به نظر شما چند بچه کافی است؟

تب‌های اولیه

406 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

مهدی عباس زاده;168640 نوشت:

ولادت با خلق فرق میکنه خدا خالق است ولی والد نیست لم یلد
و انسان والد است نه خالق


خوب خدا از روحه خودش دمید شد خالق ،، بله منم هم متوجه این هستم که خالق اصلی خداست ، و خالق و والد فرق داره اما اگه در جریان حرفام باشی متوجه منظورم میشدین که از لحاظ روحی و زندگی گفتم و ....

سلام دوست عزیز بابا خدا از روح خودش ندمید منظور از روحی از جهت تشریف است یعنی این روح رو بر دیگر ارواحی که خلق کرده ام برتری دادم همانطور که روح حضرت عیسی را بر بسیاری از ارواح آدمیان برتری داد و همانطور که روح پیامبر رو بر همه ارواح برتری داد و فرمود قل الروح من امر ربی

خدا که جسم و روح نداره!! خدا مجرده

پس انسانها والد اند و خدا خالق

hadihama1360;168104 نوشت:
شمایی که طرفدار جمعیت زیاد هستین هیچ میدونین تو کشوری مثل چین و هند که نصف مردم دنیا رو شامل میشن چقدر مردمش با سختی و بدبختی زندگی میکنند؟ اگر این همه فوران جمعیت که در دهه 60 رخ نمیداد و زاد نمیشد من مطمعنم جمعیت جوان امروز در رفاه و آسایش بیشتری بود و این همه جرم و جنایت و فحشا به وجود نمیومد الان به عنوان نمونه در استنا ایلام و بعضی از استانها بیکاری به قدری بیداد میکنه که هر سال طبق آمار خود دولت فقط تو استان ایلام 1200 نفر خودکشی میکنند خوب این جمعیت زیاد به چه درد کشور میخوره؟ یک فرد که اضافه باشه اون فرد کار میخواد تغذیه میخواد نیاز به تشکیل خانواده داره ووووو..... اون وقت شما به فکر زیاد کردن جمعیت شیعه هستین؟ اون شیعه بدبختی که باید برای داشتن یک زندگی معمولی و ایدهآل حسرت بخوره به چه دردی میخوره؟

سلام برادر.
من گفتم که جمعیت زیاد با خودش روزی و کسب و کار میاره چون نیاز جامعه زیاد می شه و دامنه شغلی افزایش پیدا می کنه.
اما شمایی که طرفدار کنترل و کاهش جمعیتی باید بگم که این بلا هایی که سر مون میاد از خودمونه.
نمونه تو چین که دستور کنترل دادن(تک فرزندی) حالا فهمیدن چه اشتباهی کردن و قانون افزایش فرزند تا دو تا رو تصویب کردن.
بدون که برای ما شیعیان نیروی انسانی خیلی مهمه. درک کن. خدا حافظمونه. ما وظیفه خودمونو باید انجام بدیم. وظیفه روزی دادن به عهده خداست که خوب وظیفه خودش رو بلده.
موفق باشی

mehrdad_123;168570 نوشت:
کمه کم:
:gol:12 تا پسر....3تا دختر....:gol:

با سلام و احترام
جنسيت رو كه خيلي نميشه تعيين كرد!
اگر همين آمار برعكس شد چي!؟

سلام

درستش هم همینه که دخترها بیشتر از پسر ها باشن

شما اگه توی گوسفند دارها هم دقت کنید گوسفندای نر رو ذبح میکنن :Graphic (61):

و فقط برای هر 4 تا یا بیشتر ماده یه نر میذارن در واقع ماده بیشتر به دردشون میخوره

اما در مورد انسانها(به طور کلی نه فقط شیعه) هم اگه مردها کمتر از زنها باشن بهتره ......

به شرط این که زنها به ازدواج دوم و سوم و چهارم مردها کاری نداشته باشن و تا اونجا که ممکنه با خرج کم و

بدون چشم و هم چشمی زندگی رو اداره کنن واقعا ببینیم اگه خیلی خرجا نبود زندگیمون تا چه حد لنگ میشد؟

التماس دعا

ممنون از اینهمه ....!:Esteghfar:
اما ما از آنجهت گفتیم که دختران رحمتند؛ و عاقل خود را از رحمت خدا بی نصیب نخواهد کرد!:shadi:

امیدوارم همه شما عزیزان قانع شده باشین که رشد جمعیت برکت میاره.
اما ایران ما که رکورد کنترل جمعیت رو داره . 3/1 درصد.متاسفم واسه خودمون.
یهود هم خیلی خوب کار کرده.
یه کم به جهان اگه نگاه کنین می بینین که چین تو اقتصاد حرف اول جهان رو داره می زنه.بد جوری آمریکا و بلوک غرب رو آسیب زده....می دونین چجوری رفتن به جنگش؟؟//؟؟
قانون تک فرزندی
تازه چین فهمیده که چه اشتباهی کرده. بهتون قول می دم که اگر این سری نیروی کار در چین بازنشسته بشت شاهد فرو پاشی قدرت چین خواهین بود.
افزایش سن بازنشستگی و وارد کردن نیروی کار از کشور های دیگه اولین نشانه های این فروپاشیه. در پی اون افزایش فساد و قتل و غارت دامن گیر مردم چین می شه......نسل بعد چین دوران سختی رو پشت سر می زاره.
به روز اونا گرفتار نشیم؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

بابا این چین که شما ازش حرف میزنید برید وضعیتشون رو هم ببینید ملت با ماهی 20 هزارتومن دارن زندگی میکنن غذاشون سوسک و ..... است اینم میشه بهش گفت زندگی؟؟

مهدی عباس زاده;172169 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

بابا این چین که شما ازش حرف میزنید برید وضعیتشون رو هم ببینید ملت با ماهی 20 هزارتومن دارن زندگی میکنن غذاشون سوسک و ..... است اینم میشه بهش گفت زندگی؟؟


البته حرف شما هم صحیح اما مهم اینه که تو جهان چه بلوایی کرده.
درسته که تو چین حقوق خیلی کمه. اما توجه داشته باشین که نیاز های عمومی بر طرف شده. یعنی 20000کفاف زندگی یک ماهه رو میده. حساب کنین که چقدر قیمت ها پایینه.
در مورد غذا هم باید بگم که ماخ و خرچنگ و موش و سوسک و هزار کوفت و زهر ماری دیگه از علاقه های اوناست(اوف خدا لعنتشون کنه حالم بهم خورد آخر شبی)مثل ماکارونی برای من.
و البته یکی از دلایل رشد چین و ژاپن وجدان کاریه.بازدهشون بالاست.
نه مثل بعضیا.....

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

ببینید ما هردو تا حدودی در یک جبهه هستیم که یعنی تعداد فرزند اگه میشه بالا باشه باید تولید کرد بچه رو

این اگه میشه هم رفع نیازهای اولیه جسمی و روحی هست

اما در بعضی جزئیات شاید بتونیم با هم بحث کنیم اونم سر این که واقعا چین از روی علاقه فقط به این موجودات روی آورده یا این که وقتی دیدن غذا نیست اینو برای خودشون علاقه کردن؟؟

کمبودن غذا برای اونا باعث نشده که به موجوداتی که تولید مثل بالایی دارن و تعداد زیادی هم هستند و ارزان قیمت تر در دسترس قرار میگیرن رو برای خودشون به عنوان غذا انتخاب کنن؟

من فکر میکنم بین این دوتا رابطه ای دقیق هست چون یا کشور دیگه ای نیست که همچین حالتی رو داشته باشه یا اگه هست خیلی کمه چون چین از همه مشهورتره به این کارا

التماس دعا

خوب خدا رو شکر که تو یه جبهه هستیم.
راستش جندان اهمیت نداره که اونا به کرم علاقه دارن یا اونو علاقه کردن. مهم اینه که الان علاقه دارن چون ببخشید اگه حالتون خراب میشه اونا واردات حلزون دارن.(خدا لعنتشون کنه).
در کل این مسائل اهمیت نداره. مهم ارزش افزایش نسله.در مرتبه اول این که آقا نیاز به نیروی انسانی شیعه داره. دوم هم افزایش نیاز در کشور باعث افزایش کارخانجات تولیدی و مراکز درمانی و در نتیجه افزایش شغل می شه.(روزی هم رسید)

سلام.
چند وقت پیش یکی از دوستام تعریف می کرد که یکی از فامیلاشون یه پسر دبستانی داره. رفته بود مدرسه پسره، می شنید که یکی از پسرای اون مدرسه که کلاس چهارم دبستانه، داشت به یکی دیگه می گفت: خواهر فلانی رو دیدی؟؟ یه تیکه ایه..
چهارم دبستان!
می گفت دوست پسرم اومده بود خونمون، من رفتم گوش وایستادم ببینم این به پسرم چی می گه؟ دیدم همه اش داره از ارتباط دختر و پسر براش حرف می زنه.
حالا هی بگین تو خونه خوب تربیتش می کنیم.. مگه میشه؟ ما داریم توی جامعه زندگی می کنیم.
ببخشید به خاطر صراحتم، ولی شما که بچه دوست دارین نندازین گردن آقا!
ما اگه مرد سرباز تربیت کردن بودیم خودمون الان سرباز آقا بودیم!
اگه اینهمه آدم که ادعا دارن می خوان بچه شون رو سرباز تربیت کنن، خودشون سرباز بودن الان آقا اینقدر غریب نبود.

بنام خدا.
سلام.

سها;173403 نوشت:
سلام. چند وقت پیش یکی از دوستام تعریف می کرد که یکی از فامیلاشون یه پسر دبستانی داره. رفته بود مدرسه پسره، می شنید که یکی از پسرای اون مدرسه که کلاس چهارم دبستانه، داشت به یکی دیگه می گفت: خواهر فلانی رو دیدی؟؟ یه تیکه ایه.. چهارم دبستان! می گفت دوست پسرم اومده بود خونمون، من رفتم گوش وایستادم ببینم این به پسرم چی می گه؟ دیدم همه اش داره از ارتباط دختر و پسر براش حرف می زنه. حالا هی بگین تو خونه خوب تربیتش می کنیم.. مگه میشه؟ ما داریم توی جامعه زندگی می کنیم. ببخشید به خاطر صراحتم، ولی شما که بچه دوست دارین نندازین گردن آقا! ما اگه مرد سرباز تربیت کردن بودیم خودمون الان سرباز آقا بودیم! اگه اینهمه آدم که ادعا دارن می خوان بچه شون رو سرباز تربیت کنن، خودشون سرباز بودن الان آقا اینقدر غریب نبود.

شرمنده سها خانم.ولی این حرف شمارو اگر که مربوط به تربیت اجتماعی بشه من رد میکنم.چون که:
1.دوستان من آدمای دختر باز و کثیفی بودن
2.بسیاری از دوستام مشروب میخورن
3.بسیاری از دوستام ارتباطشون به خدا خیلی ضعیفه
4.بسیاری از اونا هم معتاد بودن
اما بنده به شخصه بیشترشونو به راهی که خودم رفتم هدایت کردم.نمیخوام تعریف کنم ولی اینان با دوستی با من و به لطف خدا خلافاشونو کم کم کنار گذاشتن و نماز خون شدن.
من اصل تربیت رو به خود خانواده و نون حلال خانواده ربط میدم و هیچ ارتباط....حتی 1 درصد هم ارتباط به جامعه و اجتماع نمیدم بر اساس تجربیات خودم تربیت رو به خانواده ارتباط میدم.
یا علی:Gol:

لا حول و لا قوه الا بالله

hush dragon;173381 نوشت:
افزایش نیاز در کشور باعث افزایش کارخانجات تولیدی و مراکز درمانی و در نتیجه افزایش شغل می شه.(روزی هم رسید)

به نظر شما ما الآن نياز به شغل نداريم و اين همه بيكار داريم؟
چقدر از جمعيت ما بايد بيكار بشن تا ما بفهميم كه نياز به شغل افزايش پيدا كرده؟
مگه تو 15 سال گذشته ايجاد شغل تو تهران اندازه افزايش جمعيتش بوده ؟
ميدونستيد كرج ما يكي از شهرهاييه كه بيشترين آما بيكاري رو داره در حاليكه پنجمين كلانشهر كشوره و اين جمعيت انقدر زياد شد كه مجبور شدن استان مستقلش كنن؟

سركار سها كاملاً با شما موافقم
به نظر شما كشور ما الآن جوريه كه در كنار آقا بجنگه يا با آقا بجنگه؟ما داريم براي آقا سرباز مي سازيم يا دشمن ؟
فساد از سر و روي كشور ميباره ، و در راس همه ي اين فسادها مدارس هستن
خدايا منو ببخش ، با عرض معذرت ميدونيد در سال چند تا جنين از مدارس دخترونه كرج پيدا ميشه ؟
ميدونيد من چند تا زن و مرد سراغ دارم كه به جز همسرشون با كس ديگه اي در ارتباطن؟
علي جان تو اگه دوستات رو اصلاح نميكردي كه من بهت شك ميكردم ولي چند نفر مثل تو هستن و چند نفر مخالف تو؟
شده من به يه نفر چند روز روضه خوندم كه مثلاً فلان كار اين معايب رو داره انجام نده و قانع هم شده ولي تا پيش رفقاي قبليش رفته همون آش و همون كاسه خاصيت معصيت هم همينه كه شيرين ديده بشه
البته قبول دارم دليل اصلي اين بي بند و باري ها لقمه حرومه ولي داداشي لقمه حروم تو كشور ما ريخته تو كشوري كه ادعاي اسلام ناب رو داره خيلي سخت ميتوني لقمه حلال در بياري گريه نداره؟
خيلي ها هم ناخواسته و ندونسته لقمه حروم ميخورن ولي به هر حال ميخورن
جمعيت رو زياد كنيم اين نونو بخوره ؟

در كل در تكميل حرفهاي سركار سها ما هر وقت تونستيم خودمون رو اصلاح كنيم باي به فكر افزايش نسل اصلاح شده مون باشيم

سلام خدمت همه دوستان.
من هم قبول دارم که ضعف های زیادی در قسمت ایجاد اشتغال هست. اگه این مشکل حل بشه خیلی از مفاسد بر طرف می شه.شکی نیست. اما اگه شما وضعیت جهان رو نگاه کنین می فهمین که یه مقداری جهت نگاهتونو باید عوض کنین. وضعیت اقتصاد جهان در بهرانی بزرگ قرار داره که اککثر تحلیلگران معتقدند که اقتدار دلار و یورو در هم می شکنه. اگه یه کم دقت کنین می فهمین که آمار رو به رشد بیکاری در جهان پدر مردم رو در آورده. پس بهتره این موضوع رو منحصر به کشور ما نکنین.وضع ما با همه مشکلاتش با قدرت بگم که از جاهای دیگه بهتره و هم اینقدر هم که هنوز سر پاییم و اینقدر قدرت داریم که پهباد فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا رو بگیریم و مانوری به وسعت 2000 کیلومتر در آبهای آزاد انجام بدیم جای شکر داره. این تحریم های همه جانبه در عرض 5/1سال کمر شوروی رو شکوند.
در مورد نون حروم هم بگم که کسانی که نون حروم به خونه میارن ماییم. همین ماها. پس چرا داریم اینو به دولت و نظام اسلامی نسبت می دیم؟؟؟ اگه ما کارمونو درست انجام بدیم این مشکل هم رفع می شه. پس بی خود ربطش ندیم به نظام اسلامی. حضرت آقا جمله قشنگی دارن. ایشون فرمودن هر اشکالی هست از نقصاتی ماست. اسلام به خودی خود مشکلی ندارد.
در مورد افزایش فساد باید گفت که با افزایش و پیشرفت تکنولوژی سطح فرهنگ ما افزایش پیدا نکرد.(منظور از ما انسانه نه ایرانیا). یه جورایی می شه گفت رشد علم سریع تر از رشد فرهنگ بود. هسته ای اومد در پی اون هیروشیما و ناکازاکی با خاک یکسان شد.
تو کشور ما هم به علت شرایط حساس این حکم اعمال شده. دشمن این راه رو بهترین راه دونست و نفوذ کرد. جوونایی که تا دیروز حسین نفهمیده بودن امروز پای ماهواره و اینترنت هستن. البته باید بگم که دشمن تو این زمینه هنوز به پیروزی کامل نرسیده. می خواد بلایی به سر ما بیاره که به سر آندلوس آورد. البته موفق نشده و مطمعن باشین که مجاهدت و تلاش ما پدرشونو در میاره.
وعده خداست:می خواهند نور خدا را با فوت هایشان خاموضش کنند. که خدا نور خود را کامل می کند و از کافران اکراه نداشته باشید)
البته این وظیفه ای رو از دوش ما بر نمی داره.ما مسئول به انجام وظیفه خودیم.
ما همونطور کهانتظار می رفت امروزه میلیون ها حسین فهمیده داریم که 9دی و 22 بهمن ها و 29 خرداد ها اینو ثابت کردن.
البته گسترش فحشا از علائم آخر الزمانه.مجاهدت ما نیازه. ما چندتا سرباز می تونیم تربیت کنیم.
به دوستای محترم بگم که این ربطی به علاقه ما به فرزند نداره. وظیفه ست. آقا یار می خواد. شما هم مطمعن باشین که ایران اسلامی همراه آقاست. حلا ما باید ببینیم که می تونیم خودمونو به ایران برسونیم تا همراه آقا باشیم یا نه.
عزیزان ظهور خیلی نزدیکه. آقا پشت دره. خواهش می کنم بریم درو باز کنیم. بده آقا پشت در بمونه. منتظرش بزاریم شاید بزاره بره ها.
به امید ظهور مولامون که صد البته نزدیکه.

سها;173403 نوشت:
سلام.
چند وقت پیش یکی از دوستام تعریف می کرد که یکی از فامیلاشون یه پسر دبستانی داره. رفته بود مدرسه پسره، می شنید که یکی از پسرای اون مدرسه که کلاس چهارم دبستانه، داشت به یکی دیگه می گفت: خواهر فلانی رو دیدی؟؟ یه تیکه ایه..
چهارم دبستان!
می گفت دوست پسرم اومده بود خونمون، من رفتم گوش وایستادم ببینم این به پسرم چی می گه؟ دیدم همه اش داره از ارتباط دختر و پسر براش حرف می زنه.
حالا هی بگین تو خونه خوب تربیتش می کنیم.. مگه میشه؟ ما داریم توی جامعه زندگی می کنیم.
ببخشید به خاطر صراحتم، ولی شما که بچه دوست دارین نندازین گردن آقا!
ما اگه مرد سرباز تربیت کردن بودیم خودمون الان سرباز آقا بودیم!
اگه اینهمه آدم که ادعا دارن می خوان بچه شون رو سرباز تربیت کنن، خودشون سرباز بودن الان آقا اینقدر غریب نبود.

بله ، من اگه قراره بچه ام مثه خودم باشه شکر خوردم که بخوام بچه دار شم...

تربیت فرزند تو این زمونه !!!!!!!

دوستان دیگه رو نمیدونم ، ولی من خودم چون گلی به سر پدر و مادرم نزدم ، اگه ازدواج کنم

با خانم هماهنگ میکنم که اگه امکان داره قید بچه رو بزنه ،

من عرضه ی تربیت خودم و ندارم چه برسه به بچه ،

الله و اعلم....

جناب اندیشه عزیز من هم مثل شما فکر مینم اما نه بااون شدت 2 بچه کافیه .وبیشتر اضافی.اما بدون فرزند بودن خیلی بده . ادم با حضور بچه توزندگیش وارد مرحله زیبایی از زندگی میشه :Kaf:

safir sabz;173714 نوشت:
جناب اندیشه عزیز من هم مثل شما فکر مینم اما نه بااون شدت 2 بچه کافیه .وبیشتر اضافی.اما بدون فرزند بودن خیلی بده . ادم با حضور بچه توزندگیش وارد مرحله زیبایی از زندگی میشه :kaf:

حرف شما درسته ولی واقعا میترسم...

تربیت کردن واقعا واسه من که خودم بی تربیت هستم سخته..

بازم شما درست میگین...

یکی از اهداف ازدواج تولید نثله. حالا نمی دونم شما چجوری دارین این حرف رو می زنین جناب اندیشه.؟؟؟
فرزند به زندگی طراوت می ده. شما هم هنوز مثل خودم تو شرایطش نیستین واگر نه..........

hush dragon;173722 نوشت:
یکی از اهداف ازدواج تولید نثله. حالا نمی دونم شما چجوری دارین این حرف رو می زنین جناب اندیشه.؟؟؟
فرزند به زندگی طراوت می ده. شما هم هنوز مثل خودم تو شرایطش نیستین واگر نه..........

میدونی اگه یه تاپیک راجبه اهداف ازدواج ایجاد بشه بد نیست...

حرف شما درست ، ولی من دیدگاهم اینطوریه...

حرف شما درسته ، من بخاطر درستیه اون این :Hedye:رو میدم بهتون...

باسمه تعالی

راستش این که نوشتم هشت می دونید به خاطر چیه،

به خاطر اینکه می دانم که دشمنان اسلام از همین راه کاهش نسلهای مسلمین،

به فکر تسلّط بر آنان هستند، و ما باید کاملاً بیدار باشیم،

چندین سال پیش وقتی که آیت الله حسینی تهرانی متوجّه این جریان شده بود،

کتابی نوشت که شبهه ی «فرزند کمتر زندگی بهتر» را در جامعه پاسخ بگوید،

نام آن کتاب این است: «کاهش جمعیّت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین»؛

امیدوارم که هر لحظه با شناخت جامعه ی خود

و شناخت دشمن در زندگیمان راه درستی را انتخاب کنیم

سلام
به نظر من هر خونواده تا جايي كه وضع ماليش اجازه مي ده بايد بچه داشته باشه .

الان چين اينقدر پر جمعيته . طوري شده ؟

سلام علیکم

hush dragon;173381 نوشت:
راستش جندان اهمیت نداره که اونا به کرم علاقه دارن یا اونو علاقه کردن. مهم اینه که الان علاقه دارن چون ببخشید اگه حالتون خراب میشه اونا واردات حلزون دارن.(خدا لعنتشون کنه).

اولا خیلی اهمیت داره میخوایم ببینیم ما تا چه حد حق بچه دار شدن داریم اصلا شما فرض کنید کل جهان شیعه!! آیا باز هم باید 20 تا 20 تا بچه بیارن؟اصلا حق دارند که بیارند؟
در ثانی لطفا به دیگران به این راحتی لعنت نفرستید در اسلام هم فمن اضطر غیر باغ و لا عاد فلا اثم علیه وجود داره ممکنه اینا مضطر باشن!
در ثالث شما یه مدت برید توی چین زندگی کنید بعد ببینید اگه با همون حقوقی که اونا میگیرن شما تونستید هیچ حرامی نخورید اون موقع مدعی بشید!!(من که خودم نرفتم و داوری هم نمیکنم)

hush dragon;173381 نوشت:
در کل این مسائل اهمیت نداره. مهم ارزش افزایش نسله.در مرتبه اول این که آقا نیاز به نیروی انسانی شیعه داره. دوم هم افزایش نیاز در کشور باعث افزایش کارخانجات تولیدی و مراکز درمانی و در نتیجه افزایش شغل می شه.(روزی هم رسید)

hush dragon;173722 نوشت:
فرزند به زندگی طراوت می ده. شما هم هنوز مثل خودم تو شرایطش نیستین واگر نه..........

شما که اینقدر به افزایش نسل بی رویه اعتقاد دارید برای چی توی شرایطش نیستید؟ مگه شرایطی هم میخواد ازدواج و افزایش نسل؟به نظر شما که شرطی نداره یعنی استطاعت ملاک نیست پس باید هم در ازدواج این استطاعت رو ملاک ندونید هم در بچه های بعد از ازدواج!!

چون هر دو در نیاز مالی شریک اند اما واقعیت اینه که ما خیلی راحت حرف میزنیم اما اگر در مقام عمل قرار بگیریم دیگه نمیتونیم به همین راحتیم عمل کنیم چون حرف زدن کنتور نداره ما هر چی دلمون بخواد میگیم!!

بر عکس شما من در موقعیتش هستم بچه هم دارم ولی استطاعت بیشتر از یکی رو هنوز کسب نکردم درسته که لذت داره ولی هر لذتی توی دنیا برای خودش دردسر هایی هم داره مثلا غذا خوردن لذت داره ولی بعدش دستشویی رفتن هم داره و ....
باید دید که نفع کاری بیشتر از ضررش هست یا نه!

hush dragon;173685 نوشت:
پس چرا داریم اینو به دولت و نظام اسلامی نسبت می دیم؟؟؟

من که همچین نسبتی رو ندیدم شما دارید به ایشون نسبت نسبت دادن میدید

اون بنده خدا داره میگه این استدلال شما که جمعیت زیاد باعث روزی زیاد میشه درست نیست!! چون ما داریم خلافش رو میبینیم و حرف درستی هم هست اگه غیر این بود باید الآن آفریقایی ای از گشنگی نمیمرد

سها خانوم و اندیشه جان و سفیر سبز و ....

شما باید سعی کنید شیوه صحیح تربیت خودتون و فرزندتون رو یاد بگیرید نه این که به این بهانه بخواید بچه دار نشید این استدلال خوبی نیست

التماس دعا

ببخشید یک فرزند با تربیت درست برای اسلام بهتر از 1000 فرزند با تربیت غلطه . اگه میتونید تربیت کنید جناب [="Red"]SARBAZ[/] خوب چرا 8 بچه کودکستان بزنید:Kaf:

لا حول و لا قوه الا بالله

hush dragon;173685 نوشت:
اگه یه کم دقت کنین می فهمین که آمار رو به رشد بیکاری در جهان پدر مردم رو در آورده. پس بهتره این موضوع رو منحصر به کشور ما نکنین.

ميدونم كه اين مقايسه اشتباهه ولي شما ببينيد آمريكا 4 برابر ما جمعيت داره ولي نرخ بيكاريش نصف ماست ، در ثاني بيكاري غرب با شروع بحران شروع شده ولي بيكاري ما چي؟ما اگه اول به فكر افزايش اشتغال باشيم مطمئن باشيد جمعيت هم رشد ميكنه
hush dragon;173685 نوشت:
وضع ما با همه مشکلاتش با قدرت بگم که از جاهای دیگه بهتره و هم اینقدر هم که هنوز سر پاییم و اینقدر قدرت داریم که پهباد فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا رو بگیریم و مانوری به وسعت 2000 کیلومتر در آبهای آزاد انجام بدیم جای
شکر داره. این تحریم های همه جانبه در عرض 5/1سال کمر شوروی رو شکوند.

خدا رو هزار مرتبه شكر ، اين از بركات خداي عز و جل و بركات حضور حضرت صاحب بر سر اين كشوره
hush dragon;173685 نوشت:
چرا داریم اینو به دولت و نظام اسلامی نسبت می دیم؟؟؟ اگه ما کارمونو درست انجام بدیم این مشکل هم رفع می شه. پس بی خود ربطش ندیم به نظام اسلامی. حضرت آقا جمله قشنگی دارن. ایشون فرمودن هر اشکالی هست از نقصاتی ماست. اسلام به خودی خود مشکلی ندارد.

من اين رو به اسلام يا كل نظام ربط ندادم اسلام كه معلومه هيچ مشكلي نداره نظام هم واقعاً مسئولان دل سوزي داره ولي همه جا آدم خوب و بد داره وقتي اون اختلاص تاريخي بوجود مياد كه آبروي كشور ميره وقتي يه كاميون شمش طلاي قاچاق رو تركيه بلوكه ميكنه(كه اندازه بودجه كل تركيه است) معلومه يه جاي كار ميلنگه
اندیشه;173709 نوشت:

با خانم هماهنگ میکنم که اگه امکان داره قید بچه رو بزنه ،


جناب انديشه بچه داشتن يه مشكله ، بچه نداشتن مشكل بزرگتر ، خيلي ها هستن زندگي شون رو ميدن تا بچه دار بشن
شما هم انشا الله بچه هاي صالحي داشته باشيد
sarbaz;173744 نوشت:
باسمه تعالی

راستش این که نوشتم هشت می دونید به خاطر چیه،

به خاطر اینکه می دانم که دشمنان اسلام از همین راه کاهش نسلهای مسلمین،

به فکر تسلّط بر آنان هستند، و ما باید کاملاً بیدار باشیم،

چندین سال پیش وقتی که آیت الله حسینی تهرانی متوجّه این جریان شده بود،

کتابی نوشت که شبهه ی «فرزند کمتر زندگی بهتر» را در جامعه پاسخ بگوید،

نام آن کتاب این است: «کاهش جمعیّت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین»؛

امیدوارم که هر لحظه با شناخت جامعه ی خود

و شناخت دشمن در زندگیمان راه درستی را انتخاب کنیم



خب اينم نظريه ديگه ، 8 تا هم خوبه

راستش من دوست دارم 12 تا پسر و 6 تا دختر داشته باشم اگر به من باشد همین 18 تا کافی است.
شما را نمی دانم

مهدی عباس زاده;173920 نوشت:
سلام علیکم

اولا خیلی اهمیت داره میخوایم ببینیم ما تا چه حد حق بچه دار شدن داریم اصلا شما فرض کنید کل جهان شیعه!! آیا باز هم باید 20 تا 20 تا بچه بیارن؟اصلا حق دارند که بیارند؟
در ثانی لطفا به دیگران به این راحتی لعنت نفرستید در اسلام هم فمن اضطر غیر باغ و لا عاد فلا اثم علیه وجود داره ممکنه اینا مضطر باشن!
در ثالث شما یه مدت برید توی چین زندگی کنید بعد ببینید اگه با همون حقوقی که اونا میگیرن شما تونستید هیچ حرامی نخورید اون موقع مدعی بشید!!(من که خودم نرفتم و داوری هم نمیکنم)


برادر هیچکس حق کسی رو سلب نمی کنه.
در ضمن در مورد لعنت فرستادن باید بگم که این لعنت ما معنیش اون لعنت شما نیست. یه جور شوخیه که بین دوسای ما رایجه. ببخشید که اینجا استفادش کردم. البته مطمعنم که خدا جدی نمی گیره چون عمل به نیت بستگی داره.
در مورد حقوق اونا هم باید بگم که قیمت ارزون وسایل اونجا تا قبل سال 2011 رو هم در نظر داشته باشین(البته بعد 2011 یه کم وضعیت خراب شد) حقوق اونا در حدیه که تا پایان برج بتونن خرج خودشونو بدن. ما که نرفتیم ببینیم

مهدی عباس زاده;173920 نوشت:
شما که اینقدر به افزایش نسل بی رویه اعتقاد دارید برای چی توی شرایطش نیستید؟ مگه شرایطی هم میخواد ازدواج و افزایش نسل؟به نظر شما که شرطی نداره یعنی استطاعت ملاک نیست پس باید هم در ازدواج این استطاعت رو ملاک ندونید هم در بچه های بعد از ازدواج!!

چون هر دو در نیاز مالی شریک اند اما واقعیت اینه که ما خیلی راحت حرف میزنیم اما اگر در مقام عمل قرار بگیریم دیگه نمیتونیم به همین راحتیم عمل کنیم چون حرف زدن کنتور نداره ما هر چی دلمون بخواد میگیم!!

بر عکس شما من در موقعیتش هستم بچه هم دارم ولی استطاعت بیشتر از یکی رو هنوز کسب نکردم)


برادر من کی گفتم بی رویه؟؟؟؟؟؟؟؟
من که همیشه گفتم در حد وسع. کم نباید گذاشت. لا یکلف الله نفسا الا وسعها.
امیدوارم خدا استطاعتتونو بیشتر کنه

مهدی عباس زاده;173920 نوشت:
درسته که لذت داره ولی هر لذتی توی دنیا برای خودش دردسر هایی هم داره مثلا غذا خوردن لذت داره ولی بعدش دستشویی رفتن هم داره و ....
باید دید که نفع کاری بیشتر از ضررش هست یا نه!)

:khaneh:مثال جالبی بود اما من واسه لذت جوییش نگفتما!!!

مهدی عباس زاده;173920 نوشت:
من که همچین نسبتی رو ندیدم شما دارید به ایشون نسبت نسبت دادن میدید

اون بنده خدا داره میگه این استدلال شما که جمعیت زیاد باعث روزی زیاد میشه درست نیست!! چون ما داریم خلافش رو میبینیم و حرف درستی هم هست اگه غیر این بود باید الآن آفریقایی ای از گشنگی نمیمرد!)


آها ظاهرا شما خوب نگرفتی. یه بار دیگه بخونی می فهمی. این عقب نشینی هم بنا به دلایلیه که جاش نیست بگم.سیاست مدار باش. باهوش و زیرک که که سنگ رو از آب بکشه بیرون یا معادلش مو رو از ماست بکشه.
در ضمن من هم نگفتم که در هر شرایطی ایجاد روزی می شه. قبلا گفتم که این کار و تحقق این هدف نیاز به همکاری مردم و مجاهدت نظام و دولت داره. دولت ما هم این استطاعت رو داره اما خوب اگه ناخالصی هاش هم بر طرف بشه نور علی النور می شه.

مهدی عباس زاده;173920 نوشت:
سها خانوم و اندیشه جان و سفیر سبز و ....

شما باید سعی کنید شیوه صحیح تربیت خودتون و فرزندتون رو یاد بگیرید نه این که به این بهانه بخواید بچه دار نشید این استدلال خوبی نیست


با این حرف جناب عالی کاملا موافقم. باز هم ضعف ماست که داره کار دستمون می ده.

كبوتر حرم;174493 نوشت:
لا حول و لا قوه الا بالله

ميدونم كه اين مقايسه اشتباهه ولي شما ببينيد آمريكا 4 برابر ما جمعيت داره ولي نرخ بيكاريش نصف ماست ، در ثاني بيكاري غرب با شروع بحران شروع شده ولي بيكاري ما چي؟ما اگه اول به فكر افزايش اشتغال باشيم مطمئن باشيد جمعيت هم رشد ميكنه


ما هم تو بحرانیم. ما سی ساله که تو بحرانیم. ما سی ساله که گفتیم می خوایم قد علم کنیم و هر وقت هم خواستیم کاری بکنیم ابر قدرت ها بار رو دوشمون گذاشتن.بزارین یه مروری به این مشکلات داشته باشیم. فتنه منافقین در اول انقلاب-8سال جنگ تحمیل شده -
(ببخشید یه کم سیاسیه)8سال دولت اصلاحات- 8ماه فتنه ننگین88. ببینین که ما چه ها کشیدیم از این 8(البته به آقا امام رضا توهین نمی کنما. ایشون رحمتن)
ما 32 ساله که جلوی این همه فتنه ایستادیم و با همه اونا دست و پنجه نرم کردیم و تو این راه چه جوونایی رو که ازدست ندادیم. ما با این وضع الان اینجاییم.ما تو این سال ها یه لحظه هم آرامش نداشتیم. اما آمریکا چی؟ بی فشار بی مشکل 200ساله که داره تنهایی می تازه.باید هم جلوتر از ما باشه.در ضمن آمریکا با این همه تک و پوزش داره شخت ترین دوران خودشو تو حدود یک سال بحران اقتصادی می گذرونه. بحرانی که ما از اول انقلابمون با اون رو به روییم.آمریکا در همین یک ساله که الان بیش از 10میلیون بیکار داره. البته نباید آمریکا و ایران رو با هم مقایسه کرد چون در ایران 75 میلیون نفر تحت یک دولت واحد هستن و دولت باید برای همه برنامه ریزی کنه.که به مراطب کار سخت تری داره از آمریکایی که هر ایالتش سازماندهی جدایی داره.
یه کم سیاسی تر نگاه کنین تا چیزایی رو بفهمین که نمی تونم اینجا همشو بگم.

كبوتر حرم;174493 نوشت:
خدا رو هزار مرتبه شكر ، اين از بركات خداي عز و جل و بركات حضور حضرت صاحب بر سر اين كشوره

واقعا جای شکر داره چون ما اینقدر هم کا سر پاییم به لطف آقاست. انشاءالله بتونیم این حکومت اسلامی که دائیه دار اسلام و شیعه در جهانه رو به صاحب اصلیش برسونیم

كبوتر حرم;174493 نوشت:
من اين رو به اسلام يا كل نظام ربط ندادم اسلام كه معلومه هيچ مشكلي نداره نظام هم واقعاً مسئولان دل سوزي داره ولي همه جا آدم خوب و بد داره وقتي اون اختلاص تاريخي بوجود مياد كه آبروي كشور ميره وقتي يه كاميون شمش طلاي قاچاق رو تركيه بلوكه ميكنه(كه اندازه بودجه كل تركيه است) معلومه يه جاي كار ميلنگه

درسته برادر. من که گفتم ناخالصی داریم. همونطور که تو دولت پیامبر ناخالصی بود. اگه آقای رئیس جمهور هم یه کم همت کنن درصد زیادی از این ناخالصی بر طرف می شه.البته با این که می دونم همتون فهمیدین چی میگم اما به اقتضای زمان ادامه نمی دم.

كبوتر حرم;174493 نوشت:
جناب انديشه بچه داشتن يه مشكله ، بچه نداشتن مشكل بزرگتر ، خيلي ها هستن زندگي شون رو ميدن تا بچه دار بشن
شما هم انشا الله بچه هاي صالحي داشته باشيد

خیلی قشنگ گفتی

امیر احمدی;174525 نوشت:
راستش من دوست دارم 12 تا پسر و 6 تا دختر داشته باشم اگر به من باشد همین 18 تا کافی است.
شما را نمی دانم

ما شاءالله اشتها:khandeh!::khaneh:

برای ما که وسعت مالیمون خوبه خدارو شکر 5بچه کافیه 3پسر 2دختر !ولی البته اولی پسر باشه!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

ببخشید یه سوال: اگر تعداد فرزند هیچ ارتباطی به هزینه ها و میزان درآمد ندارد چرا بچه ها در آفریقا انقدر گرسنه هستند و گاهی میمیرند؟؟

چرا هنگامی که یک شهر مورد محاصره قرار میگیرد افراد از گرسنگی میمیرند؟

چرا بچه ها از نخوردن پروتئین شکمشان ورم کرده؟

چرا.....

باید نظر درستی ارائه داد نه این که به صرف طلبه بودن و یا ادعای صرف قبول کرد

ایشون میگن من ماهی 200 هزار تومن شهریه میگیرم آیا منبع در آمد دیگری ندارد؟؟؟ آیا خانواده کمک نمیکنند؟ آیا تبلیغ رایگان میرود؟ آیا قیمت اجناس در قم با قیمت اجناس در همه جا یکسان است؟ آیا .....

التماس دعا

بنام خدا.
سلام.
خداوند بنده ای رو که بهش ایمان داشته باشه و فقط یه خودش نیازمند باشه.بی نیاز میکنه و سفره خونه اش رو پر از برکت میکنه.
هیچ چیز در این دنیا بی حساب نیست.اگر اون آفریقایی هم مثل این طلبه به خدا ایمان قلبی داشت.هرگز این بلا سرش نم اومد.خداوند نسبت به بندگانش غیور هست.
ضمن اینکه خداوند بی نیاز است و به هرکس که بخواهد میدهد و به هرکس هم نخواهد نمیدهد و همه چیز بر حساب و کتاب است.یکی پولداره یدونه بچه رو نمیتونه نگه داره یکی فقیره 7 تا بچه رو راحت نون میده.
یا علی.

ســـــــــــــــلام
خوب هستین
بحث قشتگی استـــــــــ
ما رفته بودیم زایشگاهی,برای ملاقات یکی از اقوام که دختربچه ای بدنیا آورده بود
نوشتـــــــــــه بودند
نی نی دوتا کافیه
آهای شیــــــــــــعه ها بیدار باشین
ی چند سال دیگه مـــــــــا شیعه ها نسلمون منقرض میشه با این همه خسیسی
من که میگم 4 تا
2 عدد دوختر
2 عدد پسر
بدبختا دیگه عقده ای نمیشوند:khandeh!:

با سلام.
چون این موضوع خیلی به نظر یه شخص مربوط نمیشه،من ترجیح میدم چند سال دیگه نظرمو بگم که یه وقت مخالفش در نیاد:khejalati:
(خودم دوتا نی نی دوست دارم:khejalati:.اولی دختر و دومی پسر.:khejalati:ولی کلا یه عالمه نی نی هم دوست دارم.:nishkand::khejalati:هرچی خدا داد میذارم روی سرم:khejalati::khejalati::khejalati::khejalati:)

لا حول و لا قوة الا بالله
***************

osaky;184419 نوشت:
ســـــــــــــــلام

عليك سلام
osaky;184419 نوشت:
خوب هستین

الحمدلله ، شما خوبيد؟
osaky;184419 نوشت:
بحث قشتگی استـــــــــ

تازه كجاشو ديديد؟ صفحات قبل رو مطالعه بفرماييد تا به عمق زيبايي پي ببريد
osaky;184419 نوشت:
ما رفته بودیم زایشگاهی,برای ملاقات یکی از اقوام که دختربچه ای بدنیا آورده بود

آخي ، نازي خدا حفظشون كنه
osaky;184419 نوشت:
نوشتـــــــــــه بودند
نی نی دوتا کافیه

اي بابا؟عجب آدمايي پيدا ميشنا
خب؟
osaky;184419 نوشت:
آهای شیــــــــــــعه ها بیدار باشین
چند سال دیگه مـــــــــا شیعه ها نسلمون منقرض میشه با این همه خسیسی

شيعه تا خدا رو داره تعداد براش مهم نيست ،‌غرش اين سيد بزرگوار رو در خطبه هاي نماز جمعه ديديد شيعه اگر يك نفر هم باشه جلوي ظلم و ستم مي ايسته و به لطف خدا پيروز ميشه
باشه بابا قبول حالا تعداد هم بيشتر باشه چه بهتر
osaky;184419 نوشت:
من که میگم 4 تا
2 عدد دوختر
2 عدد پسر
بدبختا دیگه عقده ای نمیشوند:khandeh!:

چي بگم اينم نظري ديگه

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

عــــلی;184363 نوشت:
بنام خدا.
سلام.
خداوند بنده ای رو که بهش ایمان داشته باشه و فقط یه خودش نیازمند باشه.بی نیاز میکنه و سفره خونه اش رو پر از برکت میکنه.
هیچ چیز در این دنیا بی حساب نیست.اگر اون آفریقایی هم مثل این طلبه به خدا ایمان قلبی داشت.هرگز این بلا سرش نم اومد.خداوند نسبت به بندگانش غیور هست.
ضمن اینکه خداوند بی نیاز است و به هرکس که بخواهد میدهد و به هرکس هم نخواهد نمیدهد و همه چیز بر حساب و کتاب است.یکی پولداره یدونه بچه رو نمیتونه نگه داره یکی فقیره 7 تا بچه رو راحت نون میده.
یا علی

برادر عزیز همین خدا که میفرمایید اجازه داد امام حسین علیه السلام کشته شه مگه امام حسین علیه السلام بهش ایمان نداشت؟

این حرفا چیه؟ بعضیا میگفتن که خدا اگه بخواد خودش به این فقرا روزی میده و... به این بهانه ها از دادن زکات خودداری میکردند!!

بله استثناهایی وجود داره مثلا حضرت ابراهیم در آتش نسوخت اما چند دفعه این اتفاق میفته؟ و چند دفعه میسوزونه؟ یه بار چاقو گردن حضرت اسماعیل علی نبینا و آله و علیه السلام رو نبرید اما همیشه اینطوریه؟ پس چرا گردن امام حسین علیه السلام رو برید؟

اصل این هست که انسان روی کاری که میخواد بکنه برنامه داشته باشه نه این که خودش رو بندازه توی دریا یا دیگری رو بندازه توی دریا بگه اگه خدا بخواد نجاتم میده یا این که کمربند ایمنی رو نبنده بگه اگه خدا بخواد نجاتم میده و .....

التماس دعا

بنام خدا.
سلام.
مهدی جان من نمیگم بشینم خونه اونا از گشنگی بمیرن.اونا که هزاران کیلومتر با روستای ما فاصله دارن من که جز دعا براشون کاری نمیتونم بکنم.
ضمن اینکه ما دو جور مصیبت داریم.یه جور مصیبت امتحان الهی هست مثل مصیبت امام حسین.
یه جور مصیبت بلا و غضب خداوند هست.
بنده که شک ندارم این طلبه که چندین بچه داره با اون آفریقایی خیلی از منظر ایمان فرق میکنن نظر شما هم باید همین باشه.چراکه مومن میدونه امتحان کجاست و مصیبت کجاست.

كبوتر حرم;184587 نوشت:
لا حول و لا قوة الا بالله
***************

عليك سلام

الحمدلله ، شما خوبيد؟

تازه كجاشو ديديد؟ صفحات قبل رو مطالعه بفرماييد تا به عمق زيبايي پي ببريد

آخي ، نازي خدا حفظشون كنه

اي بابا؟عجب آدمايي پيدا ميشنا
خب؟

شيعه تا خدا رو داره تعداد براش مهم نيست ،‌غرش اين سيد بزرگوار رو در خطبه هاي نماز جمعه ديديد شيعه اگر يك نفر هم باشه جلوي ظلم و ستم مي ايسته و به لطف خدا پيروز ميشه
باشه بابا قبول حالا تعداد هم بيشتر باشه چه بهتر

چي بگم اينم نظري ديگه


ســـــــــــــــلام
چــــــــــــــرا حرفای من اینقد مورد آنالیز قرار گرفته؟!!!!!!!:khandeh!:
یعنی اینقد مهمم!!!:khaneh:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

عــــلی;184681 نوشت:
بنده که شک ندارم این طلبه که چندین بچه داره با اون آفریقایی خیلی از منظر ایمان فرق میکنن نظر شما هم باید همین باشه.چراکه مومن میدونه امتحان کجاست و مصیبت کجاست

علی جون مسائل رو با هم قاطی نکنید این طلبه که میگید بهتون قول میدم خیلی سوراخهای دیگه داره که بهش میرسونن یکی از دوستام میگه من با 120 هزارتومن دارم زندگی زنم و خودم رو میگردونم بهش میگم خوب چطوری خرج میکنی اجاره نداری میگه 100 تومن اجاره میدم شما حساب کنید که با 20 هزار تومن که بیشتر از این رو باید بده پول آب و برق و گاز و تلفن و رفت و آمد میشه زندگی کرد؟؟

یکم که میری توی زندگیش میفهمی که خودش کشاورزی هم میکرده تابستون برنجش از اونجاست و فلانش از فلانجا و داییش دوستش داره بهش کمک میکنه و ....

شما طلبه های قدیم رو ببینید: استادمون از نقل یکی از طلبه ها میفرمودند : یه روز غذا نخوردن که برای ما عادی بود دوروز غذا نخوردن مثلا توی ماه یک بار یا دوبار اتفاق میفتاد و چند بار هم پیش اومد که سه روز غذا گیر نمی آوردیم(تقریبا همین رو فرموده بودند)

حالا ایمان اونا بیشتر بود یا این بنده خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من منظورم از بیان مردم آفریقا این نبود که بگم ما باید برای اونا چی کار کنیم منظورم این بود که بگم درسته که خدا روزی رسونه ولی همون خدا این همه دستور در مورد پول داده مثلا فرموده به سفها پول ندید و....

پس باید دید اگه توانایی مالی وجود داره بچه دار شد نه این که بی گدار به آب بزنیم!!

البته اگه ما از تجمل گرایی پرهیز بکنیم و ترس رو از دلمون بیرون کنیم و واقع گرا باشیم قطعا وضع خیلی بهتر میشه

التماس دعا


با سلام و احترام

بنده اين تصوير رو از تاپيك زير برداشتم:
http://www.askdin.com/thread3422-206.html

در اونجا جناب حامي مطالبي رو فرموند.

ديگه فكر نمي كنم جا داشته باشه اين بحث ادامه پيدا كنه!

بالاخره ايشون با اين تعداد بچه و اين مقدار حقوق از زندگي‌شون راضي هستند، چگونه؟!
نميدونم.
مباحث ما هم كاري از پيش نميبره.

موفق باشيد.

osaky;184712 نوشت:
ســـــــــــــــلام
چــــــــــــــرا حرفای من اینقد مورد آنالیز قرار گرفته؟!!!!!!!:khandeh!:
یعنی اینقد مهمم!!!:khaneh:

مهمتر از چيزي كه فكر مي كنين. چون شما يك انسانين. يك مسلمانين. يك شيعه هستين و يك ايراني هستين. همش امتيازه كه شما رو تو رده خوبي از جدول قرار مي ده. اميد به آسيايي شدن رو از دست ندين(يه كم فوتبالي بود)

مهدی عباس زاده;184658 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

برادر عزیز همین خدا که میفرمایید اجازه داد امام حسین علیه السلام کشته شه مگه امام حسین علیه السلام بهش ایمان نداشت؟

این حرفا چیه؟ بعضیا میگفتن که خدا اگه بخواد خودش به این فقرا روزی میده و... به این بهانه ها از دادن زکات خودداری میکردند!!

بله استثناهایی وجود داره مثلا حضرت ابراهیم در آتش نسوخت اما چند دفعه این اتفاق میفته؟ و چند دفعه میسوزونه؟ یه بار چاقو گردن حضرت اسماعیل علی نبینا و آله و علیه السلام رو نبرید اما همیشه اینطوریه؟ پس چرا گردن امام حسین علیه السلام رو برید؟

اصل این هست که انسان روی کاری که میخواد بکنه برنامه داشته باشه نه این که خودش رو بندازه توی دریا یا دیگری رو بندازه توی دریا بگه اگه خدا بخواد نجاتم میده یا این که کمربند ایمنی رو نبنده بگه اگه خدا بخواد نجاتم میده و .....

التماس دعا


سلام برادر بزرگوار.
حرف خدا رو كه قبول دارين...
مي دونين يا ايها الناس مربوط به كل بشره....
( يا ايها اناس/ انا غني لا افتغر/ اطعني في ما امرتك/ اجعلك غنيا لا تفتقر)
حرف خدا در حديث قدسي به حضرت آدم(ع) كه از زبان مبارك نبي اكرم نقل شده.
هيچ ربطي به من نداره.....اگه غلطه برين يقه خدا رو بگيرين.

عزيزان من. چرا دارين بزرگان ديني رو فقير معرفي مي كنين.
ما بايد از بزرگان الگو بگيريم. عزيزان ما در جاهاي مختلف مي گن كه الگو بايد بزرگان دين باشن. به نظر خودتون جوون مي تونه الگوي خودشو اونا قرار بده و با بي پولي زندگي كنه؟؟؟
چرا نمي آيم مظاهر زيباي دينمونو نشون نمي ديم....اين الگويي كه داره معرفي مي شه زندگي اهل تصوفه كه اسلام شديدا با اون مخالفه......شما بياين زندگي ائمه ما رو ببينين كه كدومشون جز آقا امير المومنين پول زيادي نداشتن.
حضرت علي به خاطر اين كه حكومت داشت بايد اونطور زندگي مي كرد. بياين امام حسن رو ببينين كه چندين بار همه دارايي خودشو انفاق كرد. يه مايه دار حسابي بود.. امام صادق كه هميشه شيك مي پوشيد....البته اون ائمه آخري كه همش زنداني بودن.
ببينيم امام باقر چطور كار مي كرد.... همشون مايه دار بودن اما قناعت داشتن. بيايم اينو الگو قرار بديم.
كه مظهر حقيقي اسلام ما اينه.....
ببخشيد كه وقتتونو گرفتما
موفق باشين

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

hush dragon;188612 نوشت:
مي دونين يا ايها الناس مربوط به كل بشره.... ( يا ايها اناس/ انا غني لا افتغر/ اطعني في ما امرتك/ اجعلك غنيا لا تفتقر) حرف خدا در حديث قدسي به حضرت آدم(ع) كه از زبان مبارك نبي اكرم نقل شده. هيچ ربطي به من نداره.....اگه غلطه برين يقه خدا رو بگيرين.

بله همه مردم اطاعت خدا رو بکنن اگه فقیر شدن شما بیایید یقه بنده رو بگیرید!!

اگه همه اطاعت خدا رو میکردند که آفریقا این همه فقیر نداشت!! این فقر ها اکثرشون به دست بشر ساخته شده

اما علما که میفرمایید فقیر بودند یا خیر !!! شما برید سرگذشت علما رو بخونید بعد بفرمایید

التماس دعا

مهدی عباس زاده;189319 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

اما علما که میفرمایید فقیر بودند یا خیر !!! شما برید سرگذشت علما رو بخونید بعد بفرمایید

التماس دعا


سلام دوست من. علما فقير نبودن. ساده زيست رو ترجيح دادن. اونا هم مي تونن با هزار دوز و كلك مث ماها واسه خودشون پول تلمبار كنن اما سيره ائمه رو پيش گرفتن.
حرف من اينجا نبود . حرف من اينه كه بيايم امام صادق رو الگو قرار بديم. در كنار شريعت خودش يك ثروتمند بود. جوون راحت تر مي تونه با اين زندگي كنار بياد تا زندگي فقيرانه..
ممنونم

تعداد بچه زیاد باشد خوب است ولی به شرط اینکه مرد وزن هم کفو و با تقوی باشند و فرزندان را انسان و دانشمند :reading:و با تقوی تربیت کنند نه یک مشت حیوون :gun:تحویل جامعه بشری دهند. نسل ما ممکن است تا قیامت ادامه داشته باشد و در برابر ان مسوولیم.

به نظر من با این وضع اسفبار جامعه یه دونشم زیادیه! اصلا اجتماع دو نفره ی زن و شوهر هم زیاده!

سلام.معصومه جان!

خبر داده اند وضع شیعیان به جایی میرسه که تعدادشون انگشت شمار میشن!!!!!

درحالی کخ ثنی ها همینجور دارن بچه دار میشن و بیشتر میشن!!!!!

نگید یکیش زیادیه من که تا 3تا هم ان شاءالله دوست دارم بچه دار شم

بچه دار بشید که تعداد شیعیان کم نشه:khandeh!:

بچه زیاد خوبه!!!محفل خونه گرم میشه رابطه های صمیمی و خانوادگی و مومن

بجاش همشون الاف وداغونن!!!!!!!

موضوع قفل شده است