تا معرفی کردم حالا هم پشیمونم الان به بعضی ها دسترسی ندارم که بگم گناه و از طرفی هم به اون های که دسترسی دارم میگم که گناه ولی گوش نمی کنند حالا می ترسم اون ها یک گناهی انجام بدن و برای من ثبت شود و منم در آخرت مرتکب گناهی شوم که نکردم تکلیفم چیه چیکار کنم

توبه از ارتباط با نامحرم

سلام
اگر با نامحرمی قبلا در ارتباط بودیم و الان وجدان مون اصلا راحت نیست و احساس گناه میکنیم، آیا توبه کافیست؟

راه و بیراهه ی زندگی من

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان ضمن حفظ امانت، جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم، با نام کاربری "مدیر ارجاع سؤالات" درج می شود:


نقل قول:


سلام علیکم
انشاا... حال همگی عالی باشه

من به قصد مشورت در مورد مشکلم به اینجا اومدن،
لطفا سعی کنید راهنماییم کنید.

من الان 22 سالمه، دانشجوی لیسانسم (ترم آخر) و مهارت های خوبی برای ایجاد شغل آینده ام دارم. پدر و مادرم مذهبی هستن، نه خیلی سخت گیر، اما واجبات و محرمات رو تلاش دارن انجام بدن. رابطه ام با پدرم اصلا خوب نیست و تنها مونسم مادرم بوده از بچگی - زیاد هم در غربت این شهر و اون شهر زندگی کردیم.

من سابقا پسر خجالتی، تنها و بی ارئه ای بودم. پدر و مادرم مشکلات خانوادگی و جر و بحث های زیادی داشتن - از فامیل بنوعی ترد شده ایم و بخاطر جابجایی های همیشگی حتی دوستی هم نداشتم. گاهی واقعا زندگیم رو گرد غم و اندوه میگیره و من هیچکسی رو جز خدا برای زندگیم پیدا نمیکنم، و البته چه همراه خوبی...

احساس خاص بودن میکنم، همیشه فکر کردم با خدا رابطه ی خیلی متفاوتی دارم و توی زندگیم دست خدا رو میبینم که کارامو سر و سامون میده - هر چند مشکلات معمول زندگی هم برام غیر قابل تحمله. از دوم دبیرستان متاسفانه خودارضائی کردم (خدا ببخشه، میخوام وضعیتم فقط براتون مشخص بشه) و هرگز تلاشی برای رابطه با دخترها نکردم.

شاید4-5 سال پیش اولین بار تصاویر پسرهای زیبای خارجی رو در وبلاگ هایی با عناون "پسر دوست" یا Boylover دیدم و به شدت از ابتدای امر احساس طمع و ولع نسبت بهشون در وجودم پیدا شد. مدتی بعد تصاویر همجنسگرایی پسرهایی با قیافه های آنچنانی و تر و تمیز و همینطور فیلمها و...

امروز سر دو راهی که همیشه ازش میگذشتم واقعا گیر کردم. روی پل جهنم و بهشت، روی مرز بیهودگی و سعادت... میدونم راهی جز اطاعت و فرو بردن سر تسلیم نیست، اما متاسفانه با مام زجری که از این گناهان کشیدم هنوز از عهده ی پاک کردن تمام صحنه ها، خاطره ها، افرادی که باهاشون بودم و... بر نیومدم.

باورش سخته... دردناکه... هر پسری که کمی زیبایی داشته باشه بی بر و برگرد در نظرم نقش معشوقه ی رویاهام و شریک جاودنای رو پیدا میکنه. توی خیابون، دانشگاه، محل کار و... دائما در معرض التهاب این معلق شدن از زندگی قرار میگیرم و...

واقعا سعی کردم - از ته دلم میخوام درست بشم اما... از پس خودم بر نیومدم، نتونستم از دیدن همه ی پسرها و دخترها پشم پوشی کنم - نتونستم جلوی پنده ی خیالم رو بگیرم که تا لحظه ای مجال پیدا کنه میره به ناکجا آباد... نتونستم حتی یک نفر، فقط یک نفر از آدمای روی زمین رو پیدا کنم که بهم آرامش بده و الان واقعا گیجم. تمام این دو سه سال اخیر با افسردگی دست و پنجه نرم کردم، از یه شاگرد ممتاز تبدیل شدم به دانشجووی که حتی نمیدونه برای چی باید درس بخونه!

دورم وبرم پره از فرصت های آلودگی، دلم میخواد بهشتی باشم - اما راه اون قوم بد عاقبت کجا و بهشت خدا کجا... هم هی روزای خوب رو روزه گرفتم و از خدا پاک شدنم رو خواستم، خدا هم واقعا کم نذاشت - بعضی روزا شده طعم پاکی رو پنان چشیدم که نوز از یادش مدهوش میشم ولی آخرش چی؟

این بازی تا کی ادامه پیدا میکنه؟ نکنه یه وقتی بمیرم که توبه ام شکسته باشه؟ نکنه بخاطر این تلاش های نافرجام آخرش... راه چیه؟ شما میگید بیشتر تلاش کنم و بازم توکل کنم، یا برم دنبال پیدا کردن یه راه حل موقت؟ میتونید بگید آیا دور شدن دوباره از همه ی دوستام با توجه به اینکه هر کدومشون میتونه سوژه ی افکار غلطم قرار بگیره راه درسته؟ کنج تنهایی و پاکی از نظر خداوند مشکلی نداره؟

میتونم از همه ی این عوامل ببرم، فقط گاهی یه چیزی هست توی دلم بهم میگه غلطه. میتونم فشار این احساس دائمی رو تحمل کنم، میتونم بازم سعی کنم واقعا فراموش کنم چیکار کردم و چه احساسی دارم. حتی شاید بتونم به مادرم بگم هیچ دختری رو نمیتونم ارضاء کنم... اما آیا این راه درستیه؟

بزارید بگم، من اون بنده ای هستم که خدا زیاد پای توبه های سر کمیل ملاقاتش کرده - من پشیمونم، همیشه پشیمون و دیگه عزت نفسم قابل لمس نیست.
گاهی توی زدنگی به پوچی میرسم، عاشق محبت به دیگرانم، دیدن غروب رو دوست دارم، از خدا ممنونم و شرمنده ی اینکه هنوز روی این نقطه ایستادم.


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

:Gol:

توبه از روابط دوران نامزدی

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

با سلام
چهار سال پیش با یک پسر نامزد کردم و در طول دوران نامزدی و قبل از اینکه عقد خونده بشه و باهم محرم بشیم
با هم معاشقه و رابطه سطحی داشتیم.
ولی متاسفانه بعد از چند ماه به خاطر یک مشکل، نامزدی بهم خورد.
اما چون صیغه عقد خونده نشده بود، بابت این گناه به شدت ناراحت شدم و خیلی عذاب وجدان داشتم
حتی تا یک سال افسرده بودم و به شدت ضربه خوردم که با توفیق الهی توبه کردم.

اما الان چهار ماه هست یک پسر دیگه وارد زندگیم شده و باهم نامزد کردیم (این بار هم هنوز به هم محرم نشدیم)
با تمام تلاشم برای اینکه تا قبل از محرم شدن بهم دست نزنیم اما این اتفاق دوباره افتاده
میخوام بدونم توبه ام شکسته شده؟
در هر دوی این روابط قصدمون ازدواج بوده و هست و نه من و نه آقایون طرف مقابلم اهل دوستی نبودند
ولی از گناهم خیلی پشیمانم و می ترسم مثل دفعه قبل این رابطه هم تموم بشه و عذاب وجدانش برای من باقی بمونه!
چطوری دوباره توبه کنم؟
سوال دیگه ی من این هست که میشه بعد از ازدواج توبه کرد؟
آیا در اون دنیا خانوادم از این گناهم خبردار میشوند؟(خانوادم مذهبی هستن)
با تشکر


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

فراموش شدن گناه

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

سلام .
من جایی خوندم وقتی کسی توبه ی واقعی بکنه و از گذشته پشیمون باشه . خداوند تمام آثار گناه رو از بین میبره . آیا این واقعیت داره ؟ و اینکه اگه کسانی از این گناه با خبر باشن یا با هم این گناه رو انجام داده باشن بازم در صورت توبه آثار گناه از بین میره ؟ یعنی گناه فراموش میشه ؟ ساحت مقدس ولی عصر از احوالات ما شیعیان با خبر هستند :Ghamgin: ، امکانش هست وقتی آبروی کسی پیش امام زمان رفته ، برگرده ؟ یعنی به کلی فراموش بشه .
با تشکر


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol:

از تجاوز جنسی تا توبه و انتقام

انجمن: 

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

به نام خدا
سلام
از گفتن جزئیات معذورم.
از زمان تولدم تا الان که حدود بیست و خورده ای میگذره همیشه درگیر مشکلاتی بودم که در اصل خودم نقش اصلی رو در به وجود اومدنشون نداشتم ولی در مرکزش بودم.
متاسفانه خیلی آسیب دیدم هم از لحاظ روحی و هم جسمی.
از آزارهای جنسی در دوران کودکی بگیرید تا تجاوز در بزرگسالی.
شرمندم که رک حرف میزنم.
نمیتونم همه چیز رو توضیح بدم.اینکه بارها تحت درمان روانی قرار گرفتم بماند و اینکه هربار دچار گناه شدم هم بماند.تمام گذشته ی من به کنار.
دلایل گناهم به کنار فقط سوال من اینه که آیا خدا اون گناهانی که خودم خواسته انجام دادم میبخشه؟؟؟؟؟؟
بزرگترین گناه چیه؟؟؟؟
آیا امیدی به بخشیده شدن من هست؟؟؟؟؟
من میخوام توبه کنم ولی از اون طرف در فکر انتقام گرفتن از افرادی هستم که نقش اصلی رو در بدبختی من داشتن.
فکر میکنم هرچقدر هم گناهکار باشم این حق رو دارم که انتقام بگیرم.
چطوری هم توبه کنم و هم انتقام بگیرم؟؟
آیا اصلاً خدا منو میبخشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟



با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

:Gol: