کربلائی کاظم ساروقی

هدف خدا از معرفی «کربلائی کاظم» به بشریت چه بوده است؟

سلام ...
امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشید ...

احتمالا شما ذکر حال کربلائی کاظم رو شنیدید ... شخصی که حاضر نشد لقمه حرام بخورد ؛ بابته یافتن کار به شهر و دیاری دیگر کوچ میکنه ؛ در اونجا وضع مالیش کمی بهتر میشه ... به دیگران کمک میکنه ... نماز شب هاش ترک نمیشده و ایشون حافظ کل قرآن میشن ... بدون اینکه سواد خواندن و نوشتن داشته باشند ... نوع تسلط ایشون به قرآن کریم رو هم نمیتونیم فرم عادی بدونیم ... به قول یکی از علما که ایشون عنوان میکرد 40 سال هست که ذکر توحید بر لبانم دارم ... ولی نمیتونم سوره توحید را برعکس از انتها به ابتدا بخوانم و ایشان این توانایی را داشتند که از هر جایه قرآن تا هر جای قرآن را برعکس بخونند ... به هر حال من این مساله رو به هیچ وجه عادی نمیدونم ...

علت اینکه این موضوع رو ایجاد کردم این بود که میخواستم یک تحلیلی رویه این اتفاق صورت بگیره ...

سوالات ....
1. چرا خداوند چنین موهبتی رو به ایشان کرده است ...
2. چرا این موهبت رو من ازش خبر دارم ... قرار هست که به چی برسم .
3. چرا خدا چنین موهبتهایی رو بیشتر نصیب افرادی میکنه که نه تحقیقی کردن ... نه عقلشون رو به کار انداخته اند ... بلکه بیشتر به کسانی چنین موهبتهایی رو عطا میکنه که ساده تر و بی آلایش تر بوده اند . مثلا من باورم این هست که اگر ایشون در اسرائیل دنیا میومدند ( با توجه به اینکه ایشون سواد خوندن و نوشتن رو هم نداشتند ) یهودی میموندند و حتی مسلمون هم نمیشدند ...
4. چرا این همه انسان داریم که حوزه میرن ... درس میخونن ... مغز و عقلشون رو به کار میندازن ... ولی چنین چیزهایی رو از ایشان نمیشنویم ... ولی مثلا کسی مانند کربلائی کاظم باید به چنین جایی دسترسی پیدا میکرد ...

خلاصه کلامم این هست ...
1. چرا خدا از رفتارهای عاقلانه خوشش نمیاد و از رفتارهای غیر عاقلانه خوشش میاد ...

مثلا من رفتار عاقلانه رو این میدونم که یک تحقیقی مثلا 4 ساله بر رویه تمامی ادیان انجام بدم ... بعدش که همه اونها رو زیر رو رو کردم و حاضر شدم قسمتی از اون آئین رو اجرا کنم و تاثیر اون رو بر رویه خودم ببینم ... در نهایت دینی رو انتخاب کنم ... آرام آرام علم و دانشم رو زیاد کنم ... خودم رو مقید بدونم ... سعی کنم در آیات و نشانه ها تدبر کنم و ....

در حالیکه من چنین چیزهایی رو در درون کربلائی کاظم نمیبینم ... شخصی ساده و بی آلایس و فاقد تحصیلات ... که میتونم مطمئن باشم هیچ تحقیقی بر رویه سایر ادیان نکرده .... تنها از این و اون شنیده که نماز شب چیزه خوبی هست ... نماز شبش رو خونده ... لقهمه حرام هم نخورده ...

میخواستم در صورت امکان یک تحلیلی در مورد چنین اتفاقی صورت بگیره ... که هدف خدا از نشون دادن چنین مردی به انسانها چی میتونه باشه ... آیا خدا میخواسته بگه ... درس و کلام و عقل و فهم رو تعطیل کنین و ....

قرائت کربلائی کاظم ساروقی چیزی را ثابت نمی کند

انجمن: 


با سلام و احترام

قرائت کربلائی کاظم ساروقی چیزی را ثابت نمی کند

اول اینکه طبق تعریف معجزه، این کار معجزه نیست. دوم اینکه اگر کرامت باشد، کرامتش چیزی را اثبات نمی کند و حجت شرعی محسوب نمیشود.
وقتی قرآن به تواتر به ما رسیده است پس نیازی به قرائت کربلایی کاظم نیست مگر اینکه قبول کنیم قرآن متواتر نیست یا هنوز برای ما تواتر قرآن اثبات نشده باشد که با این فرض هم معلوم نیست با این کرامت چیزی ثابت شود یا خیر ؟
می گویند قرائات قرآن تواتر ندارد از طرفی می گویند کربلایی کاظم بر طبق روایت حفص از عاصم قران می خواند
اگر کرامت کربلایی کاظم واقعا چیزی را اثبات می کند باید قرائات دیگر قرآن را کنار گذاشته و باطل بدانیم اما کسی چنین کاری نکرده است بنابراین این کرامت چیزی را ثابت نمی کند.
اگر قبول کنیم که این کرامت قرائت درست و واقعی پیامبر را ثابت می کند پس باید قرائات دیگر را درست ندانیم اما کسی چنین نتیجه ای نگرفته است.
همچنین اگر کربلایی کاظم به روایت حفص، قرآن خوانده است پس اختلاف روایت حفص با سایر قرائات، خصوصا اختلاف روایت حفص با قرائت متواتر را چه کنیم ؟ در موارد اندکی ، قرائت حفص از عاصم مخالف قرائت متواتر است.
آیا تواتر را قبول کنیم یا قرائت کربلایی کاظم ساروقی را ؟
اگر فرض کنیم کربلائی کاظم تنها یک قرائت را اثبات کرده است پس نمی توان قرائات دیگر را باطل خواند.
پس چرا برخی علما و برخی دین داران بیخودی این قرائت را دستاویز بطلان سایر قرائات می دانند ؟ و بزرگش می کنند ؟

هم چنین به نظر شما کرامت کربلائی کاظم حجت شرعی بر درستی قرائت قرآن است ؟ یعنی اگر کربلائی کاظم ساروقی با قرائتی قرآن می خواند که در هیچ قرآنی وجود نداشت ، شما قبول می کردید ؟ و کرامت او را دلیل و حجت شرعی می دانستید ؟
من دو نتیجه می گیریم ( تا تقابل در تاپیک شکل گیرد و بحث جریان پیدا کند )
کرامت کربلایی کاظم ساروقی، درستی قرآن و قرائت او را ثابت نمی کند. و حجت شرعی محسوب نمی شود.
کرامت کربلائی کاظم ساروقی، نادرستی قرائات دیگر را ثابت نمی کند و حجت شرعی محسوب نمی شود.

حکمت نبودن حروفی در سوره حمد

انجمن: 

مرحوم کربلائی کاظم ساروقی می‌گوید:

به حضرت آیه‌ا...‌العظمی بروجردی گفتم: من به سؤالات زیاد و مختلف شما پاسخ دادم، حالا من از شما می‌پرسم؟! آقا تبسّمی کرد و در میان تعجّب حاضران گفت: بپرس!

گفتم: کدام سوره از قرآن است که هفت حرف از حروف الفبا را ندارد؟! آقا کمی فکر کرد و گفت: من در دوران جوانی شنیده بودم، ولی یادم نیست، شما بگویید!

گفتم: سوره «فاتحه‌الکتاب» (=سوره حمد) است که هفت حرف ندارد، چون این هفت حرف، مربوط به هفت طبقه جهنم است و آنها را از سوره حمد که «سوره رحمت» است برداشته‌اند و در آیه‌ی‌ ظلمانی گذاشتند. آن هفت حرف ( ث - ج - خ - ز - ش - ظ - ف) است:

حرف ث: از کلمه «ثبور=واویلا» است و اسم مکانی در جهنم است که جای رباخواران و بدکاران است (فرقان/13و14).

حرف ج: از کلمه «جهنم» است (حجر/43).

حرف خ: از کلمه «خُسران=زیان» است (حج/11).

حرف ز: از کلمه «زَقُّوم=درختی در جهنم و غذای گنهکاران» است (دخان/43و44).

حرف ش: «شقاوت» و «شیطان» است (هود/106).

حرف ظ: از کلمه «لَظی» بمعنای زبانه آتش جهنم است (معارج/15).

حرف ف: از کلمه «فَزَعُ الْاَکْبَر=وحشت بزرگ» است (أنبیاء/103).

همه این حروف را بردند و در آیه ظلمانی که در سوره‌ی انعام، آیه 122 است، گذاشتند:

أو من کان میّتا فاحییناه و جعلنا له نوراً یمشی به فی النّاس کمن مثله فی الظّلمات لیس بخارجٍ منها، کذلک زیّن للکافرین ما کانوا یعلمون

آیا کسیکه گمراه بود و جزء مردگان به شمار می‌رفت، سپس ما او را هدایت و ارشاد کردیم و او را زندگانی معنوی بخشیدیم، و نوری برای عبور او از میان مردم قرار دادیم، همانند کسی است که در تاریکی‌های جهل و بی‌خبری و شرک و کفر باشد و از آن خارج نگردد؟! این چنین، برای کافران، کارهای زشتی که انجام می‌دادند، تزیین شده و جلوگر کرده است


حضرت آیه‌ا...‌العظمی بروجردی، قلم وکاغذ خواستند و این مطلب را که من گفتم، یاداشت کردند.مرحوم کربلایی کاظم ساروقی بیسواد بودند که با عنایتی کل قرآن را حفظ شدند و قبرمطهرشان در قبرستان نو شهر مقدس قم می باشد.قبر رسول ترک و سید جواد ذاکر هم در آنجا می باشد.التماس دعا