شوخ طبعی‌ها و حکایات طلبگی: آخوند فقط حاج فتح الله لا غير (فردا همه مهمون من)

تب‌های اولیه

10177 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

علــی;884113 نوشت:
راجع به گناهانی که به واسطه ترک ازدواج موقت و متعدد واقع می شود هم احساس تکلیف می کردند الان در یک سنگر بودیم

مطمئنا همه در یک جبهه هستیم آن چیزی که اهمیت داره فرمانده نیستیم سربازیم
سرباز گوش به فرمان است نه صادر کننده آن

همانطوریکه در تبلیغات صنعتی می گویند تبلیغات هزینه نیست، سرمایه است،
منظور تبلیغاتِ درست است،
شما بر اثر تبلیغات اگر جنس نامرغوب گیرتان بیاید به تبلیغات بدبین می شوید یا به آن جنس؟
آیا دوستانتان را از خرید آن جنس منع نمی کنید؟
شرکت سازنده برای یافتن جایگاه اولیه خود چقدر باید تلاش کند؟

در انواع ازدواج هم که تحت شرایط ایجاد شد و شرایط خاص خود ادامه دارد باید تبلیغاتش جهت داشته باشد تا سرمایه ای پرسود باشد نه هزینه ای سربار...

با عرض پوزش از جناب حامی و تشکر از صبوری ایشان بخاطر به بیراهه رفتن تاپیک@};-

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زینبیون;884121 نوشت:
زیاد هم باشد کار حرامی صورت نپذیرفته به صراحت قرآن مهریه می تواند حتی زیاد هم باشد و اگر زن طلب کند مرد باید دینش را بپردازد
وَ إِنْ أَرَدْتُمُ اسْتِبْدالَ زَوْجٍ مَکانَ زَوْجٍ وَ آتَيْتُمْ إِحْداهُنَّ قِنْطاراً فَلا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئاً أَ تَأْخُذُونَهُ بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبينا
20/نساء
و اگر خواستید همسر خود را طلاق دهید و به جاى او همسر دیگرى بگیرید، و به یکى از آنان که مى خواهید طلاقشان دهید، به اندازه پوستى پر از طلا مهریه داده اید، چیزى از آن را بازپس نگیرید. آیا مى خواهید آن را بازپس بگیرید در حالى که این کار ستمى بهت آور و گناهى آشکار است ؟

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه اله وبرکاته
این مهریه قبلا پرداخت شده است یا باید پرداخت شود؟
زمان پرداخت مهریه کی است؟(طبق فعل آیه)؟

یا علی(ع)[/]

زینبیون;884121 نوشت:
اولا ما به جای شعار دادن عمل می کنیم

بارک الله
یعنی شما عملا هم می روید برای افرادی که نیاز به همسر دوم دارند همسر دوم را به پدرتان معرفی می کنید که همسر دوم شوند؟!

اینکه شما خارج از این سایت عمل می کنید و شعار نمی دهیدبسیار خوب، اما شما علم غیب دارید که بنده شعار می دهم و عمل نمی کنم در مورد سایر مسائل که ادعا کردید چرا بنده به سایر مسائل مستحب و واجب نمی پردازم؟

زینبیون;884121 نوشت:
و این خودش یکی از موارد جایز برای عقد موقت است

در موارد دیگر که ازدواج موقت مستحب است چه؟ آنجا شعار می دهید (که ما شعارتان را در این تاپیک ندیدم حالا ممکن است جای دیگری شعار بدهید) با اینکه اینجا هم به جای شعار عمل می کنید؟!

زینبیون;884121 نوشت:
زیاد هم باشد کار حرامی صورت نپذیرفته به صراحت قرآن مهریه می تواند حتی زیاد هم باشد و اگر زن طلب کند مرد باید دینش را بپردازد

بنده قرار نیست مروج مسائلی باشم که مطلوب شارع نیست ازدواج موقت و متعدد مستحب است و مطلوب شارع است همانگونه که مهریه کم مستحب و مطلوب شارع است.
قبول مهریه سنگین و زیاد واجب نیست بلکه مستحب است کم باشد و قبول آن مطلوب شارع نیست حال اگر کسی پذیرفت باید پرداخت کند اما شارع دستور به قبول مهریه سنگین نمی دهد

ضمنا عجیب است که شما علاوه بر اینکه اهل شعار نیستید تبحر فراوانی در ذهن خوانی هم دارید و نه تنها از گفته ها بلکه از نگفته های بنده هم نتجه می گیرید!!! مثلا من می گویم برای زن مستحب است که کارهای متعارف خانه را انجام دهد! شما نتیجه می گیرید که من اعتقاد نداردم که مرد نمی تواند زنش را مجبور به کار های خانه کند!!!

زینبیون;884121 نوشت:
وَ إِنْ أَرَدْتُمُ اسْتِبْدالَ زَوْجٍ مَکانَ زَوْجٍ وَ آتَيْتُمْ إِحْداهُنَّ قِنْطاراً فَلا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئاً أَ تَأْخُذُونَهُ بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبينا
20/نساء
و اگر خواستید همسر خود را طلاق دهید و به جاى او همسر دیگرى بگیرید، و به یکى از آنان که مى خواهید طلاقشان دهید، به اندازه پوستى پر از طلا مهریه داده اید، چیزى از آن را بازپس نگیرید. آیا مى خواهید آن را بازپس بگیرید در حالى که این کار ستمى بهت آور و گناهى آشکار است ؟

شما در جایگاهی نیستید که از قرآن مطالب شرعی استنباط کنید برخی از مراجع مثل آیت الله مکارم مهریه های سنگین که عنوان سفهی دارند را باطل می دانند
٤ – مهریه غیر متعارف در عقد موقت
سؤال: بین دختر و پسر به قصد ازدواج و با اطلاع خانواده صیغه محرمیت خوانده می شود به مدت ۱۴ روز که پس از ۱۴ روز عقد دائم انجام گیرد البته مهریه صیغه موقت را همان تعداد مهریه ای که برای عقد دائم تعیین کردند می گذارند۱۰۰۰ سکه اما بنا به دلایلی پس از ۱۴ روز عقد دائم صورت نمی گیرد و قضیه کاملا منتفی می شو د آیا مهریه تعیین شده بر گردن پسر هست و باید پرداخت کند ؟
جواب: پرداختن این مهریه واجب نیست تنها به اندازه مهرالمثل اینگونه موارد مدیون است.

١٧ – معیار مهرالمثل در تبدیل مهریه های سنگین
سؤال: آیا تعیین مهرهای سنگین در عقد نکاح در صورت عدم قدرت زوج بر تسلیم آن به زوجه باطل است؟ در صورت بطلان چنین مهری به دلیل شرط بودن قدرت بر تسلیم، آیا زن مستحق مهرالمثل خواهد بود؟ در تعیین مهرالمثل آیا مقایسه ای باید نسبت به اماثل و اقران و اقاربی صورت پذیرد که مهریه آنها صحیح می باشد؟
در زمان حاضر که اغلب مهرهای تعیین شده در عقد نکاح در قدرت مردان نمی باشد، برای تعیین مهرالمثل با توجه به اینکه میزان مقایسه به دلیل بطلان مهریه اغلب خود نیازمند میزان دیگری است، چه راه کاری وجود دارد؟
جواب: در صورتیکه مهریه به اندازه ای سنگین باشد که سفیهانه محسوب شود باطل است و تبدیل به مهرالمثل می شود و معیار مهرالمثل این است که ببینید در عرف محل چنین زنی با چنین شرایطی به تصدیق افراد آگاه معمولاً چقدر مهر دارد و اگر عرف محل از مسیر صحیح منحرف باشد باید عرف محل های دیگر را در نظر گرفت.

١٨ – مهریه های سنگین که عنوان سفهی پیدا کند
سؤال: همانگونه که مستحضر می باشید، معامله سفهی طبق نظر مشهور فقهای امامیه باطل می باشد و همانطور که صاحب عناوین فرمودند: مختص عقد بیع نبوده و در سایر عقود از جمله نکاح نیز جاری است. بنابراین، آیا مهریه های سنگین که مرد متعهد به پرداخت آن به زن می شود، در حالیکه با توجه به شرایط مالی مرد، امکان ایفای چنین تعهدی برای وی ممکن نمی باشد و عقلا به تعهدی که توانایی تسلیم و انجام آن را ندارند، توافق نمی کنند، آیا می توان چنین مهری را از مصادیق معامله سفهی، و آن را باطل دانست؟
جواب: آری، مهریه های سنگینی که عنوان سفهی پیدا کند اعتباری ندارد و باید به مهر المثل رجوع کنند.

زینبیون;884121 نوشت:
این برای زن مستجب است نه برای حضرت عالی!

وقتی برای زن مستحب است یعنی اینکار مطلوب شارع است و اگر زنی هم نسبت به این مساله جاهل باشد باید او را ارشاد کرد که مطلوب شارع اخذ پول نیست اما بر عهده توی زن واجب هم نیست بلکه مستحب است
ضمنا همانگونه که زن می تواند مهریه سنگین قرار دهد و مرد می تواند قبول کند یا خیر البته اگر سفهی نباشد مرد هم می تواند ضمن عقد شرط کند که زن کارهای خانه را انجام دهد و اگر زن قبول کند اینکار بر زن واجب می شود.

س 56- هنگام عروسى با دخترى آیا مى‌شود شرط کنیم که مثلا «تو باید تا آخر عمر به مادرم خدمت کنى، یا مدّت زیادى با آنان به طور مشترک زندگى نمائى یا باید لباس و غذاى مرا تهیّه نمائى!» با اینکه در رساله آمده است که نمى‌توان زن را مجبور به کار منزل نمود؟

ج- در عقد مى‌توانند شرط کنند، ولى شرط وقت عروسى أثر ندارد. (استفتاءات امام خمینى؛ ج‌3، ص: 101 )

زینبیون;884121 نوشت:
بر شما واجب است که این را جزء وظایف او ندانید و حرام است که او را به خاطر انجام ندادنش مورد اذیت قرار دهید

گفته شد می شود شرط ضمن عقد گذاشت و ضمنا مستحب است برای زن انجام وظایف خانه اما اگر زنی نخواست به این مستحب عمل کند مرد یا می تواند به زنش پول دهد برای انجام کار و یا مثلا یک زن دیگری بگیرد (با شرط ضمن عقد که کار های خانه را انجام دهد) و خانم اول هم برای خودش کاری نکند.

زینبیون;884121 نوشت:
دیدید شما فقط به احکام طوری نگاه می کنید که خوشایندتان است !

بنده دیدم به احکام به نحوی است که خوشایند و مطلوب شارع مقدس است که دید شارع بر کم بودن مهریه(مستحب) و کار کردن زن در خانه بدون اخذ پول (مستحب) و ازدواج موقت و متعدد (مستحب) است
بر خلاف شما که دید شما به احکام مطابق آنچیزی که شارع مطلوب می داند نیست.
و عجیب آن است که چون دید من مطابق دید شارع است من را مورد نقد قرار می دهید!!!!

زینبیون;884121 نوشت:
مادامی که دیدتان این است که احکام باید آن جایش که به نفع شماست رعایت شود امیدی نیست که روش تبلیغی صحیح را یاد بگیرید!

متاسفانه چون شما می خواهید به هر نحوی شده ولو به استفاده از مسائلی که مطلوب شارع هم نیست مثل مهریه سنگین و ... در برابر حکم الهی تعدد زوجات و متعه که مطلوب است قرار بگیرد از هیچ تهمتی به بنده ابا نمی کنید که بنده احکام را جوری می بینم که به نفعم است!
نخیر! بنده آنگونه می بینم که مطلوب شارع است نه آنجوری که مطلوب نفس بنده یا مطابق حسادت زنانه باشد!!!

پس ادعای شما که دید من مطالبق خواسته نفسم است تهمتی باطل است

زینبیون;884121 نوشت:
همین که در کار خانه به جای اشاره به وظیفه واجب خودتان به مستحباتی که زن می تواند انجام دهد و می تواند انجام ندهد اشاره کردید گویای مسئله است

بر بنده واجب نیست با زنی ازدواج کنم که مهریه را سنگین می خواهد یا نگذاشتن شرط ضمن عقد برای بنده واحب نیست پس این وظیفه واجبی که ادعا می کنید بر عهده بنده نیست که بخواهم به آن اشاره کنم بله اگر مرد با زنی ازدواج کرد و شرطی نبود و زن کار های خانه را انجام نداد مرد حق ندارد همسرش را مجبور به این کار کند.
زینبیون;884121 نوشت:
امیدی نیست که روش تبلیغی صحیح را یاد بگیرید!

در نومیدی بسی امید است،شما تلاشتان را بکنید شاید به مقصود خود رسیدید!!!

ریحــانه الــنبی;884124 نوشت:
در انواع ازدواج هم که تحت شرایط ایجاد شد و شرایط خاص خود ادامه دارد باید تبلیغاتش جهت داشته باشد تا سرمایه ای پرسود باشد نه هزینه ای سربار...

خب،الان مثلا بنده گفته ام باید به شیوه غیر صحیح تبلیغ کرد؟ که هیچ سودی نداشته باشد؟!
هر کسی مرد میدان صحیح تبلیغ است بسم الله
گفتم ایراد گرفتن ساده است اما عمل کردن هنر می خواهد که بنده ندیدم این منتقدین گرامی هنر اجرای تبلیغ صحیح را داشته باشند!
ایراد گرفتن ساده ترین کار است از بهترین ها هم می توان بی نهایت ایراد گرفت ! به خصوص اگر پای سلیقه در میان باشد .
نقد یعنی عیار سنجی ! آیا عیار این طلا 18 است یا 24؟
این کارشناس (عیار سنج) است که می تواند فرق دو عیار 18 و 24 را تشخیص دهد نه هر کسی که با دو تا اصطلاح دینی و سه واحد روانشناسی کارشناس حوزه دین و روانشاسی شود!
مراجع ده ها سال زحمت می کشند تا در نهایت یک حکم استحباب و وجوب در شرایطی را استخراج می کنند آنوقت اشخاصی با قیاس با مهریه سنگین و مطرح کردن آسیب زدایی (که البته ما مخالف از بین بردن آسیب های محتمل و اجرای صحیح ازدواج موقت و متعدد هم نیستیم) نتایج غیر صحیح می گیرد.
البته هر کسی هم با شرایط فوق نقدی دارد بر مطالب بنده باز هم پذیرای آن هستمhappy

[="Tahoma"]

حامی;884083 نوشت:
غالبا افراد عادل از اين كار گريزان هستند به خاطر شدت تقوا و ترس از بي انصافي و تضيع حق ديگران.

واقعا عجیب است که چرا این افراد عادل گریزان از تعدد زوجات از شدت تقوا و ترس در بین پیامبران و ائمه و علمای سلف به ندرت پیدا می شود:khandeh!:
ظاهرا برخی خیلی بیش از ائمه و یپامبران و علمای سلف هم تقوا و ترس از خدا دارند،شما آنها را دیدید از طرف بنده التماس دعا بگویید:Nishkhand:

سلام علیکم باعرض اب و احترام به محضر شما

حامی;884083 نوشت:
شما آيت الله مكارم را كه يك مجتهد است و بيش از صد كتاب نوشته است و عمري در منابع ديني تحقيق و پژوهش و تدريس كرده اند با افراد معمولي هم تراز مي كنيد؟

به نظر بنده اینکه کاربر محترم جناب علی این نمونه را بیان نمودند اشکالی ندارد ،و نه تنها اشکالی ندارد بلکه حتی کار پسندیده ای بود، چونکه ما موظفیم الگو ها را بیان کنیم تا افراد معمولی از آنها عبرت بگیرند و خود را به الگو ها نزدیک کنند،والا اگر بنا باشد این الگو ها بیان نشود کلا سیره معصومین علیهم السلام هم نمیشود بیان کرد زیرا آنها کجا وما کجا!
پس اینکونه نمونه های عینی مطرح میشود برای الگو گیری خوب است، تا افراد بدانند باید خود را به عدالت نزدیک کنند از طرفی اگر مردی عادل باشد بدبینی نسبت به این حکم هم کمتر میشود
البته بنده نقدی به نوع تبلیغ این بزرگوار(کاربر محترم جناب علی) نیز دارم که قبلا گفته ام و در ادامه هم خواهم گفت

علــی;884089 نوشت:
حث تعارض بین هوو که با فیلم هایی که همفکران شما برای به قول خودشان آسیب زدایی (شما بخوانید حکم زدایی) می سازند اینگونه به مخاطب فهمانده اند (و حتی در قشری که ادعای مذهبی بودن دارند هم این عقیده رسوخ دارد) که دو هوو با هم سازگاری ندارند و ازدواج مجدد یعنی خیانت و حسادت زن (که از آن تعبیر به غیرت می کنند) جزء لاینفک طبیعت زن است امثال اینگونه تعابیر که بنده در این مدت اینقدر از این نمونه ها و این تفکرات انحرافی کم ندیده ام.

ببخشید بزرگوار،بنده دراین چند سالی که در این تاپیک بوده ام ندیده ام جناب استاد حامی بزرگوار با مواردی که فرمودید همفکر بوده باشند!! ایشان همیشه ضمن دفاع از این حکم به آسبها و تهدیدات آن که از سوی افراد نا عادل و سوءاستفاده گر اتفاق می افتد هم پرداخته اند که کاملا صحیح بوده است

ببینبد بزگوار،این دغدغه ای که شما نسبت به گناهان دارید بسیار نیکو و قابل تحسن و ارزشمند است( که ان شاءالله ماجور خواهید بود) و اینکه واقعا ازدواج موقت و مجدد در موارد زیادی در جامعه کنونی لازم است شکی در آن نیست( قطعا اگر به صورت درست و حقیقی در جامعه پیاده میشد اینقدر شاهد گناهان متعدد نبودیم) ، اما این به این معنا نیست که میشود این امر را به همه توصیه کرد، بنده قبلا گفته ام و باز هم میگویم هرچند شما منظورتان این نیست که به همه توصیه کنید اما نوع تبلیغ شما اینگونه برداشت میشود که شما اصلا آسیبها را در نظر ندارید یا نمیخواهید بیان کنید و اینگونه تبلیغ کردن اثر معکوس دارد

مثلا برای همین ازدواج مجدد لازم است شما در کنار تبلیغ ،تایید بر عدالت هم داشته باشید، و بگویید اگر کسی عدالت نداشته باشد دنبال ازدواج مجدد نرود زیرا آخرتش را تباه میکند! بلکه اول برود عدالت را در خود ایجاد کند بعد برود دنبال ازدواج مجدد و اگر کسی عدالت ندارد و به ازدواج دیگری نیاز دارد بهتر است عقد موقت کند
و حتی در همان عقد موقت هم که نیاز به عدالت ندارد اگر مردی با عقد موقت نسبت به همسر اولش ظلم کند یا حقوقش را تضعیف کند به معنویت خود و سلامت معنوی خانواه اش لطمه زده و باید در آخرت پاسخگو باشدپس باید آقایان و خانمها را در کنار تشویق به امر مقدس ازدواج موقت و مجدد در درجه اول تشویق به تقویت ایمان و ایجاد عدالت در خود کرد تا با انجام عقد موقت یا مجدد مشکلات احتمالی ایجاد نشود د

در جامعه کنونی که مصادیق وجوب ازدواج موقت و دائم به صوت وجوبی زیاد است از طرفی متاسفانه به دلیل رعایت نکردن شرایط ، سوءاستفاده های از این حکم هم زیاد است نیازی نیست کسی را به ازدواج موقت و مجدد مستحبی دعوت کرد ،نیازی هم نیست کسی را از این کار منع کرد بلکه باید موارد وجوبی را تاکید کرد

شما بزرگوار اگر در پایان تمام مطلبتان لزوم عدالت و عدم سوءاستفاده را هم بیان کنید و آسیبها و تهید ها را هم بگویید اثر بهتری خواهد داشت

یقیین داشته باشید اگر مردی غیر عادل برود ازدواج مجدد کنند بعضا آسیب هایش برای جامعه کمتر از گناهانی که ما نگرانش هستیم نیست،( به دلیل گناهانی که به دلیل بی عدالتی بعدا اتفاق می افتد) و ما هرگز نمیتوانیم این مواردرا نادیده بگیریم بزرگوار! پس باید به همان اندازه که بر ازدواج مجدد تاکید داریم بر لزوم عدالت هم تاکید داشته باشم

خانمی با حوزه تماس گرفته بودند که همسرشان زن دوم گرفته بودند و ایشان را بلاتکلیف رها کرده بودند و ایشان برای رفع نیازهایشان به حرام روی آورده بودند و نگران این کار حرامشان بودند! که ما به ایشان گفتیم هرچه سریعتر این فعل حرام را ترک کنید و با همسرتان در خصوص نیازتان صحبت کنید ،این خانم گفتند :من بارها به شوهرم گفته ام نیاز دارم و شوهرم میگوید من دیگر به تو نیازی ندارم ،می توانی بمان،نمیتوانی مهرت را حلال کن و طلاق بگیر ! گفتم خب پس چرا طلاق نمیگیرید ،هرچه سریع تر طلاق بگیرید تا بتونید از راه مشروع رفع نیاز کنید
ایشان گفتند : شوهرم عمدا من را تحت فشار گذاشته که طلاق بگیرم چونکه زن دومش نمیخواهد من باشم،اما خانم من با سه تا بچه که نه پدر و مادری دارم که پشتم باشند نه کس و کاری نه درآمدی چگونه طلاق بگیرم؟! مجبورم بمانم !! لا اقل اینجوری خرجم را میدهد ،پس مجبورم به خاطر بچه هایم بمانم و نیازم را هم یه جوری تامین کنم اما به خاطر گناهی که میکنم عذاب وجدان دارم

الان به خاطر بی عدالتی و ضعف ایمان آقا و خانم یک گناه هم به جامعه اضافه شد!

تمام حرف بنده این است بزرگوار،ازدواج موقت و مجدد یک حکم مقدس است،باید باشد و در جامعه کنونی واقعا هم یک نیاز بزرگ است و باید زنان و مردان عادل را هم تشویق به این امر کنیم ،اما باید در کنار بیان این احکامها افراد را هم از سوءاستفاده ها یا بی عدالتی ها آگاه کنیم( چه مردان چه زنان، زیرا در هردو قشر زیاد دیده ایم که سوءاستفاده میشود، مردان به نوعی و زنان به نوع دیگری ،حتی با مخالفت های بی جا و غیره)
و مطمئن باشید هیچ خانمی هم حق ندارد در برابر این حکم مخالفت کند یا مانع همسرش شود و زنان را هم باید آگاه کرد که نسبت به این موضوع تعصبات غیر معقول و بی جا نداشته باشند که خدایی نکرده باعث به حرام افتادن همسرانشان یا مردان و زنان دیگر شوند

پس مطالبی که استاد در خصوص آسیب شناسی و آسیب زدایی فرمودند کاملا صحبت صحیح و به جایی است

حامی;884083 نوشت:
غالبا افراد عادل از اين كار گريزان هستند به خاطر شدت تقوا و ترس از بي انصافي و تضيع حق ديگران. ما بايد آنها و همسران شان را تشويق و ترغيب به ازدواج متعدد افراد عادل كنيم

حامی;884083 نوشت:
ولي عادل نباشد و ازدواج موقت يا متعدد كنند گناهان متعدد ديگري مي كنند مانند بي انصافي يا تضييع حق زن و فرزندان
واقعيات جامعه را در نظر نگيرم و از ازدواج موقت و متعدد تبليغ كنيم گرفتار آسيب هاي فراواني مي شويم

حامی;884083 نوشت:
دنبال آسيب شناسي و آسيب زدايي بوديد

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
یازهرا سلام الله علیها


علــی;884150 نوشت:
واقعا عجیب است که چرا این افراد عادل گریزان از تعدد زوجات از شدت تقوا و ترس در بین پیامبران و ائمه و علمای سلف به ندرت پیدا می شود
ظاهرا برخی خیلی بیش از ائمه و یپامبران و علمای سلف هم تقوا و ترس از خدا دارند،شما آنها را دیدید از طرف بنده التماس دعا بگویید

برایتان عجیب است چون با آموزه های دینی بیگانه اید در حالی که گمان می برید متخصصید!! و به متخصصانی که در سایت هستند و همگی از اساتید مجرب کشور هستند ایراد می گیرید !
پس اگر نخوانده اید یا نخواسته اید بخوانید اکنون این ایه را بخوانید

سوره مبارکه نساء
وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِي الْيَتامي‏ فَانْکِحُوا ما طابَ لَکُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْني‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَکَتْ أَيْمانُکُمْ ذلِکَ أَدْني‏ أَلاَّ تَعُولُوا

و اگر بیم دارید که در صورت ازدواج با دختران یتیم عدل و انصاف را رعایت نکنید، از دیگر زنان که مورد پسند شمایند، دو تا یا سه تا یا چهار تا به همسرى گیرید، و اگر بیم دارید که نتوانید میان چند همسر به عدالت رفتار کنید، تنها یک زن را به ازدواج خویش درآورید یا به کنیزانى که مالک آنانید بسنده کنید. این براى ستم نکردن به آنان و رعایت حقوقشان نزدیک ترین راه است

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

یارب;884154 نوشت:
خانمی با حوزه تماس گرفته بودند که همسرشان زن دوم گرفته بودند و ایشان را بلاتکلیف رها کرده بودند و ایشان برای رفع نیازهایشان به حرام روی آورده بودند و نگران این کار حرامشان بودند! که ما به ایشان گفتیم هرچه سریعتر این فعل حرام را ترک کنید و با همسرتان در خصوص نیازتان صحبت کنید ،این خانم گفتند :من بارها به شوهرم گفته ام نیاز دارم و شوهرم میگوید من دیگر به تو نیازی ندارم ،می توانی بمان،نمیتوانی مهرت را حلال کن و طلاق بگیر ! گفتم خب پس چرا طلاق نمیگیرید ،هرچه سریع تر طلاق بگیرید تا بتونید از راه مشروع رفع نیاز کنید
ایشان گفتند : شوهرم عمدا من را تحت فشار گذاشته که طلاق بگیرم چونکه زن دومش نمیخواهد من باشم،اما خانم من با سه تا بچه که نه پدر و ماری دارم که پشتم باشند نه کس و کاری نه درآمدی چگونه طلاق بگیرم؟! مجبورم بمانم !! لا اقل اینجوری خرجم را میدهد ،پس مجبورم به خاطر بچه هایم بمانم و نیازم را هم یه جوری تامین کنم اما به خاطر گناهی که میکنم عذاب وجدان دارم

الان در مورد بالا ازدواج دوم نه تنها گناهی ازجامعه کم نکرد بلکه به خاطر بی عدالتی و ضعف ایمان آقا یک گناه هم به جامعه اضافه شد!


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله و برکاته

درسته مرد رعایت عدالت نمی کند اما اینکه گناه به جامعه اضافه شده خطا است
چرا که اگر همچین مردی(در ظاهر این متنی که گفتید بررسی میشه والا برای قضاوت نیاز به شنیدن حرف های آن مرد هم هست و شرایط زندگیشان و...) واقعا علت کناره گیری بی عدالتی باشد نه دلیل دیگر(مثلا تمکین نکرده باشند و مرد به خاطر همین کناره گیری کرده باشد.و...) واین بررسی نشود باز می گویم قصد قضوات نیست و اطلاعات کامل تری لازم هست اما فرض بر بی عدالتی هم باشد با نکاح دوم جلوی حرام گرفته شده است و زنا در جامعه نیست

البته عدالت لازم است و باید باشد و شرایط نکاح مجدد و موقت و دائم باید رعایت شود که در جای خودش شرایط مطرح شده است.(رجوع شود به رسالات مراجع)

یا علی@};-[/]

علــی;884145 نوشت:
هر کسی مرد میدان صحیح تبلیغ است بسم الله

تاکنون ندیده ام وسراغ ندارم کسی مثل استاد حامی هم از ازدواج مجدد و صیغه دفاع کرده باشد و هم همزمان آسیب ها و خطرات احتمالیشان را بیان کرده و راهکار ارائه دهد
برخلاف برخی مثلا مبلغین که با دفاع های غلطشان بیشتر کار را خراب می کنند!
این روش صحیح تبلیغ است البته اگر غرور اجازه دهد خوبی های دیگران را ببینیم!

رستگاران;884159 نوشت:
درسته مرد رعایت عدالت نمی کند اما اینکه گناه به جامعه اضافه شده خطا است
چرا که اگر همچین مردی(در ظاهر این متنی که گفتید بررسی میشه والا برای قضاوت نیاز به شنیدن حرف های آن مرد هم هست و شرایط زندگیشان و...) واقعا علت کناره گیری بی عدالتی باشد نه دلیل دیگر(مثلا تمکین نکرده باشند و مرد به خاطر همین کناره گیری کرده باشد.و...) واین بررسی نشود باز می گویم قصد قضوات نیست و اطلاعات کامل تری لازم هست اما فرض بر بی عدالتی هم باشد با نکاح دوم جلوی حرام گرفته شده است و زنا در جامعه نیست

البته عدالت لازم است و باید باشد و شرایط نکاح مجدد و موقت و دائم باید رعایت شود که در جای خودش شرایط مطرح شده است.(رجوع شود به رسالات مراجع)

یا علی

سلام علیکم
باعرض اب و احترام به محضر شما

بله فرمایش شما صحیح است،ازدواج دوم یک گناه از جامعه کم کرد(نرفتن به سمت گناه زن وم) و اصل ازدواج مجدد باعث گناه نشده و نمیشود ( تشکر از تذکر شما بنده جمله ام را در متن قبل تصیح نمودم)
اما بی عدالتی آقا در ازدواج مجدد یک گناه به جامعه اضافه کرد! ( عمل نامشروع یک زن شوهر دار!)

یازهراسلام الله علیها

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

یارب;884167 نوشت:
اما بی عدالتی آقا در ازدواج مجدد یک گناه به جامعه اضافه کرد! ( عمل نامشروع یک زن شوهر دار!)

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
این بی عدالتی هم باید دید مسببش چیست آیا دلیلش موجه است یا خیر و اطلاعات تکمیلی می خواهد
اما با توجه به قرائن مرد تصمیم به طلاق رو اعلام کرده و خود خانم نخواستند.(البته نمی دانم این اجبار به عدم پرداخت مهریه مشروع و درسته یا خیر؟)

یا علی(ع)@};-[/]

[="Blue"]

یارب;884167 نوشت:
اما بی عدالتی آقا در ازدواج مجدد یک گناه به جامعه اضافه کرد! ( عمل ناشروع یک زن شوهر دار!)

در همسایگی ما خانواده ای فقیر زندگی می کنند که با دخترشان سلام علیک داریم طبق گفته آنها پدرشان همسر دومی گرفته و اصلا این شهر را ترک کرده و پیش دومی رفته حتی نفقه بچه هایش را هم نمی دهد معلوم است که این گناه است

و در همسایگی دورترمان مردی بوده که زن دوم گرفته و خانواده زن اول فرزند دخترشان مریض شده ، شدیدا به دکتر نیاز داشته هر چه به مرد زنگ زدند که بیا دخترت را ببر دکتر دارد می میرد چون پیش همسر اول در حال خوشگذرانی بوده نیامده و متاسفانه فرزندشان فوت کرد
این گناه نیست؟

اما موردی هم هست در بین دوستان خودم که خواهرش اصلا مادرزادی رحم ندارد و محال است بتواند بچه دار شود چون او را حدود سن 12 سالگی به عقد مردی درآوردند این مسئله آن زمان مشخص نشده اما شرعا، عقلا و عرفا این مرد حق دارد زن دیگری اختیار کند و این از موارد جایز برای ازدواج دوم است و کسی منکر آن نیست[/]

[="Blue"]

رستگاران;884169 نوشت:
این بی عدالتی هم باید دید مسببش چیست آیا دلیلش موجه است یا خیر

بی عدالتی گناه است و دلیل موجه و غیر موجه ندارد![/]

زینبیون;884171 نوشت:
بی عدالتی گناه است و دلیل موجه و غیر موجه ندارد!

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

نفقه و هم خوابی شرایط دارد

شرایط نشوز را می دانید؟(البته برای بررسی اطلاعات جامع و کامل تری لازم است و مسئله حساسی است و قصد قضاوت نیست.)

رستگاران;884119 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

ماجرای نماز جماعت پیامبر(ص) و استر شدن ایشان برای کودکان و معطل کردن جماعت برای راضی کردن کودکان چطور اینم در خانه و خفی بود؟(البته این موارد باید بررسی روایی شود اگر درست و صحیح است قابلیت استفاده 100 در صدی دارد و تا وقتی سیره معصوم (ع) هست آیا نظر خلاف آن صحیح است؟).

اگر صدای گوسفند حضرت امیرالمومنین(ع) یک چیز مخفی بود چرا به همراهشون گفتند(حدیث رو نقل به مضمون می کنم)

ان شاء الله همیشه شاد وسرزنده و در راستای ترویج مرام اسلامی باشید.
با تشکر
یا علی(ع)

سلام
حتي به برفرض كه پيامبر چنين كاري را در جمع انجام داده باشند مخاطب و مقابل كودكان بوده اند نه بزرگسالان
اين فرق دارد كه يك روحاني در جمعي مثلا تقليد صدا كند و ديگران را در يك مجلسي بخنداند

[="Tahoma"][="DarkGreen"]از نماد بودن روحاني سخن گفتيم
روحاني يا طلبه يا يك فرد مذهبي وقتي مي خواهد درباره دين سخن بگويد بايد خيلي حساس باشد
نمي خواهد مثلا شهرشان را توصيف كند
از ديني مي خواهد سخن بگويد كه پيامبر برايش خون دل خوردند، يارانش شكنجه شدند، تبعيدشدند، 25 سال وصي شان بي مهري ديدند
نوه هايش را كشتند
علي اصغر كشته شد
ياران با وفاي امام حسين كشته شد
جناب علي به نظر شما مي خواهيد حتما اقرار بگيريد كه همه اين حكم را قبول دارند
حكم شفاف است و خود افراد مي دانند نظرات شما هم هزار بار بيان شده است و به قول بزرگواران
يك بار ما نديده ايم از مهريه واجب زنان سخن بگوييد
بگوييد سيسموني كجاي دين است كه خانواده دختر بايد بدهد
يا مهريه سنگين كجا توصيه شده است
يا جهيزيه كجاي سنت بوده كه مردم حتي مذهبي ها بايد تمام و كمال از خانواده دختر بگيرند
ولي كل سخنان شما در اين سايت شده ازدواج موقت
يعني شما چنين برچسب خورده ايد
[HL]ازدواج موقت يا متعددي شرعي هم باشد حتما خانم هاي احساس تملك و حسادت مي كنند هووي داشته باشند ولي چه قدر تلاش مي كنيد اين حسادت و حساس تملك را با نكات اخلاقي تنظيم كنيد
اين مثل اين است كه خانواده اي فرزند دوم بياورد و اصلا كاري به فرزند اول نداشته باشد
فقط بگويد ما فرزند دوم مي خواهيم
در حالي كه به عنوان مشاور مي بنيم حتي بي سوادترين مادران نگران فرزند اول هستند كه با تولد فرزند اول آسيب نبيند[/HL]
از شما جناب علي
و كاربران بزرگوار خواهش مي كنم
روان بحث اين تاپيك را از رعايت فرماييد
صلوات
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;884176 نوشت:
حتي به برفرلض كه پيامبر چنين كاري را در جمع انجام داده باشند مخاطب و مقابل كودكان بوده اند نه بزرگسالان
اين فرق دارد كه يك روحاني در جمعي مثلا تقليد صدا كند و ديگران را در يك مجلسي بخنداند

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرح

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

استاد رفتار پیامبر (ص) اگر حدیثش درست باشد باز حجت را تمام می کند که ایراد ندارد مگر به صراحت نهیی باشد که این عمل مزموم و نامناسب است.
و الا استاد نمی توان بر حسب سلیقه مسئله رو نسبت داد
سنت قطعی و مشهور پیامبر آیا حجت است یا عمل خلاف آن؟

اگر پیامبر 5 وعده نماز می خواند کسی پیدا شود بگوید نه اصلا نماز نخوان(بر خلاف سنت و سیره معصوم(ع) آیا نباید بر ان مهر بطلان زد؟
این می شود افراط غیر این است؟

یا علی(ع)[/]

[="Tahoma"]

زینبیون;884156 نوشت:
برایتان عجیب است چون با آموزه های دینی بیگانه اید در حالی که گمان می برید متخصصید!!

واقعا جهل در کلام شما موج می زند که به همین سادگی بدون داشتن علم به دیگری نسبت بیگانه بودن با معارف دین می دهید!
می گویند دو نفر می خواستند با هم سوادشان را محک بزنند نزد یک بیسوادی رفتند یکی از اینها روی برگه ای نوشت مار دیگری یک الف کشید و گفت این مار است به شخص نشان دادند که کدام مار است طرف گفت همان الف شبیه مار استhappy
حالا شما هم هر جور می خواهید آشنایی بنده با معارف دین را محک بزنید چون سنگ محک معتبر نباشد اعتباری به نتیجه هم نیست!
مطلب هم واضح بود اگر سیره علمای سلف بررسی شود غالبا دارای تعدد زوجات بوده اند و حتما جدیدا خوف بر آنها غلبه داشته و خداترس
حامی;884083 نوشت:
غالبا افراد عادل از اين كار گريزان هستند به خاطر شدت تقوا و ترس از بي انصافي و تضيع حق ديگران.

زینبیون;884156 نوشت:
وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِي الْيَتامي‏ فَانْکِحُوا ما طابَ لَکُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْني‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَکَتْ أَيْمانُکُمْ ذلِکَ أَدْني‏ أَلاَّ تَعُولُوا

معنای این خوف آن خوفی که مد نظر شماست نیست این خوف به معنیا یقین عرفی بر عدم اجرای عدالت است که اشکال ما به کلام جناب حامی همچنان پابرجاست
آقای مظاهری در درس خارج در مورد این قسمت می گویند:
«إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً»؛ می توانید يک زن، يا دو زن، يا سه زن بگيريد، اما شرطش عدالت است و اگر می‌توانيد عدالت را رعايت کنيد، بگیرید و الاّ يکی کافی است. اين صرف احتمال نيست؛ چرا که همه احتمال می‌دهند که اختلافاتی پيدا شود. معمولاً قرآن شريف می‌فرمايد: ممکن نيست بين زن و شوهر اين‌طور باشد که اگر مرد دو تا زن بگيرد، هيچ تفاوتی بين اين خانم و آن خانم نداشته باشد؛ برای این‌که اخلاق و زيبايی خانم‌ها با هم تفاوت دارد؛ می‌فرمايد: آن عدالت نمی‌شود، اما مراعات کنيد. بعضي‌ها از همان آيه‌ی شريفه که می‌فرمايد: ممکن نيست،‌ استفاده کرده‌اند و گفته‌اند: اصلاً‌ تعدّد زوجات در اسلام نيست. البته بايد بين اخلاق و فقه فرق گذاشت. در زمان ما برای این‌که به اسلام عزيز ضربه بزنند، يکی به اين تعدد ازدواج ضرر زده‌اند و روی آن حرف می‌زنند. بعضي‌خواسته‌اند درست کنند، گفته‌ا‌ند: «إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ»، يعنی اصلاً ‌نمی‌توانيد عدالت را حفظ کنيد، بنابراين تعدد ازدواج ممنوع است. ولی قرآن شريف اين را دارد که اول می‌فرمايد: «فَانْكِحُوا مَا طَابَ لَكُمْ مِنَ النِّسَاءِ مَثْنَى وَثُلاثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً»؛ يعنی وقتی می‌توانید که به راستی بتوانید عدالت را حفظ کنید و الاّ اگر نتوانید عدالت زناشويی را حفظ کنید، «فَوَاحِدَةً». اما در این‌جا بايد بگوييم: «إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً»، یعنی «و إن لم تکن له القدرة» و به عبارت دیگر «إِنْ خِفْتُمْ» گفته شده و از آن يقين، يعنی همان اطمينان عرفي اراده شده است.
در روايات هم آمده است: «إِذَا خَافَ عَلَى عَيْنَيْهِ مِنَ الرَّمَدِ أَفْطَرَ»،‌اما نمی‌توان گفت احتمال مراد است. پس اين خاف به معنای احتمال نيست، نمی‌توان گفت به معنای ظنّ‌ هم است و اگر بخواهيم بگوييم: «إِنْ خِفْتُمْ»، يعنی «ان ظنّ»، بايد أمارات را تخصيص دهيم. بايد بگوييم: «الاصل حرمة العمل بالظنّ الاّ‌ الخوف». اما گفته‌اند: «الاصل حرمة العمل بالظنّ الا خبر واحد»، اما بايد پيش از خبر بگوييد: «الظنّ حجة الاّ اذا حصل لک العلم»، يعنی علم مظنّه‌اي. لذا همه جا همين طور است. اگر می‌ترسی، روزه‌ات را بخور؛ يعنی اگر اطمينان داري. اگر بخواهيم خوف را به مظنّه معنا کنيم، بايد تخصيص امارات را بزنيم؛ يعنی بگوييم: القطع حجةٌ الاّ مظنّه‌ای که ناشی از خوف است.

زینبیون;884163 نوشت:
تاکنون ندیده ام وسراغ ندارم کسی مثل استاد حامی هم از ازدواج مجدد و صیغه دفاع کرده باشد و هم همزمان آسیب ها و خطرات احتمالیشان را بیان کرده و راهکار ارائه دهد

خداوند ایشان را برای شما حفظ کند! اما به هر حال بنده مخالفتی با آسیب های حقیقی نکرده ام بلکه بر آسیب های غیر واقعی به اسم آسیب نقد داشته و دارم.

حامی;884183 نوشت:
يك بار ما نديده ايم از مهريه واجب زنان سخن بگوييد
بگوييد سيسموني كجاي دين است كه خانواده دختر بايد بدهد
يا مهريه سنگين كجا توصيه شده است
يا جهيزيه كجاي سنت بوده كه مردم حتي مذهبي ها بايد تمام و كمال از خانواده دختر بگيرند
ولي كل سخنان شما در اين سايت شده ازدواج موقت

بنده هم ندیده ام شما مثلا در تاپیک تاریخ اسلام و یا احکام شرعی و یا عقاید نظر دهید فقط گیر دادید به تاپیک های مشاوره!
هر کسی در حیطه تخصصش نظر می دهد برادر عزیزhappy
(تاپیک شوخ طبعی باید شوخی کرد)
اما همفکرانتان شما که این حرف ها را می زنند از علم غیب بهره هایی برده اید که می دانند بنده کاری به مهریه و جهیزیه و سیسمونی ندارم!
حامی;884183 نوشت:
از شما جناب علي
و كاربران بزرگوار خواهش مي كنم
روان بحث اين تاپيك را از رعايت فرماييد
صلوات

بنده که اصلا چیزی هم از اول نگفتم یک تاپیک معرفی کردم در راستای حکایات طلبگی که به مذاق خیلی ها خوش نیامد اگر خواستید بروید و حذفش کنید و خلاص قیچی که در دستتان هست الحمد لله؟
در این زمانه هم هر کسی علیه این حکم موضع می گیرد آنهم با توجیهات شرعی شما هم روی بقیه،چه اشکالی دارد واقعا؟

هدايت زن تن فروش
استاد فاطمي نيا مي فرمود: آسيد مهدي قوام از بزرگان بوده. سخنانش عالي و عميق بود. ده شب جايي منبر رفته بود آخر شب خانمي را با وضع بد و لباس هاي زننده مي بنند به همراه خود مي گويد به اين خانم بگو از طرف من چرا با اين وضع اينجا هستيد. مي رود مي گويد اين آقا با شما كار دارد. زن با ترس مي گويد چه مناسبتي دارد با من چه كار دارد؟
به سيد مي گويد مجبورم
سيد مي گويد خانم اين پاكت حاصل ده شب منبرم است نمي دونم توش چي هست و چه قدر است
برو تا اين را داري از منزل بيرون نيا
آسيد مهدي مي گويد زماني رفتم كربلا. آقايي با همسرش كه پوشيه داشت با هم بودند. آقا آمد گفت اين خانم من است با شما كار دارد مي خواهد عباي شما را ببوسد.
زن مي رود مي گويد من را شناختي من همان زنم كه پاكتت را به من دادي؟ توبه كردم الان هم با شوهرم كربلا ساكن شده ايم.
سيد مهدي از اين نمونه ها زياد داشت وقتي كربلا دفن شد افراد زيادي تو سر خود مي زدند مي گفتند ايشان زندگي من را زير و رو كرد.
...
برخي از مسؤولان از ازدواج موقت سخن مي گويند اگر ايشان مثل سيد مهدي بودند خيلي زنان تن فروش هم سامان يافته بودند. هزينه كردن پول براي كارهاي سياسي و تبليغاتي و جناحي و حقوق هاي نجومي كجا و كار اين سيد كجا؟

https://telegram.me/zendegiearam110/1279

[="Tahoma"][="DarkGreen"]بدون رودبايستي
دوستان از اين جا به بعد پست هاي مربوط به ازدواج موقت و متعدد را قيچي مي كنم
هركس طالب بحثي است اگر تكراري نيست تاپيك بزند
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

رستگاران;884187 نوشت:
سم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرح

سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

استاد رفتار پیامبر (ص) اگر حدیثش درست باشد باز حجت را تمام می کند که ایراد ندارد مگر به صراحت نهیی باشد که این عمل مزموم و نامناسب است.
و الا استاد نمی توان بر حسب سلیقه مسئله رو نسبت داد
سنت قطعی و مشهور پیامبر آیا حجت است یا عمل خلاف آن؟

اگر پیامبر 5 وعده نماز می خواند کسی پیدا شود بگوید نه اصلا نماز نخوان(بر خلاف سنت و سیره معصوم(ع) آیا نباید بر ان مهر بطلان زد؟
این می شود افراط غیر این است؟

یا علی(ع)

منظورم اين بود كه پيامبر با كودكان بازي مي كردند نه با بزرگترها
دقت كنيد به عرائضم[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]هاله هاي اذكار و انگشتر و وضو
پرسش: آيا تطبيق دادن پديده‌هاي فرارواني به مسائل ديني مثل تطبيق هاله‌ها و انرژي‌ها به ذکر، وضو و خواص انگشتر، اشکال شرعي دارد؟
✳️پاسخ: هرچند وجود آثار نوراني مادي بر ذکر و وضو و برخي از انگشترهاي سفارش‌شده مثل عقيق، فيروزه و ياقوت به ‌صورت تجربي و علمي ثابت نشده است، شواهدي دربارة نورانيت آيات قرآن و كلمات مقدس وجود دارد؛ ازجمله کربلايي‌کاظم اراکي که در كسب روزي حلال كوشا بود، با عنايتي حافظ قرآن شد. وي حروف و کلمات قرآن را در بين کلمات کتب عربي از نورانيت آنها تشخيص مي‌داد.
✳️همچنين نقل شده‌ است مرحوم آيت‌الله ايرواني، شبي در حال حرکت در کوچه‌هاي تاريک نجف اشرف، نوري را مشاهده مي‌کند که خاموش و روشن مي‌شود. وقتي به آن نور مي‌رسد، مي‌بيند مرحوم شيخ‌عباس قمي مشغول قرائت قرآن است و با هر باز و بسته شدن لب‌هاي ايشان، نوري از آياتي که تلاوت مي‌کند، ساطع مي‌شود.
نيز تعبير برخي روايات، كه مي‌فرمايند «الوضوءُ نورٌ علي نورٍ»، شايد اشاره به همين مطلب باشد. اما آيا اين موارد مصداق تئوري هاله‌ها و انرژي‌هاست يا نه، مطلب ديگري است.

.......................
سيدمحمدتقي علوي، مشاوره زير گنبد فيروزه اي، ج4، ص30
نيز رك: masaru-emoto.net تحقيقات ماسارو ايموتو محقق ژاپني و سي دي شهادت آب دكتر داريوش فرهنگ[/]

کشته مُرد رهبر (شعر و شعار و شعور )
گفت: من #عاشق رهبری هستم. اصلن می میرم براش. اتاقم پر از عکس آقاست.
گفتم: پس چرا مجردی؟
با تعجب نگاه عاقل اندر سفیهی بهم کرد و گفت: چه ربطی داره، ها؟!
گفتم: عاشق برا معشوقش می میره!
گفت: منم وقتش برسه می میرم!
گفتم: ایشان می فرمایند به قول من که نه به قول خدا اعتماد کنید. مرد است و قولش. خدا اند معرفت و لوتی گری است و مردانگی. «ازدواج کنید اگر دست و بال تان بسته باشد،خداوند به فضل و کرَمش بی نیازتان می کند».
گفت: ولی من نه خونه دارم، نه ماشین دارم ....
گفتم: نه اعتماد و اعتقادی به خدا و...مشکل همین جاست. اگر اینها رو داشته باشیم که همه چیز حله در ظاهر،
هنر اینه که دختر و پسر مجرد، با توشه امید، تیشه قناعت، تلاش، توسل و توکل، تدبیر اقتصادی به جنگ مشکلات برویم.
مثل
شجاعت و جبهه رفتن بچه های نوجوان در جنگ_تحمیلی؛ با تمام و کمال احترامی که والدین قائلیم نباید موانعی که خانواده ها مثل بت تراشیده اند( مانند تجملات و چشم و همچشمی و... ) عایق عشق مون به خدا و رهبری بشه .
گفت: اینا که میگی تو فیلم های هندی است و بس؛ شعاره!
گفتم: دیدی،دیدی، کاری به رهبری نداری؟ و این دوستش دارم دوستش دارم شعر اونم از نوع سوررئالیتستیه.
نمی خواد... نمی خواد، برا رهبری بمیری، کمی ریسک کن و با قناعت و سادگی سراغ ازدواج برو، وگرنه رهبری که چه عرض کنم، به سخن خدا هم اعتماد نداری!
...................
منبع: محمد حسین قدیری، ماهنامه خانه خوبان، ش72.

آیا سلفی گیران افراد تنهایی هستند؟‎

اگر شمابه سلفی گرفتن اعتیاد داریدبه سادگی از کنار این موضوع عبور نکنید.ممکن است این عادت به ظاهر ساده نشان از وجود یک آسیب روحی در شما باشد.
@salamatnews_com

[="Tahoma"][="DarkGreen"][h=3]بازی کردن با کودکان[/h]یکی از راه های ابراز محبت والدین به فرزند، تهیه کردن وسایل بازی و سرگرمیِ مناسب سن اوست. همچنین هرگاه کودک از والدین بخواهد که با او بازی کنند، پدر و مادر باید به این درخواست او پاسخ مثبت دهند، ولی شیوه اداره بازی را بر عهده کودک بگذارند و خواسته های خود را بر او تحمیل نکنند. بازی افزون بر اینکه نشاط و شادابی را به کودک هدیه می کند، به رشد استعدادهای نهفته او نیز می انجامد. پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت علیهم السلام با تأکید بسیار بر این موضوع، خود در بازی فرزندانشان، شرکت و به نظارت بر بازی آنها، آنان را بر این امر تشویق می کردند.
روزی امام حسین علیه السلام در کوچه سرگرم بازی بود. پیامبر نیز به همراه یارانش از خانه خارج شدند. وقتی چشم پیامبر به امام حسین علیه السلام افتاد، به طرف او رفت و دستانش را گشود تا او را در آغوش بگیرد. امام حسین علیه السلام خنده کنان به این طرف و آن طرف می گریخت. پیامبر نیز خندان دنبال او می دوید تا اینکه سرانجام او را گرفت. پس دست زیر چانه اش گذاشت و او را بوسید.
یکی از نزدیکان پیامبر نقل می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله گاهی زبان خود را برای حسین علیه السلام که کودک بود، از دهان بیرون می آورد. کودک با مشاهده این کار پدربزرگ خود، غرق در خنده و شادی می شد. مردی که این کار پیامبر را می دید، با تعجب گفت: به خدا سوگند! پسرم مرد گشته و ازدواج کرده است، ولی تا حالا من او را نبوسیده ام. پیامبر که از سنگدلی مرد شگفت زده شده بود، فرمود: «هر کس لطف و مهربانی نشان ندهد، به او نیز مهر و محبت نمی شود».
[h=4]پیام متن:[/h]1. بازی با کودک موجب شادابی کودک و رشد استعدادهای نهفته او می شود.

2. والدین هنگام بازی با کودک، بکوشند بنا بر خواست و میل کودک رفتار کنند و خواسته خود را بر او تحمیل نکنند.
منبع:http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3280/4977/43059/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D9%86%D8%A8%D9%88%DB%8C-(%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A2%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86)-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A2%D9%84%D9%87[/]

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

روزی پیامبر گرامی اسلام (ص) به مسجد می رفتند. بر سر راه خود گروهی از کودکان را دیدند که به بازی مشغول بودند. کودکان از ایشان خواستند تا برای مدتی همبازی ایشان شوند و این در هنگامی بود که حضرت می بایست در مسجد حضور داشته باشند تا نماز را بجای آورند. یاران که در مسجد منتظر پیامبر بودند، بلال را به دنبال حضرت فرستادند. هنگامی که بلال حضرت را دید، شگفت زده دریافت که حضرت خم شده اند و بچه ها را سواری می دهند. بلال با دیدن این صحنه برآشفت و بچه ها را هل داد؛ به گونه ای که چند تا از بچه ها زمین خوردند. حضرت وقتی چنین صحنه ای را مشاهده کردند، فرمودند: بلال! چرا بچه ها را هل دادی؟ گفت: ای رسول خدا! چون وقت فضیلت نماز تنگ است و مردم هم در مسجد انتظار شما را می کشند. حضرت فرمود: آیا تنگ شدن هنگام فضیلت نماز، بهتر و مهم تر از دلتنگ شدن این کودکان است؟ من هم اکنون به مسجد نمی آیم. تو به خانه من برو و یک چیزی پیدا کن و برای این بچه ها بیاور تا من راضیشان کنم. بلال می گوید: من به منزل پیامبر رفتم و هر چه گشتم، غیر از هشت گردو چیزی پیدا نکردم. این ها را خدمت حضرت آوردم. ایشان گردوها را گرفتند و بچه ها را جمع کردند و فرمودند: عزیزان من، شما شتر خودتان را به این گردوها می فروشید؟ کودکان خوشحال شده و رضایت دادند که پیامبر به مسجد بروند و ایشان پس از اطمینان از خوشحالی و رضایت کودکان به سوی مسجد حرکت کردند. هنگامی که به مسجد رسیدند، یاران همگی منتظر شنیدن علت دیر آمدن حضرت بودند. ایشان بی درنگ و با خوش رویی به یاران خویش فرمودند: خدا برادرم یوسف را رحمت کند، وی را به چند درهم ناچیز فروختند و من را هم، کودکان به هشت گردو داد و ستد کردند. (عوفی، بی تا: جزء اول از قسم دوم، باب دوم، ص 30)

منبع:http://www.hawzah.net/fa/Article/View/92541

استاد اینم منبع برای حدیث بازی پیامبر(ص)با کودکان

یا علی(ع)@};-

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

رستگاران;884216 نوشت:
استاد اینم منبع برای حدیث بازی پیامبر(ص)با کودکان

سلام
به موارد ديگري هم هست ولي من اينها را نكردم
گفتم روحاني براي جلسه بزرگسالان رفتار سبك نداشته باشد[/]

[="Times New Roman"][="Black"]

حامی;884202 نوشت:
کشته مُرد رهبر (شعر و شعار و شعور )
گفت: من #عاشق رهبری هستم. اصلن می میرم براش. اتاقم پر از عکس آقاست.
گفتم: پس چرا مجردی؟
با تعجب نگاه عاقل اندر سفیهی بهم کرد و گفت: چه ربطی داره، ها؟!
گفتم: عاشق برا معشوقش می میره!
گفت: منم وقتش برسه می میرم!
گفتم: ایشان می فرمایند به قول من که نه به قول خدا اعتماد کنید. مرد است و قولش. خدا اند معرفت و لوتی گری است و مردانگی. «ازدواج کنید اگر دست و بال تان بسته باشد،خداوند به فضل و کرَمش بی نیازتان می کند».
گفت: ولی من نه خونه دارم، نه ماشین دارم ....
گفتم: نه اعتماد و اعتقادی به خدا و...مشکل همین جاست. اگر اینها رو داشته باشیم که همه چیز حله در ظاهر،
هنر اینه که دختر و پسر مجرد، با توشه امید، تیشه قناعت، تلاش، توسل و توکل، تدبیر اقتصادی به جنگ مشکلات برویم.
مثل
شجاعت و جبهه رفتن بچه های نوجوان در جنگ_تحمیلی؛ با تمام و کمال احترامی که والدین قائلیم نباید موانعی که خانواده ها مثل بت تراشیده اند( مانند تجملات و چشم و همچشمی و... ) عایق عشق مون به خدا و رهبری بشه .
گفت: اینا که میگی تو فیلم های هندی است و بس؛ شعاره!
گفتم: دیدی،دیدی، کاری به رهبری نداری؟ و این دوستش دارم دوستش دارم شعر اونم از نوع سوررئالیتستیه.
نمی خواد... نمی خواد، برا رهبری بمیری، کمی ریسک کن و با قناعت و سادگی سراغ ازدواج برو، وگرنه رهبری که چه عرض کنم، به سخن خدا هم اعتماد نداری!
...................
منبع: محمد حسین قدیری، ماهنامه خانه خوبان، ش72.

سلام استاد حامی.

شما مشاور و روانشناس هستی.

در مشاوره ها هم خیلی چیزها دیدی و شنیدی که اگر ما بشنویم سرمون سوت میکشه.

شما انسان دلسوز و مهربانی هستی ، و حتما از شنیدن مشکلات دیگران خیلی غصه می خوری و واسشون دعا میکنی و حتی ممکنه اشک هم بریزی واسشون.

امـــــا تا زمانی که خودت مشکلاتشون رو تجربه نکنی ، خودت دردشو نکشی ، خودت اشکشو نریزی ، نمی تونی با اطمینان بگی که این الکی از علاقه به خدا و پیر و پیغمبر و پرچم ولایت و رهبری حرف میزنه.

اینکه شما توان مقابله با یه سری مشکلات رو داری دلیل نمیشه دیگران رو بخاطر بر نیومدن از پس مشکلاتشون سرزنش کنی.

مثلا یه نفر می تونه و غیبت نمی کنه و بخاطر اینکه از پس غیبت نکردن بر میاد ، مدام میاد بیخ گوش بقیه وز وز میکنه که

چرا غیبت میکنید؟ غیبت خیلی کار بدیه ، غیبت زشته ، یه کم اراده داشته باشید ، خدا رو در نظر بگیرید. مگه خدا چی واست کم گذاشته؟ قیامت رو سیاه میشی هاااا

حالا همین آدم دکترای دروغگویی داره ، یعنی یه جوری دروغ میگه روت نمیشه باور نکنی ، اینجا دیگه از پسش بر نمیاد و صداشو هم در نمیاره.

حرف از اراده و عمل زدن آسونه ، واسه مشکلی که نداشتیش و تجربش نکردی.
[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

Im_Masoud.Freeman;884241 نوشت:
سلام استاد حامی.

شما مشاور و روانشناس هستی.

در مشاوره ها هم خیلی چیزها دیدی و شنیدی که اگر ما بشنویم سرمون سوت میکشه.

شما انسان دلسوز و مهربانی هستی ، و حتما از شنیدن مشکلات دیگران خیلی غصه می خوری و واسشون دعا میکنی و حتی ممکنه اشک هم بریزی واسشون.

امـــــا تا زمانی که خودت مشکلاتشون رو تجربه نکنی ، خودت دردشو نکشی ، خودت اشکشو نریزی ، نمی تونی با اطمینان بگی که این الکی از علاقه به خدا و پیر و پیغمبر و پرچم ولایت و رهبری حرف میزنه.

اینکه شما توان مقابله با یه سری مشکلات رو داری دلیل نمیشه دیگران رو بخاطر بر نیومدن از پس مشکلاتشون سرزنش کنی.

مثلا یه نفر می تونه و غیبت نمی کنه و بخاطر اینکه از پس غیبت نکردن بر میاد ، مدام میاد بیخ گوش بقیه وز وز میکنه که

چرا غیبت میکنید؟ غیبت خیلی کار بدیه ، غیبت زشته ، یه کم اراده داشته باشید ، خدا رو در نظر بگیرید. مگه خدا چی واست کم گذاشته؟ قیامت رو سیاه میشی هاااا

حالا همین آدم دکترای دروغگویی داره ، یعنی یه جوری دروغ میگه روت نمیشه باور نکنی ، اینجا دیگه از پسش بر نمیاد و صداشو هم در نمیاره.

حرف از اراده و عمل زدن آسونه ، واسه مشکلی که نداشتیش و تجربش نکردی.

سلام
خب بنده همه را با يك نسخه سفارش نكردم

دوم اين كه بنده اگر ازدواج ساده اي نمي كردم غلط مي كردم ديگران را به ازدواج ساده دعوت كنم
ما اسيريم
اسير تأييد ديگران
اسير تقليد
اسير رسم و رسومات غلط
شما توريست هاي خارجي را ببينيد انگاري اومده خونه خاله اش ساده شلوارش بلند بوده تا زده
خانم هاشون بدون آرايش و ساده
يكي از دوستان كانادا است مي گويد خانم ها خيلي راحت هستند دنگ و فنگ هاي خانم هاي ايراني را ندارند
يه بورسي مي زنن به موها و مي روند بيرون فوقش يه رژ ملايم
يا در برخي از كشورها يخچال سايد در برخي از خانه ها هست
در همين كانادا لوازم خانه آنها محدود است اين طوري نيست كه اندازه يك فروشگاه لوازم خانه جنس در آشپزخانه داشته باشند
تو ايران رسم بهترين آب ميوه گيري را مي گيرند ولي ده سال مي گذرد ده بار استفاده نمي شود
من خودم اجاق گازي داشتم وقتي به مجتمعي اثاث كشي كردم نگهبان فكر مي كرد اين را كسي آورده كه از ساختمان بيرون بگذارد
گفتم نه از ماست
گفت يعني شما اجاق فر نداريد
گفتم نه
گفت قدر خانمت را بدان
واقعا تو اين دوره كم پيدا ميشه اين طوري زندگي كنن

happy@};-[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;884251 نوشت:
دوم اين كه بنده اگر ازدواج ساده اي نمي كردم غلط مي كردم ديگران را به ازدواج ساده دعوت كنم

البته ساده برگزار كردن به معناي فرق نگذاشتن بين مراسم ترحيم و عروسي نيست هااا@};-[/]

باسلام
ساده
بنده خدا یکی از دوستان جهیزیه کامل بردن مادر شوهر یه برگه برداشته تیک زده چیا رو دادن چی ندادند تابستون بوده گفته بخاری ندادند Smile

[="Tahoma"][="DarkGreen"]بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام استاد نمی خواهم بحث کنم اما اگر بحث شان باشد که شان روحانیون با صدای موتور در اوردن فکر نکنم خدشه وارد شود اگر هدفشان خنداندن و امبساط خاطر حضار باشد.

در ادامه بخشی از شوخی های رسول الله(ص) را نقل می کنم:

[h=3]پیرها به بهشت نمی روند[/h] پیامبر(ص) به پیرزنی که دربارة بهشت از آن حضرت می پرسید، فرمود : « پیرزنان به بهشت نمی روند ». بلال، آن پیرزن را گریان دید و به پیامبر، خبر داد . پیامبر فرمود : « بلال ! سیاهان هم به بهشت نمی روند » . بلال هم در بیرون مجلسِ پیامبر و در کنار آن پیرزن، به گریه نشست . عباس عموی پیامبر، خبر داد . پیامبر فرمود : « عمو جان ! پیر مردها هم به بهشت نمی روند ؛ امّا بمان تا بشارتت بدهم » . سپس آن دو را هم فرا خواند و فرمود: «خداوند، پیر زنان و پیرمردان و سیاهان را به زیباترین شکل، برمی انگیزد و اینان جوان و نورانی می شوند و آن گاه، به بهشت، وارد می گردند».8
[h=3]همان که کلّه ای در چشمش هست ...[/h] بانویی به خدمت پیامبر خدا رسید . پیامبر از او سؤال کرد که همسر کدام یک از مسلمانان است . زن، پاسخ داد که : فلان کس . پیامبر پرسید : «همان که سفیدی ای در چشمش هست؟». زن، برافروخته پاسخ داد : نه، ای پیامبر خدا ! چشم همسر من سالم است . پیامبر خندید و فرمود : « چرا رنجیده شدی؟ مگر کسی هست که در چشمش سفیدی نباشد؟».

منبع:http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3881/5522/52582/%D8%B4%D9%88%D8%AE%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D9%88-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

حامی;884252 نوشت:
البته ساده برگزار كردن به معناي فرق نگذاشتن بين مراسم ترحيم و عروسي نيست هااا

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم استاد

سبک عروسیتان را می شود در موضوع سبک زندگی شرح دهید یا اینجا؟

http://www.askdin.com/showthread.php?t=56487[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

رستگاران;884257 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم استاد

سبک عروسیتان را می شود در موضوع سبک زندگی شرح دهید یا اینجا؟

http://www.askdin.com/showthread.php?t=56487

سلام بر شما
قبلا مصاحبه اي در سايت داشتيم
ازدواج ساده روشمند به نظرم عنوان تاپيك بود
البته اساتيد بزرگورامان هم همين طور بود جناب سجاد هم مصاحبه داشتند[/]

اللیل والنهار;884254 نوشت:
باسلام
ساده
بنده خدا یکی از دوستان جهیزیه کامل بردن مادر شوهر یه برگه برداشته تیک زده چیا رو دادن چی ندادند تابستون بوده گفته بخاری ندادند :)

متأسفانه
و متأسفانه بايد بگويم معمولا عروس و دامادهاي ما هم پخته نيستند و به بلوغ كافي هم نرسيده اند كه بتوانند براي خود برنامه زندگي ساده بريزند
و اسراف ها را بردارند و مقلد نباشند
در عروسي ها مي بينيم يه خانم مسن بي سواد به كل فاميل داره خط ميده
عروس و داماد تحصيلات عالي دارندولي وارفته و مقلد آنها هستند

حامی;884267 نوشت:

متأسفانه
و متأسفانه بايد بگويم معمولا عروس و دامادهاي ما هم پخته نيستند و به بلوغ كافي هم نرسيده اند كه بتوانند براي خود برنامه زندگي ساده بريزند
و اسراف ها را بردارند و مقلد نباشند
در عروسي ها مي بينيم يه خانم مسن بي سواد به كل فاميل داره خط ميده
عروس و داماد تحصيلات عالي دارندولي وارفته و مقلد آنها هستند


سلام
گوش به حرف‌شان ندهند که روزگارشان را سیاه میکنند
دل و جرات میخواد با ساز بزرگترها نرقصیدن Smile
البته بنده دیدم کلا رقصیدن رو حذف کردن تو عروسی Smile

[="Blue"]

حامی;884267 نوشت:

متأسفانه
و متأسفانه بايد بگويم معمولا عروس و دامادهاي ما هم پخته نيستند و به بلوغ كافي هم نرسيده اند كه بتوانند براي خود برنامه زندگي ساده بريزند
و اسراف ها را بردارند و مقلد نباشند
در عروسي ها مي بينيم يه خانم مسن بي سواد به كل فاميل داره خط ميده
عروس و داماد تحصيلات عالي دارندولي وارفته و مقلد آنها هستند

سلام
طرف مدعی است تحصیل کرده است، مذهبی هم هست قبول هم دارد غنا حرام است اما بی سواد ها و ضعیف الایمان های فامیل برایش تصمیم می گیرند عروسیش را چطور برگزار کند
برای اینکه آنها را شاد کند و طعن و کنایه ای نشنود کلی هزینه ساز و آوازش می کند، کلی هزینه میکند برای اینکه دلشان شاد باشد، هیچ اختیاری ندارد که در مجلس عروسی خودش ترانه های حرام پخش نکنند، هیچ برایش مهم نیست اسمش را هم می گذارد اخلاقیات و رعایت آداب و رسوم، کدام آداب و رسوم؟ اینها رسومات جاهلیت هستند مگر ما جاهلیم که عروسی هایمان این گونه برگزار شوند؟ حتی مذهبی ها هم تلاش زیادی برای مبارزه با غنا نمی کنند! بله درست است برخی را اگر حتی به صندلی هم ببندیم بالاخره یک تکانی به خودشان میدهند و ممکن است برخی در عروسی حرکاتی ناشایست بکنند که از کنترل ما خارج باشد اما حداقل خودمان که می توانیم ترانه نگذاریم می توانیم ارکست نیاوریم می توانیم نمی توانیم؟ اگر نمی توانیم صد در صد عروسی را پاک برگزار کنیم 90 درصد که می توانیم[/]

[="Blue"]

اللیل والنهار;884273 نوشت:
گوش به حرف‌شان ندهند که روزگارشان را سیاه میکنند
دل و جرات میخواد با ساز بزرگترها نرقصیدن Smile
البته بنده دیدم کلا رقصیدن رو حذف کردن تو عروسی :)

سلام
وقتی کسی همه مجالس حرام را شرکت می کند بخواهد فقط عروسی خودش را پاک برگزار کند معلوم است که موفق نمی شود
یا رومی روم یا زنگی زنگ[/]

زینبیون;884278 نوشت:

سلام
وقتی کسی همه مجالس حرام را شرکت می کند بخواهد فقط عروسی خودش را پاک برگزار کند معلوم است که موفق نمی شود
یا رومی روم یا زنگی زنگ

سلام
خب پدر مادر یکی رومی خودش زنگی چه کند
همچین موردی دیدم پدر مادر خواهر فامیل شادی رو در چیز دیگری می‌دیدند ولی عروسی پسرشان کاملا متفاوت بود

اللیل والنهار;884273 نوشت:
گوش به حرف‌شان ندهند که روزگارشان را سیاه میکنند
دل و جرات میخواد با ساز بزرگترها نرقصیدن Smile
البته بنده دیدم کلا رقصیدن رو حذف کردن تو عروسی :)

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله و برکاته
به صدای الله اکبر تکبیره الاحرام به نماز باید رفت!happy

رقص چیه؟(البته فکر کنم برا خانم ها تبصره داره:-/)

آدم اگر بخواهد می تواند خودم تو تجربه خواستگاری رفتنم برای گل و شیرینی دارم کار می کنم تا بجای گل شیرینی برده شود که حداقل مصرف شود و اصراف نشود
اما الان فکر می کنم بهتره جلسه اول اصلا دست خالی رفت و گل و شیرینی نبرد
یا برای عروسی دارم چانه می زنم چطور باشد با لازم دارم یک سبک ساده همه جانبه بشناسم

حدا رای باشید.

یا علی(ع)@};-

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زینبیون;884278 نوشت:
سلام
وقتی کسی همه مجالس حرام را شرکت می کند بخواهد فقط عروسی خودش را پاک برگزار کند معلوم است که موفق نمی شود
یا رومی روم یا زنگی زنگ

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
می شود تعریفتان از مجلس حرام را بگویید چیست؟

بر فرض حرام باشد
شرکت در مجالس حرام حرام است یا خیر؟@};-

موسیقی را شما حرام می دانید؟
ترانه را چطور؟
رقص زن برای زن را چطور؟
رقص کودک ممیز در حضور دیگران؟

میعار حلال و حرامی که می گویید چیست؟
ممنون

یا علی(ع)@};-[/]

[="Blue"]

رستگاران;884294 نوشت:
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

سلام علیکم

رستگاران;884294 نوشت:
شرکت در مجالس حرام حرام است یا خیر؟

بله حرام است
وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ
مائده/2
و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید!

رستگاران;884294 نوشت:
موسیقی را شما حرام می دانید؟

بنده کسی نیستم که چیزی را حرام یا حلال بدانم این خداست که تعیین کرده چه چیز حرام و چه چیز حلال است موسیقی حرام نیست مگر آنکه مطرب باشد یعنی مناسب مجالس رقص باشد یعنی غنا

رستگاران;884294 نوشت:
رقص زن برای زن را چطور؟
رقص کودک ممیز در حضور دیگران؟

در این موارد به نظر مرجع تقلیدتان مراجعه نمایید بزرگوار

رستگاران;884294 نوشت:
میعار حلال و حرامی که می گویید چیست؟

حتما مطالعه فرمایید
http://www.askdin.com/showthread.php?t=53609[/]

[="Blue"]

اللیل والنهار;884280 نوشت:
سلام
خب پدر مادر یکی رومی خودش زنگی چه کند
همچین موردی دیدم پدر مادر خواهر فامیل شادی رو در چیز دیگری می‌دیدند ولی عروسی پسرشان کاملا متفاوت بود

سلام
بعید می دانم در حال حاضر بتوانید خانواده ای پیدا کنید که همه اعضای آن رومی یا همه آن زنگی باشند منظور خود شخص است خواهر گرامی
بالاخره یکی یا چند نفر هستند که اذیت کنند[/]

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

زینبیون;884296 نوشت:
بله حرام است
وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ
مائده/2
و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید!

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم و رحمه اله وبرکاته

بنظرتون این حکم چطوره؟

س 1426: حضور در مجالس عروسی چه حکمی دارد؟ آیا بر حضور در مجلس عروسی که خالی از رقص نیست، عنوان «الداخلُ فی عَملِ قومٍ فَهُو مِنهم» صدق می‏کند و لذا ترک آن مجلس واجب است یا اینکه حضور در آن مجلس بدون شرکت در رقص و مراسم دیگر، اشکال ندارد؟

ج: اگر مجلس به گونه‏ای نباشد که عنوان مجلس لهو و حرام و معصيت بر آن صدق کند و حضور در آن مفسده‏ای نداشته باشد، حضور و نشستن در آن در صورتی که عرفاً تأييد عملی که جايز نيست، محسوب نشود، اشکال ندارد.

ll
منبع:http://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=197#1430

الان موضوع مجلس عروسی است و طبق نظر رهبری این است حکم(مجالس دیگر رو استفتا شود از مراجع )

زینبیون;884296 نوشت:
نده کسی نیستم که چیزی را حرام یا حلال بدانم این خداست که تعیین کرده چه چیز حرام و چه چیز حلال است موسیقی حرام نیست مگر آنکه مطرب باشد یعنی مناسب مجالس رقص باشد یعنی غنا

شما حکم حرمت رو نمی دهید اما موضوع را می توانید تشخیص دهید(با رجوع به عرف و شرایطی که مراجع گفتند)
اما صرف وجود آهنگ و ترانه یعنی مجلس غنا شده؟
یعنی عروسی اگر توش رقص (با شرط حرمت) باشد شما حرام می می دانید؟(تشخیص موضوع)

زینبیون;884296 نوشت:
در این موارد به نظر مرجع تقلیدتان مراجعه نمایید بزرگوار

همین رجوع به مرجع یعنی اختلاف در حکم
یکی احتیاط می دهد یکی فتوا می دهد و چه بسا مرجعی حلال بداند غیر این است؟
شما به طور قطع می توانید حرمت رقص رو برای صاحب مجلس روشن کنید و امر به معروف و نهی از منکر کنید؟

کسی نمی تواند تخیص موضوعی رو که خودش تشخیص داده رو بر دیگری حرام کند می تواند؟

اگر شما با صوت قرآن به حرام می افتید و آثار غنا را تشخیص می دهید آن صوت بر شما حرام می شود غیر این است؟

حال اگر همین اختلاف تشخیص در مصادیق موسیقی و یا موارد احتیاط واجب(که می تواند رجوع به اعلم کرد جزئیاتش را از مراجع بپرسید.)
چگونه همه مجالس را حرام می دانید ؟

ببینید برام مهمه

خواستگاری که رفتم اون خانم همین طور بودند مجالس عروسی نمی رفتند ویا می رفتند(برای نزدیکان) موسیقی رو بخاطشون قطع می کردند

خب این یعنی چی؟

یعنی مرجع موسیقی رو حرام کرده؟
کف زدن رو حرام کردند؟
چرا مخالفت می شود
اگر معیار معیار فقهی است که مراجع حکم رو بیان کردند و عمل به آن لازم است
اگر احتیاط است
مجبور کردن دیگران چرا؟

دلیلش رو بهم بگویید

شما که این فکر رو دارید برام سواله
خب فرض کنید آقایی در جلسه اول اومد گفت من شرکت می کنم تو مجالس عروسی چکار می کنید؟(کلی صرف نظر از تاهل یا تجرد شما)

یا علی[/]

[="Blue"]

رستگاران;884301 نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم و رحمه اله وبرکاته

بنظرتون این حکم چطوره؟

س 1426: حضور در مجالس عروسی چه حکمی دارد؟ آیا بر حضور در مجلس عروسی که خالی از رقص نیست، عنوان «الداخلُ فی عَملِ قومٍ فَهُو مِنهم» صدق می‏کند و لذا ترک آن مجلس واجب است یا اینکه حضور در آن مجلس بدون شرکت در رقص و مراسم دیگر، اشکال ندارد؟

ج: اگر مجلس به گونه‏ای نباشد که عنوان مجلس لهو و حرام و معصيت بر آن صدق کند و حضور در آن مفسده‏ای نداشته باشد، حضور و نشستن در آن در صورتی که عرفاً تأييد عملی که جايز نيست، محسوب نشود، اشکال ندارد.

ll
منبع:http://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=197#1430

الان موضوع مجلس عروسی است و طبق نظر رهبری این است حکم(مجالس دیگر رو استفتا شود از مراجع )

شما حکم حرمت رو نمی دهید اما موضوع را می توانید تشخیص دهید(با رجوع به عرف و شرایطی که مراجع گفتند)
اما صرف وجود آهنگ و ترانه یعنی مجلس غنا شده؟
یعنی عروسی اگر توش رقص (با شرط حرمت) باشد شما حرام می می دانید؟(تشخیص موضوع)

همین رجوع به مرجع یعنی اختلاف در حکم
یکی احتیاط می دهد یکی فتوا می دهد و چه بسا مرجعی حلال بداند غیر این است؟
شما به طور قطع می توانید حرمت رقص رو برای صاحب مجلس روشن کنید و امر به معروف و نهی از منکر کنید؟

کسی نمی تواند تخیص موضوعی رو که خودش تشخیص داده رو بر دیگری حرام کند می تواند؟

اگر شما با صوت قرآن به حرام می افتید و آثار غنا را تشخیص می دهید آن صوت بر شما حرام می شود غیر این است؟

حال اگر همین اختلاف تشخیص در مصادیق موسیقی و یا موارد احتیاط واجب(که می تواند رجوع به اعلم کرد جزئیاتش را از مراجع بپرسید.)
چگونه همه مجالس را حرام می دانید ؟

ببینید برام مهمه

خواستگاری که رفتم اون خانم همین طور بودند مجالس عروسی نمی رفتند ویا می رفتند(برای نزدیکان) موسیقی رو بخاطشون قطع می کردند

خب این یعنی چی؟

یعنی مرجع موسیقی رو حرام کرده؟
کف زدن رو حرام کردند؟
چرا مخالفت می شود
اگر معیار معیار فقهی است که مراجع حکم رو بیان کردند و عمل به آن لازم است
اگر احتیاط است
مجبور کردن دیگران چرا؟

دلیلش رو بهم بگویید

شما که این فکر رو دارید برام سواله
خب فرض کنید آقایی در جلسه اول اومد گفت من شرکت می کنم تو مجالس عروسی چکار می کنید؟(کلی صرف نظر از تاهل یا تجرد شما)

یا علی

برادر گرامی سوالتان را عینا در تاپیکی که بنده قبلا برای این موضوع زده ام و هم اکنون باز است قرار دهید تا آنجا صحبت کنیم
این بحث دارد طولانی میشود استاد تاپیک حق دارند ناراحت شده و دست به قیچی شوند چون تاپیک را منحرف می کند
این هم لینکش
http://www.askdin.com/showthread.php?t=53609&page=3

با تشکر[/]

[="Times New Roman"][="Black"]

حامی;884251 نوشت:

سلام
خب بنده همه را با يك نسخه سفارش نكردم

دوم اين كه بنده اگر ازدواج ساده اي نمي كردم غلط مي كردم ديگران را به ازدواج ساده دعوت كنم
ما اسيريم
اسير تأييد ديگران
اسير تقليد
اسير رسم و رسومات غلط
شما توريست هاي خارجي را ببينيد انگاري اومده خونه خاله اش ساده شلوارش بلند بوده تا زده
خانم هاشون بدون آرايش و ساده
يكي از دوستان كانادا است مي گويد خانم ها خيلي راحت هستند دنگ و فنگ هاي خانم هاي ايراني را ندارند
يه بورسي مي زنن به موها و مي روند بيرون فوقش يه رژ ملايم
يا در برخي از كشورها يخچال سايد در برخي از خانه ها هست
در همين كانادا لوازم خانه آنها محدود است اين طوري نيست كه اندازه يك فروشگاه لوازم خانه جنس در آشپزخانه داشته باشند
تو ايران رسم بهترين آب ميوه گيري را مي گيرند ولي ده سال مي گذرد ده بار استفاده نمي شود
من خودم اجاق گازي داشتم وقتي به مجتمعي اثاث كشي كردم نگهبان فكر مي كرد اين را كسي آورده كه از ساختمان بيرون بگذارد
گفتم نه از ماست
گفت يعني شما اجاق فر نداريد
گفتم نه
گفت قدر خانمت را بدان
واقعا تو اين دوره كم پيدا ميشه اين طوري زندگي كنن

happy@};-


حرف های خوبی زدید.

ولی چیز جدیدی نگفتید.

جواب حرف های من هم نبود.

باز هم به شما توصیه میکنم تا زمانی که خودت مشکلات دیگران رو تجربه نکردی سریع فتوا نده و مکالمه با دشمن فرضی طراحی نکن.

اینم happyhappyhappyhappyhappy تقدیم شما

اینم همینطور @};-@};-@};-@};-@};-[/]

[=Microsoft Sans Serif]

حامی;884079 نوشت:
ویرایش توسط صادق : 1395/07/29 در ساعت 12:09

سلام و عرض ادب

فلسفه این که اخیرا همکاران و پاسخگویان پست هم رو ویرایش میزنن چیه؟ اینجا که حالا تاپیک تخصصی نیست ولی تو تاپیک های تخصصی هم دیدم.

سبک جدید شوخی تو تاپیک شوخ طبعی هاست؟;;) (اینم برای اینکه پست خارج از موضوع نشه)

البته بحثم انتقاد نیست که بگویید هرگونه انتقاد از عملکرد به صورت عمومی ممنوع. صرفا جهت اطلاع پرسیدم .:-/

[=Microsoft Sans Serif]

حامی;884202 نوشت:
کشته مُرد رهبر (شعر و شعار و شعور )
گفت: من #عاشق رهبری هستم. اصلن می میرم براش. اتاقم پر از عکس آقاست.
گفتم: پس چرا مجردی؟
با تعجب نگاه عاقل اندر سفیهی بهم کرد و گفت: چه ربطی داره، ها؟!
گفتم: عاشق برا معشوقش می میره!
گفت: منم وقتش برسه می میرم!
گفتم: ایشان می فرمایند به قول من که نه به قول خدا اعتماد کنید. مرد است و قولش. خدا اند معرفت و لوتی گری است و مردانگی. «ازدواج کنید اگر دست و بال تان بسته باشد،خداوند به فضل و کرَمش بی نیازتان می کند».
گفت: ولی من نه خونه دارم، نه ماشین دارم ....
گفتم: نه اعتماد و اعتقادی به خدا و...مشکل همین جاست. اگر اینها رو داشته باشیم که همه چیز حله در ظاهر،
هنر اینه که دختر و پسر مجرد، با توشه امید، تیشه قناعت، تلاش، توسل و توکل، تدبیر اقتصادی به جنگ مشکلات برویم.
مثل شجاعت و جبهه رفتن بچه های نوجوان در جنگ_تحمیلی؛ با تمام و کمال احترامی که والدین قائلیم نباید موانعی که خانواده ها مثل بت تراشیده اند( مانند تجملات و چشم و همچشمی و... ) عایق عشق مون به خدا و رهبری بشه .
گفت: اینا که میگی تو فیلم های هندی است و بس؛ شعاره!
گفتم: دیدی،دیدی، کاری به رهبری نداری؟ و این دوستش دارم دوستش دارم شعر اونم از نوع سوررئالیتستیه.
نمی خواد... نمی خواد، برا رهبری بمیری، کمی ریسک کن و با قناعت و سادگی سراغ ازدواج برو، وگرنه رهبری که چه عرض کنم، به سخن خدا هم اعتماد نداری!
...................
منبع: محمد حسین قدیری، ماهنامه خانه خوبان، ش72.

میقات;827742 نوشت:
«إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ»(نور/ 32)
«وَ لْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ نِكاحاً حَتَّى يُغْنِيَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ‏»(نور/ 33)

علّامه شعرانى: شايد مراد از آيه اوّل ترس از فقر آينده است و در آيه دوم ترس از فقر موجود به حدّى كه توانايى حالى نداشته باشد. پس آن‏كه فعلا تمكّن دارد از تزويج، نبايد از فقر آتى بترسد و اگر فعلا تمكّن ندارد، شكيبايى كند تا متمكّن شود.(پژوهش هاى قرآنى علامه شعرانى، ج ‏2، ص 931)

سلام و عرض ادب

البته شاید هم منظور خدا تفسیر بالا بوده یعنی از ترس فقر در آینده ازدواج را رها نکنید. والله اعلم

موضوع قفل شده است