رفتار با جوانان

اختلاف مادر و فرزند جوان

با سلام و خدا قوت در مورد مشکلی که بین من و دخترم هست، ممنون میشم راهنماییم کنید . شش سالی هست که از همسرم جدا شدم و یه دختر بیست و شش ساله دارم که ، اعتماد به نفس بالایی داره و به نسبت همسن های خودش در کار و رشته تخصصیش موفق و با مهارته، و بخاطر مطالعات زیادی که داره و موفق بودنش در دانشگاه و محل کار ،همیشه مورد تایید و تشویق رییس و یا استادان خودش هست و بخاطر بعضی خصوصیات ذاتیش مثل استقلال فکری و عملی، مغرور و یکدنده بودن و خود رو بسیار قبول داشتن ، باعث شده خیلی از من حرف شنوی نداشته باشه و تقریبا هرکاری که خودش تمایل داره و می دونه درسته همون رو انجام میده اهل عذر خواهی کردن از من نیست و معتقده مادر هم مثل دیگران می مونه و اگه حرف اشتباهی زد باید جوابشو بدی و تو یک کلام کلا احترام من رو نگه نمیداره و اگه بینمون حرفی پیش بیاد دولا پهنا قشنگ جواب میده. مثلا یه مورد که بینمون پیش اومد این بود که از دخترم بخاطر نامرتب بودن اطاقش با ملایمت و نرمی گله کردم، جوابش در برابر انتقاد من دقیقا این جمله بود:( برو رد کارت بابا، بکار خودت برس،)بهش میگم این چه طرز حرف زدنه و میگه اینو گفتم که بدونی تو کاری که بتو مربوط نیست دخالت نکنی، و این جمله رو دقیقا زمانی بهم گفت که یک هفته تمام داشتم از دخترم که جراحی چشم کرده بود و مادرم که بیماره پرستاری میکردم و فقط عین رباط مدام کار میکردم تا بتونم به هردوشون برسم. در کل منظورم اینه که دخترم احترام من رو به عنوان مادر نگه نمیداره و هرجور که دلش میخواد رفتار میکنه و جواب میده و منطقش اینه که مادر و غیر مادر نداره ، هر کی حرف زد باید جوابشو بدی . این رفتار دخترم باعث آزار منه، و دلم رو میشکونه و البته دخترم از بچگی حاضر جواب بود و نصیحت های من که احترام بزرگتر رو باید داشته باشه ، هیچوقت در او اثر نداشت، الان دقیق پنج روزه که با دخترم بخاطر بی احترامی که بهم کرد قهرم، و باهم حرف نمی زنیم، و نمیدونم با این درشت حرف زدن و بی احترامی و جوابای سربالا دادن دخترم چکنم. نمیدونم چکار کنم تا دست از این رفتار بدش برداره و تمام اینا در حالیه که در بیرون و محل کار خیلی با ادب ، با دیسیبلین و موقر رفتار میکنه. با تشکر.

چگونه با فرزند جوانم رفتار کنم؟

سلام پسری دارم 25 سال .درمقابل من درآمده هر کاری و هر فتاری می کنم اصلا قبول ندارد.گفت بارم زن بگیری خوب میشم زن گرفتم .فرقی نکرد .تا حالا هزارتا کار عوض کرده . نمی دونم چکار کنم لطفا منو راهنمایی کنید.

**** شیوه رفتار با جوانان ****

:Gol:سلام خدمت همه دوستان و بزرگواران عزیز و گرامی :Gol:

ضمن تبریک روز جوان خدمت همه جوانان عزیز اسک دین

در این تایپیک قصد داریم شیوه بر خورد با جوانان را بررسی کنیم
در این ارتباط لازمه که هم اساتید محترم و مهم تر از همه خود جوانان شرکت کنند

از جوانهای عزیز خواهش می کنم اون شیوه ای را که می پسنند با انها رفتار بشه را بیان کنند

از اساتید محترم هم می خوام شیوه درست و اصولی بر خورد با جوان را بیان کنند

تا انشاالله حداقل در همین کانون یاد بگیریم که چطور با این عزیزان بر خورد کنیم تا آنها را جذب خوبی ها و زیباییها و معنویات کنیم تا ................