دوست دختر و دوست پسر در قرآن

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
دوست دختر و دوست پسر در قرآن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ




غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ
یعنی زناکار و دوست گیر پنهانی نباشند .

خداوند در آیه 25 سوره مبارکه نساء این رابطه دوست پسر دوست دختر را توبیخ کرده و آنرا در کنار زنا آورده و گناه بزرگی است . حال چرا قرآن نمیخوانند وقتی اول آیه نکاح و نکاح آسان برجوان توصیه شده کسی اطاعت نمیکنه و قتی رابطه زنا و دوست پنهانی توبیخ شده همه دونبال آن هستند و به فقره آیات الله توجه ندارند و از عذاب آن بیمناک نیستن واحسرتا واحسرتا. این نشون میده شیطان هم بی کار نیست .
طبق آیه مبارکه نکاح موقت آسان مستحب است و جایگزین رابطه نا مشروع دوست جنسی پنهانی است . و اگر اسباب آن نیست صبر بر شما بهتر است .
به نام خداوند رحمتگر مهربان


و زنان شوهردار نيز بر شما حرام شده است به استثناى زنانى كه مالك آنان شده‏ايد , اين فريضه الهى است كه بر شما مقرر گرديده است و غير از اين زنان براى شما حلال است كه به وسيله اموال خود طلب كنيد در صورتى كه پاكدامن باشيد و زناكار نباشيد و زنانى را كه متعه كرده‏ايد مهرشان را به عنوان فريضه‏اى به آنان بدهيد و بر شما گناهى نيست كه پس از تعيين مبلغ مقرر با يكديگر توافق كنيد [كه مدت عقد يا مهر را كم يا زياد كنيد] مسلما خداوند داناى حكيم است (24)

و هر كس از شما از نظر مالى نمى‏تواند زنان آزاد پاكدامن با ايمان را به همسرى درآورد پس با دختران جوانسال با ايمان شما كه مالك آنان هستيد و خدا به ايمان شما داناتر است از يكديگريد پس آنان را با اجازه خانواده‏شان به همسرى درآوريد و مهرشان را به طور پسنديده به آنان بدهيد به شرط آنكه پاكدامن باشند نه زناكار و دوست‏گيران پنهانى نباشند پس چون به ازدواج شما درآمدند اگر مرتكب فحشا شدند پس بر آنان نيمى از مجازات زنان آزاد است اين پيشنهاد زناشويى با دختران جوان براى كسى از شماست كه از آلايش گناه بيم دارد و صبر كردن براى شما بهتر است و خداوند آمرزنده مهربان است (25)