اسلام ناب محمدی

مروری بر علل و عوامل انحراف، التقاط و کج اندیشی دینی؟

انجمن: 

بنام خدا

سلام دوستان و همراهان،@};- یکی از جمله مسائل و موضوعاتی که در بحث "آسیب شناسی دینی" بسیار حائز اهمیت است، مسأله علل و عوامل انحراف، التقاط و کج اندیشی دینی است، بسیاری از کسانی که خواسته یا ناخواسته به ورطه و وادی انحراف و التقاط کشانیده می شوند و نیز بسیاری از کسانی که بدلیل تعصب نسبت به اشخاص و افراد، نمی توانند انحراف و التقاط فکری آنها را هضم و درک کنند و علیرغم تشکیک و تردید هنوز اعتقاد و اعتمادشان از منحرفین و کج اندیشان سلب نشده در مسیر تحقیق و مطالعاتشان، به این دسته علل و عوامل توجهی ندارند.

بر آن شدیم در زمانه ای که شبهه افکنان منحرف و کج اندیش به اسم روشنفکری دینی و تجددگرایی، نهایت تلاششان را برای انحراف افکار عمومی جامعه مصروف داشته اند برای تنویر افکار عمومی جامعه و سلامت ذهن و روح افراد، به این دسته علل و عوامل که بسیار در خط کشی و مرزبندی بین حق و باطل و پیشگیری از تمایل به خط انحرافی و التقاطی مؤثر است، در یک سلسله مباحث پیوسته با رعایت سیر منطقی بحث، بپردازیم.

از همه دوستان و همراهانی که با ساختار بحث آشنایی داشته و تمایل به مشارکت دارند تقاضا می کنیم با رعایت اختصار و موجز بودن مطالب پست ها،(ارسال مورد به مورد) و سنخیت داشتن مطالب ارسالی با عنوان بحث، دیگر همراهان را از تلاش و مجاهدت علمی خود برخوردار سازند.

لطفاً از طرح مباحث سیاسی و غیرمرتبط با عنوان تایپیک خودداری کنید. با تشکر@};-

شبهه: اسلام ناب محمدی (ص) وجود ندارد!

سلام .
لطفا جواب شبهه زیر را مرحمت فرمایید

نقل قول:

اسلام ناب وجود ندارد ،به دنبال اسلام ناب گشتن اخر سر از بنیادگرایی و سلفی گری و داعش در میارود، اسلام آن درختی است که در طول تاریخ رشد کرده و بازگشت به شرایط صدر اسلام بی معناست
چنانچه بنده اسلام را می فهمم ما اسلام ناب نداریم.
به دنبال اسلام ناب گشتن آخرش سر از بنیادگرایی و این خشونتها در می آورد
...هیچکس تا امروز نمی داند که این اسلام ناب چیست
برای اینکه اسلام ناب مدعیان فراوانی دارد و در میان خودشان هم تکفیر فراوان است...
شیعیان معتقدند که اسلام ناب دست شیعیان است .
خیلی از سنی ها شیعیان را کافر می دانند و می گویند شیعه اپوزوسیون اسلام است.
و در میان شیعیان هم کم نیستند که اعتقادات و طاعات اهل سنت هیچکدام را قبول ندارند.
حالا اسلام ناب یا اصلی دست کیست؟
من به شما عرض می کنم که دست هیچکس نیست.
برای اینکه اصلا وجود ندارد که کسی بخواهد مدعی داشتنش باشد.
پیامبر اسلام یک بذری را کاشت،
در خاک تاریخ این بذر رشد کرد،تبدیل به یک درخت شد .یک درخت بسیار تناور.
اسلام ناب معنیش این است که ما برگردیم به بذر اولیه و دانه اولیه.چه معنی دارد؟
اولا نشدنی است.
شدنی هم باشد سودی ندارد.
درست شبیه یک طفل کوچکی که یک وقتی جنین بوده،در رحم مادر بوده،حالا به دنیا آمده،بزرگ شده و یک انسان بالغ عالم زیبای توانا شده،ما بگوییم ما به تو کاری نداریم،ما می خواهیم به آن جنین اولیه برگردیم.
اولا که نمی شود برگشت
به قول مولانا هیچ انگوری دگر غوره نشد،
اگر هم برگردیم چه سودی دارد؟
برای اینکه آنچه پیامبر آورد بذر رشدیابنده بود،او این دانه را کاشت و بعد این دانه با آب و هواهای مختلف رشد کرد و شکلها و رنگ و بوهای مختلف هم به خودش گرفت
لذا اسلام نابی وجود ندارد.
این اسلام پرورده شده،
رشد کرده،
تنومند شده،
میوه داده،
اقلیمهای مختلف رفته و در هر جا شکل و شمایل تازه ای پیدا کرده است.
همه ی این تنوعها را منکر شدن و همه انها را به یک شکل خشک و خاص تغییر دادن و این شکل خاص را به آن دانه ی نخستین برگرداندن،
هدف و حسرت بنیادگراهاست.
https://www.youtube.com/watch?v=a2cv9JMvNh4:-)

Islam truth ☆☆کليپ هاي اثبات وجود خدا(علمي،فلسفي،منطقي)، حقانيت اسلام،قرآن و رسول الله،پاسخ به شبهات

یا رب الحیدر بحق الحیدر اشف صدر الحیدر بظهور الحجه

سلام و عرض ادب و احترام

فقط همین رو بگم شاید کلیپ ها در مجموع حجم نسبتا زیادی داشته باشند اما 1 یا 2 گیگ در برابر تاثیرات و ارزش این کلیپ ها قابل قیاس نیست
برای عزیزانی که به وجود الله و حقانیت اسلام شک دارند و یا اعتقادی ندارند
و برای دوستانی که اعتقاد دارند اما یقین و علم ندارند
این کلیپ ها توصیه میشه

دلایل محکم علمی و عقلی در اثبات وجود خدا 1-3

[FLV]http://hw3.asset.aparat.com/aparat-video/0c2071a58133a73265fad29fe205a20a590285__34561.mp4[/FLV]

لینک دانلود: http://hw3.asset.aparat.com/aparat-video/0c2071a58133a73265fad29fe205a20a590285__34561.mp4
لینک صفحه: http://www.aparat.com/v/d0kno

دلایل محکم علمی و عقلی در اثبات وجود خدا 2-3

[FLV]http://hw4.asset.aparat.com/aparat-video/caa28a6e0e14ef7acccafecd095b1779590305__46231.mp4[/FLV]

لینک دانلود: http://hw4.asset.aparat.com/aparat-video/caa28a6e0e14ef7acccafecd095b1779590305__46231.mp4
لینک صفحه: http://www.aparat.com/v/JFopG

دلایل محکم علمی و عقلی در اثبات وجود خدا 3-3

[FLV]http://hw2.asset.aparat.com/aparat-video/8180e00f21c3576e0fb56014db516090590349__33592.mp4[/FLV]

لینک دانلود: http://hw2.asset.aparat.com/aparat-video/8180e00f21c3576e0fb56014db516090590349__33592.mp4
لینک صفحه: http://www.aparat.com/v/tpCdq


تفاوت های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر انقلاب اسلامی در پیام حج سال ۱۳۹۳ فرمودند: «موضوع مهم و دارای اولویت، نگاه هوشمندانه‌ای است که فعالان دلسوز جهان اسلام باید
به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی داشته باشند و از خلط و اشتباه میان این دو، خود و دیگران را برحذر بدارند.»
در این مطلب تفاوت‌های این دو براساس بیانات آیت الله خامنه‌ای آمده است.

امام خمینی اسلام را به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تقسیم کرد

آیا تضعیف اسلام و مسلمین، ایجاد تفرقه، مقابله با انقلاب اسلامی و تبرّی از اولیای خدا و تهمت و بهتان به آنها و افکار آیات خدا - ولو سیاسی هم باشد اشکالی ندارد؛ ولی حمایت از مظلومان و برائت از مشرکان و همنوایی با محرومان و ستمدیدگان و اعتراض به تسلط امریکا و اسرائیل بر کشورهای اسلامی و مخالفت با غارتگری کمپانیهای خارجی و محکوم کردن خیانت رؤسا و سلاطین مسلمانْ‌نام و حمایت از مبارزات مسلمانان واقعی و امثال آن جرم است؟!
این‌جاست که سخن امام فقید ما، آن داعی الی‌اللَّه و فانی فی‌اللَّه آشکار می‌شود که اسلام را به اسلام ناب محمّدی(ص) و اسلام امریکایی تقسیم می‌کرد. اسلام ناب محمّدی، اسلام عدل و قسط است؛ اسلام عزت و اسلام حمایت از ضعفا و پابرهنگان و محرومان است؛ اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است؛ اسلام جهاد با دشمنان و سازش‌ناپذیری با زورگویان و فتنه‌گران است؛ اسلام اخلاق و فضیلت و معنویت است.

ادامه دارد . . .

انواع و اقسام اسلام در دنیای حاضر و مقایسه آن ها با اسلام ناب محمدی

انواع و اقسام اسلام در دنیای حاضر و مقایسه آن ها با اسلام ناب محمدی

بحث از نوع اسلام اینک در کشورمان متداول شده و متأسفانه بیش از آن که گفتگویی درباره شناخت اسلام باشد، برچسب و شعاری شده بر علیه دیگری. از این رو بر خود واجب دیدم که آن ها را برای شناخت اسلام ناب محمدی واکاوی و تحلیل کنم تا هر کس ابتدا خویشتن و اعمال و روش و منش اش را مقایسه کند با اسلام ناب محمدی و انواع اسلام موجود و خود بشناسد اسلامی که تاکنون بدان عمل کرده و متعاقب آن خود برگزیند اسلام موردنظرش را، بدون این که به دیگران نسبت دهد، هر نوع از اسلامی را که می پسندد. باز تکرار می کنم، اهمیت این بحث همچون مقایسه وقایع قصص پیامبران و تاریخ اسلام از آن روست که در عصری که از اسلام تنها مشتی شعار باقی مانده و جایی که جانی، شیفته قدرت و فرصت طلب را با محمد، رحمت جهانیان عوضی می گیرند، ضروری است از این مباحث درس گیریم و نه آن ها را به مانند یک قصه برای هم تعریف کنیم و نه به عنوان فحش و برچسب به دیگران نسبت دهیم. نگارنده سعی می کند که هر دیدگاهی را هم از درون و هم از بیرون تبیین و تحلیل کند، از این روی در پاره ای از موارد از زبان همان نوع اسلامی که پیروانش اعتقاد دارند و انجام می دهند، سخن می گوید و ممکن است از نظر خوانندگان طنز به نظر رسد که حقیقتاً چنین نیست و به جای خنده، جای گریه دارد.
اسلام سنتی و عشیره ای و مبتنی بر تقلید نخستین چهره از اسلام است که به تدریج پس از فوت پیامبر و صحابه او ظاهر می شود. در این نوع از اسلام تقلید از رفتار و سنت های پیامبر همچون دستورات قرآنی اصل است، اما چون اصولاً درک حقایق و رازهای قرآن از تقلید از سنت بسیار مشکل تر است، عملاً به تدریج سنت و شریعت و به مرور زمان آداب و رسوم جاهلیت با چهره شریعت به جای حقیقت دین اسلام می نشیند. به همین سبب هر چقدر که زمان می گذرد، اسلام سنتی و عشیره ای بیشتر از اسلام ناب محمدی فاصله می گیرد. به طوری که به جای دین اسلام، شریعت اسلامی جایگزین آن می شود. بنا بر ادبیات قرآنی، دین اسلام با رسالت محمد شروع نمی شود، بلکه حتی فراتر از کیش ابراهیمی می رود و روح دین که توسط همه پیامبران در همه ادیان تبلیغ شده، همان دین اسلام است، از این روی نگارنده معتقد است که لفظ ساده اسلام به جای اسلام ناب محمدی مناسب تر است. متأسفانه این تعبیر توسط مسلمانان کنار گذاشته شده و دین اسلام را در ردیف سایر ادیان با شریعتی متفاوت شمردند که با آمدن محمد شروع می شود. این اشتباه بزرگ تاریخی، علاوه بر این که موجب شد، از روح و حقیقت دین اسلام فاصله گرفته شود و به ظواهر و شعائر و شریعت اسلامی فرو کاسته شود، موجب می شود تا اسلام دیگر نتواند هویتی داشته باشد که از رسالت جهانی برخوردار است و بالقوه از آن پتانسیل برخوردار باشد که همه مردم با هر نوع شریعت یا حتی بدون شریعت را پوشش دهد؛ چیزی که هویت جهانی اسلام ناب محمدی را می سازد و متأسفانه به فراموشی سپرده شده است. منظور شعار و ادعای جهانی بودن دین اسلام نیست، بلکه پتانسیلی است که این امکان را به یک دین می بخشد که جهانی شود یا نه. به سبب قدمتی که این نوع اسلام نسبت به سایر اشکال اسلام در طول تاریخ داشته است، متأسفانه میراث آن به سایرین نیز رسیده و دین اسلام فراموش و شریعت اسلامی به عنوان دینی که محمد آورده جایگزین اش شده است.