تصویر رهبری منزل

همسرم علاقه ای به نصب تصویر رهبری در پذیرایی خانه ندارد

انجمن: 

سلام
همیشه علاقمند به نصب تصویر رهبری در بهترین نقطه منزل بوده ام. به نظر من بعد از خرید یا انتقال به یک منزل جدید ، این باید اولین کار باشد. زیرا مهمترین مسأله برای ما و اصلا مهمترین مسأله اسلام ، ولایت و رهبری است.

اما همسرم علاقه ای به اینکار ندارد. دوست دارد تصویر گل و منظره نصب کنیم. من می گویم گل چیست؟ تو مساله رهبری و ولایت را که الان در وجود آقا متبلور شده با گل و منظره قیاس می کنی؟

او می گوید: اگر دوست داری ، من با نظر شخصی ات مخالفتی ندارم. آن را در اتاق خودت نصب کن.
می گویم: اولا مگر میخواهم کار بدی انجام بدهم که پنهان و مخفیانه در اتاق خودم انجام بدهم؟

ثانیاً "اگر دوست دارم" یعنی چه؟ ولایت که یک مسأله شخصی نیست! یک مسأله عقلی و دینی است.

من مخالفم که خانمم این مسأله را در حد یک "نظر شخصی" تنزل سطح بدهد. مسأله بسیار والا است.

نصب این تصویر در بهترین نقطه پذیرایی ، یعنی اعلام موضع ما. یعنی ما سرباز ولایتیم. یعنی پرچم ولایت در این خانه افراشته شده.
اما در اتاق شخصی اگر نصب شود ، این معانی را ندارد. صرفاً یک علاقه شخصی است. مثل کسانیکه عکس فوتبالیستها را دوست دارند و نصب می کنند!

منم جوریم که کل روانشناسی وجود من بر اساس دو امر بنیانگذاری شده: تصویر رهبری بزرگ در بهترین نقطه منزل ، نوحه سینه زنی.

ممکن است سالیان طولانی تحمل کنم برای درگیر نشدن در جنگ روانی با اطرافیانم ، نه تصویر رهبری نصب کنم و نه نوحه های سینه زنی ( که مشتمل بر بیان ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی در راه بزرگترین آرمانهای بشری و سعادت انسان و دفاع از دین الهی هستند) ، اما خودداری من از چیزهایی که برایم بسیار مهمند ، اخلاق مرا بد می کند: هم با اطرافیانم تند خو می شوم هم در سر وقت خواندن نمازها کاهلی می کنم و هم....
این موسیقی های بزمی چه ارزشی دارند؟ فقط آدم را خواب می کنند. او را از دشمن غافل می سازنند ، روحیه دفاع از حریم خاک و حریم دین را در او تضعیف میکنند.

بزرگترین صفا ، صفای بین دو نفری است که در راه یک هدف مشترک حاضرند جان خود را بدهند. پس نوحه ها که بیانگر این مفاهیمند ، بزرگترین صفا را بین سینه زنان (البته سینه زنانی که به مفهوم نوحه ها اهمیت میدهند) ایجاد می کنند. اما سرودهای بزمی ، نه مشتمل بر ارزشهای والا هستند ، و صفا. زیرا هر کسی با فرو رفتن در آنها ، دنبال "حال و نفع شخصی" خودش میرود و به این شکل بین افراد "تضاد" ایجاد می شود...

خانمم پس از سالها زندگی مشترک ، هنوز "من واقعی" من را ندیده است. من ایی که بر آن دو امر پایه گذاری شده و از آن دو امر "انرژی" می گیرد.

حالا بحثم روی نوحه نیست. که عادت دارم هر روز حتی غیر از ایام محرم و صفر با گوش دادن به آنها نیرو بگیرم. بحثم روی تصویر رهبری است. اگر با اقتدار شخصی ام نصبش کنم ، خانمم اخم می کند و ناراحت می شود و هم زندگیمان سخت می شود و هم من دوست ندارم تصویر رهبری را جایی نصب کنم که کسی موج منفی بفرستد و از روی "احساس ناخوشایندی" به آن تصویر عزیز نگاه کند.

البته خانم بنده مذهبی و هیئتی است ولی خب ، اهل طبیعت و زیبا سازی ظاهری منزل است.