مقنعه

تعادل یا تعصب ؛ حجاب یا چادر ؛ آیا مذهبی ها با مانتو مشکل دارند؟

انجمن: 

سلام

در سالهای 85-90 که میخواستم لباس بخرم ، مانتو ها جذب بودند و کلا جذب و کوتاه مد بود ،
چقدر باید ازین مغازه به اون مغازه میگشتیم که مانتوی شیک و با حجاب پیدا کنیم ..
نهایتا تصمیم گرفتم به جای مشقت اونطوری چادری بشم ،
چادری شدم به معنای حجاب ، نه سلیقه و نه تعصب
و اعتقاد هم داشتم که باید حرمت نگه داشت (حجاب باطنی توام با حجاب ظاهری ) چون به اسم یه متدین و متعصب به حجاب ، به چادری ها نگه میشه
و با توجه به شرایط جامعه محجبه ها خیلی زیر ذره بین هستن و.. .

بعد از چند ترم از دانشگاهم رفتم سرکار ، دانشگاه تموم شد و کار بیشتر شد متروی 8صبح تهران
لای در مترو میرفتم سرکار لای در مترو هم برمیگشتم خونه ، چادرم رو در ایستگاههای شلوغ از زیر بغل ملت میکشیدم بیرون
چروک میشد و نخ کش
بعدها در مترو تا میکردم و مینداختم داخل یه کیسه بعد از پیاده شدن سوار میکردم
یعنی برای خط عوض کردن و هر پیاده و سوار شدنی داستان داشتم

بعدش مانتوهای گشاد مد شد که میشد جلوش رو که بازه خودمون دکمه فشاری بزنیم باز نشه و
خدا رو شکر روسری های خیلی بزرگ و زیبا توی مغازه ها پیدا شد .
میشد به راحتی حجاب کرد بدون چادر .

اما گاهی در مترو و خیابان و عمومی ، میپرسیدن لباستون رو از کجا خریدید !!
و آشنایی با یک آقای خواستگار مذهبی که آرزوش رو داشتم و بحث ما در حوزه حجاب و اینکه گفتن حجاب شما پنجاه پنجاه است
( اون وصلت به دلیل دیگه ای نشد و در کل با حجاب من مشکلی نداشتن چون من با چادر مشکلی ندارم )
باعث شد بیشتر مطالعه کنم :

طبق آیات قرآن و روایات صحیح السند، حجاب چهار زن برتر عالم هستی چگونه بوده؟ (صرفا بحث روایی)

انجمن: 

سلام علیکم
بنده تاپیکی قبلا ایجاد کردم در مورد نوع خاصی از حجاب و از آنجا که بحث های متفرقه ای در آن تاپبک مطرح شد و به نتیجه نرسید بنا بر این قصد دارم تک تک و جز به جز به این مسایل بپردازم.
از کاربران هم خواهش می کنم در این تاپیک فقط صرفا بحث روایی انجام گیرد و از درج نظرات فقهی و نظرات شخصی و ... اجتناب شود و ققط بحث از قال الصادق و قال الباقر و اینگونه مسائل باشد
اگر ممکن است طبق آیات و روایات صحیح السند نوع و مقدار حجاب چهار زن برتر عالم هستی یعنی حضرت فاطمه و حضرت خدیجه و حضرت مریم و حضرت آسیه را بررسی کنید.که چگونه بوده؟
البته بیشتر تاکید من روی این قسمت است که آیا طبق روایات صحیح السند (اگر روایتی را ذکر می کنید سندش را هم از جهت صحیح و حسن و موثق و ضعیف بودن بررسی کنید) این افراد حجابی بیشتر از حد واجب داشتند؟ یعنی آیا این چهار نفر هموازه وجه و کفین را هم در مقابل نامحرم می پوشاندند؟ آیا خلاف این مطلب گزارش شده یعنی وجه را در صورتی که مفسده نداشته باشد در برابر نامحرم نپوشیده باشند و نامحرم صورتشان را دیده باشد و یا اینکه مثلا هیج از از اصحاب رسول الله که با این دو نفر نامحرم باشند صورت حضرت خدیجه و حضرت فاطمه را دیده اند یا خیر؟ در مورد حضرت مریم و آسیه چطور؟