تاثیر گذارترین علمای معاصر

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تاثیر گذارترین علمای معاصر

سلام علیکم

[="arial black"]تاثیر گذار ترین علما مشایخ و فیلسوفان معاصر که زنده هستند، کدامند؟ چه بحثی را مطرح کردند، کدام یک خلاقیت و بحث جدیدی را مطرح کردند اگر ممکن است با آثار علمای معاصر بیشتر آشنا باشیم. من فکر می کنم آنها همچون بو علی ها و فارابی های زنده ی زمان ما هستند
.
[/]

به نظر من کتاب فیلسوف نما ها که از آیة الله مکارم شیرازی هست، بسیار مفید و عمیق است و پاسخگوی کمونیست های که دلایل به ظاهر فلسفی می آوردند را داده است.

لینک:
http://persian.makarem.ir/compilation/?bi=185&itg=13&s=im

nejatam;177568 نوشت:
سلام علیکم

تاثیر گذار ترین علما مشایخ و فیلسوفان معاصر که زنده هستند، کدامند؟
لینک:
http://persian.makarem.ir/compilation/?bi=185&itg=13&s=im

آورده اند که در روزی از روزگاران جدید، در مکتب آن مجاهد یگانه، عالم العلوم فرزانه، آن درویش مستغنی و سالک طریقت به تمام معنی، چشمه ی زلال ثواب و حاضر علی الجواب، آن شیفته ی حقایق جبروت و تشنه ی فرات ملکوت، ناصر به ماسواء و قادر به قدر کفاء، محبوب جنّ و انس، مظهر رداد و رشاد، حکیم ناصر یوسف نژاد، مریدان به ملازمت گرد دفترش نشستندی و بر درس وی گوش جان همی سپردندی، و یک به یک ابواب علوم، به مفتاح سؤال گشودندی، و مراتب کمال ز یکدگر ربودندی!
حکیم در مزمت دوشغله بودن افراد، پرده های جهالت همی درید و نکته ها همی بگفت که: چون شخص را شغل دو گردد، به موافقت، مَر او را شخصیت نیز دو گردد.
ناگاه خُنُکی از آن میان ندا داد: آیا استاذ را شغل دومی باشد؟ و حاضران خنده ها بکردند!
حکیم برآشفت و بی درنگ بگفت: خیر- شغل مرا یکیست و آن هم شبانیست!
در حال جمله مریدان زجای جستندی و گریبان خود دریدندی و نعره ها بزدند و هر یک فزون ز قدر طاقت خویش، تا بدانجا گریستندی که ساعتی بعد، از آنان یک تن به هوش نماند، و چنان مردندی، که گویی از اول هیچ زنده نبودندی!
آنگاه حکیم بر لوح چنین نبشت و برفت:

پند من گوش دار و مزّه مریز* تا که وقت است، زین میان بگریز

گرکه روئین تنان به خشم آیند*ندهندت مجال جنگ و ستیز

استاذ ، در 21/5/1391 هجری شمسی، ساعتی پس از نیمه شب، به رختخواب رفت، و مثل هر شب دیده از جهان فرو بست!

(بقال بیشاپوری، تذکرةالاساتیذ، امسال: ص اول).

[="Tahoma"][="Black"]دوره ی بحرالعلوم ها سر آمده. اکنون علم به صورت کار گروهی توسط جمیع محققین دنبال می شود. هر یک نقض خود را ایفا می کنند و سهم خود را اعطا می کنند.[/]

موضوع قفل شده است