►●◄ اخبار پژوهشی- مذهبی ►●◄ آیت‌الله قائنی از شاگردان مرحوم آیت‌الله انصاری همدانی، درگذشت

تب‌های اولیه

1107 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال


مفتی اعظم سوریه:

برخی از کشورهای اسلامی را از یاد برده‌ایم




[=Times New Roman]مفتی اعظم سوریه با بیان این‌که «برخی از کشورهای اسلامی را از یاد برده‌ایم» گفت:‌ آیا می‌دانید که هم اکنون وضعیت کشورهای اسلامی مانند سومالی،‌ سودان، تونس،‌ مصر و لیبی به چه صورت است؟

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد بدرالدین حسون در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، با تبریک سالروز تولد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت:‌ امام صادق(ع) شخصیتی هستند که به وسیله ایشان امت اسلامی به وحدت رسیدند.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر در مرحله‌ای بسیار خطرناک قرار داریم که در آینده باید نسبت به رفتار خود در این برهه به تاریخ پاسخگو باشیم.

وی با بیان این‌که «برخی از کشورهای اسلامی را از خاطر برده‌ایم» گفت: آیا کشوری به نام سومالی یادتان هست؟ و یا اینکه متوجه هستید که سودان را نیز تقسیم کردند و کشور سوم آن نیز در راه است.

مفتی اعظم سوریه گفت: در کشورهایی مانند تونس،‌ مصر و لیبی نیز اگرچه رهبران دیکتاتور در آنها از بین رفتند، ولی در حال حاضر باید بدانیم که در چه وضعیتی به سر می‌برند و در کشوری مانند عراق نیز طایفه‌گری را به وجود آورده و آن را به این شکل تقسیم کرده‌اند.

حسون با بیان این‌که «به سوریه نیز از زمین و هوا حمله کرده‌اند» گفت: گناه جمهوری اسلامی ایران چیست که در حال حاضر از هر سو آن را محاصره کرده‌اند و آن را مورد تحریم قرار داده‌اند، آیا مساله واقعا انرژی هسته‌یی است و یا به دلیل پشتیبانی این کشور از مقاومت اسلامی است؟

مفتی اعظم سوریه با بیان این‌که «در حال حاضر 40 کانال تلویزیونی جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان راه‌اندازی شده است» ادامه داد: ما باید به اصل خود برگردیم و امتی که پیامبر اکرم(ص) از ما می‌خواهند را بسازیم.[=Times New Roman]

وی تاسیس اتحاد علمای مقاومت را برای تقریب و مقاومت پیشنهاد داد و گفت که ما نمی‌خواهیم که قدس را تقسیم کنند.

حسون گفت: ‌امیدواریم این همایش در دمشق و حلب نیز برگزار شود تا ببینیم چه بر سر مسلمانان این نقاط آورده‌اند که باید در این زمینه بگویند در این اتفاقاتی که در سوریه رخ داد فجایع بسیاری بر سر مردم این کشور آمد و پسر خود من نیز در این وقایع به شهادت رسید.

[=Times New Roman]

انتهای پیام
سرویس: معارف و حقوق - دين و انديشه
کد خبر: 91110804980
یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶


بسم الله الرحمن الرحیم


قطری‌ها در تدارک ساخت فیلم زندگی پیامبر اسلام هستند احمد الهاشمی مدیر موسسه النور قطر اعلام کرد قصد دارد فیلمی درباره زندگی حضرت محمد (ص) بسازد که بر وجوه مشترک شخصیت او در میان ادیان مختلف متمرکز باشد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از محیط، الهاشمی با تاکید بر این که این فیلم درباره شخصیت یکی از بزرگترین چهره‌های تاریخی و مذهبی است تاکید کرد: این اثر می‌تواند در برابر تلاشی که برای مخدوش کردن چهره مسلمانان جهان می شود، نشان‌دهنده واقعیت‌های دین اسلام باشد.

همچنین روزنامه "عکاظ" عربستان سعودی اعلام کرده این فیلم بیوگرافی حضرت محمد (ص) است و این پروژه قصد دارد تا با تعریف اسلام واقعی فاصله بزرگی را که بین فرهنگ‌ها و تعاریف مختلف آنها از اسلام وجود دارد پر کند و تصویر واقعی از تفکرات اسلامی را به مردم غرب نشان دهد.

الهاشمی گفت که گروه سازنده فیلم قصد دارد برای ارایه تصویری درست، در همه صحنه‌های فیلم از نظرات چهره‌های شناخته‌شده متخصص و محقق در زمینه مذهبی و تاریخی بهره بگیرد.

او با اشاره به این که این گروه کار خود را با برگزاری یک کارگاه اولیه ماه پیش آغاز کرد گفت: این کارگاه با تشکیل گروهی شامل دکتر یوسف القرضاوی، دکتر سلمان العوده، دکتر طارق السویدان و دکتر علی محیی الدین القره داغی از متفکران اسلامی تشکیل شد.

قرارست کارگاه های دیگری برای روشن کردن پیام فیلم با توجه به تمام موضوع های مورد توجه آن برای رسیدن به صفات واقعی پیامبر اسلام برگزار شود تا به کلام و افعال رسول به درستی دست یافته شود. استفاده از نور برای نمایش چهره ایشان و نیز کیفیت چگونگی نمایش صحابه اکرم و خلفای راشدین نیز در این نشست ها روشن می شود.

به گفته هاشمی این فیلم همانطور که سال 2011 اعلام شده بود، از حمایت بری آزبورن تهیه‌کننده فیلم‌های "ارباب حلقه ها" و "ماتریکس" برای فراهم آوردن چنین کار خطیری بهره می‌گیرد و پیش‌بینی شده که فیلمبرداری آن با صرف هزینه 200 میلیون دلاری به زودی آغاز شود.

کمپانی‌های فیلمسازی از آمریکا و بریتانیا برای ساخت این فیلم همکاری می‌کنند.


منبع: خبرگزاری مهر


[=Times New Roman]
چطور بفهمید خواستگارتان عصبي است؟
[=Times New Roman]

وقتــي مي‌خواهيد ازدواج كنيد احتمالا هميشه اين سؤال در ذهن‌تان هست كه شخص مقابل چه خصوصيات اخلاقي‌اي دارد؟ مثلا از شخصيت آرامي برخوردار است يا نه، آيا زود عصباني مي‌شود يا نه؟
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ وقتــي مي‌خواهيد ازدواج كنيد احتمالا هميشه اين سؤال در ذهن‌تان هست كه شخص مقابل چه خصوصيات اخلاقي‌اي دارد؟ مثلا از شخصيت آرامي برخوردار است يا نه، آيا زود عصباني مي‌شود يا نه؟ گاهي در طول شناخت پيش از ازدواج متوجه بعضي خصوصيات اخلاقي عجيب و غريب در فرد مقابل مي‌شويم از جمله خشم و عصبانيت بي‌مورد. آيا مي‌شود با اينگونه افراد زندگي مشترك خوبي داشت؟

خشم چیست؟ خشم، احساس ناخرسندی و ناخوشايند و خصومت ما در مقابل خودمان يا ديگران يا موقعيتي كه پيش آمده است كه يكسري واكنش‌هاي بيروني هم دارد؛ مثل چهره برافروخته، حالت از كوره در رفتن و رفتارهاي تكانشي كه انرژي‌هاي خشم را به اين طريق نشان مي‌دهيم. همه ما ممكن است دچار ناراحتي‌ها، اختلاف‌ها و غم‌هايي در طول روز شويم ولي خشم ظاهر آدم‌ها را بيشتر به‌هم مي‌ريزد و انرژي منفي آن بسيار شديدتر است.اگر ناراحتي‌هاي ما روي هم جمع شوند، خشم شكل مي‌گيرد (يعني ناراحتي‌هايي كه تلنبار شده، بيان نشده، به آنها نپرداخته‌ايم و در‌ك‌شان نكرده‌ايم.) معمولا افرادي كه نمي‌‌‌دانند چگونه مسائل و ناراحتي‌هايشان را با خودشان يا ديگران حل كنند دچار خشم مي‌شوند.

چطور خشمگين مي‌‌شويم؟

خشم‌ها انواع مختلفي دارد

خشم به خودمان :نشان‌دهنده اين است كه من با خودم مسائلي دارم كه حل نشده‌اند و حس‌هاي نامطلوبي نسبت به خودم دارم.

خشم به ديگران: اين يعني تحمل پذيرش رفتارهاي ديگران را نداريم. شايد حتي مهارت‌هاي گفت‌وگو و رفتارهاي سازنده با ديگران را هم نداشته باشيم.

خشم به شرایط:
معمولا افراد خشمگين رابطه عميق و زيبايي با خودشان ندارند. خود را خيلي دوست ندارند. حالا اطرافيان وقتي اين را بدانند مي‌توانند كمك كنند تا اين جايگاه خالي و خلأعشق براي آنها پر شود.

چطور بفهميد خواستگارتان خشن است؟

يكي از توصيه‌هاي اصلي و اكيد ما قبل از ازدواج اين است كه حتما زماني را براي شناخت هم قائل شويد و اين زمان لزوما چند روز، يك هفته يا يك ماه نيست. معمولا دوره شناخت را بين 6 ماه تا يك سال پيشنهاد مي‌كنيم زيرا رفتارهاي مختلف و خاص افراد در طول زمان، بالاخره خودش را نشان مي‌‌دهد. بايد زمان قابل‌ملاحظه‌اي را با فرد بگذرانيد، البته نه فقط با پيامك و تلفن بلکه بهتر است خانواده‌ها و دوستان دو طرف هم در موقعيت‌هاي مختلف با هم آشنا شوند. معمولا خشم يكسري آثار دارد؛ مثل اينكه فرد وقتي چيزي مطابق سلايق و عقايدش نباشد خيلي به هم مي‌ريزد و برافروخته مي‌شود، با فشار و حرص صحبت مي‌كند و شما متوجه مي‌شويد كه انرژي منفي او در يك لحظه بالا مي‌رود. معمولا افرادي كه دچار پرخاشگري هستند از تن صداي بالايي برخوردارند و از كلمات پرخاشگرانه و توهين‌آميز استفاده مي‌كنند. مثل زوجي كه قبل از ازدواج چند جلسه‌اي براي مشاوره به من مراجعه كردند و آقا در تمام مدت براي توصيف شرايط كارش از كلمات توهين‌آميز استفاده مي‌كرد. بعد از چند جلسه متوجه شدم كه او هميشه دچار خشم است و اگر اين خشم‌هايش را حل نكند حتما در رابطه‌اش دچار مشكل خواهد شد.
به هر حال اين افراد در طول زمان خودشان را نشان مي‌دهند. افراد خشمگين ممكن است تا مدت طولاني بتوانند چهره خوبي از خود نشان دهند اما كم‌كم چهره واقعي‌شان آشکار می‌شود.


آيا مي‌شود با فرد پرخاشگر زندگي خوبي داشت؟

اما اگر ازدواج كرديد و ديديد همسرتان پرخاشگر است بايد بدانيد تغيير دادن طرف مقابل كار بسيار دشواري است مگر اينكه خودش بخواهد. اصولا آدم‌‌ها تغيير نمي‌كنند مگر اينكه خودشان بخواهند.

اگر فرد پرخاشگر نخواهد تغيير كند كار خيلي دشوار خواهد بود. درحقيقت كسي كه بخواهد با اين فرد زندگي كند ابتدا بايد تصميم بگيرد كه آيا مي‌تواند با فردي كه پرخاشگر است زندگي كند يا خير؟

يعني آيا رفتارهاي پرخاشگرانه او آنقدر آسيب‌زننده است كه تصميم به جدايي بگيرد يا نه؟ اگر مي‌خواهد زندگي كند كه بايد او را همان‌طور كه هست، بپذيرد. درحقيقت اينجا جز پذيرش طرف مقابل هيچ چاره‌اي ندارد و بايد روي آرام‌سازي خودش كار كند.

اما فرض بر اينكه آن فرد پرخاشگر مي‌خواهد تغيير كند، ضمن اينكه بايد يكسري مهارت‌هاي مديريت خشم را بياموزد، خانواده هم مي‌تواند خيلي كمك‌كننده باشد.

اما چگونه این کار را بکنیم

1- به مروز زمان افراد متوجه مي‌شوند كه اشخاص پرخاشگر چه خط قرمزهايي دارند که می‌توانند مراقب آنها باشند.
2- معمولا افرادي كه پرخاشگرند، افراد حساسي هستند و چون دارند در دنياي درون‌شان با خودشان خشم را تجربه مي‌كنند ديگر تحمل‌شان تمام مي‌شود و آن را به بيرون مي‌‌ريزند؛ يعني ما هر چيزي را كه در درون داريم به بيرون نشان مي‌دهيم. من اگر در درونم با خودم سرزنش‌‌گرانه و توهين‌آميز برخورد كنم طبيعتا با ديگران نيز همين‌طور خواهم بود. معمولا افراد خشمگين رابطه عميق و زيبايي با خودشان ندارند. خود را خيلي دوست ندارند. حالا اطرافيان وقتي اين را بدانند مي‌توانند كمك كنند تا اين جايگاه خالي و خلأعشق براي آنها پر شود.

با فرد پرخاشگر ازدواج نكنيد، مگر

در مورد ازدواج هميشه بايد شناخت وآگاهي ما نسبت به فرد مقابل در رابطه‌اش با ما يك قدم جلوتر باشد. در روانشناسي نيز يك اصل است كه احساس‌محوري يكي از خطاهاي ذهني است. افراد احساس‌محور معمولا تصميماتي مي‌گيرند كه بعدها دچار ناكامي و پشيماني شده و متوجه مي‌شوند كه تصميمات‌شان اشتباه بوده و چه بسا همين عامل مي‌تواند باعث افسردگي شود. وقتي در سنجش شخصيت طرف مقابل كه يكي از ملاك‌هاي اصلي است پرخاشگري را مشاهده كنيم و در مقابل او يك فرد آرام قرار بگيرد اتفاقي كه بين اين دو مي‌افتد، اين است كه فرد پرخاشگر معمولا حاكم بر فرد آرام خواهد شد. با اين شرايط پيشنهاد ما اين است كه ازدواج صورت نگيرد مگر اينكه فرد پرخاشگر روي خشم خود كار كند


yjc.ir

[="Tahoma"]به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در سومين روز از خجسته ايام‌الله دهه مبارك فجر، هواپيماي جنگنده بومي با نام "قاهر313" ساخت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با حضور "محمود احمدي‌نژاد" رئيس جمهور رونمايي شد.

* قاهر 313 خصوصيات پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي دنيا را دارد

محمود احمدي‌نژاد در حاشيه مراسم رونمايي از اين جنگنده بومي با تبريك اين دستاورد جديد به ملت ايران و همه متخصصان صنعت هوايي و زحمتكشان نيروي هوايي كشورمان گفت: جنگنده پيشرفته قاهر 313 كه تمام مراحل طراحي و ساخت آن توسط متخصصان كشورمان صورت گرفته ويژگي‌هاي برجسته‌اي داشته و همه خصوصيات مثبت پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي دنيا را در خود دارد.

وي با اشاره به توضيحات متخصصان و خلبانان نيروي هوايي افزود: اين بزرگواران كه بعضاً سابقه طولاني پرواز با جنگنده‌هاي مختلف را دارند از منظر كارشناسان آشنا به امور اظهار مي‌كردند كه ويژگي‌هاي اين هواپيما در حد عالي است.

احمدي‌نژاد چنين دستاوردهايي را نشانه اعتماد به نفس، بيداري و حركت مستمر و رو به پيشرفت ملت ايران دانست و اظهار داشت: اينها نشانه حركت ملتي است كه يك تاريخ، فرهنگ و تمدن را پشت سر خود دارد و در سال‌هايي كه هيچ‌كس حرفي براي گفتن نداشته صدها سال پايگاه علمي بوده و علوم مفيد را در اختيار بشريت قرار داده است.

رئيس جمهور تصريح كرد: متخصصان كشورمان امروز از بسياري از مرزهاي دانش عبور كرده و ديگر هيچ دستاورد و پيشرفتي دور از دسترس آنها نيست و اين نشانه عمق ايمان و تعهد ملت ايران و دانشمندان و صنعتگران اين كشور به ارزش‌هاي الهي و استقلال ملت است.

* جنگنده "قاهر 313" سطح مقطع راداري بسيار کم و قدرت تهاجمي بالايي دارد

بنا بر گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، "سردار احمد وحيدي" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در اين مراسم با تبريك اين موفقيت بزرگ كه در راستاي تحقق فرامين فرمانده معظم كل قوا به منصه ظهور رسيده است، اظهار داشت: كليه مراحل طراحي و ساخت جنگنده بومي قاهر313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرين سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع انجام شده است.

وزير دفاع در تشريح ويژگي جنگنده قاهر گفت: اين جنگنده پيشرفته با مشخصات ظاهري منحصر بفرد، داراي سطح مقطع راداري بسيار كم و همچنين قابليت انجام عمليات پروازي در ارتفاع پست است.

سردار وحيدي بهره‌برداري از مواد پيشرفته در ساخت هواپيما و سيستم‌هاي الكترواويونيك پيشرفته را از ديگر ويژگي‌هاي جنگنده قاهر313 برشمرد.

وزير دفاع با بيان اينكه اين جنگنده توانايي حمل تسليحات پيشرفته بومي را دارد و از قدرت تهاجمي بالا برخوردار است، گفت: جنگنده قاهر حقيقتاً نماد برجسته‌اي از نبوغ،خلاقيت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ايران در وزارت دفاع است.

سردار وحيدي قابليت نشست و برخاست با طول باند كوتاه و تعمير و نگهداري آسان و سريع را از ديگر ويژگي هواپيماي قاهر313 ذكر كرد.

وزير دفاع در پايان با تشكر و قدرداني از تلاش و زحمات بي وقفه دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوايي وزارت در خلق اين پروژه بزرگ ملي تصريح كرد: هواپيماي جنگنده قاهر، ثمره قدرت، ايمان، همت و رشد و بالندگي پرورش‌يافتگان مكتب خميني و خامنه‌اي عزير است كه در آغاز طليعه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با اين اقدام افتخارآفرين، افزايش اقتدار ملي و ارتقاء قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران را رقم زدند.
تصاویری ازجنگنده
[SPOILER]

[/SPOILER]
:pirooz:

سلام
یکم کوچیک نیست جنگنده f32 و اینا 50 تا 55 متر طول دارن این و می خورن اگه جنگ بشه که؟

البته باید تبریک گفت (تو این شدت تحریم ها)

[="Tahoma"]

اتمقلی;313371 نوشت:
سلام
یکم کوچیک نیست جنگنده f32 و اینا 50 تا 55 متر طول دارن این و می خورن اگه جنگ بشه که؟

البته باید تبریک گفت (تو این شدت تحریم ها)


سلام
به نظرم بهتره که به جای توجه به ظاهربه باطن جنگنده توجه کنیم

[="Times New Roman"]فيلم پرواز قاهر 313

[FLV]http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/11/15/229918_388.flv[/FLV]

اتمقلی;313371 نوشت:
سلام
یکم کوچیک نیست جنگنده f32 و اینا 50 تا 55 متر طول دارن این و می خورن اگه جنگ بشه که؟

البته باید تبریک گفت (تو این شدت تحریم ها)

با سلام

این جنگنده بی نظیر دقت بفرماید

با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می شود، محفظه حمل جنگ افزار آن می تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب های کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.

با توجه به ظاهر نامتعارف این هواپیما و مطالب مطرح شده پیرامون آن بر آن شدیم تا در گزارشی در قالب نکته گویی به برخی از ویژگی های قابل استنباط و البته قابل بیان از ظاهر این هوپیما و اطلاعات اعلام شده بپردازیم.
ویژگی های پنهانکاری(رادارگریزی)
طراحی یک هواپیما به نحوی که کمترین بازتاب راداری و حرارتی را داشته باشد از اصول مهم برای به تأخیر انداختن شناسایی هواپیمای خودی توسط سامانه های دشمن است که منجر به افزایش بقاپذیری رزمی می شود.
1- در این هواپیما با استفاده از سطوح تخت و کمی هم سطوح منحنی در بالای بدنه بر مبنای اصول طراحی هواپیماهای پنهانکار اقدام شده است. به عنوان مثال شکل دماغه و زوایای پهلوهای بدنه مطابق اصول پنهانکاری راداری انتخاب و طراحی شده است و می توان گفت از این لحاظ قاهر 313 هواپیمای رزمی نسل پنجمی(با تعاریف مرسوم دنیا) است.
2- شکل شکسته بال که جالب و عجیب ترین نکته ظاهری قاهر313 است به کاهش اثرات راداری و حرارتی کمک می کند هر چند که مأموریت اصلی آن چیز دیگری است.
3- به احتمال زیاد، عمده تسلیحات قاهر در محفظه داخلی بین دو ارابه فرود اصلی حمل می شود که برای کاهش بازتاب راداری ناشی از نصب تسلیحات زیر بال و بدنه روش مطمئنی است
4- ورودی هوای موتور بالای بدنه قرار گرفته است که باعث کاهش بازتاب راداری در برابر رادارهایی که از پایین به هواپیما نگاه می کنند می شود.


قاهر 313 دارای شکل ظاهری پنهانکارانه است:Sham:

5- استفاده از دو ورودی که از دو مجرا هوا را به موتور می رسانند به دلیل ایجاد زاویه غیر مستقیم از موتور تا ورودی هوا، باعث کاهش بازتاب راداری می شود ضمن اینکه احتمال طراحی خود مجرا با سطوح زاویه دار برای گرفتن انرژی امواج رادار مانند شیوه استفاده شده در جنگنده اف-35 وجود دارد.

6- زائده های اطراف خروجی موتور می تواند برای کاهش اثرات حرارتی و راداری و نصب خروجی بردار متغیر در آینده مفید باشد.

7- استفاده از زاویه حمله و فرارهای یکسان در بیشتر سطوح بدنه به علاوه خطوط شکسته در لبه دریچه های ارابه های فرود برای پنهانکاری یکی از روش های لازم است که در قاهر313 دیده می شود.

8- سکان های عمودی V شکل به پنهانکاری یک هواپیما کمک شایانی می کنند که در این جنگنده مورد استفاده قرار گرفته اند.

9- باید دید برای کاهش اثرات بازتاب راداری کلاه و صندلی خلبان و خود خلبان با توجه بزرگ بودن کانوپی (طلق کابین) چه تدبیری اندیشیده شده است.

10- گازهای داغ خروجی موتور، پیش از خروج از هواپیما با هوای سرد از طریق دو مجرای بالای بدنه ترکیب شده و با دمای پائین از هواپیما خارج می شوند تا اثرات حرارتی کاهش یابد.


بخش انتها و خروجی موتور قاهر

313
11- استفاده از مواد جاذب امواج راداری در بدنه برای جذب انرژی امواج رادار و کاهش بازتاب راداری از دیگر روش های استفاده شده در قاهر برای افزایش پنهانکاری است.
ویژگی های پروازی
12- تمرکز جرم حول محور طولی جنگنده قاهر313 موجب افزایش مانور پذیری می شود.
13- با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می شود، محفظه حمل جنگ افزار آن می تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب های کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.
14- وجود پیشبال (Canard) برای افزایش مانورپذیری، تولید برآی مثبت، وجود سطوح کنترلی روی آن، کاهش دهانه بال با بزرگ در نظر گرفتن پیشبال از مزیت های استفاده از آن است.
15- وضعیت بال و بدنه قاهر نشان می دهد طرح آن نزدیک به طرح های «ترکیب بال و بدنه» است که دارای مزیت های آیرودینامیکی بسیار خصوصاً در کاهش تداخلات نامناسب جریان بال و بدنه است.
16- مزیت های پیشبال در زوایای حمله بالا بیشتر است زیرا با تولید جریان گردابه ای و ریختن آن روی بال باعث تولید بهینه برآ با نیاز به سرعت خطی و نیروی رانش کمتر و در نتیجه مصرف سوخت کمتر می شود.
17- با توجه به وجود پیشبال، احتمالاً این هواپیما برای مانورپذیری بیشتر با حاشیه پایداری کم و یا ناپایدار طرحی شده (در اینصورت نیاز به نرم افزار کنترل پرواز پیشرفته است که بیشتر با سامانه کنترل پرواز با سیم تطابق دارد)
18- ارابه های فرود اصلی در کنار بدنه رو به جلو جمع می شوند که باعث ایجاد فضای مفید بیشتر در داخل بدنه می شود.
19- سطح دم عمودی نسبتاً بزرگ است که پایداری سمتی مناسبی ایجاد کرده و با بخش متحرک (رادر) بزرگ، مشخصات مانوری جانبی مناسبی ایجاد می کند. با توجه به این سکان عمودی، ارتفاع قاهر کمتر از 4 متر تخمین زده می شود.
20- بال ضخیم (نسبت ضخامت بالا) در قاهر313 برای تولید برآی زیاد مناسب است البته این نوع بال ها برای سرعت های نه چندان بالا بهینه هستند. به نظر دهانه بال این جنگنده کمتر از 8 متر باشد.
21- شکل و محل ورودی هوا خطر جدایش جریان در زوایای حمله بالا دارد که با توجه به قابلیت پرواز قاهر در زوایای حمله بیش از 20 درجه باید به نحوی این مشکل مرتفع شده باشد.
22- جلوی ورودی هوای موتور حالت ریشه کشیده LERX دارد که مزیت های آیرودینامیکی بالایی دارد.
23- کانوپی بسیار بزرگ این هواپیما منجر به ایجاد دید عالی و 360 درجه به اطراف می شود که برای پروازهای ارتفاع پائین لازم است و البته در مأموریت های تهاجم زمینی بسیار کمک کرده و در نبرد هوایی نزدیک هم بسیار مفید است.
24- همه هواپیماها با پرواز در ارتفاع نزدیک به زمین از اثر سطح بهره مند می شوند اما شکل شکسته بال در قاهر313 به استفاده بهینه از اثر سطح برای پروازهای طولانی تر در ارتفاع پائین و نشست و برخاست از باندهای کوتاه کمک می کند.
25- شکل شکستگی بال ها همانطور که در گزارش مربوط به قایق پرنده باور-2 اشاره کردیم که نمونه کامل یک هواپیمای اثر سطحی بومی است، در نمای روبرو دارای شکل شبیه به M است که در کنار شکل W از بهترین فرم ها برای استفاده از اثر سطح است.
26- شکستگی بال ضمناً به عنوان یک بالچه نوک بال هم عمل می کند که به کاهش پسای القایی و کاهش مصرف سوخت و افزایش مداومت پروازی منجر می شود خصوصاً در پروازهای نزدیک به سرعت صوت که احتمالاً این هواپیما برای آن رژیم پروازی بهینه شده است.
27- طراحی ویژه بال و پیشبال(کانارد) اصلی ترین عوامل ایجاد توانمندی پرواز و نشست در باندهای کوتاه است که این هواپیما را برای استقرار در پایگاه های کوچک یا باندهای فرعی در راستای نبرد نامتقارن مناسب می سازد.
28- ارابه فرود این هواپیما کپی شده از هیچ یک از جنگنده های فعلی ایران نیست و طراحی جدیدی ضمن شباهت به طرح کلی ارابه فرود هواپیمای سوخو-25 دارد.

ارابه های فرود قاهر
313
29- تک موتوره بودن هواپیما ضمن کاهش مصرف سوخت کلی و سهولت تعمیر و نگهداری، نشان از سبک وزن بودن این هواپیما دارد.
30- تک چرخه بودن ارابه های فرود گواه دیگری بر سبک وزن بودن این هواپیما با وزن برخاست در حدود 12تا 14 و بیشینه وزن احتمالاً کمتر از 20 تن است.
سامانه ها
31- با توجه به طول و عرض کم دماغه قاهر313 به نظر می رسد بخشی تجهیزات راداری زیر محل استقرار خلبان جای داده شده باشد.
32- فرم دماغه قاهر313 با شکل آنتن رادارهای هوایی موجود در جنگنده های کشور تطابق ندارد بنابراین به احتمال زیاد یک رادار جدید و متفاوت یا راداری موجود با آنتن جدید برای آن در نظر گرفته شده است.
33- استفاده از دو نمایشگر چند منظوره یا MFD بزرگ در وسط کابین و سه نمایشگر کوچکتر نشان از تلاش و حرکت به سمت استفاده از سامانه های جدید و پیشرفته است که منجر به کاهش هزینه و زمان تعمیرات، افزایش چشمگیر قابلیت اطمینان و مزیت های دیگری دارد که در گزارش بالگرد طوفان-2 به آن پرداخته بودیم.
34- استفاده از 8 نمایشگر آنالوگ در کابین در کنار نمایشگرهای فوق نشان دهنده نهایی نشدن فناوری MFDها از نظر طراحان قاهر 313 دارد.


کابین نمونه رونمایی شده از قاهر
313
35- تجهیزات مخابراتی و کنترل های سامانه های جانبی در کنار دست خلبان جای گرفته که طراحی مرسومی است. هرچند که دسته گاز موتور در تصاویر منتشره از کابین دیده نمی شود.
36- در این جنگنده از رادیوهای بومی ساخت صنایع الکترونیک وزارت دفاع با قابلیت های جهش فرکانسی و مقاوم در برابر اختلال و برخوردار از رمز کننده های خودکار با الگوریتم های پیشرفته استفاده شده است.
37- صندلی پرتاب شونده این هواپیما شباهت ویژه ای به نمونه های موجود نداشته و احتمالا همان نمونه بومی باشد که چندی پیش آزمایش آن از هواپیمای بستر آزمایش "آرمیتا" با موفقیت کامل انجام شد.
38- با توجه به اهرم هدایت از نوع معمولی احتمالاً سامانه کنترل سطوح متحرک بال و پیش بال و سکان عمودی و پروازی قاهر313 از نوع هیدرولیکی است نه سامانه پرواز با کنترل الکتریکی(FBW) زیرا نمونه های موجود این سامانه در دنیا از «اهرم هدایت کناری» استفاده می کند.
39- در نمونه فعلی قاهر، نمایشگر سربالا(HUD) دیده نمی شود و کلاه پروازی ساده است و بدیهی است در نمونه های تولیدی شاهد HUD خواهیم بود.
40- بر اساس برخی شواهد تصویری، نمونه نمایش داده شده ماکت در مقیاس واقعی یا «ماک آپ» است که یکی از مراحل مهم ساخت جنگنده پیش از نمونه های آزمایشی است.


نکات دیگر


41- در تصاویر منتشره از مراحل طراحی و توسعه قاهر313 نرم افزاری برای محاسبه سطح مقطع راداری دیده می شود که پیشرفت بسیار مهمی برای بهبود محصولات دفاعی کشور است.
محاسبات سطح مقطع راداری و تحلیل آیرودینامیکی قاهر313
42- مدلسازی قاهر313 در نرم افزارهای پیشرفته طراحی رایانه ای (CAD) نظیر CATIA که امکان اتصال به رایانه و ماشین های تولید پیشرفته برای کارهای ساختی را دارد، تحلیل های آیرودینامیکی با روش های عددی (cfd) با استفاه از نرم افزار تولید شبکه عددی GAMBIT و نرم افزار تحلیل جریان FLUENT، محاسبات طراحی با نرم افزار انجام شده که نشان از کار کامل علمی در حوزه های مختلف طراحی این جنگنده بومی دارد.
43- از ابتدای طراحی تا ساخت نمونه فعلی، 2.5 تا 3 سال طول کشیده، نشانه مدیرت قوی و عزم جدی برای تولید این محصول جهت نوسازی و افزایش توان هوایی کشور است.
44- آزمایشات پروازی فراوانی با نمونه پروازی مقیاس کوچک قاهر انجام شده که روشی مرسوم برای استخراج خصوصیات پروازی هواپیمای در حال طراحی با هزینه و زمان کمتر است.
45- آزمایشات تونل باد نمونه های قاهر برای رسیدن به فرم بهینه آیرودینامیکی انجام شده است. به عنوان مثال در تصویر زیر در بخش های مانند پیشبال، سکان عمودی و خروجی موتور تفاوت هایی با نمونه رونمایی شده دیده می شود.

آزمایش تونل باد نمونه ای از قاهر


46- از موتور قاهر313 صحبتی به میان نیامده و احتمال دارد از موتور توربوفن بومی در آن استفاده شود که با نیازهای روز و البته پنهانکاری حرارتی و شکل حجیم بدنه تطابق دارد.
47- در نمونه فعلی قاهر سامانه های ردگیری فروسرخ، توپ و برخی سامانه های جانبی مانند آنتن های فرستند و گیرنده دیده نمی شود که شاید به دلیل ماک آپ بودن آن است.
48- آزمایشات تونل باد، کارهای نرم افزاری و پرواز مدل مقیاس کوچک راه هایی برای رسیدن به نتیجه بهتر و قابل اطمینان قبل از ساخت نمونه های پروازی است که هزینه بالاتری از آزمایشات فوق دارد.
در نتیجه می توان انتظار داشت نمونه های عملیاتی قاهر با تغییرات کمتری نسبت به نمونه رونمایی شده تولید شوند.
49- نمونه رونمایی شده از قاهر313 هواپیمایی تک نفره است که با توجه به ویژگی های اعلام شده دارای نقش چند منظوره یعنی هم عملیات های هوا به هوا و هم هوا به سطح خواهد بود.
50- طراحی این هواپیما که کمترین شباهتی به نمونه های موجود در داخل کشور نداشته و شباهت اندکی با برخی هواپیماهای پنهانکار دنیا دارد نشان از جسارت و ریسک پذیری بالای مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع است.
با توجه به فروض فوق، مراحل بعدی توسعه قاهر313 برای رسیدن به نمونه عملیاتی شامل ساخت نمونه هایی برای آزمایشات ایستا(استاتیک) زمینی، ساخت نمونه های پروازی، نمونه هایی برای آزمایشات سامانه های راداری و سلاح در پرواز، پیش نمونه های تولیدی و نمونه های تولیدی اصلی است که انشاالله به همت متخصصان توانمند داخلی و با پشتیبانی و همگرایی مسئولان در چند سال آینده به نتیجه نهایی و تولید انبوه برسد. ضمن آنکه قول سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان که از مسئولان خوشنام و صاحب ایده و تجربه مدیریتی بالا در نیروهای مسلح کشورمان است نیز نباید غافل شد که سخن از آینده نزدیک برای تولید انبوه این جنگنده داده اند.

جنگ نرم ینعی این

ببینید چطوری با ناخود آگاه ما بازی میکنند!!!؟

خراب کردن مسجد توسط پرندگان خشمگین

به نام علی در لوگوی این بازی توجه کنید!!!!؟


بازی کالاف دیوتی حدیثی از امام صادق(ع) که در قاب عکس کار شده است

به محل نصب تابلو دقت کنید!!!!!!؟


استفاده از درب کعبه در چند نقطه ی این بازی


استفاده از کلمه الله در کف زمین این بازی

به سم کارکتر ها توجه کنید


نام فاطمه زهرا که با زیرکی در این بازی کار شده


این بار در بازی اویل قرآنی که در اتاق یکی از روسای گروه تروریستس وجود دارد


به کلمه ی الله زیر پای شخصیت ها توجه کنید

شباهت کفپوش با کفپوش مسجدالنبی

شباهت طراحی بنا با مسجدالنبی


موجوداتی که پس از حل معما الله اکبر می گویند


وباز هم کلمه ی الله در این بازی به وفور یافت میشود


استفاده از درب مسجدالنبی در بازی!!!!؟


و در آخر فکر میکنم حرفی برای گفتن نباشه وخودتون قضاوت کنید؟؟؟؟؟

نصب یک ‌آیه قرآن در ورودی دانشکده حقوق دانشگاه‌ هاروارد

مسئولان دانشگاه هاروارد پس از آنکه آيه‌ 135 سوره مباركه نساء را «بی نظیرترین تعریف درباره عدالت در تمام طول تاريخ» اعلام کردند تصمیم گرفتند ترجمه انگليسی آن را روی ورودی اصلی دانشكده حقوق این دانشگاه نصب کنند.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ اگرچه برخی رسانه های غربی تلاش می کنند تعالیم و تاکیدات اسلام را بر خلاف حقوق بشر جلوه دهند اما بسیاری از محققان با بررسی آموزه های کاملترین دین الهی، اعتراف کرده اند که نکات مهمی در این بین نهفته است که آخرین تعریف در این زمینه را می توان در دانشگاه هاروارد آمریکا دید.
اکنون مسئولان دانشگاه هاروارد ترجمه انگليسی آيه‌ 135 سوره مباركه «نساء» را روی ديوار ورودی اصلی دانشكده حقوق خود نصب کرده اند. این کار پس از آن صورت گرفت که مدیران اين دانشکده مضمون اين آيه درباره عدالت را در طول تمام تاريخ بی نظیر دانستند.

اين آيه شريفه می‌ فرمايد: «یَا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قوَّامينَ بِالقِسطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَو عَلَى أَنفُسِكُمْ أَوِ الوَالِدَینِ وَالأَقْرَبِينَ إِن یَكُنْ غَنیًّا أَوْ فَقيرًا فَاللّهُ أَولى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُوا الهَوَى أَن تَعْدِلُوا وَإِن تَلوُوا أَوْ تُعرِضُوا فَإِنَّ اللّهَ كانَ بِمَا تَعمَلُونَ خَبيرًا» یعنی:

« اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ ايد پيوسته به عدالت قيام كنيد و براى خدا گواهى دهيد هر چند به ضرر خودتان يا پدر و مادر و خويشاوندان [شما] باشد اگر [يكى از دو طرف دعوا] توانگر يا نيازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است، پس از پى هوس نرويد كه [در نتيجه از حق] عدول كنيد و اگر به انحراف گراييد يا اعراض نماييد، قطعاً خدا به آنچه انجام می ‌دهيد، آگاه است».


دانشگاه هاروارد در سال 1636 در «ایالت ماساچوست» آمريكا تأسيس شد و علاوه بر آنکه قديمی ‌ترين مؤسسه آموزش عالی در آمريكا محسوب می شود معمولاً به لحاظ علمی نیز در رتبه اول دانشگاههای جهان قرار دارد.


قبرها در كنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدكنندگان را بر می انگیزد.

قبرستانی خاموش و مرموز در جنوب شرقی ترین نقطه ایران، استان سیستان و بلوچستان، شهر چابهار، روستای تیس. روستایی باستانی با قدمتی حداقل ۲۳۰۰ ساله كه در آن اعتقادات و باورهای مردم بلوچ با راز آمیزی و سكوت ژرفناك طبیعت آن و آثار باستانی بر جای مانده پیوند خورده است و گورستان جن كه بلوچ ها به آن «جن سنط» می‌گویند یكی از این رازهاست.



به گزارش شبکه ایران، قبرها در كنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدكنندگان را بر می انگیزد. چه كسانی این گورهارا حفر كرده اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب كرده‌اند؟ این گورها با چه وسیله ای حفر شده است؟ در پاسخ به این پرسش ها مانند این گورستان جز سكوت و خاموشی چیزی نمی شنویم. شاید به دلیل حفظ مردگان و در گذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیر زمینی اجساد، رنج كندن سنگ را بر خود هموار می كردند و گورها را اینچنین می ساختند. شاید برای احترام به مردگان بوده و شاید هم باور مردم محلی درست باشد كه «این گورها متعلق به جن هاست. آنها مردگان خود را در حصار این سنگ ها دفن كرده اند، شب كه می رسد، جنها بر سر گور از دست رفتگان خود حاضر می شوند و به مویه و مرثیه سرایی مشغول می گردند. هر كس كه شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن ها قرار می گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می میرد.»


بشر امروزی با وسایل ابتدایی به دشواری توانایی حفر این گورها را بر روی سطح سخت سنگی دارد. شاید به همین دلیل است كه مردم محلی حفر این گورها را به نیرویی مافوق بشر نسبت می دهند.این گورستان بر تپه ای كم ارتفاع مشرف بر روستای تیس و در پای كوه پیل بند قرار گرفته است. در كنار این گورستان كه به قبرستان شماره یك تیس مشهور است، قبرستان امروزی مردم روستا قرار دارد. اما گورهای این گورستان بر سطح خاكی نرم حفر می شوند. مردم روستا اگرچه درگذشتگان خود را در این گورستان به خاك می سپارند اما مراقبند كه شب گذرشان به گورستان جن ها نیفتد!

tabnak.ir

انالله و انا الیه راجعون


حضرت آیت الله خوشوقت، از علمای ربانی و زاهد تهران، ساعت 7 صبح امروز دوم اسفند به ملکوت اعلی پیوست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، این روحانی عالی قدر چندی پیش به دلیل بیماری در بیمارستانی در مکه مکرمه بستری شده بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به شرایط جسمانی آیت‌الله‌خوشوقت مقرر شده‌بود تا وی تحت نظر جمعی از متخصصان ساعت 10 صبح روز گذشته به تهران منتقل شود که متأسفانه وضعیت جسمانی ایشان از ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه ناپایدار شد و صبح امروز به دیار باقی شتافت.

حضرت آیت‌الله عزیزالله خوشوقت که از علمای حوزه علمیه تهران است، اوایل بهمن ماه به سرزمین وحی سفر کرده بود که پس از اقامت شش روز در مدینه منوره، چهاردهم بهمن ماه جهت انجام اعمال مناسک عمره مفرده به مکه مکرمه عازم شد که پس از انجام اعمال به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان مکه بستری شد.

حضرت آیت الله خوشوقت، که برای انجام حج عمره در سرزمین وحی به سر می برد، پانزدهم بهمن ماه سال جاری، به علت عفونت حاد ریوی و نارسایی کلیوی و قلبی در شهر مکه بستری شد.

روند درمان ایشان طی دو هفته گذشته، فراز و نشیب هایی داشت اما در روز سه شنبه به حدی رسید که امکان انتقال شان به تهران جهت درمان فراهم شده بود. با این حال صبح سه شنبه، با بازگشت عفونت ریوی، حال این عالم ربانی رو به وخامت گذارد.

آیت الله عزیز خوشوقت در ماه رجب سال ١٣٠٥ هجرى شمسى در شهر بادکوبه(باکو) متولد شد.

پدر و مادر ایشان اهل زنجان بودند اما چند سالی را به خاطر نا امنی منطقه، به باکو مهاجرت کرده بودند که عزیز، دومین فرزند خانواده، در آنجا تولد یافت.

ایشان پس از تحصیلات دبیرستان، به علوم حوزوى روى آوردند و پس از پنج سال تحصیل در مسجد لرزاده تهران راهى دیار علم و تقوا، قم شدند.

حضرت آیت الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید حسین بروجردی و امام خمینی قدس سرهما سپری کردند و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی (ره) آموختند.

انفاس ملکوتى رادمرد فرزانه، آیت الله العظمی محمد حسین طباطبایى، ایشان را بیش از دیگران با دقایق و رموز اخلاق و مدارج معرفت آشنا ساخت و همین امر ایشان را مورد توجه و محبت ویژه علامه قرار داد.

آیت الله خوشوقت پس از پایان دروس حوزوی، به تهران بازگشتند و در سن 33 سالگی ازدواج کردند.

حاصل ازدواج ایشان، دو فرزند پسر و چهار دختر است.

اقامت در تهران، برپایی نماز جماعت در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، تربیت طلاب و فضلای حوزه علمیه، درس اخلاق و توجه به خواسته ها و حاجات مردم، انس با جوانان، بسیجیان، رزمندگان و خانواده های شهدا در طول بیش از پنجاه سال از ایشان چهره ای دوست داشتنی و مردمی ساخت.

آنها که ایشان را از نزدیک می شناسند و یا وصف حال ایشان را شنیده اند، صبر و حوصله و سعه صدر کم نظیرشان را در برخورد با مردم می ستایند.

ایشان به جهت فهم عمیق و آرای بدیعی که در آیات و روایات و دعاها به ویژه صحیفه سجادیه و نهج البلاغه داشتند، گنجینه ای از تقوا و زهد و معارف در عصر حاضر به شمار می رفتند.

شیوه سلوک و تقرب به خدا نزد آیت الله خوشوقت تا حد زیادی برگرفته از علامه طباطبایی است و خلاصه آن، این است که برای رشد ایمان و سلوک در صراط مستقیم الاهی، دو امر لازم است؛ اول ترک گناه و انجام واجبات و دوم، ذکر قلبی و لسانی خداوند متعال.

آیت الله خوشوقت، به رغم اجتناب از زندگی در شهر قم و تدریس سنتی علوم حوزوی در آن شهر مقدس، طی دو دهه ی اخیر، مرتبا در حوزه علمیه قم حضور می یافتند و طلاب تشنه ی سیر و سلوک حقیقی، از محضر ایشان بهره ها می بردند.

حضرت آیت الله خوشوقت روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری، در حالی که اعمال حج عمره را به پایان برده بودند، به علت عفونت حاد ریوی در بیمارستانی در شهر مکه بستری شدند. شدت عفونت ریوی، موجب عفونی شدن خون ایشان و نیز از کار افتادن کلیه هاشان شده بود.

روند درمان ایشان طی بیش از دو هفته به گونه ای پیش رفته بود که امکان انتقال ایشان به تهران را در روز اول اسفند، فراهم ساخته بود اما بازگشت دوباره عفونت ریوی، اختلال عملکرد قلب و ضعف شدید جسمانی، موجب شد حضرت آیت الله خوشوقت، که عمری را خالصانه برای خدا و تبلیغ راه راستین حضرت پروردگار زندگی کرده بود، در کنار خانه خدا، به آغوش خدا باز گردد.

فاتحه ای نثار روح پاک ایشان میکنیم


پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

[="Times New Roman"][="Navy"][="red"]
انتقاد آیت الله کورانی از برخی مسئولان درباره سوء استفاده از مهدویت و علائم ظهور[/]

( آقایی می گوید وقتی در سازمان ملل سخنرانی می کرده هیچکس پلک نمی زده است)

دین و اندیشه - آیت الله علی کورانی با انتقاد از سوء استفاده برخی مسئولان از مساله مهدویت گفت: 'روایاتی که می گوید سفیانی در دوره آخرالزمان از اهواز می آید و عراق را می گیرد، نه متعلق به پیامبر و اهل بیت است و نه قطعی است.'

این محقق برجسته حوزه مهدویت با انتقاد از رواج افکار غلط درباره مهدویت در گفت وگوی مشروحی با خبرآنلاین گفت: " خطر و ضرر برخی حرف ها درباره مهدویت وقتی پیش می‌آید که یک مقام مسئول، بخواهد با هوس و دروغ، این باور را به کار ببرد.

مثلاً جناب آقاى... که در ایران برای امام مهدی نقشۀ راه می‌کشد و وسط بیابان پادگان می‌سازد. یا ویژگی‌هایی غیبی به خود نسبت می‌دهد و می‌گوید هنگامی که در سازمان ملل متحد صحبت می‌کرده است، همۀ شنوندگان محو او شده اند، به طوری که حتی پلک نمی‌زده‌اند!

یا یکی دیگر، که به خود نسبتِ ارتباط با امام را می‌دهد و می‌گوید جلویش برای امام جانماز بیندازند تا او پشت سر امام نماز بخواند! همۀ این‌ها یا وهم و خیال است، یا دروغ. من خود دیدم که در تالار سازمان ملل، مردم می‌آمدند و می‌رفتند و صحبت می‌کردند. "

وی درباره سوء استفاده برخی از روایات غیر قطعی کتاب "علائم ظهور" می گوید: اگر بخواهم دوباره این کتاب را بنویسم روایات قطعی و غیرقطعی را مشخص می‌کنم و روایات احتمالی را نمی‌آورم. یعنی روایاتی را که احتمالی است، روایات غیرقطعی را کلاً حذف می‌کنم تا از آن سوءاستفاده نکنند.
مثلا من نوشتم که یک روایتی هست که می‌گوید سفیانی وارد اهواز می‌شود. اوه! هیاهو کردند که سفیانی می‌آید و ایران را می‌گیرد، سفیانی عراق را می‌گیرد، سفیانی، سفیانی... خب اصلا این را حذف می‌کنم. چون این روایت اصلا از پیامبر و اهل بیت(ع) نیست، و من هم به این روایت اعتقاد ندارم. خب چرا احتمالش را بدهم؟ پس آن را طوری می‌نویسم که اگر کسی «شیخُ المُشکِلین» [=ختمِ اشکال‌گیران!] هم بود، نتواند اشکالی بگیرد!"
آیت الله کورانی با تاکیدبرتقویت علمی تبلیغات مهدوی درباره موضع ایران دربارۀ مهدویت گفت : " من معتقدم که باید تقویت شده و عقلانی شود. یعنی تعمیق بشود. باید این اعتقاد را از نظر علمی فربه کرد و در جهان منتشر نمود. مهدویت، قضیۀ مهمی در باورهای شیعه است. ما تز کاملی داریم که می‌توانیم آن را با طرحی کامل به جهان اسلام ارائه دهیم. این بسیار مهم است. در عین حال، نقاط ضعفی وجود دارد که به این باور آسیب می‌رساند؛ این‌ها را باید تا جای ممکن کم کرد. مهم‌ترین آسیب، عرفان کاذب است، وغلو در مورد اشخاص، می‌توانند زمینه را برای ادعای مهدویت فراهم کنند. "

متن کامل این گفت وگوی مشروح در خبرآنلاین منتشر خواهد شد.

/6262[/]


برگزاری ال کلاسیکو در مکه/ آل سعود برای مسی یا رونالدو سنت ۱۴۰۰ ساله مسلمین را زیر پا می گذارند؟

روزنامه مارکا اسپانیا ادعا کرد که تیم های رئال مادرید و بارسلونا به زودی دیداری دوستانه را در شهر مقدس مسلمانان برگزار خواهند کرد.


خبر مثل شوک است. بازی ال کلاسیکو در مکه. این خبری بود که روز گذشته رسانه های اسپانیایی منتشر کردند. از مارکا تا دیاریو اسپرت. بر اساس ادعای روزنامه های اسپانیایی تیم های رئال مادرید و بارسلونا به زودی دیدار دوستانه ای را در شهر مقدس مسلمانان، مکه، برگزار خواهند کرد. این دیدار به عنوان بخشی از مراسم افتتاحیه خط ریلی قطار پر سرعت «[=Calibri]AVE»است که فاصله ای 450 کیلومتری را از صحرایی در مدینه، به محل اقامت زائران در مکه متصل می کند و چند شرکت اسپانیایی در حال ساخت آن هستند.
هر چند هنوز توافقات رسمی برای برگزاری این دیدار صورت نگرفته، اما مسئولان این شرکت ریلی تضمین کرده اند که شهر مکه به زودی میزبان ال کلاسیکو خواهد بود.
انتظار می رود این پروژه که هزینه ای 6.736 میلیون یورویی را روی دست سران سعودی گذاشته، در سال 2016 به پایان برسد.(مارکا/ 21 فوریه)

اما این خبر ساده رسانه های اسپانیایی شوکی است برای همه مسلمین جهان. خبری که می تواند در تضاد باشد با باورهای بیش از 1400 ساله مسلمین . خانه خدا و شهر مکه سال هاست که تنها میزبان مسلمین است. تنها آنهایی به مکه مکرمه وارد می شوند که شهادتین را خوانده باشند و خدای یگانه ، رسولش خاتم الانبیاء محمد (ص) و کتاب مقدس قرآن را می پرستند. علمای دینی مسلمین از صدر اسلام تا امروز به هیچ غیر مسلمانی اجازه ورود به این شهر متبرکه را نداده اند . در مبادی ورودی شهر مکه و در شعاعی 25 کیلومتری از این شهر کوهستانی ، مداخلی وجود دارد که بار دیگر اسناد هویتی میهمانان شهر بررسی می شوند و از این فاصله به بعد تنها مسلمین هستند که اجازه ورود پیدا می کنند. قانونی که قرن هاست اجرا می شود. مسمانان به خود می بالند که در همه این قرون تنها مسلمین بودند که توانستند به این شهر مقدس وارد شوند اما حالا این خبر که اولین بار از سوی شبکه العربیه عربستان پخش شده ، در تناقض است با همه باورها و سنن قدیم مسلمانان.
ورود به مکه و قوانینش این قدر سخت گیرانه است حتی همین حالا جنجالی در آمریکا به پا شده. جان برنان نامزد پیشنهادی باراک اوباما برای اداره سازمان اطلاعاتی سیا در سال 1996 به شهر مکه وارد شده و حالا لابی های صهیونیستی به رئیس جمهور آمریکا فشار می آورند که دارد یک مسلمان را برای اداره مهمترین نهاد جاسوسی کشورش بر می گزیند.

حالا ادعای برگزاری چنین مسابقه مهمی در این شهر مقدس می تواند چالشی جدید میان خاندان آل سعود و مراجع مذهبی بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر دنیا به وجود آورد . آنها که کلیدداران فعلی ابنیه متبرکه مسلمین هستند وقتی برای طرح توسعه اماکن زیارتی با مهندسی آنلاین و از طریق دوربین های کنترل از راه دور مهندسین سازنده این مکان ها را در جریان پیشرفت و توسعه این بناها قرار می دادند آیا این بار سنت را زیر پا می گذارند تا رونالدو یا مسی به دلیل شهرت شان وارد مکه شوند؟ آن هم به بهانه افتتاح قطاری سریع السیر؟

اگرچه به نظر می رسد بازی ال کلاسیکو حتی اگر فیکس شود ، در بندر جده برگزار می شود . در فاصله 70 کیلومتری از مکه اما جنجال خبری استفاده از اسم مکه مکرمه از همین حالا بالاترین تبلیغ است برای خط آهن و قطار سریع السیری که قرار است در ماه های آینده افتتاح شود.

منبع: خبرآنلاین

[="Times New Roman"][="Navy"]
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

مكه مكرمه قبلا تجربه جاهليت عرب و بيش از 360 بت آنها را داشته . و ظاهرا اين بتها دارد دوباره تكميل ميشوند. .

ياحق[/]

[="Tahoma"][="Purple"]برای مجید مجیدی محافظ بگذارید...


چند روز قبل و در کنار مجید مجیدی عزیز، گوشه ای از تلاش های گروه سازنده فیلم محمد(ص) را دیدم و پی بردم که چرا رهبر فرزانه انقلاب به پشت صحنه این فبلم رفتند.
پروژه ای عظیم که مو بر تن هر بیننده ای راست می کند و چندین رتبه، جایگاه سینمای ایران را ارتقا می دهد.



این روزها رسانه های عربی با گرایش های وهابی، حملات جدیدی را به سوی مجیدی و فیلمش آغاز کرده اند. ایراد آنها بیشتر به نشان دادن چهره حضرت ختمی مرتبت در کودکی است در حالی که مجیدی با زیرکی، قابهایی را انتخاب کرده که در هیچکدامشان چهره بازیگر معلوم نیست و بیشتر از هر چیز، دست های معصوم و کودکانه او با تماشاگر صحبت می کند.
اما نکته ظریف در این میان، لزوم پیش بینی محافظینی کارکشته برای حفاظت از جان مجیدی است. بی شک وهابیت از کنار این ساخته عظیم مجیدی به راحتی رد نمی شود و نیش زهرآمیزش را به کار خواهد گرفت.



یادداشتهای میثم رشیدی مهرآبادی
به نقل از عمارنامه[/]

[="Times New Roman"][="Navy"]

به گزارش جهان به نقل از فارس، فروش بهشت در برخی از گروه‌های مسیحی یک امر عادی است اما در طول چند سال گذشته این موضوع در بین گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان و پاکستان نیز رواج یافته است.

شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان و پاکستان معتقدند که با عملیات انتحاری مستقیم به بهشت می‌روند.

در اینجا مشکلی پیش می‌آید و آن این است که چه تضمینی برای رفتن عامل انتحاری به بهشت وجود دارد؟

فرماندهان طالبان با اعطای مدرک کتبی به شبه‌نظامیان این گروه، این مشکل را حل کرده‌اند.


[="Blue"]
این مدرک که «سند شهادت» نام دارد و به زبان اردو نوشته است و تأیید می‌کند که دارنده آن اهل بهشت است.

جالب است که فرماندهان طالبان برخی مواقع سند شهادت را پیش از کشته شدن دارنده آن به وی اعطا می‌کنند.

سند شهادت در حالی به عاملان انتحاری اعطا می‌شود که بیشتر مواقع قربانیان حملات آنان غیرنظامیان هستند.

البته طالبان برای کشتن غیرنظامیان نیز توجیه دارند زیرا به اعتقاد این گروه، شبه‌نظامیان با کشتن غیرنظامیان، عامل رفتن مردم به بهشت می‌شوند.[/]

p.link[/]

[="Times New Roman"]آیت‌الله العظمي مکارم‌شیرازى:

ترکیه، عربستان و قطر در خون‌ امام جمعه دمشق سهیم‌ هستند

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد با صدور بیانیه‌ای جنایت هولناک شهادت امام جمعه دمشق و گروه زیادى از مسلمانان را محکوم کرد و گفت: کشور‌های ترکیه، عربستان سعودى و قطر در ریخته‌شدن خون‌ امام جمعه دمشق سهیم‌ هستند.


به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران در بیانیه آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی آمده است: روز جمعه دوم فروردین در خانه خدا (مسجد جامع دمشق) جنایت وحشتناکى رخ داد که در نوع خود کم‌نظیر یا بى‌نظیر بود، جنایتى که روى حامیان تروریست‌هاى سوریه را بیش از پیش سیاه کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امام جمعه مسجد جامع دمشق که از مُفتیان معروف اهل سنت در آن کشور بود به اتفاق 50 نفر از نمازگزاران اهل سنت با مواد منفجره تروریست‌ها شهید و یکصد نفر دیگر مجروح شدند و خانه خدا را از خون بى‌گناهان رنگین ساختند و برگ سیاه دیگرى بر پرونده سیاه حامیان تروریست‌ها افزودند.

در این بیانیه افزوده شده است: این جنایت عجیب نشان داد که براى تروریست‌ها شیعه و سنى، امام جمعه و غیر امام جمعه، خانه خدا و غیر آن تفاوتى نمى‌کند چرا که نه خبرى از اسلام دارند نه از بشریت و انسانیت. به یقین دولت‌مردان ترکیه و سعودى و قطر و همچنین سردمداران اتحادیه عرب که با آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در جریان سوریه همصدا شده‌اند در ریخته شدن این خون‌هاى پاک شریک و سهیم‌ هستند و امروز و فرداى قیامت اگر به قیامتى اعتقاد داشته باشند، باید پاسخگوى آن باشند و اگر سندى جز همین یک سند براى دروغ‌گویى حامیان تروریست‌ها نسبت به جریان سوریه در دست نباشد کافى است. آیا باز هم مجامع بین‌المللى سکوت خواهند کرد؟

در پایان این بیانیه آمده است: ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایت بى‌سابقه از مجامع بین‌المللى مى‌خواهیم سکوت خود را بشکنند و به صورت فعال در این جریان وارد شوند و از مسلمانان غافلى که با دروغ‌هاى رسانه‌هاى مختلف گرفتار اشتباه در ماجراى سوریه شده‌اند، مى‌خواهیم که از خواب غفلت بیدار شوند و راضى نشوند بیش از این مسلمانان به دست عاملان کفر که نام اسلام بر خود گذارده‌اند به قتل برسند.


انتهاي پيام/
کد خبر:۴۳۱۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۲

تظاهرات هزاران آمریکایی در اعتراض به جنایات ناتو / یکشنبه - 31 اردیبهشت - شیکاگو

[SPOILER]تخریب و نابودی بناهای اسلامی در عربستان مورد سئوال بسیاری از حجاج کشورهای مختلف اسلامی قرار گرفته است که چطور این دولت به این کار اقدام می‌کند.

یک روز محل تولد پیامبر گرامی اسلام، روز دیگر محل تولد حضرت خدیجه (س) و زمان دیگر دو بنای موجود در قبرستان بقیع در مدینه تخریب می‌شود و هم اکنون هم بناهای تاریخی اسلامی زیادی در مکه مکرمه و مدینه منوره در حال تخریب است.


محل تولد پیامبر که دولت آل سعود تخریب کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در این باره گزارش داد: رژیم حاکم بر عربستان به شکلی سازمان یافته به تخریب و نابودی بناهای اسلامی در این کشور روی آورده است. از بناهای تخریب شده می توان به محل تولد حضرت محمد (ص) اشاره کرد که هم اکنون به کتابخانه تبدیل شده است.

براساس این گزارش، در واقع تمام تاریخ شهر قدیمی مکه در زیر این ساختمانهای جدید تجاری مدفون شده است. علاوه بر این مکان تاریخی ، قبرستان بقیع در مدینه است که بسیاری از خاندان پیامبر در آن مدفون هستند اما در سال 1925، دو بنای موجود در این قبرستان کاملا تخریب شد.

بسیاری از مسلمانها معتقدند دولت عربستان میراث باقیمانده از دوران اسلام را نابود می کند. با این حال هنوز یک بنای بزرگ به یاد مانده در طبیعت هنوز سر جای خود باقی است. کوه نور ، محلی است که حضرت محمد (ص) تا زمان نازل شدن اولین وحی الهی ماهها در غاری که بر روی این کوه قرار دارد به عبادت پرداخت. [/SPOILER]

[="Times New Roman"][="Navy"]

محمد مرسی دستور بازداشت مبلغان تشیع را صادر کرد!

مفتی سلفی: اگر شیعیان بخواهند به مصر وارد شوند فرودگاه ها را می بندیم و مانع ورود آنها می شویم. ما از منابع موثق مطلع شدیم که شخص "محمد مرسی" رییس جمهور مصر دستور تعقیب و بازداشت شیعیانی که تشیع را تبیلغ کنند صادر کرده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، "وحید عبدالسلام بالی" مفتی مصری و عضو مجلس شورای علمای سلفی مصر، در یک نوار ویدئویی در یوتیوپ، فاش کرد:" محمد مرسی" رییس جمهور مصر به نیروهای امنیتی این کشور دستور مستقیم داد، تمام شیعیانی را که به تبلیغ این مذهب می پردازند دستگیر کند!.

بالی افزود: شیعبان قصد دارند مذهب و عقیده شان را در مصر منتشر کنند و بر ماست که عوام و خواص مصر را از این موضوع آگاه کنیم و خطر شیعه را به آنها گوشزد کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر شیعیان بخواهند به مصر وارد شوند فرودگاه ها را می بندیم و مانع ورود آنها می شویم. ما از منابع موثق مطلع شدیم که شخص "محمد مرسی" رییس جمهور مصر دستور تعقیب و بازداشت شیعیانی که تشیع را تبیلغ کنند صادر کرده است.

البالی؛ از مردم مصر خواست: هر شخصی که خطر شیعه را درک کرده، بر او واجب است که در این زمینه اطلاع رسانی کند.

مدتی است که احزاب سلفی مصر حملات ضد شیعی خود را تشدید کرده اند. به عنوان مثال مدتی قبل حزب سلفی "البناء و التنمیة" (سازندگی و توسعه) از شاخه های جماعت اسلامی در "الاقصر" مصر به تشکیل یک زنجیره ی انسانی با شعار " تشیع در مصر، نه" فراخواند.

"ایمن جاد الرب" سخنگوی این حزب در سخنانی اعلام کرده بود: ما همه نیروها را برای مقابله با گسترش تشیع در مصر فرا می خوانیم، چرا که اینکه این مذهب در جنوب مصر و در برخی از شهرها و روستاهای مصر پیروانی یافته است.

انتهای خبر/ ز . غ
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
کد خبر: ۵۳۹۹۵[/]

علی رازقی سرپرست مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران کشور و رکوردار ثبت اختراع در کشور با ثبت 179 طرح، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ماشین زمان دستگاهی است که پیش‌بینی آینده را برای انسان‌ها محقق می‌کند.

وی افزود: ماشین زمان دستگاهی به اندازه یک کیس کامپیوتر است که می‌تواند تمام اطلاعات افراد را برای 5 تا 8 سال آینده پیش‌بینی کند.
این مخترع ایرانی ادامه داد: این دستگاه، مشخصاتی نظیر سن ازدواج، تعداد فرزندان، تحصیلات، شغل، جنگ، بیماری و غیره را با 98 درصد صحت و اطمینان بازگو می‌کند و آزمایشات آن نیز بر روی قیمت ارز انجام شده است.
رازقی اظهار داشت: این طرح نه کف‌بینی و نه فال است بلکه بر پایه استنادات علمی و فیزیکی ساخته شده است که امسال به ثبت رسیده و نیاز بسیاری از جامعه امروزی بشر را برطرف می‌کند.

وی گفت: کشور آمریکا در حدود نیم قرن است که به دنبال این فناوری است، به عنوان مثال در 4 سال گذشته برای دستیابی به چنین فناوری سالانه بیش از 10 میلیارد دلار هزینه صرف کرده است اما کشور ایران توانست با تنها صرف 400 تا 500 هزار تومان ماشین زمان بسازد.

به گفته وی، بیش از 8 سال مطالعه برای انجام این طرح صورت گرفته است.

منبع خبرگزاری فارس
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920117000067

این ابتکار مشت محکمی باشد برای آنان که مرتب علم و دانش و تکنولوژی غرب را به رخ ما مسلمانان می کشند. امروزه می بینیم که بزرگ ترین و بهترین ابتکارهای علمی جهان توسط مسلمانان و محققان شیعه بدست می آید و غرب بطور حیرت زده به مسلمانانی که به عرش علم می رسند، می نگرد.

یا حق


[=b koodak]
باسمه تعالی

[=b koodak]
قابل توجه ولایتمداران گرانقدر

[=b koodak]
با استعانت از خداوند متعال و تحت توجّهات خاصّه

[=b koodak]

حضرت امام علی بن موسی الرّضا (علیه السّلام)

[=b koodak]

زمان و نحوه ثبت نام از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد مشهد در سال 1392 به شرح ذیل اعلام می گردد:

  • ثبت نام اوّلیه از تاریخ 1392/01/15 لغایت 1392/01/31 و از طریق سایت www.aqr.ir و یا ارسال پیام کوتاه بدون متن به 30000008 انجام خواهد شد.
  • با توجه به پیش بینی کثرت متقاضیان، پذیرفته شدگان از طریق قرعه کشی مشخّص و اسامی آنان در تاریخ 1392/02/13 فقط از طریق همین سایت و ارسال پیام کوتاه اعلام خواهد شد.
  • متقاضیان بایستی کلّیه شرایط اعلام شده در هنگام ثبت نام را دقیقاً مطالعه و رعایت نمایند در غیر این صورت امکان حضور در مراسم را نخواهند داشت.
[=b koodak]جهت کسب اطّلاعات بیشتر و یا ارایه ی نظرها، پیشنهادها و انتقادهای خود در ساعات اداری می توانید با شماره تلفن های 2291251 (0511) و 2291252 (0511) ، و در ساعات غیر اداری با صندوق صوتی 2002728 (0511) و یا پست الکترونیک info@etekaf.ir تماس بگیرید.

[=b koodak]

ستاد اجرایی اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد- مشهد مقدس

[=b koodak]

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت جانسوز استاد بااخلاق و سرباز مخلص مکتب اهل بیت(ع) مرحوم حاج محمد سلطان‌محمدی (ره) را تسلیت عرض می‌کنیم.
ایشان به عنوان یک دانش‌آموخته بااخلاص حوزه علمیه همواره در تحقیق و ژرف‌اندیشی آموزه‌ها و درس‌های انسان‌ساز اسلام، پیشرو و خستگی‌ناپذیر بود.
تلاش‌های مخلصانه و توام با نوآوری او، زمینه‌ساز گسترش فرهنگ پژوهش دینی در بین طلاب و اساتید زیادی در سراسر کشور بود.
صبر و خلق حسن، او را محبوبیتی مضاعف بخشیده بود و به هنگام رحلتش سایه سنگینی از غم بر دل‌های دوستانش نشست.
همکاران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران این ضایعه را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و برایشان صبر جزیل از خدای متعال خواستارند.:Sham:
منبع خبر:سایت مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران
http://public.whc.ir/news/category/13/8543/انا-لله-و-انا-الیه-راجعون

به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) تئاتر خیابانی با نام اشک شب در منطقه ی شهرک قدس برگزار می گردد.

این تئاتر که به همت بسیجیان مسجد ثامن الائمه (علیهم السلام) برگزار می گردد، روایتی از چگونگی انحراف امت اسلام از زمان رحلت پیامبر تا شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.



زمان: شنبه 24 فروردین 1392 بعد از نماز مغرب و عشا از ساعت 20:30



محل اجرای مراسم: شهرک قدس-میدان صنعت-بلوار شهید فرحزادی-بلوار شهید دادمان-(پونک باختری)-رو به روی-مسجد ثامن الائمه (علیهم السلام).



از عموم عاشقان و محبان حضرت دعوت می شود در این مراسم حضور یابند.



وداع با شهدا در معراج شهدا

تا کاشف غربت شهیدان گشته ایم دنبال پلاک و استخوان در دشتیم
مهدی (عج) اگر مجوز میداد دنبال مزار مادرش می گشتیم
وعده عهد و میثاق با شهیدان در روز شهادت شفیعه روز جزا حضرت فاطمه زهرا (س)
یکشنبه 25 / 01 /92 در سراسر کشور



دومین شب عزاداری حضرت فاطمه‌ زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره)

دومین شب مراسم سوگواری دخت گرامی پیامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری دخت گرامی پیامبر اسلام، حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها)، دومین شب از مراسم عزاداری و سوگواری بانوی عصمت و طهارت، با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم كه اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی و آقای محمدرضا طاهری نیز مرثیه سرایی كردند.

این مراسم معنوی تا دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.


آلبوم تصاویر

[=Courier New] پیاده‌روی آیت الله صافی گلپایگانی و وحیدخراسانی در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در قم




پیاده‌روی آیت الله صافی گلپایگانی در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در قم

پیاده‌روی آیت الله وحید خراسانی در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در قم



دختر تحصيلکرده آلماني شيعه شد

يک بانوي تحصيلکرده آلماني که پس از مطالعه کتابي درباره سيدالشهداء(ع)، شيفته مذهب تشيع شده بود، امروز با حضور در محضر مؤلف کتاب که از مراجع تقليد است، به دين اسلام گرويد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، این بانوی آلمانی ابتدا توضیحاتی درباره مطالعاتش در حوزه دین اسلام سخن گفت و سپس آیت الله سيد محمدصادق روحانی، کلیاتی در مورد اسلام این دین برتر و خاتم برای این بانو ارائه داد و او را به وظیفه خطیری که بعنوان یک زن محقق اگاه ساخت. او سپس شهادتین را بر زبان جاری ساخت و به دین اسلام علوی پیوست.

او نام زیبای حسنی (Hosna) را برای خود برگزید و البته از کمبود تبلیغات شیعی در آلمان و انگلیس گله مند بود و معتقد بود جوانان زیادی تمایل به آشنایی با دین اسلام دارند اما بیشتر منابع از طریق اهل سنت و ترک های اهل سنت میباشد و منابع شیعی بسیار بسیار کم و کمتر از آن مبلغ آشنا به موضوعات دینی و متناسب با دنیای کنونی.

این بانوی تازه مسلمان یکی از دلایل تمایل به اسلام علوی را مطالعه کتاب قیام امام حسین(ع) نوشته آیت الله روحانی که به انگلیسی ترجمه شده است، اعلام کرد.

سپس آیت الله روحانی یک جلد قرآن با ترجمه انگلیسی را به وي اهدا کردو به او سفارش کرد که در مورد اصول دین و بعد فروع دین، تحقیقاتش را ادامه دهند و چنانچه به سؤالات و شبهاتی برخوردند از طریق علمای صاحب صلاحیت پیگیر پاسخ باشند تا با دلایل قرآنی ـ روایی و البته عقلانی و استدلالی به آنها پاسخ دهند.


منبع: مشرق

مراسم وداع با شهدا با حضور رییس جمهور +تصاویر

مراسم وداع با شهدای گمنام روز یکشنبه با حضور «محمود احمدی نژاد» رییس جمهور اسلامی ایران در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.

[SPOILER]


[/SPOILER]

[="Times New Roman"]

باغ بهشت;336096 نوشت:

پیاده‌روی آیت الله صافی گلپایگانی در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در قم

آیات عظام صافی گلپایگانی و وحید خراسانی تشریف داشتند . این عکسی که بنده میبینیم آیت الله العظمی وحید خراسانی هستند.


بدون شرح...!(تصاویر)

بسم رب المهدی

حرم حضرت سکینه (س) در تیررس تروریستها + عکس + فیلم



جهت مشاهده فیلم، بر روی لینک زیر کلیک نمایید

http://roshangari.ir/index.php?option=com_jvideodirect&v=fK8DXv3QSiKB1

[="Times New Roman"][="Navy"]شعری که رهبرانقلاب و ملت بحرین را گریاند+صوت

دانلود

انتشار مداحی مراسم فاطمیه در حسینیه امام خمینی در محضر رهبر معظم انقلاب که موضوع آن مظلومیت شیعیان بحرین است، بازتاب گسترده ای در افکار عمومی به ویژه شیعیان منطقه داشته است.

يا من بَدَا في کُل ِ ضِلع ٍ کَسرُها أُمَّ أَبيها
ای آنکه در يکايک دنده‌هاي سینه‌، شکستگی‌اش نمایان شد

حَتّی غَدَا في کُل قَلب ٍ قبرُها أُمَّ أَبيها
تا جايی که در هر دلی آرامگاهی برای او هست

أُمّاهُ لَو تَبکينَ قتلَ السِّبطِ في جنبِ الفُراتِ
مادر جان! آن هنگام که در عزای کشته‌شدن حسینت در کنار فرات می‌گریی

نوحِي علی مَن ناضَلوا و جاهَدوا ضِدَّ الطُّغاةِ
از داغ آنهایی که علیه ظلم و طاغوت ایستادند و جانانه جنگیدند نیز نوحه بخوان!

يا قُرَّةَ عينِ الاوصياءِ
ای نور چشم تمام اوصیاء

أدعوکِ دَوماً هذا نِدائی
دائما تو را می خوانم، این ندای من است

صلَّی علیکِ ربُّ السَّماءِ
پروردگار آسمان بر تو درود می‌فرستد

فاطمة! يا بضعةَ المصطفی! فاطمة! تبکي لَکِ عينُ الوَفی
فاطمه! ای پاره تن مصطفی! فاطمه! دیدگان وفا در عزای تو می‌گریند

أدعو و دمعُ العين ِ لِلکونِ صَدَی آه ٍ واويلاه
صدایت می زنم و اشک چشمم به سمت جهان پژواک می شود

يا بنتَ من يَجري بکفَّيهِ النَّدَی آه ٍواويلاه
ای دختر پیامبری که بارش باران به اشاره دست‌های اوست

سالَت دماء ُالشّيعةِ مِن قلبِ بحرينِ الحزينِ
اینک این خون شیعه است که از قلب اندوهگین بحرین جاری می شود

و هذه أَبنائُکِ تدعُوکِ يا أُمَّ الحسين
اینها فرزندان تواند ای مادر حسین که تو را می خوانند

زهراءُ دَومًا قَلبي يُنادي
دل من همیشه تو را می خواند یا زهرا !

يا بَضعةً مِن خيرِ العبادِ
ای پاره تن بهترین بندگان

ذِکراکِ رمزٌ لِلاتّحادِ
یاد تو رمز اتحاد ماست

فاطمة! يا بَضعةَ المصطفی! فاطمة! تبکي لکِ عينُ الوَفی
فاطمه! ای پاره تن مصطفی! فاطمه! دیدگان وفا در عزای تو می گریند

شاعر: مرتضی حیدری آل‌کثیر

سلامُ اللهِ علی جميعِ المُجاهدينَ في سبيلِ الحقِّ، السَّلامُ علی الرِّجالِ و النِّساءِ و الأطفال، المظلومینَ في بحرين، السَّلام علی الأُمّةِ الإسلاميةِ الواعيةِ، لاسيّما إخوتَنا في تونُسَ و مصرَ و ليبيا و اليمن، تحيةً طيبةً مِن الطُّلّابِ الإيرانيّينَ، أبناءِ الثورةِ الإسلاميةِ في إيران
درود خدا بر همه مجاهدان راه حق، سلام بر مردان و زنان و کودکان مظلوم بحرین، سلام بر امت بیدار شده اسلامی، به ویژه برادرانمان در تونس و مصر و لیبی و یمن، سلامی گرم از طرف دانشجویان ایرانی، فرزندان انقلاب اسلامی ایران

منبع[/]

بسم رب المهدی

سيد حسن نصرالله وارد تهران شد

به گزارش خبرنگار گروه بين‌الملل مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان، وارد پايتخت ايران اسلامي شد.
سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان، در اجلاس جهانی "علما و بیداری اسلامی" که در روزهاي ۹ و ۱۰ اردیبهشت، فردا (دوشنبه) و سه شنبه هفته جاری در تهران برگزار مي‌شود، به عنوان میهمان ویژه حضور دارد.

گزارش خبرنگار مشرق همچنين حاکي است سيد حسن نصرالله در حاشيه اين اجلاس، ديدارهايي با برخي مقامات بلندپايه نظام و علماي حاضر در اجلاس خواهد داشت.


حضور علني نصرالله در اجلاس و مقابل چشم رسانه‌ها، پاسخي دندان‌شکن به رژيم صهيونيستي به شمار مي‌آيد چرا که تنها ساعاتي پس از آن انجام مي‌شود که "یونی یاهف" شهردار "حیفا" در سرزمین‌های اشغالی، در واکنش به اخبار نفوذ پهپادی جدید به حريم غصبي سرزمین‌های اشغالی، خواستار ترور دبیرکل حزب‌الله شده و اين اقدام را تنها راهکار توقف تهدیدات علیه اسرائیل دانسته بود.


بر اساس اين گزارش، وي همچنين روز نوزدهم ارديبهشت‌ماه جاري، سخنراني مهمي درباره تحولات لبنان، سوريه و منطقه ايراد خواهد کرد که بسياري از شبکه‌هاي تلويزيوني جهان از هم‌اکنون خود را براي پوشش زنده آن آماده کرده‌اند.

اینفوگرافیك | جامعه ما پیر خواهد شد!

جهت مشاهده در اندازه واقعی، بر روی تصویر کلیک نمایید

[="Times New Roman"][="Navy"]


پاسخ عجیب شیخ قطری به انتقاد سیدحسن نصرالله



یوسف قرضاوی، شیخ قطری در دفاع از جنایات و آدمکشی تروریست ها در سوریه گفت: کسانی که به دست جنگجویان ما کشته می شوند، یا آدم هایی هستند که قتلشان واجب است، و یا اینکه بیگناهند و شهید حساب می شوند!

شیخ دوحه در فتوایی جدید اعلام کرد مریدان او در سوریه، بیگناهان را به بهشت می فرستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از انتقاد سیدحسن نصرالله از مفتی ها و شیوخی که فتوای قتل عام شهروندان غیرنظامی سوریه را صادر می کنند، یوسف القرضاوی، شیخ قطری خود را مخاطب سیدحسن دانست و از کشتار کودکان و زنان غیرنظامی در سوریه حمایت کرد.

قرضاوی در سخنرانی دیروز خود در دوحه با ادعای این که حزب الله و سیدحسن نصرالله در هیچ عرصه ای پیروز نشده اند، گفت: او مرا متهم به صدور فتوای قتل غیرنظامیان کرده، در حالی که آنها غیرنظامی نیستند و اگر امکانش را بیابند حتما نظامی می شوند!

وی افزود: کسانی که به دست جنگجویان ما در سوریه کشته می شوند، یا قتلشان واجب است، و یا گناهی ندارند، که در این صورت شهید حساب می شوند و به بهشت می روند.

قرضاوی در توجیه جنایات تروریست های وهابی گفت: کشتن از ضروریات جنگ است و ممکن است در این میان چند بیگناه هم کشته شوند.

منبع[/]

سلام علیکم
دوستان در این تاپیک ها گزیده های اخبار ها را ایجاد کنید!
و بحث را منحرف نکنید و در ضمن در این موارد بحث ایجاد کنید کشوری، مذهبی و ...
بیشتر هم از رجانیوز ایجاد کنید.

*بسم ألله...*
امروز رونمایی از [="magenta"]"گرگ سالی"[/]
رمان «گرگ سالی» [="blue"]زنده‌یاد مرحوم امیر حسین فردی[/][="red"] ضد آمریکایی[/]،در واقع جلد دوم رمان اسماعیل است که نویسنده می خواهد به نوعی ماهیت آمریکایی ها را به مردم نشان دهد. بر عکس رمان اسماعیل که در تهران و پایتخت می گذشت در دامنه های سبلان است.
مراسم از ساعت 11 صبح در غرفه انتشارت سوره مهر واقع در [="green"]نمایشگاه بین المللی کتاب [/]تهران - انتهای راهرو 27 شبستان برگزار می شود.

[="times new roman"][="red"]اختلافات داخلی ارتش اسرائیل و اختلاف در آمریکا بر سر حمایت از اسرائیل
[/]گروه بین‌الملل: «آیا اسرائیل حقیقتا با تهدید وجودی مواجه است؟» پاسخ مثبت به این سؤال، چیزی است که بسیاری از طرفداران جریان مقاومت مطرح می کنند و طبعا، کسانی هم هستند که درباره این موضوع سؤال دارند. بررسی این موضوع از زبان کسانی که خود طرفدار اسرائیل هستند یا کسانی که در کشورها موسوم به «معتدل» در خاورمیانه حضور دارند می تواند راه خوبی باشد که نشان می دهد جواب مثبت به این سؤال، چندان هم عجیب نیست.

به گزارش رجانیوز، روزنامه ی الاهرام مصر اخیرا در مقاله ای به قلم «إمیل امین» به همین موضوع پرداخته که رجانیوز ترجمه آن را تقدیم می کند:

در رأس تمام مسائلی که یک کارشناس سیاسی در سال 2013 باید بررسی کند، عرصه اسرائیل است و اینکه اوضاع در آنجا به کدام سمت می رود، خصوصا بعد از انتخاب اخیر در آنجا.

در همین چارچوب، مراکز تحقیقی و در رأسشان مراکز تحقیقاتی آمریکایی هم سعی دارند درباره آینده اسرائیل در سال جدید مطالبی به دست بیاورند، مثلا مرکز سیاست خاورنزدیک در واشنگتن –که ارتباطات نزدیکی با اسرائیل دارد- گزارشی مهم و قابل تأمل منتشر کرده است با این عنوان: «آیا سال 2013 سالی ناکام برای اسرائیل خواهد بود؟» نویسنده ی مطلب هم مدیر اجرایی آن مرکز یعنی آمریکایی یهودی مشهور، رابرت ساتلوف است.

سالتوف در نوشته اش به این مسئله ی سیاسی و امنیتی ای اشاره می کند که بیداری عربی –یا به تعبیر دقیق تر بیداری اسلامی – در منطقه ایجاد کرده است، تا حدی که به تعبیر او اسرائیل بین آنچه هیمنه ی ایران از یک طرف و انتشار افراط گرایی سنی از طرف دیگر می خواند، محصور شده است. اما ساتلوف چطور به عمق مسئله می پردازد؟
او معتقد است که در حالیکه اهل سنت و شیعیان در جاهای مثل سوریه و بحرین در حال رقابت هستند، ملاحظه می کنیم که در حمایت از حماس با هم متحد می شوند: ایران شیعی حماس را به موشک مسلح می کند، درحالیکه قطر و مصر و ترکیه (یعنی طرف سنی) به حمایت سیاسی جوهری از حماس می پردازند. [البته شیعی-سنی فرض کردن درگیری های سوریه یا انقلاب بحرین، برداشت کاملا غلط ساتلوف آمریکایی است.]

آیا اسرائیل واقعا با تهدید وجودی مواجه است؟

چه بررسی هایی که درباره وضع داخلی اسرائیل صورت گرفته و چه درگیریهایی که به وضع خارجی اسرائیل پرداخته، همه نشان می دهد که دولت عبری در سال 2013 باوضع وحشتناکی روبروست. اما این، چگونه وضعیتی است؟

برای پاسخ به این سؤال از وضع داخلی اسرائیل شروع می کنیم و به جدیدترین سندی می پردازیم که در اواسط ژانویه منتشر شده و به سند هاباز مشهور شده است. این سند، گزارش بازرس کل اسرائیل یوسف شابیرا درباره مشکلات موجود در ارتش اسرائیل است، و در حدود سیصد صفحه حجم دارد. مطالبی که در این گزارش آمده، میزان اختلافات و چنددستگی ها در داخل سیستم نظامی اسرائیل نشان می دهد و ابعاد درگیری های اصلی ای را نشان می دهد که بین ژنرال های ارتش دفاعی (یعنی اسمی که به ارتش خودشان داده اند) وجود دارد و اشکنازی (رئیس سابق ستاد مشترک ارتش) و ایهود باراک هم در آن دخیل هستند. در این جنگ جدایی افکنانه ی داخلی، از همه سلاح ها هم ستفاده شده است، فرماندهان اسرائیلی به جنگ سختی در بین خودشان مشغولند که شامل جمع آوری اطلاعات از یکدیگر و ضبط [مخفیانه] مکالمات طرف دیگر و تهمت زدن و معلق نگاه داشتن ارتقای رتبه ها و تأخیر انتصابات و به کارگیر گیری اهالی رسانه را شامل می شود. این به چه معنی است؟ این به این معناست که یک اختلال بنیانی در مرزهای جداکننده -شاید هم وصل کننده- ی بین سطوح نظامی وسیاسی وجود دارد.

خواننده حتما متوجه است که درباره مسئله درگیری ایران و اسرائیل صحبت می کنیم، خصوصا که اکثر کارشناسان معتقدند عقربه های ساعت به لحظه ی نهایی در موضوع طولانی درگیری پیرامون بحث هسته ای ایران نزدیک می شود. وقتی می بینیم که حکومت اوباما خیلی خودش را به موضوع برخورد نظامی با ایران نزدیک نمی کند –دست کم در کوتاه مدت و میان مدت- این یعنی که نتانیاهو و ارتشش باید به تنهایی آماده ی برخورد نظامی شوند. اما آیا نتانیاهو با توجه به این روابطش با اوباما، می تواند به تنهایی دست به چنین کاری بزند؟

اوباما، نتانیاهو و سیاست هایش را فاجعه ای برای اسرائیل می داند، مثلا در مصاحبه ای که اوباما با نشریه اسرائیلی هاآرتس داشته، به روزنامه نگار اسرائیلی نزدیک به کاخ سفید، جفری گلدبرگ، می گوید: ممکن است که جمهوری اسلامی ایران در کوتاه مدت تهدیدی برای اسرائیل محسوب شود، ولی رفتار خود اسرائیل است که در بلند مدت یک تهدید وجودی برای اسرائیل محسوب می شود.

اما آیا فقط اوباما است که نظراتش را نسبت به اسرائیل تغییر داده است؟

نتانیاهو وسیستم علنی و مخفی اش در فشار آوردن به افکار عمومی آمریکا و در استفاده از برگه ی لابی یهودی حامی اسرائیل و استفاده از آمریکائیان راست گرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای پیروز شدن کاندیدای مد نظر او یعنی میت رامنی شکست خورد و این امری است که به یک بررسی جداگانه نیاز دارد، اما این مسئله مرتبط است با تهدیدی که این بار از قلب آمریکا متوجه اسرائیل شده و در روزها و هفته های گذشته نشانه های آن را دیده ایم. این تهدید چیست؟

در انتهای ماه اکتبر گذشته و در یک حرکت جسورانه و غیر معمول، حدود پانزده مسئول مذهبی که نماینده رؤسای طوایف مختلف پروتستان آمریکا محسوب می شدند، نامه ای به کنگره آمریکا ارسال کردند و در آن خواستار تحقیق پیرامون این موضوع شده بودند که آیا کمک غیر مشروط آمریکا به اسرائیل، در زیر پا گذاشته شدن حقوق بشر فلسطینی ها سهم دارد یا خیر.

این نامه، به خودی خود یک تحول کیفی مهم بود که موجب برانگیخته شدن هیجانات عصبی شدیدی در صفوف گروه های بزرگ یهودی در آمریکا شد، چون متوجه معنی این نامه در نمایاندن نشانه های آینده ای بد شدند.
حالا، آیا ما نباید اینگونه بیندیشیم که جهان شروع کرده است به حرکت در جاده ی ضد اسرائیل؟ و اینکه دست کم تهدیدی گفتاری ضد اسرائیل به وجود آمده که در آینده بر وجود آن تأثیر خواهد گذاشت؟
[="magenta"]منبع: رجانیوز[/][/]

[="times new roman"]به گزارش « شیعه نیوز»، دیروز صدها نفر از اهالی بصره اولین شهید مدافع حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) را تشییع کردند.

مراسم تشییع باشکوه شهید" ضیاء مطشر العیساوی" در نزدیکی یک بیمارستان نظامی و با شرکت شخصیتهای بارز دینی و مسئولان شهر بصره برگزار شد.

شهید " العیساوی" به همراه تعدادی دیگر از جوانان عراقی از استانهای مختلف این کشور، در تاریخ 2013/5/5 در خلال یک عملیات جهادی –دفاعی از اماکن مقدس سوریه و در رأس همه ی آنها مرقد مطهر حضرت زینب( سلام الله علیها) به شهادت رسید.

شهید" العیساوی" متولد سال 1983 میلادی در بصره است ، و به گفته ی اطرافیانش آرزویش دفاع از مقدسات و برافراشتن پرچم اهل بیت( علیهم السلام) بوده است و همیشه این جملات را تکرار می نموده است: " محال است که بگذاریم زینب باری دیگر به اسیری برود"، " ابو الفضل العباس (علیه السلام) دیگر هرگز تنها نخواهد بود"، جز با پرچم پیروزی که آن را از زینب (سلام الله علیها) گرفته ایم و تقدیم آن به ابو الفضل العباس (علیه السلام) باز نخواهیم گشت و یا اینکه در این راه جان خود را فدا می کنیم.

اماکن مقدس سوریه خصوصا مرقد حضرت زینب ( سلام الله علیها) مدتی است از سوی گروههای تکفیری حمایت شده از سوی سعودی، قطر و ترکیه مورد تعرض قرار گرفته است به نحوی که برخی کشورها، گروههای جهادی برای دفاع از این مراقد شریف تشکیل داده اند که مهمترین آن تیپ معروف به "ابوالفضل العباس" (علیه السلام) است.
منبع: شیعه نیوز[/]

تصویر منتسب به پیکر "حجر بن عدی" تکذیب شد

تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی متعلق به یکی از اعضای کشته شده گروه‌های مسلح مخالف دولت در درگیری با ارتش است و ادعای پایگاه الغوطه الشرقیه که این تصویر را متعلق به "حجر بن عدی کندی" صحابی جلیل القدر رسول خدا(ص) داده بود تکذیب شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ خبرنگار نسیم در سوریه ضمن تکذیب انتشار عکس منتسب به پیکر حجر بن عدی، گزارش داد؛ تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی متعلق به یکی از اعضای کشته شده گروه‌های مسلح مخالف دولت در درگیری با ارتش است.
گفتنی است پایگاه اینترنتی "الغوطه الشرقیه " وابسته به معارضین سوری روز گذشته تصویری منتشر و ادعا کرد که متعلق به پیکر مطهر حجر بن عدی کندی صحابی جلیل القدر رسول خدا (ص) است که روز پنجشنبه 12 اردیبهشت مرقد مطهرش به دست حرامیان سلفی تخریب و نبش قبر شد.
با این وجود هیچ منبع مستقلی این تصویر و تعلق آن به حجر بن عدی را تایید نکرد.
دلیل سم ضعف این خبر هم این است که بنا بر برخی نقل های تاریخی، سر مطهر حجر و یارانش بریده و برای معاویه ارسال شد؛ لذا این سر مطهر حتی در صورت الحاق نیز متصل به پیکر پاک این شخصیت بزرگ نیست.

http://www.abna.ir/data.asp?lang=1&id=416740

حالا واقعا بدن این عزیز سالمه

بسم الله الرحمن الرحيم


پيامكي كه چند وقت يك بار دريافت ميكنيم و از پشت پرده آن بي خبريم...

طي چند روز اخير پيامكي با مضمون تهديد و به خطر افتادن حرم حضرت رقيه (س) در دمشق پايتخت سوريه در ميان مشتركان اپراتورهاي تلفن‌ همراه منتشر و به طور گسترده پخش شد.

پس از انتشار اين پيامك، يكي از مسئولان و متوليان آستان مقدس حضرت رقيه (س) با شيعه‌آنلاين تماس گرفته و ضمن تكذيب مضمون پيامك اخير، پشت پرده و علت انتشار اين‌گونه پيامك‌ها را عنوان كرده است.

وي در اين‌باره گفته است: هر از چند گاهي يك بار پيامكي با مضمون تهديد و يا به خطر افتادن حرم حضرت رقيه (س) در ميان مردم به طور گسترده منتشر مي شود. تا به حال منبع اصلي ساخت و انتشار اين پيامك‌ها مشخص نشده اما به نظر مي‌رسد وهابيون دست به چنين اقدامي مي‌زنند.

وي در مورد علت ساخت و انتشار اين پيامك‌ها نيز اظهار كرده است: حرم حضرت رقيه (س) تنها حرم مطهري است كه در خارج از خاك جمهوري اسلامي ايران به طور كامل توسط گروهي ايراني اداره مي‌شود و در واقع ايرانيان متولي آن هستند و دست‌اندركاران آستان مقدس به شمار مي‌روند.

اين عضو آستان مقدس حرم حضرت رقيه (س) در ادامه افزوده است: بدون شك وهابيون از اداره شدن آستان مقدس حرم حضرت رقيه (س) توسط ايرانيان ناراحت و ناراضي هستند و مايلند كه مديريت اين مكان از دست ايرانيان خارج شود. از همين رو هر از چند گاهي چنين پيامك‌هايي را ساخته و به طور گسترده منتشر مي‌كنند تا به افكار عمومي القاء كنند كه به خطر افتادن حرم حضرت رقيه (س) به خاطر ضعف در مديريت است؛ لذا بايد دست‌اندركاران و متوليان آن تغيير يابند.


وي در پايان خاطرنشان كرده است: به رغم وضعيت نسبتا نامناسب امنيت در دمشق اما زائران و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و دلباختگان اين بانوي سه ساله همچنان به زيارت حرم حضرت رقيه (س) مي‌روند و آستان مقدس هم مانند گذشته و به طور طبيعي برنامه‌هاي فرهنگي خود را دنبال و برگزار مي‌كند كه اين مساله، خشم وهابيون را برانگيخته است

دفتر حضرت آيت‌الله سيستاني انتشار هر نوع پيامك‌ منتسب به اين مرجع تقليد را تكذيب كرد
منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920216000635

لطفاً اطلاع رساني كنيد

ممنون از اطلاع رسانیتون
بله من هم بررسی کردم
قصد هم داشتم که اطلاع بدم که شما پیشدستی کردین.

[="verdana"][="navy"]به گزارش شیعه آنلاین،‌ اخبار رسیده از مدینه منوره در عربستان سعودی حاکی از آن است که دانشگاه وهابیون که “دانشگاه اسلامی مدینه” نامیده می شود،‌ برگزاری یک سیمنار ضد شیعی را از روز گذشته آغاز کرده است.
گفته می شود این سمینار ضد شیعی که “گفتگو با رافضی ها” نام دارد قرار است ۳ روز به طول انجامد.
برگزاری این سمینار خشم شیعیان عربستانی را برانگیخته و موجی از اعتراضات در فضای مجازی و صفحات سایت های اجتماعی را متوجه آل سعود و وهابیون برگزار کننده این سمینار کرده است.
در همین راستا “کمیته علمی علوم دینی و فرق اسلامی” در “دانشگاه اسلامی مدینه” که مسئول مستقیم برگزاری این سمینار است در بیانیه خود موضوعاتی که قرار است در این سمینار برگزار شود را چنین بیان کرده است:
۱- رافضی ها و بعد دینی آن در پرونده فلسطین.
۲- بازی جناح های رافضی اصولی و اخباری و نقش آنان در تبلیغ اندیشه رافضی.
۳- دیوار حساس بین ما و بین رافضی در حال ریختن است.
۴- رافضی ها و تحریف قرآن. چرا از اعتراف به این مسأله فرار می کنند؟
۵- أصول گفتگو با رافضی.
۶- دروغی به نام وحدت و تقریب مذاهب با هدف نفوذ در اهل سنت.
۷- روش های رافضی ها در نفوذ میان اهل سنت و روش های مقابله با آن.
۸- رافضی و تکفیر: چرا سلفی ها رافضی ها را تکفیر می کنند؟ و چرا رافضی ها امت اسلامی را تکفیر می کنند؟
گفتنی است این اولین سمیناری فتنه انگیز و ضد شیعی نیست که در عربستان سعودی برگزار می شود. این سیمنار در حالی برگزار می گردد که سال گذشته در عربستان مرکز تقریب ادیان و مذاهب اسلامی به دستور مستقیم “ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود” برگزار شد.[/][/]

منبع:روح الامین

به گزارش «شیعه نیوز»، دیروز یکشنبه در طی یک مراسم عزاداری در ضریح حضرت خوله (سلام الله علیها) دختر امام حسین (علیه السلام) واقع در "بعلبک" لبنان ، ناگهان از دیوار های قبر خون سرازیر شد و پس از گذشت لحظاتی از اطراف ضریح نیز خون جاری شد.

پس از این ماجرا صدها نفر از دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) برای دیدن این صحنه به این ضریح شریف آمدند.

حوادثی از این دست اخیرا در حال افزایش است به نحوی که مدتی پیش نیز تربت امام حسین (علیه السلام) در موزه ی کربلا تبدیل به خون شد.

بعد از شهادت جانسوز حضرت سید الشهدا (علیه السلام) در کربلا، یزیدیان؛ دختران و زنان اهل بیت (علیهم السلام) را به اسارت گرفته و از کربلا به کوفه و سپس به شام بردند. اهل بیت امام حسین (علیه السلام) در مسیر شام از شهرهای مختلف از جمله حمص و حلب و حماة و بعلبک عبور کردند. سیده خوله دختر امام حسین (علیه السلام) در شهر بعلبک رحلت کرده و پیکر مطهرش را در همین شهر به خاک سپردند. هم اکنون مرقد مطهر ایشان زیارت گاه عاشقان و شیعیان در این منطقه است.


لبیک یا حسین (علیه السلام)

پس چرا جای دیگه نشنیدم یا از دیگر خبر گزاریا؟ البته نمیخوام منکرش بشم که بخاطر حسین ع بعید نیست آسمان هم خون بگرید

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران، ثبت نام مرحله دوم طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از روز شنبه 7 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این طرح در دو قالب حضوری و مکاتبه ای برگزار می شود و در این دوره ها آثار استاد مرتضی مطهری با 70 درصد تخفیف در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

در مسابقات مکاتبه ای 12 اثر استاد مرتضی مطهری، در طول 12 ماه مورد مطالعه قرار می گیرد. بدین ترتیب که کتب به صورت ماهانه در اختیار مخاطبین قرار گرفته و هر ماه پاسخنامه سوالات هر کتاب جمع آوری شده و کتاب بعدی در اختیار اندیشه جویان قرار خواهد گرفت.

طرح مطالعاتی و تربیت مربی بینش مطهر در 40 هفته آموزشی تنظیم شده و اندیشه جویان هر هفته بعد از مطالعه مطالب تعیین شده در گروه های مباحثاتی در کلاسهای آموزشی شرکت خواهند کرد که در این طرح نیز 19 کتاب مورد مطالعه و آموزش قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است به برگزیدگان هر مرحله جوایز ارزنده ای از قبیل کمک هزینه سفر عمره مفرده, سفر عتبات عالیات و سفر مشهد مقدس اعطاء خواهد شد.
علاقمندان می توانند تا تاریخ دهم خرداد ماه 1392

با مراجعه به سایت
سازمان بسیج شهرداری تهران
در این طرح ثبت نام نمایند.