جمع بندی تفاوت علوم غریبه اسلامی با جادوگری چیست؟

تب‌های اولیه

20 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تفاوت علوم غریبه اسلامی با جادوگری چیست؟

تفاوت علوم غریبه اسلامی با جادوگری چیست؟مثلا در علوم غریبه اسلامی راه حل هایی برای ناپدید شدن هست در جادوگری هم این راه حل ها وجود دارد.

برچسب: 

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد اویس

[=Georgia][=&amp]با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی[/]
[=&amp]مقدمتا در پاسخ به سوال شما باید عرض کنم مشهورترین علوم غریبه عبارتند از : سیمیا و لیمیا و هیمیا و ریمیا و کیمیا که به تعبیر شریف [/][=&amp]شيخ بهايي، بهترين كتاب در اين [/][=&amp]۵[/][=&amp] علم كتابي بود به نام «كلّه سرّ» كه اين نام از حروف آغازين اين [/][=&amp]۵[/][=&amp] علم تركيب شده است.[/]

[=&amp]سيميا[/] : [=&amp]دانشي كه دربارة چگونگي ترکيب كردن نيروهاي ارادي با نيروهاي مادّي خاصي براي دست‌يابي به تصرفات عجيب در امور طبيعت، بحث مي‌كند. تصرف در خيال كه «سحر العيون» ناميده مي‌شود، از بخش‌هاي همين دانش است. اين علم از بارزترين مصاديق جادوست[/].

[=&amp]ليميا[/]: [=&amp]دانشي است كه از چگونگي تأثير اراده به وسيلة اتصال صاحبش به ارواح قويّ عالي همانند ارواح موكل بر ستارگان و حوادث بحث مي‌كند. اين اتصال به‌وسيلة تسخير آنها يا استمداد از جنّ انجام مي‌شود. اين دانش هم فن تسخير است[/].

[=&amp]هيميا[/]: [=&amp]دانشي است كه دربارة تركيب قواي عالم بالا (ستارگان و اوضاع آسماني ) با عناصر مادّه براي دست‌يابي بر تأثيرات عجيب بحث مي‌كند و این همان طلسم است.[/]

[=&amp]ريميا[/]: [=&amp]دانشي است كه از كيفيت به كارگيري قواي مادي براي دست‌يابي به آثارشان به گونه‌اي كه بر احساس ديگران خارق عادت جلوه كند، بحث مي‌كند و اين همان شعبده است[/].

[=&amp]كيميا[/]: [=&amp]دانشي است كه از چگونگي تبديل صورت عناصر به يكديگر (مثلاً مس به طلا) بحث مي‌كند[/].

[=&amp]اموری چون سحر و خوارق عادات و ریاضات و علوم غریبه مستند به قوه ی اراده ساحر یا مرتاض و ايمان وی به تأثير افعال عجیب می باشد که اراده نیز تابع علم و اعتقاد است به عبارت دیگر ملاك در تأثير اراده‌ی صاحب خرق عادت، علم قطعي اوست، ولي مطابقت اين علم با خارج لازم نيست. شاهد آن نیز كساني هستند كه به تسخير ستارگان معتقد بودند و يقين به ارتباط با ارواح افلاك داشتند، در حالی که افلاک وجود خارجی ندارند.
[/]

[=&amp]به تعبیر شریف علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، اين ارادة تأثيرگذار ایشان گاه هميشه هست و گاه در ظرف شرايط خاصي پيدا مي‌شود. شرايط خاص مثلاً در جاي خاصي با مركّب خاصي مطلب خاصي نوشته شود كه در تأثيرگذاري در دوستي‌ها و دشمني‌ها چنين است، يا ورد خاصّي (عوذه) خوانده شود و ... . همة اين شرايط براي پيدا شدن آن ارادة تأثيرگذار است، زیرا علم اگر يقيني باشد، براي حواس آدمي مشاهدة متعلقش را به ارمغان مي‌آورد و صحت اين ادعا نیز قابل آزمون است[/].
[=&amp]کافي است به خود تلقين كنيد كه چيزي يا شخصي در جايي حاضر است. به اين صورت كه جز اين مطلب به چيزي نينديشيد و هيچ شكي هم به خود راه ندهيد. در اين صورت آن شيء يا شخص را آن‌چنان كه در نظر داشتيد، در برابرتان حاضر مي‌بينيد[/].
[=&amp]چنانكه بعضي پزشكان هم امراض خطرناك را با تلقين سلامتي به مريض درمان كرده‌اند[/][=&amp]. حال[/][=&amp] اگر اراده قوي شود، مي‌تواند در ديگري همين اثر را بگذارد. بدون شرط يا در ظرف شرايط خاص[/].

[=&amp]با توضیحی که داده شد معلوم میشود که سحر یکی از اقسام علوم غریبه یعنی همان علم سیمیا است منتهی تفاوتی که علوم غریبه در نزد اندیشمندان مسلمان دارد با سحری که ملعبه دست ساحران جامعه دنیوی است این است که علوم غریبه اسلامی مبتنی بر حقیقت توحید صمدی قرآنی عارف و معرفت وی به حقایق شگرف نفسانی خویش است به عبارت دیگر شرط اصلی دست یابی عارف حقیقی به علوم غریبه، توحید و معرفت نفس است و تا زمانی که عارف به این دو حقیقت دست نیابد توفیق دریافت علوم غریبه را نخواهد داشت در حالی که ساحران جامعه کنونی تمامی خوارق عاداتی که دارند متکی بر اراده و قوت نسبی نفسانی ایشان است بی آنکه توجهی به قدرت خالق نظام عالم داشته باشند.
[/]

[=&amp]نکته دیگر این که بزرگانی چون شيخ بهايي، حاج شيخ حسنعلی اصفهاني، علامه طباطبايي که به داشتن انحای علوم غریبه مشهور هستند هرگز این علوم را برای کسب منافع مادی و دنیوی مورد استفاده قرار نمی دادند و نیز هرگز علومی از این دست را به عنوان غایت کمالات انسانی نمی شمردند در حالی که در نزد ساحران جامعه دنیوی این علوم به عنوان غایت کمالات انسان برشمرده شده و نوعا ملعبه ای برای کسب منافع مادی است و غافل از آن که اين علوم پايين‌تر از شأن آدمي است و اگر انسان طريق انسانيت را در پيش بگيرد، خودبه‌خود اين دانش‌ها و بلكه برتر و بالاتر از آنها به او ارزاني مي‌گردد و حيف عمر آدمي است كه صرف علوم غريبه شود.
[/]

[=&amp]عارفان و سالكان راستين حتی به كرامات وقعي نمي‌نهند و به آن دل نمي‌بندند و مي‌دانند كه دل بستن همان و توقّف همان. آن هم توقّف در قبر و لذا از اظهار آن جز در موارد ضرورت و مصلحت گريزانند و سخنشان اين است[/]: [=&amp]الكرامات حيض الرجال[/][=&amp]؛ یعن كرامات در حكم حيض مردان خداست.[/]

[=&amp]و در یک کلام می توان گفت: تفاوت سحر ساحران منحرف با علم و معرفت عرفان حقیقی در اين است كه آنان خودآگاه يا ناخودآگاه در صدد تقويت نفس‌اند و عارفان در صدد فناي نفس در پيشگاه حضرت حق.[/]

[/]

hasan2014;577540 نوشت:
تفاوت علوم غریبه اسلامی با جادوگری چیست؟مثلا در علوم غریبه اسلامی راه حل هایی برای ناپدید شدن هست در جادوگری هم این راه حل ها وجود دارد.

باسلام

ظاهرا تشابهاتی بین این دو هست اما تفاوتهای اساسی دارد!
در علوم غریبه اسلامی کارهایی مثل همین مخفی شدن و ... را نباید احدی از آن بویی ببرد و نیاز به اذن و اجازه هم دارد! کار خلاف شرع نمیتوان با علوم غریبه اسلامی انجام داد، ...

هر کس بخواهد از این علوم استفاده سوء بکند عاقبتش مثل بلعم باعور میشود که اسم اعظم را میدانست! (در واقع اسم الاسم اعظم هست نه اسم اعظم! )

اویس;579506 نوشت:
نکته دیگر این که بزرگانی چون شيخ بهايي، حاج شيخ حسنعلی اصفهاني، علامه طباطبايي که به داشتن انحای علوم غریبه مشهور هستند هرگز این علوم را برای کسب منافع مادی و دنیوی مورد استفاده قرار نمی دادند و نیز هرگز علومی از این دست را به عنوان غایت کمالات انسانی نمی شمردند در حالی که در نزد ساحران جامعه دنیوی این علوم به عنوان غایت کمالات انسان برشمرده شده و نوعا ملعبه ای برای کسب منافع مادی است و غافل از آن که اين علوم پايين‌تر از شأن آدمي است و اگر انسان طريق انسانيت را در پيش بگيرد، خودبه‌خود اين دانش‌ها و بلكه برتر و بالاتر از آنها به او ارزاني مي‌گردد و حيف عمر آدمي است كه صرف علوم غريبه شود.

سلام
اگر کسی به این کتاب ها دسترسی داشته باشد میتونه ازشون استفاده کنه؟
حالا اگر برای رفع مشکلات خود و دیگران از این کتاب استفاده کند اشکالی به وجود میاید؟ این که دیگه سوء استفاده نیست .

[="Georgia"][="Blue"][="3"]

شبـنم;579649 نوشت:
سلام
اگر کسی به این کتاب ها دسترسی داشته باشد میتونه ازشون استفاده کنه؟
حالا اگر برای رفع مشکلات خود و دیگران از این کتاب استفاده کند اشکالی به وجود میاید؟ این که دیگه سوء استفاده نیست .

با عرض سلام خدمت شما
استفاده از کتبی که عهده دار بیان علوم غریبه هستند دارای رموز فراوانی هستند که بدون استاد و راهنما فهم آنها و رسیدن به نتیجه غیر ممکن است خصوصا اینکه اشتباه در محاسبات این علوم ممکن است مشکلات و صدمات بسیاری را متوجه زندگی انسان کند.
[/][/][/]

اویس;579655 نوشت:

با عرض سلام خدمت شما
استفاده از کتبی که عهده دار بیان علوم غریبه هستند دارای رموز فراوانی هستند که بدون استاد و راهنما فهم آنها و رسیدن به نتیجه غیر ممکن است خصوصا اینکه اشتباه در محاسبات این علوم ممکن است مشکلات و صدمات بسیاری را متوجه زندگی انسان کند.

سلام و عرض ادب
حالا کلا خواندن و روخوانی این کتاب هم مشکلی به وجود میاورد ؟ اصلا میخوام بدونم متن این کتاب ها چیه ؟
چطور میشه استاد پیدا کرد ؟

من الان یه روش برای ناپدید شدن پیدا کردم اگه ازش استفاده کنم حرامه؟

hasan2014;579659 نوشت:
من الان یه روش برای ناپدید شدن پیدا کردم اگه ازش استفاده کنم حرامه؟

نیاز به اذن از استاد دارد!!! دستورات اذن دار را اگر کسی بدون اذن انجام دهد دچار عوارض میشود که باز خود عوارض، موجبات نحسی و فقر و امراض را در پی دارند!

برخی دستورات برای مخفی شدن نیست بلکه تنها از چشم دشمنان دور نگه داشته میشوید اما بعنوان دستور مخفی شدن مطرح میکنند!

با سلام
خدمت استاد اویس ممنون از توضیحات شما
2 سوال برام پیش اومده بود میخواستم یک تاپیک جدید باز کنم که این تاپیک رو دیدم!
1- حکمت وجود این علوم چیه؟ چرا خداوند تعالی اونها رو به وجود آورده بالاخره یک عده این علوم رو بلدن و استفاده می کنند ! نفرمایید بلدن و استفاده نمی کنند اگر چیزی داشته باشی و استفاده نکنی به چه دردی میخوره؟ یعنی بود و نبودش چه فرقی می کنه؟
2-اگر از این علوم برای اذیت کردن ارازل و اوباش خفتگیر ها و دزد ها و قاچاقچیان مواد مخدر و... استفاده کنم آیا مجازه؟(این منطقی ترین کاربردی هست که برای این علوم میشه تصور کرد!)
یا حق

اویس;579506 نوشت:
حيف عمر آدمي است كه صرف علوم غريبه شود.

دیگه اونقدر هم بی ارزش نیست هست؟:Gig:

سلام
کارشناس محترم پاسخ نمیدید؟!
یا حق

hasan2014;577540 نوشت:
تفاوت علوم غریبه اسلامی با جادوگری چیست؟مثلا در علوم غریبه اسلامی راه حل هایی برای ناپدید شدن هست در جادوگری هم این راه حل ها وجود دارد.

در صفحه 23 كشكول ميرزا محمد شمس الدين نوشته شده كه بعد از هجرت علماي اسلامي به هند و رويت و فراگيري روشهاي مرتاضانه و ماورايي آنها و نتيجه بعضي از اوراد و وجود نسخي از زمان سومريان و سريانيها ، براي اولين بار شيخ محمدجواد يعقوب با تركيب اوراد و اذكار اسلامي در روشهاي مرتاضانه تلاش نمود كه اين علوم را اسلامي نموده و امور حرام بيالايد تا براي امت اسلام مفيد واقع شود و مانع گرايش مسلمانان به دين كفار ( بخاطر ديدن اعمال و نتايج غريبه ) شود

شبـنم;579658 نوشت:
سلام و عرض ادب
حالا کلا خواندن و روخوانی این کتاب هم مشکلی به وجود میاورد ؟ اصلا میخوام بدونم متن این کتاب ها چیه ؟
چطور میشه استاد پیدا کرد ؟

آقا كلا" براي اينكه كار بدست نا اهل نيفته موضوع رو زيادي بزرگ كردن

moaqfe;583174 نوشت:
در صفحه 23 كشكول ميرزا محمد شمس الدين نوشته شده كه بعد از هجرت علماي اسلامي به هند و رويت و فراگيري روشهاي مرتاضانه و ماورايي آنها و نتيجه بعضي از اوراد و وجود نسخي از زمان سومريان و سريانيها ، براي اولين بار شيخ محمدجواد يعقوب با تركيب اوراد و اذكار اسلامي در روشهاي مرتاضانه تلاش نمود كه اين علوم را اسلامي نموده و امور حرام بيالايد تا براي امت اسلام مفيد واقع شود و مانع گرايش مسلمانان به دين كفار ( بخاطر ديدن اعمال و نتايج غريبه ) شود

میرزا جوک گفته!

قلب سلیم";583245 نوشت:
میرزا جوک گفته!

بعيد نيست:khaneh:

خوب لااقل شما يه چيزي در رابطه با ابداع اين روشها بفرمائيد
مثلا" مندل نشيني توصيه كدام امام بوده

مندل نشینی دیگه چیه ؟

سلام نگه داری برخی از کتب علون غریبه نیز عواقبی دارد مخصوصا اگر نسخ خطی باشند این علم را تو کتابا نمیشه به شکل کامل پیدا کرد چون کتب برای اهل فن و به رمزه اکثرا سینه به سینه این علم منتقل میشود

من همیشه به تمام دوستانم فقط پیشنهاد میکنم که اولا بدون استاد در این وادی اصلا قدم برندارند. و در ثانی اگر کتابهایی در این زمینه در دست دارند مثل کتاب سکاکی،فکر نکنید که میتوانید با این کتابها بتوانید جــن را به تســخیر خود در بیاورید.نه اصلا این طور نیست.اگر این طور بود الان همه برای خودشون یک لشکر موکل داشتند.و در ثانی در کتاب به طور کامل و جامع بیان نمیکنند و ریز مطالب و نکات اساسی رو عنوان نمیکنند.


سوال و جواب در مورد چله نشینی و تســـخیرات مــوکـــل:
در زیر چند سوال و جواب که از استادی شده در کتابی به عنوان (جن ها همه جا هستند) را قرار میدم.مطمئنا برای شما هم مفیده.این سوال و جواب را خوب مطالعه کنین و از دستش ندهید.
آیا امروزه می توان جن را تسخــیر کرد ؟
پاسخ : تسخیر جن از قدیم الایام مرسوم بوده و اکنون نیز می توان جن را به تسخیر درآورد. انسان اشرف مخلوقات است و می تواند تمام موجودات را تسخیر نماید « وَلَقَدکَرَّمْنا بَنی آدَمَ حَمَلْناهُم فِی الْبَرِّ وَ البَحْرِ»(سوره اسرا آیه ۷۰)
تاج کرامت بر سر انسان نهادند . انسان در مکتب پیامبران الهی موجودی است بلند پایه و رفیع ، مقامش برتر و بالاتر از تمام موالید جهان مادی است . انسان موجودی است که توان داردجهان را مسخر خودش سازد و فرشتـگان را در خدمت خویش در آورد و هم می تواند به اسفل السّافلین سقـوط کند . مقام انسان مقام جمع الجمع است . وجود مظهریت اسم الله و خلیفه الله است. پس مقامش از ملائک برتر است ، بخاطر این که اسماء را تعلیم دیده و مسجود همه ی فرشتگان قرار گرفته است. کسی که در این وادی قدم میگذارد تمام کارهایش باید خداگونه باشد و در راه خیر قدم بردارد . باید ریاضت کامل بکشد .
پرسش : ریاضت و چله نشینی از نوع عالی و سافل کدام است ؟
پاسخ :عالی آن مربوط به فرشتگان و ملائکه و عوالم بالاتر می باشد . باید در الهیات و عرفان اندیشه بالایی داشت که شامل روزه سکوت و روزه گرفتن کامل و دائم الوضوء بودن می باشد .ذکرهای مخصوص ، داشتن توسل به چهارده معصوم (ع) ، گریه کردن از ترس خدا ، چله های مخصوص و … و از همه نظر زیر نظر استادی بزرگ باشدکه حداقل از نظر فقهی مطلع باشد و از آن استفاده کامل را ببرد.
در نوع سافل هم باید پرهیز از حیوانی نمائید ، نماز قضا در مدت حداقل چهل روز قبل از ریاضت نداشته باشید و علاوه بر آن ذکرهایی است که استاد به شما می دهد که این نوع سافل شامل موجوداتی مثل جن و پری و غیره می شود . دستورات را باید کامل رعایت کنید . خودسرانه در این وادی نباید قدم بردارید . مثلا ما کتابی داریم درباره ی جن که در کتاب گفته شده فلان ذکر را بخوانیم جن های زیادی را تسخیر می کنیم ، نه این طور نیست ، باید تجربه ی این کار راداشته باشیم . خب اگر همه بخواهند از روی کتاب به این فیض دست بیابند همه برای خودشان استادی بودند . البته استثنائاتی هم وجود دارد که افرادی بدون استاد به علوم دست یافته اند باز این برای خودش نکاتی دارد که آن را خداوند و معصومین به آن افراد عنایت کرده اند .
چله نشینی هم برای تقویت روح و هم برای تسخیر و احضار است که این هم بدون استاد نمی شود و باید ذکرهای خاصی را بگوئیم و برای داشتن موکل باید چله نشینی نمود .
پرسش : چگونه می توان موکــل داشت ؟
پاسخ : اول باید خودتان را درست کنید. گناه نکرده باشید. واجبات و مستحبات را به خوبی انجام دهید . قرض نداشته باشید در واقع به کسی بدهکار نباشید . باید طوری که گفته شد به چله نشست . روزها روزه بگیرید و نسبت به عبادت جدی باشید . پرهیز از جمادی و شمسی کنید . ترک حیوانی داشته باشید و بازمیگویم بدون استاد نمی شود.
پرسش : تســخیر و شرایط آن را بگوئید ؟
پاسخ :همان طور که قبلا گفتم انسان می تواند تمام موالید جهان هستی را تسخیر کند . شرایطی که می توان نام برد ، اول باید مکانی که در آن مشغول عبادت است آن مکان غصبی نباشد بعضی به آن توجهی ندارند ، لباس مناسب، بخورات، روز ، هفته ، ماه و سال ، ولی بیشتر به اعمال آن شخص ارتباط دارد هرچه عبادت و اعمال شخصی برای خدا با حضور قلب و توجه باشد زودتر به هدفش می رسد و موجودی را که می خواهد مسخر خود سازد از راه درست آن استفاده کند نه از راه شیطانی .در واقع تسخیر یعنی مسخر کردن کسی و به اختیار خود در آوردن او تا کارهایی را که به مسخر شده محول می شود دستورات را اطاعت کرده و سرپیچی نکند و بازهم به کردار ، رفتار و اعمال خود شخص ارتباط دارد .
پرسش : اگر در تســخیر احیانا موجودی شیــطانی حضور یابد چه باید کرد ؟ و آیا موجود شیـــطانی را از غیر آن می توان تشخیص داد ؟
پاسخ : در تسخیر مهم نیت انسان است. اگر نیت درست نباشد با شیاطین پیش می روید؛ ولی اگر نیت درست باشد به هیچ عنوان شیاطین نمی توانند حضور یابند . نام خدا را به زبان می آورید با هر بار گفتن نام خداوند و خواندن قرآن و دیگر ذکرها شیاطین دورتر و دورتر می شوند و هرکه را استادی نباشد شیطان رهبر او خواهد بود . « مَن لَم یَکُن لَهُ اُستَاذٌ فَاِمَامُهُ الشَّیطَان » می توانیم بگوییم دشمنان انسان چهار چیز هستند : ابلیس (شیطان ) ، دنیا ، هوی و هوس و نفس امّاره . انسان دو دشمن بزرگ دارد : یکی « بیرونی » که شیطان نام دارد و دیگری « درونی » که آن هم غفلت و اشتباه خود انسان است .
انسان شناسان می گویند : انسان دارای روح بزرگی است که می تواند تا بی نهایت گسترده شود و تا بی نهایت به اعماق جهان نفوذ کند . شناخت این مسائل بدون داشتن مرشدی کامل و استادی وارسته البته امکان ناپذیر است باید دقیق و حساس بود که مبادا شیطان در لباس مبدل فریبمان دهد . به گفته ی مولوی دیده ای باید باشدشه شناس تا شاه را در هر لباس بشناسد و نه در لباس واحد و غیره . پس باید دست به عصا بود که می گویند :
ای بسا که ابلیس آدم روی هست
پس به هر دستی نشاید داد دست
برای دفع شیاطین همراه داشتن قرآن ، تربت کربلا ، خواندن سوره هایی که با « قل » شروع می شود ، خواندن سوره « یس » مفید است از « بخورات » استفاده کردن و فضا را خوشبو کردن نیز شیاطین دور می شوند و قبل از این ها باید خود را در حصار کامل قرار دهد .
پرسش : درباره ی مندل با چوب « انار » « خرما » و « بید مجنون » توضیحی بدهید و آیا این ها در احضارات و تسخیرات مفید می باشند ؟
پاسخ :گفته شده با خوردن یک دانه انار شیطان تا چهل روز از ما دور می شود و چوب انار فقط برای حصار کردن مفید است به جای میخ آهنی می توان از چوب خرما و انار و بید مجنون استفاده کرد . انار بخاطر بهشتی بودن آن شیطان نفوذ نمی کند . خرما هم چون مولا علی (ع) در پای آن ذکر گفته است و بید مجنون به خاطر این است که هر جنی حاضر شود خواه ناخواه با خود سنگینی و لرزش دارد که روی انسان تأثیر می گذارد و این لرزش و سنگینی را بید مجنون دفع می کند .
پرسش : در مورد بخــوراتی که در تســـخیر استفاده می شود و دیگر شرایط آن توضیحی بدهید
پاسخ :برای هر ذکری که می خوانیم بخورات خودش لازم است . مثلا برای احضار جن بخوراتی از قبیل : عود خام ، عود ، اسپند ، کندر ، سنبله . باز هر کدام از این مواردی که گفته شد باید با ذکر پیش برویم ودر جای خاص که می خوانیم از این بخورات استفاده کنیم یعنی هر قسمت از ذکر بخور مخصوص را می طلبد.
پرسش : ارتباط با ملک چگونه و چه شرایطی دارد
پاسخ :ارتباط با ملک یعنی ارتباط با عالم بالا . یعنی چیزی بسیار فراتر از جن . دوره ی ریاضت آن پیشرفته تر و سنگین تر است . مکان، غصبی و از راه حرام بدست نیامده باشد . لباس باید از اجزای حیوان که شامل پیراهن ، کلاه ، کمربند و کفش و حتی دکمه لباس و نخ آن است، نباشد . . لباس باید سفید باشد . این ها را که گفتم برای هر احضاری لازم است ولی برای احضار ملک نوع و رنگ لباس مشخص باشد . این اعمال در بیابان و در خانه ای دور از شهر انجام دهد که مجرب است .
پرسش : آیا ســحر و جــادو امروزه و در عصر کنونی وجود دارد ؟ یا اینکه این علوم متروک شده است ؟
پاسخ :سحر و جادو متروک نشده ولی افراد امروزه نمی توانند از آن استفاده نمایند؛ زیرا شرایط ریاضت را نمی دانند . کتابی در دست گرفته اند و ادعا می کنند.خب کتاب مجمع الدعوات را به بچه کلاس اول راهنمایی بدهید از روی آن می نویسد ولی نمی داند دچار چه مشکل بزرگی می شود . امروزه با این روش بعضی، مردم را به اهل فن که متخصص اند بدبین و بی اعتماد می کنند . مدعیان دروغین به چیزی جز اخاذی از مردم فکر نمی کنند . سحر و جادو و علوم مرتبط با آن وجود دارد ولی مدعیان دروغین هم در این زمینه بسیارند .
پرسش : آیا واقعا ســحر را می توان باطل کرد ؟ چرا برخی سحرشان باطل نمی شود ؟
پاسخ :اگر کسی به خواندن سوره ی مبارکه « آل عمران » مداومت نماید به هیچ سحری مبتلا نمی شود و کارگشاست.خواندن سوره ی حمد روی آب و گلاب ۷۱ مرتبه و ریختن آن در چهار گوشه ی اتاق و آشامیدن یک قاشق از آن مبطل سحر است. در واقع سحر و جادو نحوست و رفت و آمد شیاطین را در بردارد که هر جا شیطان قدم بگذارد بستگی ایجاد می کند و با این روش بستگی ها و سحر ها باطل می شود . روش های نوشتن ادعیه هم وجود دارد که آن را باید متخصصین این فن تشخیص دهند .بعضی هم به سادگی از کنار برخی مسائل عبور می کنند اهمیتی به آن نمی دهند که متأسفانه هر روز دچار مشکل شده و به قولی بد می آورند .
پرسش : آیا هر کسی شرایط نوشتن ادعیه را دارد ؟
پاسخ : خیر هر کسی شرایطش را ندارد . اول از همه باید از محرمات پرهیز نماید. خود زنی نکرده باشد یا به قولی به بدن خود آسیبی نرسانده باشد . دعا نوشتن آداب خاصی دارد. باید هر دعایی را با جوهر مخصوص نوشت. باید هر چهار عنصر یعنی طالع آب ، خاک ، باد و آتش مشخص شود و سمت و محل نوشتن هم باید رعایت شود مثلا دعایی داریم که باید به جانب مشرق نوشته شود یا مغرب و از این قبیل . نوشتن ادعیه و دعا اجازه لازم دارد و اگر بدون اجازه نوشته شودبستگی در کارش پیدا می شود و فرد دچار مشکل و مورد اذیت و آزار اجنه قرار می گیرد . در نوشتن دعا قلم آن نیز باید مشخص شود که با چه قلمی نوشته شود.دعا بایستی روی طلا ، نقره ، مس ، هفت جوش ، چوب ، سنگ ، پوست و کاغذ مخصوص نوشته شود . بعضی از ادعیه باید با انگشت سبابه و آب نوشته شود .
پرسش : آیا بخت بستگی دختران و پسران نوعی سـحـر و جـادوسـت ؟
پاسخ : باید نکاتی رعایت شود از حوله حمام یکدیگر استفاده نشود . از شانه سر یکدیگر نیز استفاده نکنند و به موقع ناخن را کوتاه کنند .(منظور از به موقع یعنی روزهای دو شنبه و پنج شنبه و جمعه می باشد.و بعد از کوتاه کردن ناخن ها را در خاک دفن کنید) موهای اضافی بدن باید گرفته شود بعضی از بستگی ها را مردم به آن می گویند سحر و جادو افتاده است که در واقع این طور نیست ولی ما صبر وحوصله ی چندانی نداریم و زود تصمیم می گیریم .ولی مسئله ی بستگی دختر و پسر از روی سحر وجادو وجود دارد که آن را متخصصین تشخیص می دهند و با دستوراتی که گفتم و با رعایت کردن آن مشکل حل خواهد شد .
پرسش : آیا از طریق جن می توان همه ی بیماری ها را درمان کرد ؟
پاسخ :اگر بگویم همه ی بیماری ها را می توان درمان کرد درست نگفته ام. بعضی بیماری ها را می توان از این طریق درمان کرد. بیماری های مادر زادی و از این قبیل موارد را نمی شود درمان کرد مگر آنکه دست توسل به دامان ائمه (ع) زد تا شفا حاصل شود .
پرسش : آیا سنگ درمانی وجود دارد ؟ و با آن می توان بیماری ها را مداوا نمود ؟
پاسخ :بله سنگ درمانی وجود دارد مثلا سنگ هایی مثل درّ کوهی و اونیکس که با آن می توان قاعدگی زنان را تنظیم نمود . سنگ هایی مثل فیروزه ، عقیق یمانی ، حدید، یاقوت ، زمرد ، زبرجد ، توپاز، الماس ، کریستال و … هر کدام درمان خاص خودش را دارد و می توان با کانی ها برخی از بیماریها را درمان نمود . هر فردی مطابق با طالع و تاریخ تولد خودش سنگ ویژه دارد . برای احضارات و تسخیرات نیز سنگ هایی مورد استفاده قرار میگیرد حتی گفته شده عقیق یمانی همراه میت باشد از عذاب نجات پیدا می کند . در مورد سنگ ها در بعضی از احادیث و روایات نیز سخن به میان آمده است ومتأسفانه بشر قدربعضی سنگ ها و راه استفاده از آن ها را نمی داند . توصیه می شود در خصوص سنگ ها و کانی ها مطالعه دقیق و بیشتر انجام دهند .

[="Georgia"][="Blue"][="3"]

جوجه اردک زشت;579777 نوشت:
نقل قول نوشته اصلی توسط اویس نمایش پست ها
حيف عمر آدمي است كه صرف علوم غريبه شود.
دیگه اونقدر هم بی ارزش نیست هست؟

سخن در ارزشمند بودن یا نبودن این علوم نیست سخن در این است که با توجه به فرصت اندک انسان برای ذخیره توشه حیات ابدی خود، پرداختن به این امور باعث تلف شدن عمر و خسران آدمی خواهد شد.
[/][/][/]

[="Georgia"][="Blue"][="3"] [=&quot]جمع بندی[/]

[=&quot]پرسش[/]

[=&quot]تفاوت علوم غریبه اسلامی با جادوگری چیست؟[/]
[=&quot]پاسخ[/]
[=&quot]مقدمتا در پاسخ به سوال شما باید عرض کنم مشهورترین علوم غریبه عبارتند از : سیمیا و لیمیا و هیمیا و ریمیا و کیمیا که به تعبیر شریف شيخ بهايي، بهترين كتاب در اين [/][=&quot]۵[/][=&quot] [/][=&quot]علم كتابي بود به نام «كلّه سرّ» كه اين نام از حروف آغازين اين [/][=&quot]۵[/][=&quot] [/][=&quot]علم تركيب شده است.[/]
[=&quot]سيميا : دانشي كه دربارة چگونگي ترکيب كردن نيروهاي ارادي با نيروهاي مادّي خاصي براي دست‌يابي به تصرفات عجيب در امور طبيعت، بحث مي‌كند. تصرف در خيال كه «سحر العيون» ناميده مي‌شود، از بخش‌هاي همين دانش است. اين علم از بارزترين مصاديق جادوست.[/]
[=&quot]ليميا: دانشي است كه از چگونگي تأثير اراده به وسيلة اتصال صاحبش به ارواح قويّ عالي همانند ارواح موكل بر ستارگان و حوادث بحث مي‌كند. اين اتصال به‌وسيلة تسخير آنها يا استمداد از جنّ انجام مي‌شود. اين دانش هم فن تسخير است.[/]
[=&quot]هيميا: دانشي است كه دربارة تركيب قواي عالم بالا (ستارگان و اوضاع آسماني ) با عناصر مادّه براي دست‌يابي بر تأثيرات عجيب بحث مي‌كند و این همان طلسم است.[/]
[=&quot]ريميا: دانشي است كه از كيفيت به كارگيري قواي مادي براي دست‌يابي به آثارشان به گونه‌اي كه بر احساس ديگران خارق عادت جلوه كند، بحث مي‌كند و اين همان شعبده است.[/]
[=&quot]كيميا: دانشي است كه از چگونگي تبديل صورت عناصر به يكديگر (مثلاً مس به طلا) بحث مي‌كند.[/]
[=&quot]اموری چون سحر و خوارق عادات و ریاضات و علوم غریبه مستند به قوه ی اراده ساحر یا مرتاض و ايمان وی به تأثير افعال عجیب می باشد که اراده نیز تابع علم و اعتقاد است به عبارت دیگر ملاك در تأثير اراده‌ی صاحب خرق عادت، علم قطعي اوست، ولي مطابقت اين علم با خارج لازم نيست. شاهد آن نیز كساني هستند كه به تسخير ستارگان معتقد بودند و يقين به ارتباط با ارواح افلاك داشتند، در حالی که افلاک وجود خارجی ندارند.[/]
[=&quot]به تعبیر شریف علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، اين ارادة تأثيرگذار ایشان گاه هميشه هست و گاه در ظرف شرايط خاصي پيدا مي‌شود. شرايط خاص مثلاً در جاي خاصي با مركّب خاصي مطلب خاصي نوشته شود كه در تأثيرگذاري در دوستي‌ها و دشمني‌ها چنين است، يا ورد خاصّي (عوذه) خوانده شود و ... . همة اين شرايط براي پيدا شدن آن ارادة تأثيرگذار است، زیرا علم اگر يقيني باشد، براي حواس آدمي مشاهدة متعلقش را به ارمغان مي‌آورد و صحت اين ادعا نیز قابل آزمون است.[/]
[=&quot]کافي است به خود تلقين كنيد كه چيزي يا شخصي در جايي حاضر است. به اين صورت كه جز اين مطلب به چيزي نينديشيد و هيچ شكي هم به خود راه ندهيد. در اين صورت آن شيء يا شخص را آن‌چنان كه در نظر داشتيد، در برابرتان حاضر مي‌بينيد.[/]
[=&quot]چنانكه بعضي پزشكان هم امراض خطرناك را با تلقين سلامتي به مريض درمان كرده‌اند. حال اگر اراده قوي شود، مي‌تواند در ديگري همين اثر را بگذارد. بدون شرط يا در ظرف شرايط خاص.[/]
[=&quot]با توضیحی که داده شد معلوم میشود که سحر یکی از اقسام علوم غریبه یعنی همان علم سیمیا است منتهی تفاوتی که علوم غریبه در نزد اندیشمندان مسلمان دارد با سحری که ملعبه دست ساحران جامعه دنیوی است این است که علوم غریبه اسلامی مبتنی بر حقیقت توحید صمدی قرآنی عارف و معرفت وی به حقایق شگرف نفسانی خویش است به عبارت دیگر شرط اصلی دست یابی عارف حقیقی به علوم غریبه، توحید و معرفت نفس است و تا زمانی که عارف به این دو حقیقت دست نیابد توفیق دریافت علوم غریبه را نخواهد داشت در حالی که ساحران جامعه کنونی تمامی خوارق عاداتی که دارند متکی بر اراده و قوت نسبی نفسانی ایشان است بی آنکه توجهی به قدرت خالق نظام عالم داشته باشند.[/]
[=&quot]نکته دیگر این که بزرگانی چون شيخ بهايي، حاج شيخ حسنعلی اصفهاني، علامه طباطبايي که به داشتن انحای علوم غریبه مشهور هستند هرگز این علوم را برای کسب منافع مادی و دنیوی مورد استفاده قرار نمی دادند و نیز هرگز علومی از این دست را به عنوان غایت کمالات انسانی نمی شمردند در حالی که در نزد ساحران جامعه دنیوی این علوم به عنوان غایت کمالات انسان برشمرده شده و نوعا ملعبه ای برای کسب منافع مادی است و غافل از آن که اين علوم پايين‌تر از شأن آدمي است و اگر انسان طريق انسانيت را در پيش بگيرد، خودبه‌خود اين دانش‌ها و بلكه برتر و بالاتر از آنها به او ارزاني مي‌گردد و حيف عمر آدمي است كه صرف علوم غريبه شود.[/]
[=&quot] [/]
[=&quot]عارفان و سالكان راستين حتی به كرامات وقعي نمي‌نهند و به آن دل نمي‌بندند و مي‌دانند كه دل بستن همان و توقّف همان. آن هم توقّف در قبر و لذا از اظهار آن جز در موارد ضرورت و مصلحت گريزانند و سخنشان اين است: الكرامات حيض الرجال؛ یعن كرامات در حكم حيض مردان خداست.[/]
[=&quot]و در یک کلام می توان گفت: تفاوت سحر ساحران منحرف با علم و معرفت عرفان حقیقی در اين است كه آنان خودآگاه يا ناخودآگاه در صدد تقويت نفس‌اند و عارفان در صدد فناي نفس در پيشگاه حضرت حق.[/]
[/][/][/]

موضوع قفل شده است