صیغه موقت، روابط آزاد دختر و پسر

ازدواج موقت و حکمت آن

بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِرَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَ یَسِّرْ لِی أَمْرِی وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات اعضای گرامی@};-


چند مدتی است که مسئله صیغه موقت ذهنم را شدیدا درگیر کرده و در حال تحقیق و پرسش هستم. مقالات زیادی خواندم, احکام زیادی را نیز مطالعه کردم ولی پاسخ کاملی نیافتم که آیا واقعا این مسئله در دین مجاز هست یا خیر؟
:-/

لذا از شما بزرگواران خواهش دارم نظر صریح و بی پرده خود را بفرمائید. آیا صیغه موقت در نظر شما مجاز است یا خیر ؟ اگر از نظر شما مجاز است آیا شما به شخصه حاضرید با شخصی که این عمل را انجام داده ازدواج دائم کنید یا خیر؟
لطفا دلیل خودتان را بعد از جواب صریح و مشخص خود بگویید. ^:)^

به امید اینکه این پست کمکی باشد به همه جامعه اسک دین

خواستگاری بعد از طلاق

انجمن: 

با عرض سلام
بنده با خانمی که تازه یک هفته طلاق گرفته میتوانم صیغه کنم یا خیر و چه زمان باید منتظر بمونم.
با تشکر

صیغه و عقد موقت و نحوه ثبت قانونی آن

با سلام . من تازه عضو شدم و با قوانین اطلاعاتی ندارم . اگه پست اشتباه دادم ببخشید..

سوال من :

خیلی صریح و بی پرده می گم . شما هم ساده و مستقیم راهنمایی کنید ..

من با دختری در دانشگاه دوست شدم و متاسفانه باهم رابطه داشتیم که این رابطه منجر به این شد که ایشون دیگر دوشیزه نیستند
الان میخوام صیغه کنیم و کسی نفهمه . یعنی خانواذه ها از رابطه ما خبر ندارن...تو دانشگاه حراست کارت ما رو گرفت گفیتم نامزدیم.حالا مدرک میخواد تا کارت ها رو بده..

1. صیغه کنیم مدرکی میشه که نشون بدیم به اون ها ؟ یعنی صیغه تو یه چیز رسمی نوشته میشه ؟؟
2. بدون اجازه پدرش میشه ؟؟
3. شنیدم میگن باید بریم دکتر . دکتر مجوز بده که بکارت نداره ..اکه اینطوری باشه دیگه اجازه پدر رو نمی خوان .. درسته ؟؟

... خیلی ممنون.دقیق راهنمایی بفرمایید چه کنیم ؟؟؟

تضاد بین امکان صیغه بدون دخول و کرامت زن در اسلام

سلام
شاید خیلی از آدم ها که اعتقادی به دین ندارند به راحتی از این حکم بگذرند و به پای نقص دین اسلام بذارن ولی من به عنوان یک دختر مذهبی که دوست دارم و می خوام که زندگیم رو بر پایه دین بچینم هرچه قدر که بیشتر فکر می کنم بیشتر به بن بست می خورم. البته مباحث تاپیک های مرتبط رو هم دنبال کردم ولی قانع نشدم.

یک سایتی باز شده بود که عنوانش این بود:
"ماساژ با صیغه محرمیت"، با حفظ تمام مسائل شرعی.
صیغه موقت یک ساعته مشروط به این که دخول صورت نگیره.

خب این مساله به خانم اجازه می ده در طول روز چندین بار مورد استفاده جنسی قرار بگیره و از نظر دین هیچ قبح شرعی هم نداره. و بدترین و شنیع ترین قسمت این که نوشته بود در انتها هپی اندینگ و ارضای جنسی با لمس و ... .

این که یک دختر صرفا با این شرط که مقلد یک مرجع خاص باشه یا در یک حکم اختلافی به مرجعی رجوع کنه- که اجازه پدر رو برای عقد لازم نمی دونه-، اجاز داره با خوندن صیغه عقد و البته مشروط به حفظ بکارت در روز بارها و بارها از روابط مختلف جنسی لذت ببره و یا ازش استفاده بشه داره دیوونم می کنه.
در واقع با شرط ذکر شده خانم نیازی نیست که عده بگذرونه. اینجاست که آدم پیش خودش فکر می کنه صرف جاری شدن صیغه عقد چی رو عوض می کنه و چطور ما رو متفاوت می کنه از جوامع غربی؟ عاقلانه فکر کنیم در این بین چه چیزی داره حفظ می شه؟ چه منفعتی وجود داره؟ چه تعهدی؟

می دونم تمام قوانین سوخت دارن ولی آخه یک حکم الهی چه قدر می تونه سوخت داشته باشه؟ آیا حکم خدا نیاز به اصلاح و مدیریت با عرف و قوانین اجتماع رو نداره؟ به طوری که اگه قوانین اجتماعی راه رو سد نمی کردن همین الان در تمام محیط های اجتماعی می تونست این رابطه به صورت شرعی بین هر دختر و پسری شکل بگیره... در روز بین یک دختر و چندین پسر و بالعکس. البته الان هم شکل می گیره ولی نه در قالب دین. این وجهه دینی غیر منطقی برای من خیلی سنگین و غیرقابل هضمه

می دونید؟ این بیشتر آزارم می ده که من دارم تمام سعیم رو می کنم که غرایز جنسی خودم رو کنترل کنم، روابط خودم رو با نامحرم کنترل کنم و غیره و ذالک. در حالی که دین خیلی راحت به من اجازه می ده در روابط گذرا و روزمره پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای خودم باشم. من به چه امیدی باید این سختی ها رو تحمل کنم؟ با چه پشتوانه دینی و اخلاقی؟ آیا این مساله باعث سست شدن دخترهای متدین و پاک دامن و ایضا مردان پاک دامن نمیشه؟ و آیا تعریف پاک دامنی با قبول کردن و دامن زدن به این حکم تغییر نمی کنه؟