جمع بندی طرفداران کوروش چرا سرزمین مادری شون رو آزاد نمی کنند؟

تب‌های اولیه

89 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
طرفداران کوروش چرا سرزمین مادری شون رو آزاد نمی کنند؟

به نام خدا
سلام

بنده فقط یه سوال از طرفدارای شاه کوروش دارم ؛ چرا نمیرید سرزمین مادریتون رو آزاد کنید!
مگه نمیگید شاه کوروش با ظلم مقابله میکرد؟
مگه نمیگید نصف دنیا مال ما هست؟
مگه فلسطین جزء سرزمین شاه کوروش (سرزمین مادری) نیست؟
مگه امروز اسرائیل ظلم نمیکنه؟
امروز این مدافعان حرم هستند که جدای از مباحث دینی و تاکتیکی و غیرو دارن تلاش میکنند تا سرزمین مادریمون رو آزاد کنن.
شماها که یقه هاتون را جر میدید و میگید کوروش کبیر و دم از شکوه و عظمت ایران میزنید دقیقا چیکار میکنید! مگه شاه کوروش ظلم ستیز نبود؟ بسم الله پاشید بریم فلسطین که زمانی جزء خاک ما بود رو پس بگیریم.
اگه به فکر تطهیر پهلوی هستید ، اگه به فکر تطهیر رژیم صهیونیستی هستید ، اگه به فکر گرین کارت آمریکایی هستید و غیره و غلط میکنید دم از کوروش میزیند.
شماها یهودی صفتید...

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد عماد

[TD][/TD]

سلام علیکم
اگر چه کورش شخصیت مورد احترامی است اما آنچه امروزه به نام کورش و به کام سلطنت طلبها و اسلام ستیزها در جامعه مطرح است از صبغه علمی برخوردار نبوده و جار و جنجال رسانه ای است
به نظر بنده هر گونه کورش ستایی و کورش ستیزی آّب در آسیاب دشمن ریختن است.

این تقابل اسلامیون با باستان‌‌گراها و بالعکس؛ هیچ سودی برای ایران عزیز ندارد. چه اشکالی دارد که ما هم به کوروش افتخار کنیم و هم مرید امیرالمومنین باشیم؟ مقدسات اسلامی و مفاخر ملی هر دوو برای ما ایرانی‌ها هستند و میتونیم به هر دو افتخار کنیم. دلیلی نداره انقدر همدیگر رو تحریک کنیم. نتیجه این اتفاق فقط کینه و دشمنی است.

B.soshiant;1007885 نوشت:
این تقابل اسلامیون با باستان‌‌گراها و بالعکس؛ هیچ سودی برای ایران عزیز ندارد. چه اشکالی دارد که ما هم به کوروش افتخار کنیم و هم مرید امیرالمومنین باشیم؟ مقدسات اسلامی و مفاخر ملی هر دوو برای ما ایرانی‌ها هستند و میتونیم به هر دو افتخار کنیم. دلیلی نداره انقدر همدیگر رو تحریک کنیم. نتیجه این اتفاق فقط کینه و دشمنی است.

مشکل این اینجاست: امروزه کورشی به جامعه ایرانی معرفی شده که از غرب نشأت گرفته و این کورش ابتدا توسط غربی ها مصادره شده و آنان نیز آنگونه معرفی کرده اند که خود می خواستند، بدیهی است چنین کورشی در مقابل آموزه های دینی قرار خواهد گرفت بنابراین مذهبی ها نیز به مقابله با کورشی پرداخته اند که غربی ها معرفی نموده اند.
به نظرم باید کورش را آنچنان که هست معرفی کرد تا از طرفی در مقابل آموزه های دینی قرار نگیرد و از طرف دیگر قابل افتخار برای کسانی است به دنبال احیای گذشته باستانی خود هستند.

[=Vazir]
امام علی (ع) می فرماید:
[=Vazir]جاهل[=Vazir] را نمی بینی مگر اینکه اهل [=Vazir]افراط[=Vazir] یا [=Vazir]تفریط[=Vazir] باشد.
[=Vazir] نهج البلاغه، حکمت 70

با سلام
متاسفانه این بحث سطحی و بی ارزش دو گروه افراطی مخالفان و موافقان کوروش تمامی نداره
به جای مطالعه کامل و علمی در مورد این فرد افراد دنبال پیدا کردن یک خط یا پاراگراف از کتب یا هر منبع دیگر در تایید عقیده خود یا تضعیف عقیده مقابل هستند
انصاف و صداقت جاشو به تعصب کینه و حماقت داده
مشابه این مشاجرات بی حاصل بین طرفداران فلسفه و مخالفان اون هم هست و تمامی نداره
بسیاری از مشاجرات بین عوام شیعه و سنی هم از همین دسته
بسیاری از بحث ها بین اخباری ها و مکتب قرآنی ها و ... همه و همه از این نوع بحث های جدلگونه همراه با تمسخر و تکه انداختن و ... هست
واقعا به کار های بیهوده و بی بازده عادت کردیم


کوروش کارهای بزرگی انجام داده است و یکی از شخصیت های موثر در تاریخ محسوب می شود.

شخصیت های تاریخی را از دو جنبه می توان نگریست.
مثلا گاهی اوقات برخی مسلمانان، کوروش را از جنبه عدالت و اعتقاداتش نگاه می کنند.
بعد چون در برخی گزارش های تاریخی احیانا حرفهای صریح یا چند پهلویی درباره اعتقادات مشرکانه و اعمال ظالمانه او زده شده است، کوروش را شخصیت خوبی نمی دانند اگر چه منکر کارهای خوبش نیستند.

از آن طرف عده ای از مسلمانها کوروش را فردی موحد می دانند و حتی احتمال می دهند او ذی القرنین قرآن باشد.

اما اگر کوروش را از جنبه های دیگر نگریست

مثلا به طور کلی مقایسه ی او با دیگر پادشاهان
و اثر گذاری های مثبت او بر وضعیت کشور و مردم تحت حاکمیتش

در این صورت کوروش یکی از شخصیت های مهم تاریخ ایران خواهد بود

سلام.فرزندان کوروش باید مثل خود کوروش(حضرت ذوالقرنین) به مردمان ضعیف و مورد ستم یاری برسونند و از دست ظالمین نجاتشون بدهند.مخصوصا اگه اون افراد ظالم انسانهای شیطان پرست و کودک کش و مروج فساد و مکنده خون و ثروت مردم ضعیف جهان باشند.که رسانه و پول رو دارند و خودشون رو برگزیده میدونند.
ایرانیها در طول تاریخشون تمدنی داشته اند که در کنار یکتاپرستی از مردمان ضعیف دفاع کرده اند.الآن هم باید به مردم ضعیف و مورد ستم یمن و فلسطین کمک کنیم و آزادشون کنیم از دست ظالمان و ستمگران.
هرکی هم با این مشکل داره مشکوکه و خودش رو و ایرانیت خودش رو به غرب و ارباب غربی و یونانی و رومی فروخته...یکی از نوادگان کوروش بزرگ Smile

جوجه اردک زشت;1007927 نوشت:
متاسفانه این بحث سطحی و بی ارزش دو گروه افراطی مخالفان و موافقان کوروش تمامی نداره
به جای مطالعه کامل و علمی در مورد این فرد افراد دنبال پیدا کردن یک خط یا پاراگراف از کتب یا هر منبع دیگر در تایید عقیده خود یا تضعیف عقیده مقابل هستند
انصاف و صداقت جاشو به تعصب کینه و حماقت داده

به همین دلیل ما می گوئیم کورش از واقعیت تا افراط و تفریط
به به کورش ستاها و کورش ستیزها بلکه کورش واقعی

نزدیک مرگ;1007999 نوشت:
فرزندان کوروش باید مثل خود کوروش(حضرت ذوالقرنین) به مردمان ضعیف و مورد ستم یاری برسونند و از دست ظالمین نجاتشون بدهند

خود کوروش با هم دستی خاندان های یهودی اگیبی و موراشو با ربا خواری پدر جد مردم مظلوم را درآورد به گونه ای که مردم از فقر به فاحشگی روی آوردند.

تاریخ هرودوت جلد اول ترجمه ثاقب فر:

http://s9.picofile.com/file/8344426242/2.png

http://s8.picofile.com/file/8344426276/3.png

اسکن ها از وبلاگ ولایی http://al-shia.blog.ir می باشد

ذوالقرنین هم با سند صحیح از اهل بیت(ع) نقل شده که رومی بود و مردم را به خدا دعوت کرد و مردم دو بار به فرق سرش زدند.

امام کاظم(ع):(ذی القرنین) كان غلاماً من أهل الروم ثم ملك

http://lib.eshia.ir/27041/1/322
http://lib.eshia.ir/27045/1/393

Symphony;1008601 نوشت:

چقدر نژادپرستی تو این سایت هست.

فقط یهودی ها رو میشه نجات داد؟!
چه جالب با این دوستمون در مورد کوروش به اختلاف خوردی که اگه فاحشه اون موقع بوده الآنم هست بعد باهاشون اتفاق نظر پیدا کردی که رهبری رو ببری زیر سوال! اگه کوروش رو قبول داری رهبری هم کار کوروش رو میکنه دیگه.یا نه فقط مخصوص یهودیهاست؟!
بعدش کجا فاحشه نیست.همه جای دنیا هست.از فقر از شهوت از هر عاملی.هیچ وقت هم از بین نمیره.اقتصاد و فشارهای اقتصادی هم عوامل مختلفی داره.کارشکنی و ناکارامدی کسایی که اقتصاد دستشونه و با شعارهای غربی رای میارند و فشارهای استکبار برای تسلیم ایران و غیره دخیله.وگرنه هرجا دین و ایمان و تعهد به ایران مقتدر و غیر وابسته بوده پیشرفت هم داشتیم مثل علم و مسائل نظامی.هرجا تسلیم طلبی و نوکر شدن برای آمریکا و صهیونیستها بوده درجا زدن هم بوده. بهرحال فرزندان کوروش نمیتونند تسلیم دشمنان کشورشون بشوند.

قدیما;1008593 نوشت:
خود کوروش با هم دستی خاندان های یهودی اگیبی و موراشو با ربا خواری پدر جد مردم مظلوم را درآورد به گونه ای که مردم از فقر به فاحشگی روی آوردند. تاریخ هرودوت جلد اول ترجمه ثاقب فر: http://s9.picofile.com/file/8344426242/2.png http://s8.picofile.com/file/8344426276/3.png اسکن ها از وبلاگ ولایی http://al-shia.blog.ir می باشد ذوالقرنین هم با سند صحیح از اهل بیت(ع) نقل شده که رومی بود و مردم را به خدا دعوت کرد و مردم دو بار به فرق سرش زدند. امام کاظم(ع):(ذی القرنین) كان غلاماً من أهل الروم ثم ملك http://lib.eshia.ir/27041/1/322 http://lib.eshia.ir/27045/1/393
سلام.درباره کوروش روایات متفاوتی هست.مهم اینه که بازیچه دست صهیونیستها نباید بشه چون اونها میخوان ازش برای نابودی خود ما استفاده کنند.مثلا سوال شده برات چرا هفت آبان رو روز کوروش گذاشتند؟ چون میگن زمان آزادی بابل و نجات یهودیان بابل بوده.بخاطر اینه که اصرار دارند هفت آبان باید روزش باشه تا اسراییل رو بولد کنند! در حالیکه خود یهودی ها عیدی دارند به اسم پوریم که خودشون توی کتابهای خودشون اعتقاد دارند در زمان خشایارشا ایرانی ها رو که میزبانشون بودند قتل عام کردند و براش جشن میگیرند! این دو رویی ها باید مشخص بشه.کوروش احتمال اینکه ذوالقرنین قرآن باشه زیاده.کوروش با حضرت دانیال نبی پیامبر بنی اسراییل هم دوره بوده و الآن که تورات رو تحریف کردند خیلی از وقایع اون زمان رو حذف کردند تا تهمت بت پرستی به کوروش بزنند.حضرت دانیال هم پیامبر خدا بوده و کوروش بخاطر همین جذبش میشه.اون موقع که اسلام نبوده.بعدها همین یهودی ها به حکومت نفوذ میکنند و توطئه میکنند با نفوذ استر یک جاسوس زن و ایرانیها رو زمان خشایارشا میکشند. از امام صادق (ع) هم روایت هست در مورد کوروش.روایات مختلفه و باید راستی آزمایی بشه.احتمال اینکه کوروش ذوالقرنین باشه بسیار زیاده و صفاتی که در قرآن گفته شده به کوروش منطبق میشه.دو تا جنگش در بابل و و قسمتهای شرقی ایران و ساختن سد در تنگه داریال در قفقاز. و ذوالقرنین بودن طبق گفته های تورات که یهودی های حجاز از پیامبر در موردش سوال کردند و خداوند پاسخشون رو داد.

https://www.google.com/amp/s/www.haaretz.com/amp/jewish/.premium-the-odd-history-of-purim-1.5332554

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
پوریم .

حوصله بحث سر مسائل پیش پاافتاده و حرفای رائفی پور را ندارم.ولی صرفا برای کسایی که ممکنه تاپیک را بخونن نوشتم.که گمراه نشن و هر چیزی را بدون مدرک قبول نکنن.
از روزنامه هارتز.البته اگه الان نیای بگی دروغ نوشتن.نمیدونم چه دلیلی میتونه داشته باشه دلیل جشنشونو دروغ بنویسن.

اطلاعاتی که داری میدی غلطه.منبع زبان اصلی و سایت معتبر بنویس.
نسل کشی و جنگ (اگه برای هدفی غیراز دفاع از خود باشه) بد هستن.فرقی نمیکنه از دوطرف ایرانی یا یهودی یا هر دینی داشته باشن.

سلام علیکم

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
حضرت دانیال هم پیامبر خدا بوده و کوروش بخاطر همین جذبش میشه

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
از امام صادق (ع) هم روایت هست در مورد کوروش

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
احتمال اینکه کوروش ذوالقرنین باشه بسیار زیاده و صفاتی که در قرآن گفته شده به کوروش منطبق میشه

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
ساختن سد در تنگه داریال در قفقاز

دوست عزیز، این مواردی که فرمودید در کجا امده؟ این ها را یا من اولین بار است که می شنوم یا خالی بندی های باستان گراها در فضای مجازی است.

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
کوروش احتمال اینکه ذوالقرنین قرآن باشه زیاده

برادر عزیز، ذوالقرنین اسمش عیاش بود و اولین پادشاه بعد از حضرت نوح(ع) بود و حضرت خضر را دنبال اب حیات فرستاد و در منطقه روم زندگی می کرد (در منطقه روم نه شهر روم، در ان زمان هنوز خود شهر روم به وجود نیامده بود چرا که ذی القرنین پادشاه بسیاری قدیمی است) و مردم را به خدا دعوت کرد و مردم بر فرق سرش زدند و او مدت زیادی غایب شد و دوباره امد و مردم را به خدا دعوت کرد و دوباره بر فرق سرش زدند و به همین خاطر به او ذوالقرنین می گویند چرا که قرن در عربی به معنی "فرق سر" است.

ذوالقرنین و کوروش صدها سال با هم فاصله زمانی دارند.کوروش هیچ ویژگی از ذوالقرنین را ندارد.

موفق و سلامت باشید

Symphony;1008695 نوشت:

ولی صرفا برای کسایی که ممکنه تاپیک را بخونن نوشتم.که گمراه نشن و هر چیزی را بدون مدرک قبول نکنن.
از روزنامه هارتز.البته اگه الان نیای بگی دروغ نوشتن.نمیدونم چه دلیلی میتونه داشته باشه دلیل جشنشونو دروغ بنویسن.

شما از خودشون بهتر نمیتونی ازشون دفاع کنی! صحبتهای نتانیاهو هست درباره پوریم و استر و مردخای و کشتن ایرانیها :
https://www.aparat.com/v/hFxd2
حالا اگر حوصله حرفای پیش پا افتاده نتانیاهو رو داری گوش کن که اون تاریخ یهود رو بهتر میدونه یا شما؟!
بنابراین چیزی که گفتم با مدرک و سند خود یهودیهاست و توی کتابهاشونه و بقیه حرفات هم که دو پهلو گفتی جوابش رو قبلا دادم.

قدیما;1008695 نوشت:

برادر عزیز، ذوالقرنین اسمش عیاش بود و اولین پادشاه بعد از حضرت نوح(ع) بود و حضرت خضر را دنبال اب حیات فرستاد و در منطقه روم زندگی می کرد (در منطقه روم نه شهر روم، در ان زمان هنوز خود شهر روم به وجود نیامده بود چرا که ذی القرنین پادشاه بسیاری قدیمی است) و مردم را به خدا دعوت کرد و مردم بر فرق سرش زدند و او مدت زیادی غایب شد و دوباره امد و مردم را به خدا دعوت کرد و دوباره بر فرق سرش زدند و به همین خاطر به او ذوالقرنین می گویند چرا که قرن در عربی به معنی "فرق سر" است.

ذوالقرنین و کوروش صدها سال با هم فاصله زمانی دارند.کوروش هیچ ویژگی از ذوالقرنین را ندارد.


گرامی گفتم روایات مختلفی وجود داره و باید راستی آزمایی بشه ولی طبق روایتی که از امام صادق(ع) هست و ذوالقرنین پادشاهی جهان رو داشته >>>مَلَكَ الأرضَ كُلَّها أربَعةٌ : مُؤمِنانِ و كافِرانِ : فأمّا المُؤمِنانِ فسُلَيمانُ ابنُ داودَ عليهما السلام و ذو القَرنَينِ ، و الكافِرانِ نَمرودُ و بُختُ نَصَّرُ. و اسمُ ذي القَرنَينِ عبدُ اللّه ِ بنُ ضَحّاكِ بنِ مَعدٍ . و با توجه به اینکه دانیال نبی هم دوره کوروش بوده و مقبره اش هم در ایرانه میتونیم بگیم ذوالقرنین همون کوروش هست.وگرنه ذوالقرنین رو به اسکندر هم خواستن تطبیق بدهند ولی با روایت قرآنی نمیخونه.در تورات داستان ذوالقرنین هست و یهودی های حجاز بر همون اساس از پیامبر(ص) از ذوالقرنین پرسیدند.از کوروش هم در تورات بسیار نوشته شده چون به بابل لشکر کشید و از دست پادشاهی بخت النصر نجاتشون داد. و بعد از اون به دستگاه هخامنشی نفوذ کردند.بهرحال بحث اصلی تاپیک چیز دیگری است و اون دو رویی بعضی هاست که در خدمت سیاست اسراییلی های ظالم و متجاوز قرار میگیرند.کسی که کوروش رو قبول داره با همون منطق باید با بقیه مسائل برخورد کنه.

نزدیک مرگ;1008712 نوشت:
شما از خودشون بهتر نمیتونی ازشون دفاع کنی! صحبتهای نتانیاهو هست درباره پوریم و استر و مردخای و کشتن ایرانیها :
https://www.aparat.com/v/hFxd2
حالا اگر حوصله حرفای پیش پا افتاده نتانیاهو رو داری گوش کن که اون تاریخ یهود رو بهتر میدونه یا شما؟!
بنابراین چیزی که گفتم با مدرک و سند خود یهودیهاست و توی کتابهاشونه و بقیه حرفات هم که دو پهلو گفتی جوابش رو قبلا دادم.

.

ترجمه این کلیپ نشون از دروغ ها و اهدافی هست که امثال رائفی پور و ... دارن.ترجمه اشتباه هست.
مترجم سعی کرده با عوض کردن بعضی کلمات ترجمه را طوری جلوه بده که نشون دهنده بد بودن گوینده بشه.
شما برو اون لینکی که فرستادمو بخون.
)این اخرین کامنتمه.دوست دارم بحث میکنم با کسی باشه که سواد داشته باشه)

Symphony;1008740 نوشت:
ترجمه این کلیپ نشون از دروغ ها و اهدافی هست که امثال رائفی پور و ... دارن.ترجمه اشتباه هست.
مترجم سعی کرده با عوض کردن بعضی کلمات ترجمه را طوری جلوه بده که نشون دهنده بد بودن گوینده بشه.
شما برو اون لینکی که فرستادمو بخون.
)این اخرین کامنتمه.دوست دارم بحث میکنم با کسی باشه که سواد داشته باشه)

دیگه زمان این ترفندها گذشته.همینکه معلوم شد دروغ میگی کافیه.کسی سواد انگلیسی داشته باشه با متن سخنانش تطبیق میده.قسمتی از ترجمه سخنانش:

متشکرم، آمریکا. از تو به خاطر همۀ کارهایی که برای اسراییل انجام دادی متشکرم.

دوستان من، من امروز به عنوان نخست وزیر اسراییل به اینجا آمدم، به این خاطر که تعهدی عمیق احساس می‌کنم که در مورد مسئله‌ای که می‌تواند حیات کشور من و آیندۀ ملت من را تهدید کند با شما صحبت کنم: دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای.

ما مردمی باستانی هستیم. در تاریخ نزدیک به چهارهزار سالۀ ما، بسیاری مکرراً سعی داشته‌اند تا ملت یهود را نابود کنند. فردا شب، در مناسبت یهودی "پوریم"، ما کتاب استر را می‌خوانیم. ما ماجرای نایب السلطنۀ قدرتمند پارسی به نام هامان، که دو هزار و پانصد سال پیش نقشۀ نابودی ملت یهود را کشید، می‌خوانیم. اما یک زن شجاع یهودی، ملکه استر، این نقشه را برملا ساخت و به ملت یهود حق داد تا از خود در برابر دشمنانشان دفاع کنند.

آن نقشه شکست خورد. ملت ما نجات یافت. (تشویق)

امروز مردم یهود با تلاشی دیگر از سوی یک قدرتمند پارسی دیگر مواجهند که می‌خواهد ما را نابود کند. رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای قدیمی‌ترین تنفر را، قدیمی‌ترین تنفر را که ضدسامی‌گری است، با جدیدترین تکنولوژی‌ها نشر می‌دهد.

.
.
و به امید خدا و بر اساس وعده ای که خداوند داده زمان زیادی تا نابودی این جرثومه فساد و جنایت بدست شیعیان علی(ع) و یاران حضرت مهدی(عج) نمونده...ان شاءالله

HAQIQAT;1007084 نوشت:
بنده فقط یه سوال از طرفدارای شاه کوروش دارم ؛ چرا نمیرید سرزمین مادریتون رو آزاد کنید!

مگر هر کس طرفدار پادشاهی بود باید سرزمین تحت پادشاهی اش را هم مجددا برپا کند!!

دوست عزیز افراد مبنا نیستند ، انسان سالم هیچ گاه افراد را قضاوت نمیکند . بلکه اگر در جایگاه اش قرار گرفتیم فقط باید اعمال انسانها را ارزیابی کنیم. بر همین مبنا کورش به عنوان یکی از پادشاهان بزرگ که تاثیر بسزایی در تاریخ داشته مدنظر است. یکی از ابعاد مهم این انسان که در تاریخ بسیار نادر است برپایی کلیات اصول حقوق بشر (مثل آزادی دین یا مساوات و ...) آن هم در 2500سال قبل بوده که مورد توجه همگان قرار گرفته است.

شما چرا اینقدر عصبانی هستید که باعث مشود کلی گزاره های اشتباه بفرمایید. آمریکا رفتن چه ربطی به کورش کبیر دارد!!! به نظر میرسد آمریکاییها علاقه مند رتبه های برتر کنکور، المپیادی ها، تحصیل کرده های شریف و پلی تکنیک و .... سرمایه دارها، کارآفرینان و ...اینها هستند که از دامان ایران اسلامی به آغوش شیطان بزرگ پناه می برند. (البته عدادی از مسئولین و بخصوص فرزندان دلبندشان هم علاقه وافری به نظام سلطه دارند!!! که یا آنجایند و یا مترصد آنند که تشریفشان را ببرند)

شما و ما به جای اینکه از یهودیت به عنوان فحش و ناسزا استفاده کنیم بهتر است که منصفانه اظهار نظر کنیم. ظلم هرجا که باشد و ستم هرجا که باشد و به هر اسمی و توسط هر کسی که باشد و به هر بهانه ای که باشد مردود است.
فقط نظر منتقدین این است که با ملاحظه مشکلات عدیده ای که مردم ما گریبانگیرشان است و .... ما باید عاقلانه و منصفانه منابع مالی و معنوی کشور را خرج کنیم.

Ali407;1008746 نوشت:
استارتر عزیز دنبال نون باش که خربزه آب است.

بالاخره روشهای رسیدن به نان! هم فراوان است (خخ)

manmehdiam;1008779 نوشت:
مگر هر کس طرفدار پادشاهی بود باید سرزمین تحت پادشاهی اش را هم مجددا برپا کند!!

نقد درستیه به اسراییل و سیاستهای صهیونیسم جهانی که با ادعای تاریخ چهار هزار ساله و با جعل تاریخ و تحریف تاریخ (مثل یک نمونه از تحریفی که نتانیاهو انجام داد و لینک سخنانش رو گذاشتم و ایرانیهایی رو که قوم بنی اسراییل رو در بابل نجات داد بعنوان دشمن معرفی میکنه و عمل ایرانی کشی رو که در اصل ایرانیها میزبانشون بودند رو توجیه میکنه) بعد از جنگ جهانی و تسلط صهیونیسم جهانی و تاسیس شورای امنیت با حق وتو که یک سازمان استعماری است حدود هشتاد ساله فلسطین رو اشغال کردند و از هر جنایتی فرو گذار نکردند و منطقه رو به آشوب کشوندند .و برای تسلط بر این منطقه خواستند کشور یهود برپا کنند!

حالا همین جنایتکاران و استعمارگران بیانیه حقوق بشر دروغین و آزادی دروغین مینویسند تا فرهنگ فاسد و سیاستهای استعماری خودشون رو بر جهان مسلط کنند!
سربازانشون رو هم هزاران کیلومتر دور تر از سرزمینشون به حوزه تمدنی ایران میفرستند و کشورگشایی میکنند! و کمک به گروههای تجزیه طلب مزدور برای از هم پاشیدن کشورهای بزرگ منطقه میکنند.و با تاریخ نویسی و جعل تاریخ از پادشاهی باستانی ایران که همه هدفش پاسداری از ایران مقابل متجاوزان بوده و مثل همه پادشاهان و سیستم های پادشاهی اون زمان قوت و ضعف خودش رو داشته ابزاری برای خدمت به صهیونیسم جهانی و سیاستهای استعماری خودشون بسازند در این صد ساله اخیر بخصوص رژیم پهلوی که دستنشانده خودشون بوده.
درحالیکه ایرانیان همیشه یکتاپرست بوده اند و حقوق بشر و آزادی حقیقی رو در فرهنگ و دینشون و معنویتی که در ادبیات و تاریخشه میبینند.بخاطر همین به ستمدیدگان کمک میکرده اند.یک ایرانی خداپرست حقیقی هیچوقت زیر بار دفاع از سیاستهای دشمنان میهن و آیین خودش نمیره مگر اینکه تبدیل بشه به پیاده نظام اونها.چه در بین مسئولین با کمکاری و فساد و رانت و ناکارامدی و حتی کارشکنی و وادادگی به غرب و چه در بین مردم.

دوستان تقاضا دارم راستای موضوع اصلی تاپیک مطلب بگذارند.

نزدیک مرگ;1008712 نوشت:
مَلَكَ الأرضَ كُلَّها أربَعةٌ : مُؤمِنانِ و كافِرانِ : فأمّا المُؤمِنانِ فسُلَيمانُ ابنُ داودَ عليهما السلام و ذو القَرنَينِ ، و الكافِرانِ نَمرودُ و بُختُ نَصَّرُ. و اسمُ ذي القَرنَينِ عبدُ اللّه ِ بنُ ضَحّاكِ بنِ مَعدٍ

برادر عزیز این حدیث هم از نظر سند مشکل دارد هم از نظر دلالت.

نوشته ذی القرنین عبدالله بن ضحاک بود، کوروش اسمش عبدالله بن ضحاک بود!؟ کوروش ییشتر عبد بت مردوک بود

کوروش کجا پادشاه جهان بود!؟ کل وسعت ممالک کوروش از قزاقستان فعلی هم کوچکتر بود.

نزدیک مرگ;1008712 نوشت:
و با توجه به اینکه دانیال نبی هم دوره کوروش بوده و مقبره اش هم در ایرانه میتونیم بگیم ذوالقرنین همون کوروش هست

اینکه بر فرض کوروش با حضرت دانیال هم عصر بودند چه ربطی به ذوالقرنین دارد.

ذوالقرنین بعد از حضرت نوح(ع) بود و خضر را فرستاد دنبال آب حیات و آن موقع حضرت خضر هنوز اب حیات نخورده بود یعنی قبل از حضرت موسی(ع) یعنی خیلی قبل تر از حضرت دانیال(ع).

داستان ذوالقرنین و حضرت خضر در لینک زیر هست هم ترجمه دارد و هم می توانید بررسی سندی کنید:

https://www.noorhadith.ir/hadith/357064/%D9%83%D9%85%D8%A7%D9%84_%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82_(%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85)_%D8%8C_%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A4%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86_(%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85)?SourceID=1533&PageType=ViewTranslate&Fields=111111&SearchPhrase=%D8%B0%DB%8C%20%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%B1%D9%86%DB%8C%D9%86&RowNum=20&HadithID=357064&FilterGroupID=0

قديما;1008863 نوشت:
کوروش کجا پادشاه جهان بود!؟ کل وسعت ممالک کوروش از برزيل فعلي هم کوچکتر بود. اينکه بر فرض کوروش با حضرت دانيال هم عصر بودند چه ربطي به ذوالقرنين دارد.
گرامي در مورد موضوع تاپيک مطلب بذاريد.چون يکي از مديران هم گفتن نميخوام خارج از موضوع مطلبي بگم فقط همين رو براي آخرين بار اينجا توضيح ميدم و بقيه اش رو خودتون جستجو کنيد.شما ميگيد روايت مشکل داره ممکنه روايتهاي مدنظر شما هم مشکل داشته باشه.ما بايد در مورد موضوعات تاريخي به قرائن موضوعات نگاه کنيم تا بدرستي مطلبي پي ببريم.قرينه هاي مختلفي وجود داره. ذوالقرنين از معناش هم مشخصه به معناي صاحب دو شاخ هست.حالا چطوري ميشه نتيجه گرفت دوبار زدن به سر يکي اسمش شده ذوالقرنين؟! در کتابهاي يهودي ها هست همونها که درباره استر هست.توجه داشته باشيد يهوديها موضوع ذوالقرنين و اصحاب کهف و روح رو براي سنجش درستي نبوت پيامبر اسلام(ص) و وحي رسيدن به ايشان سوال پرسيدند.وقتي هم در کتابهاشون و در داستان زندگي دانيال نبي از ذوالقرنين و روياي قوچ دو شاخ سخن رفته بايد بهش توجه بشه.ميگيد چه ربطي به دانيال نبي داره؟چون همعصر پادشاهي بخت النصر بودند و پيامبر بني اسراييل رو به بند کشيده بودند همراه بقيه قوم بني اسراييل.و کوروش به بابل لشکر کشيد و نجاتشون داد.البته در کتابشون دست به تحريف هم زدند و اسم کوروش و داريوش رو جابجا کردند براي اينکه رابطه دانيال نبي و کوروش رو مخفي کنند و کوروش رو بت پرست جا بزنند و جعل تاريخي بکنند کاري که توش استادند همانطور که قرآن ميگه. تا شما بياييد بگيد عبد بن مردوک بوده! درحاليکه اين کوروش بوده که دانيال نبي و بني اسراييل رو از پادشاهي بخت النصر نجات داده.اينها همه قرينه هاي تاريخيه.قرينه ديگر همين روايتي که ذکر کردم هست که از پادشاهي مومن و کافر سخن رفته و ذوالقرنين و بخت النصر کنار هم اومده. ميگيد پادشاهي چه وسعتي بايد داشته باشه؟صحبت از هزار و پونصد سال پيشه! همون وسعتي که حضرت سليمان يا بخت النصر و نمرود پادشاهيشون بود.کوروش هم مادها و پارسها رو متحد کرد و فرمانروايي جهاني ايجاد کرد.در مورد نامي که در روايت اومده چون عربيست و براي عرب زبانها توضيح دادند بايد دنبال قرينه گشت.همانطور که براي نام زرتشت صدق ميکنه در روايات.عبدالله همون بنده صالح خداست که آيه قرآن بهش اشاره داره.ابن ضحاک پسر اژي دهاک منظوره که از مادهاست و جد مادري کوروشه که از مادهاست.بهرحال اينکه کوروش ذوالقرنين باشه باعث افتخار ماست.همينطور که شيعه شدن ايرانيها. باعث افتخاره که پادشاه باستاني ما بنده صالح خدا بوده و برخلاف جعليات تاريخي صهيونيستها در اين سالها براي بت پرستان جايگاهي قائل نبوده و نبايد تاريخ نويسي سالهاي اخيرشون رو باور کرد.تاثير يهوديان که دين يکتاپرست اون موقع بودند در دستگاه هخامنشي هم قرينه ديگريست که به داستانهاي بعدي يهوديان و سوءاستفاده از مهمان نوازي ايرانيها و ظلمها و رباخواري هاون متصل ميشه و اقدامات هامان وزير هخامنشي براي قطع اين سوءاستفاده ها که به ميزبان کشي و ايراني کشي بزرگ يهوديان داخل ايران ختم ميشه.که داستان مفصلي داره طبق کتاب يهوديان از زن جاسوسي بنام استر و فريب دادن خشايارشا در حاليکه مستش کرده بودند و تا بقيه داستان که بازهم به موضوع تاپيک ربط پيدا نميکنه ميتونيد در اينترنت جستجو کنيد.همين دو کلمه استر و مردخاي رو سرچ کنيد کلي مطلب مياد با کلي تصويرنگاري زياد نقاشهاي يهودي طبق کتاب يهوديان. اين رو فقط چون بازهم سوال پرسيديد نوشتم وگرنه ديگه در چارچوب موضوع حرفي داريد بگيد.ممکنه بازهم قانع نشيد و من ادامه نميدم.بهرحال با ظهور امام زمان(عج) همه ابهامات تاريخي از جمله در مورد ذوالقرنين رفع ميشه.

نزدیک مرگ;1008908 نوشت:
گرامی در مورد موضوع تاپیک مطلب بذارید.چون یکی از مدیران هم گفتن نمیخوام خارج از موضوع مطلبی بگم فقط همین رو برای آخرین بار اینجا توضیح میدم و بقیه اش رو خودتون جستجو کنید.شما میگید روایت مشکل داره ممکنه روایتهای مدنظر شما هم مشکل داشته باشه.ما باید در مورد موضوعات تاریخی به قرائن موضوعات نگاه کنیم تا بدرستی مطلبی پی ببریم.قرینه های مختلفی وجود داره. ذوالقرنین از معناش هم مشخصه به معنای صاحب دو شاخ هست.حالا چطوری میشه نتیجه گرفت دوبار زدن به سر یکی اسمش شده ذوالقرنین؟! در کتابهای یهودی ها هست همونها که درباره استر هست.توجه داشته باشید یهودیها موضوع ذوالقرنین و اصحاب کهف و روح رو برای سنجش درستی نبوت پیامبر اسلام(ص) و وحی رسیدن به ایشان سوال پرسیدند.وقتی هم در کتابهاشون و در داستان زندگی دانیال نبی از ذوالقرنین و رویای قوچ دو شاخ سخن رفته باید بهش توجه بشه.میگید چه ربطی به دانیال نبی داره؟چون همعصر پادشاهی بخت النصر بودند و پیامبر بنی اسراییل رو به بند کشیده بودند همراه بقیه قوم بنی اسراییل.و کوروش به بابل لشکر کشید و نجاتشون داد.البته در کتابشون دست به تحریف هم زدند و اسم کوروش و داریوش رو جابجا کردند برای اینکه رابطه دانیال نبی و کوروش رو مخفی کنند و کوروش رو بت پرست جا بزنند و جعل تاریخی بکنند کاری که توش استادند همانطور که قرآن میگه. تا شما بیایید بگید عبد بن مردوک بوده! درحالیکه این کوروش بوده که دانیال نبی و بنی اسراییل رو از پادشاهی بخت النصر نجات داده.اینها همه قرینه های تاریخیه.قرینه دیگر همین روایتی که ذکر کردم هست که از پادشاهی مومن و کافر سخن رفته و ذوالقرنین و بخت النصر کنار هم اومده. میگید پادشاهی چه وسعتی باید داشته باشه؟صحبت از هزار و پونصد سال پیشه! همون وسعتی که حضرت سلیمان یا بخت النصر و نمرود پادشاهیشون بود.کوروش هم مادها و پارسها رو متحد کرد و فرمانروایی جهانی ایجاد کرد.در مورد نامی که در روایت اومده چون عربیست و برای عرب زبانها توضیح دادند باید دنبال قرینه گشت.همانطور که برای نام زرتشت صدق میکنه در روایات.عبدالله همون بنده صالح خداست که آیه قرآن بهش اشاره داره.ابن ضحاک پسر اژی دهاک منظوره که از مادهاست و جد مادری کوروشه که از مادهاست.بهرحال اینکه کوروش ذوالقرنین باشه باعث افتخار ماست.همینطور که شیعه شدن ایرانیها. باعث افتخاره که پادشاه باستانی ما بنده صالح خدا بوده و برخلاف جعلیات تاریخی صهیونیستها در این سالها برای بت پرستان جایگاهی قائل نبوده و نباید تاریخ نویسی سالهای اخیرشون رو باور کرد.تاثیر یهودیان که دین یکتاپرست اون موقع بودند در دستگاه هخامنشی هم قرینه دیگریست که به داستانهای بعدی یهودیان و سوءاستفاده از مهمان نوازی ایرانیها و ظلمها و رباخواری هاون متصل میشه و اقدامات هامان وزیر هخامنشی برای قطع این سوءاستفاده ها که به میزبان کشی و ایرانی کشی بزرگ یهودیان داخل ایران ختم میشه.که داستان مفصلی داره طبق کتاب یهودیان از زن جاسوسی بنام استر و فریب دادن خشایارشا در حالیکه مستش کرده بودند و تا بقیه داستان که بازهم به موضوع تاپیک ربط پیدا نمیکنه میتونید در اینترنت جستجو کنید.همین دو کلمه استر و مردخای رو سرچ کنید کلی مطلب میاد با کلی تصویرنگاری زیاد نقاشهای یهودی طبق کتاب یهودیان. این رو فقط چون بازهم سوال پرسیدید نوشتم وگرنه دیگه در چارچوب موضوع حرفی دارید بگید.ممکنه بازهم قانع نشید و من ادامه نمیدم.بهرحال با ظهور امام زمان(عج) همه ابهامات تاریخی از جمله در مورد ذوالقرنین رفع میشه.

دوست عزیز شما وقتی بعد از 160 سال عمر همراه با عزت و سلامتی فوت کردی برو پیش امام کاظم(ع) بگو ذوالقرنین رومی نبود پارسی بود و امام کاظم(ع) را آگاه کن، ایشان متاسفانه اندازه شما و یهودی ها اطلاعات نداشتند.

امام کاظم(ع):فقال : أتسالوني عما جئتم له أم اُنبئكم؟ قالوا : نبئنا ، قال : جئتم تسألوني عن ذي القرنين ، قالوا : نعم ، قال : كان غلاماً من أهل الروم ثم ملك ، وأتى مطلع الشمس ومغربها ، ثم بنى السد فيها. قالوا : نشهد أن هذا كذا.

امام کاظم(ع): ذوالقرنین جوانی بود از اهل روم

ذوالقرنین رومی بود ولی اسکندر مقدونی هم نبود خیلی قبل تر از اسکندر زندگی می کرده

https://www.noorhadith.ir/hadith/21175/%D9%82%D8%B1%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%AF/%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7_(%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%87%D8%A7)_%D8%8C_%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A4%D9%85%D9%86%DB%8C%D9%86_(%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85)_%D8%8C_%D9%BE%D9%8A%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1_%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%85_(%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D9%88_%D8%A2%D9%84%D9%87)_%D8%8C_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82_(%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85)_%D8%8C_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85_(%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85)?SourceID=628&PageType=ViewTranslate&Fields=111111&SearchPhrase=%D8%B0%DB%8C%20%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%B1%D9%86%DB%8C%D9%86&RowNum=1&HadithID=21175&FilterGroupID=0

بررسی سندی:

این حدیث تا امام کاظم(ع) سه تا راوی دارد

الحسن بن ظریف: ثقه امامی صحیح المذهب

معمر بن خالد:ثقه امامی صحیح المذهب

امام رضا(ع): معصوم و و حجت خدا بر خلق

سند صحیح اعلایی

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
سلام.درباره کوروش روایات متفاوتی هست.مهم اینه که بازیچه دست صهیونیستها نباید بشه چون اونها میخوان ازش برای نابودی خود ما استفاده کنند.

با این فرمایش شما موافقم. کورش را مصادره کرده اند و در ایران کورشی ترویج می شود که غربی ها معرفی کرده اند. نیز کورشی توسط مذهبی ها کوبیده می شود که غربی ها معرفی کرده اند.
باید هشیار باشیم

نزدیک مرگ;1008687 نوشت:
از امام صادق (ع) هم روایت هست در مورد کوروش.

از امام صادق علیه السلام روایتی در مورد کورش نداریم شاید منظورتان ذوالقرنین باشد.

قدیما;1008593 نوشت:
خود کوروش با هم دستی خاندان های یهودی اگیبی و موراشو با ربا خواری پدر جد مردم مظلوم را درآورد به گونه ای که مردم از فقر به فاحشگی روی آوردند.

این مطلب را نوشته اید و با واسطه به هردوت آدرس داده اید، در هردوت هیچ سخنی از یهودیان و بنی اسرائیل نیست.
قدیما;1008704 نوشت:
برادر عزیز، ذوالقرنین اسمش عیاش بود و اولین پادشاه بعد از حضرت نوح(ع) بود و حضرت خضر را دنبال اب حیات فرستاد و در منطقه روم زندگی می کرد (در منطقه روم نه شهر روم، در ان زمان هنوز خود شهر روم به وجود نیامده بود چرا که ذی القرنین پادشاه بسیاری قدیمی است) و مردم را به خدا دعوت کرد و مردم بر فرق سرش زدند و او مدت زیادی غایب شد و دوباره امد و مردم را به خدا دعوت کرد و دوباره بر فرق سرش زدند و به همین خاطر به او ذوالقرنین می گویند چرا که قرن در عربی به معنی "فرق سر" است.

ذوالقرنین و کوروش صدها سال با هم فاصله زمانی دارند.کوروش هیچ ویژگی از ذوالقرنین را ندارد.


روایات متعددی در مورد ذوالقرنین در منابع اسلامی آمده که به روشنی انسان را به قطعیت نمی رساند. اگر واقعا روایتی صددر صد از معصومین علیهم السلام ثابت شود که دیگر بحثی نیست، از آنجا که روایت قطعی نداریم به مصادیق و احتمالات روی اورده ایم.
به نظر کورش یکی از احتمالات قوی در این باره است.
البته اگر دوستان قصد دارند بحث تطبیق ذوالقرنین و کورش را ادامه دهند در تاپیک دیگری به گفتگو بپردازند. این بحث بر سر موضوع ایجاد شده توسط استاتر تاپیک است.

عماد;1008942 نوشت:
این مطلب را نوشته اید و با واسطه به هردوت آدرس داده اید، در هردوت هیچ سخنی از یهودیان و بنی اسرائیل نیست.

درباره ربا خواری موسسه اگیبی مطالب در کتب ترجمه الواح گلی اگیبی امده مثل نوشته های اومستد،بریان،داندامایف،یا دانشنامه آشورولوژی و زبان شناسی و غیره ذکر شده و برداشت من هم از کلام داندامایف است.

داندامایف: الواح موجود حکایت از آن دارد که پس از تصرف بابل به دست کورش هخامنشی، اصلاحات اقتصادی نبوئید برای کنترل و محدودیت اموال معابد ملغی شد و در مقابل، بابلیان مجبور شدند تا خراج قابل ملاحظه‌ای برای تأمین مخارج پادشاه و حکومت پرداخت کنند. این خراج شامل کالاها و محصولات متنوعی می‌شد: گوسفند، گاو، جو، کنجد، خرما، شراب، آبجو، روغن، ادویه، ترشی، پشم و کالاهای دیگر. بجز این آنان وظیفه داشتند تا انبوهی از بردگان را برای کار بر روی زمین‌ها و املاک سلطنتی هخامنشیان اعزام کنند.
Dandamaev, M. A., Slavery in Babylonia, from Nabopolassar to Alexander the Great (626-331 BC), Translated by Victoria A. Powell, Revised edition, Northern Illinois University Press, 1984, p. 58.

درباره خود رباخواری اگیبی هم به "بررسی نظام حسابداری و حسابرسی در ایران باستان دوره هخامنشی" دکتر منصور گرکز صفحه 141 مراجعه بفرمایید براساس لوح های گلی توضیح دادند.

اعمال خاندان اگیبی مخصوصاٌ رئیس موسسه "ایتی مردوک بلاتو" مثل خراج سنگین که توسط اگیبی ها برای هخامنشیان جمع می شد ( به خراج در زمان هخامنشی ایلکو می گفتند و در بابل ریکیس کبلی) و رباخواری و غیره باعث فقر مردم بابل و فساد جنسی در آنها شد.

موفق و سلامت باشید@};-

عماد;1008942 نوشت:
از آنجا که روایت قطعی نداریم

در پست 23 روایت قطعی گذاشتم.تمام خصوصیات یک حدیث صحیح را دارد. اگر دلیلی برای ردش دارید بیان کنید

عماد;1008942 نوشت:
به نظر کورش یکی از احتمالات قوی در این باره است.

این عجیب که شما برای کوچکترین مطلب من آدرس می خواهید و غالباً هم انتظار دارید من از منابع متقدم آدرس بدهم،ولی خود را ملزم نمی دانید حتی این احتمالات را بیان کنید.

دلیل قوی پیشکش، یک احتمال قوی بیاورید که کوروش شباهتی با ذوالقرنین داشته باشد. اگر دوست ندارید در اینجا جواب بدهید یک موضوع درباره کوروش و ذوالقرنین را دوباره باز کنید و احتمالات قوی را بیان کنید تا ببینیم چند احتمال قوی وجود دارد.

در اینجا هم بحث کردیم و دلیلی برای سخن خود مطرح نکردید:

http://www.askdin.com/showthread.php?t=61150

موفق و سربلند باشید

نزدیک مرگ;1008908 نوشت:
ذوالقرنين از معناش هم مشخصه به معناي صاحب دو شاخ هست.حالا چطوري ميشه نتيجه گرفت دوبار زدن به سر يکي اسمش شده ذوالقرنين؟!

قرن در این مورد یعنی فرق سر نه شاخ

حدیثی از امام علی(ع):
قال: فما كان ذو القرنين أنبيّاً أم ملكاً؟ فقال: لم يكن واحداً منهما، كان عبداً لله، أحبّ الله فأحبّه الله، وناصح الله فنصحه الله، بعثه الله إلى قومه يدعوهم إلى الهدى فضربوه على قرنه الأيمن، ثمّ مكث ما شاء الله ثمّ بعثه الله إلى قومه يدعوهم إلى الهدى، فضربونه على قرنه الأيسر، ولم يكن له قرنان كقرني الثور
http://lib.eshia.ir/70673/7/406

از امام علي(ع) روايت شده است که چون از ايشان پرسيدند: «ذوالقرنين پيامبر بود يا فرشته؟» فرمود:هيچ کدام از اينها نبود. بنده خدا بود که خدا را دوست داشت، خدا هم دوستش داشت. براي خدا خيرخواهي کرد، خدا نيز برايش خيرخواهي کرد؛ او را به سوي قومش برانگيخت تا آنها را به هدايت فرا بخواند که بر سمت راست سرش زدند. سپس تا زماني که خدا خواست، درنگ کرد؛ آنگاه باز خدا او را به سوي قومش فرستاد تا آنها را به هدايت فرا بخواند، که [اين بار] بر سمت چپ سرش زدند. و ذوالقرنین هرگز دو شاخ همچون شاخ هاي گاو نداشت.

برادر عزیز قرن به معنی فرق سر یه خرده بعیده ذوالقرنین یعنی صاحب دو شاخ.که رویای دانیال نبی هم این معنی رو میرسونه.منظور شاخ داشتن انسان هم که نیست! منظور کلاه خودی هست که قدیم بر سر میذاشتند.بهرحال خیلی روایات هست که توسط یهودی مخفیها برای ضربه به دین و تحریفش وارد احادیث شدند و انسان مسلمان باید با قرآن و خرد تطبیق بده.شاید یهودی ها چنین روایاتی رو برای ردگم کنی وارد کردند.والله اعلم >>> معنای قرن >> http://www.vajehyab.com/dehkhoda/%D9%82%D8%B1%D9%86-6 بهرحال همونطور که سلمان باعث افتخار ایرانیهای یکتاپرست هست ذوالقرنین هم میتونه باشه.شما موضوع اصلی تاپیک رو دریاب که دورویی و نفاق دنباله رو های غرب و صهیونیست ها رو نشون میده.

برادر گرامی شما فرموده اید

قدیما;1008593 نوشت:
خود کوروش با هم دستی خاندان های یهودی اگیبی و موراشو با ربا خواری پدر جد مردم مظلوم را درآورد به گونه ای که مردم از فقر به فاحشگی روی آوردند.

تاریخ هرودوت جلد اول ترجمه ثاقب فر:


بنده عرض کردم
عماد;1008942 نوشت:
این مطلب را نوشته اید و با واسطه به هردوت آدرس داده اید، در هردوت هیچ سخنی از یهودیان و بنی اسرائیل نیست.

سپس شما به جای اینکه آدرس از هردوت بیاورید فرموده اید:

قدیما;1009020 نوشت:
رباره ربا خواری موسسه اگیبی مطالب در کتب ترجمه الواح گلی اگیبی امده مثل نوشته های اومستد،بریان،داندامایف،یا دانشنامه آشورولوژی و زبان شناسی و غیره ذکر شده و برداشت من هم از کلام داندامایف است.

داندامایف: الواح موجود حکایت از آن دارد که پس از تصرف بابل به دست کورش هخامنشی، اصلاحات اقتصادی نبوئید برای کنترل و محدودیت اموال معابد ملغی شد و در مقابل، بابلیان مجبور شدند تا خراج قابل ملاحظه‌ای برای تأمین مخارج پادشاه و حکومت پرداخت کنند. این خراج شامل کالاها و محصولات متنوعی می‌شد: گوسفند، گاو، جو، کنجد، خرما، شراب، آبجو، روغن، ادویه، ترشی، پشم و کالاهای دیگر. بجز این آنان وظیفه داشتند تا انبوهی از بردگان را برای کار بر روی زمین‌ها و املاک سلطنتی هخامنشیان اعزام کنند.
Dandamaev, M. A., Slavery in Babylonia, from Nabopolassar to Alexander the Great (626-331 BC), Translated by Victoria A. Powell, Revised edition, Northern Illinois University Press, 1984, p. 58.

درباره خود رباخواری اگیبی هم به "بررسی نظام حسابداری و حسابرسی در ایران باستان دوره هخامنشی" دکتر منصور گرکز صفحه 141 مراجعه بفرمایید براساس لوح های گلی توضیح دادند.

اعمال خاندان اگیبی مخصوصاٌ رئیس موسسه "ایتی مردوک بلاتو" مثل خراج سنگین که توسط اگیبی ها برای هخامنشیان جمع می شد ( به خراج در زمان هخامنشی ایلکو می گفتند و در بابل ریکیس کبلی) و رباخواری و غیره باعث فقر مردم بابل و فساد جنسی در آنها شد.

موفق و سلامت باشید


چه تضمینی است که اینها دروغ نبافته باشند. بنده نسبت به هر چه از غرب در مورد کورش و باستان است مشکوکم زیرا قصد استعاری از سخنان و کتیبه ها و ... دارند

قدیما;1009026 نوشت:
در پست 23 روایت قطعی گذاشتم.تمام خصوصیات یک حدیث صحیح را دارد. اگر دلیلی برای ردش دارید بیان کنید

عاجزانه تقاضا کردم در راستای سوال کاربر استاتر مطلب بگذارید ولی نمی دانم چرا دوستان رعایت نمی کنند.
بحث ذوالقرنین بود کورش به این تاپیک مرتبط نیست
ولی با این حال
روایت را دیدم، منافاتی با کورش و اسکندر ندارد. بنده منابع اسلامی را مقدم بر منابع یونانی می دانم. مادر کورش یهودی بود و بنابراین از طرف مادر رومی محسوب می شود و منافاتی با حدیث ندارد.

قدیما;1009026 نوشت:
این عجیب که شما برای کوچکترین مطلب من آدرس می خواهید و غالباً هم انتظار دارید من از منابع متقدم آدرس بدهم،ولی خود را ملزم نمی دانید حتی این احتمالات را بیان کنید.

برادر گرامی، قصد جدل نداریم می خواهیم شبهه ای حل شود و دانسته ای به دانسته هایمان اضافه شود. نه کورش ستا هستیم و نه کورش ستیز
شما در جایش آدرس بخواهید بنده خدمتتان هستم. این تاپیک مربوط به ذوالقرنین و کورش نیست.
در ثانی احتمال موید می خواهد نه آدرس، اگر کسی احتمال مطرح کرد مویدات خود را ارائه می دهد اما اگر کسی نظریه ارائه کرد باید مستندات خود را ارائه کند.
در تاپیک مورد نظر نیز بنده مویدات خود را بر احتمال خود آوردم حتی در جمع بندی نیز آمده است.

برای دومین بار عاجزانه خواهش می کنم تنها در راستای سوال پرسش گر اولی مطلب بگذارید اگر واقعا می بینید مطلبی در این باره ندارید واجب نیست مطلب بگذارید اجازه دهید تاپیک را جمع بندی کنم
با اجازه دوستان هر مطلبی که به بحث اصلی تاپیک مربوط نباشد از این به بعد حذف خواهد شد.

عماد;1009050 نوشت:
چه تضمینی است که اینها دروغ نبافته باشند. بنده نسبت به هر چه از غرب در مورد کورش و باستان است مشکوکم زیرا قصد استعاری از سخنان و کتیبه ها و ... دارند

من منبع غیر غربی هم معرفی کردم.دکتر گرکز

ولی در کل

ترک ها یک ضرب المثل دارند که می گویند "بودور که واردور" یعنی همینی که هست.

مجبوریم به منابع غربی مراجعه کنیم چرا که کتب متقدم پارسی از بین رفته و طبری هم جدا از متاخر بودنش اشتباه هم زیاد داشته و تاریخ اسلامش هم که بر اساس خزعبلات سنی ها نوشته شده و پر از تدلیس هم هست، من علاقه خاصی به هرودوت خالی بند و گزنفون افسانه سرا ندارم ولی از سر ناچاری باید مراجعه کنم، کتیبه های گلی هم احتمال جعلی بودنشون هست و علاقه ای هم برای گرفتن آزمایش کربن 14 نشان داده نمی شود. تمام زبان های باستان چه پارسی چه مصری توسط غربی ها رمزگشایی شده و بیشترشان هم ترجمه غربی ها است.

حدیث با سند صحیح اعلایی را الان قبول ندارند حرف های داندامایف که جای خود دارد. رد کردن حرف های اومستد خیلی خیلی راحت تر از رد کردن حدیث با سند عالی.

موفق و سلامت باشید@};-

به نام خدا
سلام

فرض اول

کوروش همان ذوالقرنین است ، پیغمبر خداست ، یهودیان را از بند و اسارت رهایی بخشید ، مانع ظلم به یهودیان ستم دیده شد. کسی بود که اگر صدای مظلومی را میشنید به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در ظلم بودند و کوروش آنها را نجات داد.
با این تفاسیر اگر امروز کوروش زنده بود و صدای آه و ناله مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، سوریه و غیره را میشنید به کمک آنها میشتافت. چه بسا فلسطین روزی جزء سرزمینش بود.
نتیجه: هرکس بگوید من کوروش را میستایم ولی نسبت به قضایای منطقه به کشتار در منطقه و ناله مظلومان در منطقه بی تفاوت باشد دروغگویی بیش نیست. اگر نه تنها کمک نمیکند بلکه سنگ اندازی هم میکند نه تنها دروغگو است بلکه از بن و ریشه ی کوفیان هزار رنگ و خائن است و قطعا از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه ساپورت مالی و غیره میشود.

فرض دوم

کوروش ذوالقرنین نیست ، پیغمبر خداهم نیست ، بت پرست بود ، اما به تمام ادیان احترام میگذاشت. اگر صدای مظلوم را میشنید بازهم به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در بند را آزاد کرد و اگر امروز بود یهودیان ظالم را در بند میکرد و سرزمینش فلسطین را پس میگرفت.
نتیجه گیری همانند نتیجه گیری در فرض اول است.

حال ای کوروش پرستان و کوروش ستایان به پا خیزید همانند کوروش بزرگ به داد مظلوم برسیم و ظالمان منطقه را از صحنه و صفحه ی روزگار محو کنیم. بروید سرزمین مادریتان را پس بگیرید. و اگر بزدل هستید و جرائت نبرد ندارید خفه شوید و گنده تر از دهانتان به یاوه گویی نپردازید.که اگر چنین کنید و دم از کوروش هم بزنید یا کوفی هستید یا خائن و جاسوس. به همین دلیل اعتقاد راسخ دارم کسانی که این چنین هستند را باید قبل از همه کس نابود کنیم. اینها فقط به دنبال ضربه زدن به کشور ایران هستند و کوروش و داریوش امثالهم همه بهانه است. وسلام.

HAQIQAT;1009535 نوشت:
حال ای کوروش پرستان و کوروش ستایان به پا خیزید همانند کوروش بزرگ به داد مظلوم برسیم و ظالمان منطقه را از صحنه و صفحه ی روزگار محو کنیم.

دوست عزیز اشکال اصلی در این است که بین شما و منتقدین شما اختلاف بر سر این نیست که آیا باید به داد مظلوم رسید یا نه! ظاهرا همه موافقند که باید طرفدار مظلوم بود. مسئله این است که ظالم و مظلوم از نظر شما و منتقدین شما تفاوت دارد.
مثلا در سوریه مساله این است که نظام حافظ اسد ظالم است یا مردمی که بر علیه ایشان بپاخواستند؟ اشکال اساسی این است که قرائت نظام حاکم در ایران مبتنی بر خودی و غیر خودی کردن این گروهها و کشورها مطابق نزدیکی و دوری کشورها و گروهها به قرائت مورد قبول ایشان است. جمهوری اسلامی خواستار امتداد حکومت اسد است و مخالفین این امر را ظالم میداند. مردم سوریه از حکومت سوریه ناراضی بودند و عملکرد آن نظام را ظالمانه دانسته و خودشان را برحق میدانند.
دست کم میتوان گفت قبل از آنکه اخلاق یا دین معیاری برای تشخیص ظالم و مظلوم باشد، این کنش ها و جریانات سیاسی حاکم بر منطقه است که معیار قرار گرفته است. که این امر وضعیت یمن و فلسطین و عراق و...را بهتر توضیح میدهد.

HAQIQAT;1009535 نوشت:
بروید سرزمین مادریتان را پس بگیرید.

بر همین مبنا آنها معتقدند که برای پس گرفتن باید از همین ایران خودمان شروع کنند!

و بر همین مبناست که آنها هم دقیقا مدعی فرمایشات شما به خودتان هستند:

HAQIQAT;1009535 نوشت:
و اگر بزدل هستید و جرائت نبرد ندارید خفه شوید و گنده تر از دهانتان به یاوه گویی نپردازید

فقط دقیقا نمیدانم که آیا منتقدین شما هم معتقد به نابودی شما هستند یا خیر! دست کم این را میدانم که به همین سادگی حکم نابودی دیگران به صلاح شما و هیچ کس نیست.

HAQIQAT;1009535 نوشت:
به همین دلیل اعتقاد راسخ دارم کسانی که این چنین هستند را باید قبل از همه کس نابود کنیم.

manmehdiam;1009697 نوشت:

بر همین مبنا آنها معتقدند که برای پس گرفتن باید از همین ایران خودمان شروع کنند!

منظورتون پس دادن ایران به آمریکا و اسراییله دیگه؟! صد و هشتاد درجه با موضوع پست متفاوته این حرفت :d

با توجه به اینکه روایت بی بی سی و صدای آمریکا و کلا آمریکا و اسراییل رو از تحولات سوریه و تروریستهای اجیر عربستان و ترکیه و آمریکا و اسراییل که هدف اصلیشون ایران خودمون بوده میگی چندان هم عجیب نیست که این منطق رو رد کردی، که کوروش برای حفظ ایران رفته به بابل لشکر کشیده و حالا بنی اسراییل رو هم از اونجا که اسیر بودند نجات داده پس اونایی که اگه خرده شیشه ندارند برای آزادی یه قوم دیگه هم و سرزمینی دیگه هم که اتفاقا در قلمرو ایران باستان بوده همین حرف رو باید بزنند. ولی چون دنباله خود صهیونیستها و آمریکایی ها هستند حاضرند ایران رو هم برای قوم یهود (منظور نژادپرستای صهیونیسته) بفروشند و الکی دم از ایران میزنند.هدف آمریکا و اسراییله که شما با این جور حرفها تایید میکنی موضوع این تاپیک رو.مثل اون یکی کاربر که اومد از طرف یهودی ها منکر جشن پوریم یهودی ها شد Smile
بهرحال نمیخوام بیشتر از این موضوع تاپیک تحت شعاع قرار بگیره.فقط این نکته بنظرم جالب اومد.

به نام خدا

manmehdiam;1009697 نوشت:
بر همین مبنا آنها معتقدند که برای پس گرفتن باید از همین ایران خودمان شروع کنند!

و بر همین مبناست که آنها هم دقیقا مدعی فرمایشات شما به خودتان هستند:

نه عزیزجان امثال اونا وجود ندارن برن بجنگن... کمپوت هارت و پورتن فقط. دو ساعت برن وسط میدون جگ تا هفت نسل بعدشون بیماری خود ادراری میگیرن!

ادعای این جماعت اشباح رجال وقتی دنبال بلیط لاتاری هستن رد میشه.مگه میشه کسی ادعا کنه من طرفدار پادشاه ظلم ستیز هستم و اونوقت تمام فانتزی هاش رفتن به آمریکا ( مهد ظلم ) باشه؟ مگه میشه کسی ادعا کنه من با مردم هستم و طرفدار شاه کوروش هستم و اونوقت نفسش برا کشوری که انواع محصولات آلوده رو به این کشور وارد کرد در بره...فرانسه رو میگم.... انقدر طرفداریش کردن توف انداخت تو دستشون! اگه فرانسه انقدر گل و بلبل بود مردمش چرا ریختن تو خیابون! خوشی زد زیر دلشون!

اون کسی که دم از پارس میزنه و میاد روز قدس به طرفداری صهیونیست غلط میکنه دم از کوروش و ایرانی بودن میزنه. مگه میشه کسی بیاد از بزرگترین ظالمان تاریخ بشریت ( آمریکا و اسرائیل ) دفاع کنه و بعد بگه من طرفدار کوروش ظلم ستیز هستم! عقل سلیم این ادعاهای پوچ و واهی رو قبول نمیکنه. حتی یه بچه مهدکودکی هم میفهمه چقدر ادعای پوچ و تو خالی هست.

درمورد سوریه. اکثریت تو انتخابات سوریه به بشار اسد رای دادن. انوقت خارجیان از فرانسه و آفریقا و عربستان و چچن شدن مردم سوریه و اومدن داخل سوریه با نظامش میجنگن و این یعنی مردم سوریه مخالف بشار هستن؟ تحقیق کن بعد سخن بگو.

داداش (کوروش ، داریوش ، خشایار شاه و غیرو...) کلی ریش داشتن. چرا کوروش ستایان به تبعیت از شاه بزرگ ریش نمیذارن.
میدونستی قوانین هخامنشیان و زرتشت نسبت به زنان خیلی محکم بود؟ و اسلام اومد و محدودیت ها رو برداشت؟
بماند. اینا ربطی به بحث تاپیک نداره.

manmehdiam;1009697 نوشت:
فقط دقیقا نمیدانم که آیا منتقدین شما هم معتقد به نابودی شما هستند یا خیر! دست کم این را میدانم که به همین سادگی حکم نابودی دیگران به صلاح شما و هیچ کس نیست.

جالب شدا! یه کشور نام ببر تو دنیا که درصدد نابودی خائنین نباشه و به خائنین مدال افتخار خیانت بده!
برادر گر، امی یکم تاریخ بخون تا متوجه بشی این مستکبرین نه تنها به مخالفینشون جایزه نمیدن ، حتی کسانی رو که براشون دم تکون میدن رو اگه به صلاحشون نباشه زیر پا له میکنن.از این نمونه ها تو تاریخ فراونه که نمونه بارزش محمدرضا شاه پهلوی ملعون بود.

پایان
بازهم اعلام میکنم
[SPOILER]

HAQIQAT;1009535 نوشت:
فرض اول

کوروش همان ذوالقرنین است ، پیغمبر خداست ، یهودیان را از بند و اسارت رهایی بخشید ، مانع ظلم به یهودیان ستم دیده شد. کسی بود که اگر صدای مظلومی را میشنید به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در ظلم بودند و کوروش آنها را نجات داد.
با این تفاسیر اگر امروز کوروش زنده بود و صدای آه و ناله مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، سوریه و غیره را میشنید به کمک آنها میشتافت. چه بسا فلسطین روزی جزء سرزمینش بود.
نتیجه: هرکس بگوید من کوروش را میستایم ولی نسبت به قضایای منطقه به کشتار در منطقه و ناله مظلومان در منطقه بی تفاوت باشد دروغگویی بیش نیست. اگر نه تنها کمک نمیکند بلکه سنگ اندازی هم میکند نه تنها دروغگو است بلکه از بن و ریشه ی کوفیان هزار رنگ و خائن است و قطعا از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه ساپورت مالی و غیره میشود.

فرض دوم

کوروش ذوالقرنین نیست ، پیغمبر خداهم نیست ، بت پرست بود ، اما به تمام ادیان احترام میگذاشت. اگر صدای مظلوم را میشنید بازهم به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در بند را آزاد کرد و اگر امروز بود یهودیان ظالم را در بند میکرد و سرزمینش فلسطین را پس میگرفت.
نتیجه گیری همانند نتیجه گیری در فرض اول است.

حال ای کوروش پرستان و کوروش ستایان به پا خیزید همانند کوروش بزرگ به داد مظلوم برسیم و ظالمان منطقه را از صحنه و صفحه ی روزگار محو کنیم. بروید سرزمین مادریتان را پس بگیرید. و اگر بزدل هستید و جرائت نبرد ندارید خفه شوید و گنده تر از دهانتان به یاوه گویی نپردازید.که اگر چنین کنید و دم از کوروش هم بزنید یا کوفی هستید یا خائن و جاسوس. به همین دلیل اعتقاد راسخ دارم کسانی که این چنین هستند را باید قبل از همه کس نابود کنیم. اینها فقط به دنبال ضربه زدن به کشور ایران هستند و کوروش و داریوش امثالهم همه بهانه است. وسلام.

[/SPOILER]

HAQIQAT;1009796 نوشت:
نه عزیزجان امثال اونا وجود ندارن برن بجنگن

دوست عزیز این احتمال هم هست. شاید همگی حاضر به این نباشند که جانشان را برای آرمانی بدهند. ولی قطعا بسیارانی هستند که به هیچ وجه حاضر نباشند جانشان را برای امری بیهوده بدهند.

HAQIQAT;1009796 نوشت:
میاد روز قدس به طرفداری صهیونیست

مساله اسرائیل و فلسطین یا اسرائیل و اعراب از مسائل پیچیده قرن حاضر است . اینکه چه کسی برحق و چه کسی به ناحق هست یک موضوع فرعی است . موضوع اصلی این است که مردمان کشور ما چقدر حاضرند برای یک جانبداری هزینه کنند. آنچه روشن است به بسیاری از اقدامات اسرائیل بسیارانی در جهان انتقاد وارد میکنند. مثلا شهرک سازی های اسرائیل حتی مورد انتقاد آمریکا به عنوان مهم ترین متحد اسرائیل هم قرار گرفته است .
لکن مساله اصلی این است که در یک جایی از جهان کسانی با هم دعوا دارند. آیا به صلاح است که ما مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از منافع ملی ایران را به پای این دعوا قربانی کنیم؟ لذا دست کم در اعتراضات اخیر دیدیم که کارگران حقوق نگرفته و سایر معترضین با شعارهایی همچون سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن مخالف چنین هزینه هایی هستند. هرچند برای برآورد دقیق تر باید نظرسنجی یا رفراندومی در این باب صورت بگیرد تا زوایای دقیق آن مشخص شود.

HAQIQAT;1009796 نوشت:
درمورد سوریه. اکثریت تو انتخابات سوریه به بشار اسد رای دادن. انوقت خارجیان از فرانسه و آفریقا و عربستان و چچن شدن مردم سوریه و اومدن داخل سوریه با نظامش میجنگن و این یعنی مردم سوریه مخالف بشار هستن؟ تحقیق کن بعد سخن بگو.

البته بلانسبت جناب بشار اسد، در رای گیری قبل از حمله آمریکا به عراق هم جناب صدام حدود 99درصد آرا را کسب فرمودند! و یا برادر جیم جونگ اون رهبر کره شمالی حتی توانستند 100درصد آرا ملت آزاد و دموکراتیک کره شمالی را کسب کنند وبه نوبه خودشان تو دهنی محکمی به تمام دموکراسی خواهان بنوازند!

دقت بفرمایید که در سوریه سه گروه اصلی با همدیگر درگیر هستند:
1- دولت سوریه که خواستار ادامه حکومت بشار اسد است و سایر نیروهای دولتی
2- ارتش آزاد که متشکل از نیروهایی است که بعد از اعتراضات مردمی سازمان یافته شده اند. عموما مردم ناراضی اینها هستند.
3- گروه شبه نظامی داعش که متشکل از نیروهای شبه نظامی ازسرتاسر دنیا هستند و یا گروههایی که از القاعده و طالبان جدا شده و به این گروه پیوسته اند.

این سه گروه فوق هرکدام با دو گروه دیگر در حال جنگ هستند.
دقت بفرمایید که مطابق مستندات و محل اعزام و شهادت افسران ایرانی ، جمهوری اسلامی به طرفداری از دولت و صرفا با ارتش آزاد درگیر است. و هیچگونه درگیری تا کنون نیروهای ایران با داعش نداشته است.

مثلا عربستان از بین این سه گروه به ارتش آزاد کمک های مالی میکند. (یعنی بخش آشکار کمکهای عربستان به این گروه است) امکان دارد عربستان به داعش هم به دلیل مبارزاتش با دولت سوریه کمکهایی کرده باشد.

بقیه فرمایشات شما چندان جایگاهی برای پرداختن به آن را ندارد.

با کسی که همه فکر و ذهنش رو به کشورهای غربی و رسانه های استعماری فروخته نمیشه بحث کرد. وقتی چنین اشخاصی حفظ منافع ملی رو هم آرمانی میدونند حفظ مرزهای کشور هم آرمانی میشه که نباید براش هزینه بیخود کرد و مقاومت و ایستادگی کرد.اگر استعمار گفت بحرین رو هم بده باید گفت چشم اگر گفت فرهنگت رو هم بده باید گفت چشم اگر نیروهاش رو هزاران کیلومتر دور از مرزش آورد در منطقه تمدنی شما باید سر رو انداخت پایین شد گاو شیرده! وگرنه تحریم و هزار جور مسئله پیش میاد! حالا انگار بقیه این خلیفه های کشورهای عربی که متحد درجه یک آمریکا هستند و معترضانشون رو قطعه قطعه هم میکنند آخر دمکراسی هستند و حرفی در موردشون نمیزنند! شاه اردن مثلا فرقش با بشار اسد چیه؟ چون اون یارو سگ درگاه استعماره براشون از دمکراسی هم مقدس تره! اگه ایران برای حفظ خودش مقابل استعمار تا مدیترانه رو تحت نفوذش بگیره کار بدیه ولی از کوروش دم میزنند که به اینور و اونور لشکر کشید! این پارادوکس فقط از ذهن یک واداده کشورهای استعماری بر میاد! اگر هم مسائل تاریخی گذشته در امروز جایی نداره ولی اسراییل که بعد از جنگ جهانی اومدن از همه جهان جمع شدند فلسطین رو اشغال کردند یک موضوع فرعی هست نباید به کشورهای استعماری بربخورد که این کشور رو چرا در منطقه ما ساختند!
بهرحال مشخصه چه کسانی برای این کشور و دینشون جانشون رو فدا میکنند و چه کسانی پیاده نظام استعمارگران میشوند.حتی در بین مسئولین هستند چنین افرادی با کارشکنیها و از پشت خنجر زدنها به کشور و مردم.و امروز هم دست برتر در حوزه تمدنی ایران مشخصه با چه کسانی است. دست استعمارگران و خودفروخته های استعمارگران ویا دست جبهه مقاومت و پاسداران این مرزو بوم.
این وعده خداوند است و کسیکه به خدا اعتقادی نداره میتونه اون رو آرمانی بدونه ولی واقعیت اینه که زمینه ظهور آقا امام زمان(عج) با این مقاومت بوقوع میپیونده و وعده قرآنی خداوند که اشغالگران و ظالمین در اون ارض مقدس بدست مومنانش سرکوب میشوند محقق خواهد شد(بنی اسراییل 7)

نزدیک مرگ;1009949 نوشت:
با کسی که همه فکر و ذهنش رو به کشورهای غربی و رسانه های استعماری فروخته نمیشه بحث کرد.

اگر منظورتان این حقیر است ، امکان این معامله برای مخلص فراهم نشده متاسفانه! البته اگر جلای وطن را معادل این معامله پرسود در نظر آورید شاید بد نباشد اندکی از شرایط خودم عرض کنم. مخلص فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از یکی از بهترین دانشگاههای تهران هستم. ما 15نفر ورودی بودیم که به جز سه نفر (که مخلص هم جز این سه نفر هستم) بقیه یعنی 12تن جلای وطن کردند. و لذا از این باب هم چیزی دستگیر ما نشده! تا کنون هم حق الزحمه ای بابت این فعالیتها از هیچ کشور استعماری یا از هیچ جایی نرسیده! محل ارتزاق این مخلص کمترین کاری است که شرافتمندانه انجام میدهم. بابت تبلیغ یا ارائه فکر یا جواب دادن به سوالات دینی! یا غیر دینی یا ایجاد شبهات دینی یا له یاعلیه مظاهر نظام یا دین یا .....یا هرگونه فعالیت مشابه هم دیناری دریافت نکرده ام! یا کمترین انتفاعی به طرق دیگر نداشته ام.
پرواضح است که شماهم قبول دارید که عرایض مخلص و نقدهای مشابه بیشتر هزینه در بردارد تا اینکه چیزی به ما بماسد!!! که الحمدالله جای شکرش باقی است که تاکنون هزینه خاصی دست کم به طور مستقیم از این بابت متحمل نشده ام! که خود این امر بالاخره جای شکر دارد. (هرچند اگر عدم النفع ها را درنظر آوریم زیان بسیار بوده!)

نزدیک مرگ;1009949 نوشت:
وقتی چنین اشخاصی حفظ منافع ملی رو هم آرمانی میدونند حفظ مرزهای کشور هم آرمانی میشه که نباید براش هزینه بیخود کرد و مقاومت و ایستادگی کرد

شما مگر معنی آرمان را نمیدانید؟ آرمان یعنی هدف والا، آرزو و خواسته شدید . اینکه حفظ مرزهای کشور آرمان همه نفوس آن کشور باشد مگر اشکال دارد! علی الظاهر من و احتمالا همه ساکنان کشور وظیفه داریم که از تمامیت ارضی دفاع کنیم. بسیارانی هم که گستره وسیعی از عقاید و باورها دارند یا ندارند هم ساکن این کشور هستند که نمیخواهند جانشان را برای این موضوع بدهند. اهدای جان که جای خود دارد برای خدمت سربازی در زمان صلح هم خیلی ها (شاید اکثر قریب به اتفاق!) زورشان میآید ولی قانون اجباری است..خوب که چه؟! چه نتیجه ای از این میگیرید؟ این فرمایشات چه معنایی دارد من متوجه نمیشوم.

نزدیک مرگ;1009949 نوشت:
فلسطین رو اشغال کردند یک موضوع فرعی هست

عرض کردم اینکه این مساله چقدر برای ایرانیان مساله حیاتی یا اساسی است مساله مهمتری است از اینکه حق با کدام طرف است. بسیارانی از ایرانیان همانند اکثریت جهانیان شاید حق را به فلسطین بدهند. ولی حاضر نیستند بابت احقاق این حق تا این حد منافع ملی به پای اش خرج شود. بالاخره ساکنین این کشور مالک آن هستند و حق دارند در زمینه نحوه خرج منابع کشور نظر بدهند. مگر نه اینکه قانون کشور ما صراحتا اعلام کرده است که هرگونه هزینه بیت المال باید از طریق بودجه سالانه و تصویب نمایندگان مجلس و رعایت قانون صورت گیرد؟ شما بفرمایید و بودجه ای که خرج حزب الله میشود را در بودجه سالانه به مخلص نشان دهید. بسیاری هم در نحوه کمک به قائله فلسطین با نحوه عملکرد دولت موافق نیستند. کما اینکه بسیاری معتقدند که دخالت ایران باعث عدم حصول صلح در آن منطقه میشود. در هر صورت نظرات در این باره متعدد است لکن وقتی پای منابع و منافع ملی وسط است صاحبان این منابع و منافع حق دارند که نحوه هزینه کرد آن را بدانند و یا انتقادی به بخشی از آن داشته باشند.

دوست عزیز اظهارات شما به سختی قابل پاسخگویی است. اینکه به جای پرداختن به عرایض مخلص صحرای کربلا را برگزینید به فرمایشات شما وجاهت نمیدهد. لذا لطفاً آرامش خودتان را حفظ کنید و سعی بفرمایید با رعایت انصاف و منطق عرایض مخلص یا نظرات دیگران را نقد کنید یا اظهار نظر بفرمایید تا امکان رشد فکری برای خودتان و دیگران فراهم آید. مثلا بفرمایید وضعیت سوریه را که مخلص عرض کردم کجایش اشکال دارد. به کدام بخش آن نقد دارید وقس لهذا

این که یه سری از بدیهیات و پارادوکس ها که به موضوع تاپیک مرتبطه رو بیان کنم تا شما پاسخ بدید به صحرای کربلا زدن اسمش نیست.تناقضاتی که وجود داره رو باید پاسخ بدید.مثلا همین آخرین پستم رو بدون اینکه یه جمله ازش بکشید بیرون و خارج از موضوع بحث کنید جواب بدید.خیلی هم در آرامش هستم و منتظر جوابهای شما اگر که دارید.فکر و ذهن رو فروختن هم حتما میدونید لازم نیست مالی رد و بدل بشه! که اونهم جاهایی میشه مثل کسانیکه در رسانه های اونها کار میکنند.ولی همینکه منافع اونها در نظر گرفته بشه و در اونجهت تبلیغ و کاری صورت بگیره میشه ذهن و فکر رو فروختن.نمیدونم چرا مغلطه میکنید با اینکه منظور رو میدونید.

نزدیک مرگ;1009949 نوشت:
با کسی که همه فکر و ذهنش رو به کشورهای غربی و رسانه های استعماری فروخته نمیشه بحث کرد. وقتی چنین اشخاصی حفظ منافع ملی رو هم آرمانی میدونند حفظ مرزهای کشور هم آرمانی میشه که نباید براش هزینه بیخود کرد و مقاومت و ایستادگی کرد.اگر استعمار گفت بحرین رو هم بده باید گفت چشم اگر گفت فرهنگت رو هم بده باید گفت چشم اگر نیروهاش رو هزاران کیلومتر دور از مرزش آورد در منطقه تمدنی شما باید سر رو انداخت پایین شد گاو شیرده! وگرنه تحریم و هزار جور مسئله پیش میاد! حالا انگار بقیه این خلیفه های کشورهای عربی که متحد درجه یک آمریکا هستند و معترضانشون رو قطعه قطعه هم میکنند آخر دمکراسی هستند و حرفی در موردشون نمیزنند! شاه اردن مثلا فرقش با بشار اسد چیه؟ چون اون یارو سگ درگاه استعماره براشون از دمکراسی هم مقدس تره! اگه ایران برای حفظ خودش مقابل استعمار تا مدیترانه رو تحت نفوذش بگیره کار بدیه ولی از کوروش دم میزنند که به اینور و اونور لشکر کشید! این پارادوکس فقط از ذهن یک واداده کشورهای استعماری بر میاد! اگر هم مسائل تاریخی گذشته در امروز جایی نداره ولی اسراییل که بعد از جنگ جهانی اومدن از همه جهان جمع شدند فلسطین رو اشغال کردند یک موضوع فرعی هست نباید به کشورهای استعماری بربخورد که این کشور رو چرا در منطقه ما ساختند! بهرحال مشخصه چه کسانی برای این کشور و دینشون جانشون رو فدا میکنند و چه کسانی پیاده نظام استعمارگران میشوند.حتی در بین مسئولین هستند چنین افرادی با کارشکنیها و از پشت خنجر زدنها به کشور و مردم.و امروز هم دست برتر در حوزه تمدنی ایران مشخصه با چه کسانی است. دست استعمارگران و خودفروخته های استعمارگران ویا دست جبهه مقاومت و پاسداران این مرزو بوم. این وعده خداوند است و کسیکه به خدا اعتقادی نداره میتونه اون رو آرمانی بدونه ولی واقعیت اینه که زمینه ظهور آقا امام زمان(عج) با این مقاومت بوقوع میپیونده و وعده قرآنی خداوند که اشغالگران و ظالمین در اون ارض مقدس بدست مومنانش سرکوب میشوند محقق خواهد شد(بنی اسراییل 7)

نزدیک مرگ;1009992 نوشت:
این که یه سری از بدیهیات و پارادوکس ها که به موضوع تاپیک مرتبطه رو بیان کنم تا شما پاسخ بدید به صحرای کربلا زدن اسمش نیست

دوست عزیز اینکه به هیچ یک از عرایض مخلص توجهی ندارید و در جواب عرایض من مسائل جدید و نامرتبط با عرایض مخلص بیان بدارید در عرف عام از ضرب المثل به صحرای کربلا زدن استفاده میشود!
پست من در ارتباط با دو موضوع مطلب داشت. یکی موضوع اسرائیل و یکی سوریه. شما به کدام وجه این دو موضوع پاسخی گفتید که من فرمایش ارزشمندشما در آن زمینه را با دقت بخوانم و ببینم چقدر عرایض مخلص را به چالش کشیدید؟
مثلا شما میتوانستید در ارتباط با عرایض مخلص در مورد قائله فلسطین و اسرائل بفرمایید به این دلایل پرداختن و هزینه کردن منابع ملی در آن ارتباط خیلی مهم تر است یا مهم ترین مساله ما هست یا هرچه که نظر خودتان است.
یا مثلا شما میتوانستید بفرمایید این گروه بندی ها در سوریه وجود ندارد یا گونه دیگری وجود دارد یا هرچه که نظرتان است.
ولی شما در جواب، فقط بنده را به فروختن فکر و ذهنم به کشورهای غربی و رسانه های استعمار متهم فرمودید. مگر چاره ای دارم بجز اینکه تلاش کنم به شما عرض کنم که چیزی تا کنون به کشورهای غربی نفروخته ام که تلاش بیهوده ای هم بوده و آنهم مورد قبول شما قرار نمیگیرد.
شما بفرمایید دیگر چه سخنی میتوانم عرض کنم؟؟!!
بزرگوار ، هیچ بخشی از فرمایشات شما در ارتباط با عرایض مخلص نیست. شما فقط این مخلص را به همراه بخشی از دولتمردان کشور به خودفروختگی(!!!) و از پشت خنجر زدن و موارد مشابه متهم فرمودید. خوب من چکار میتوانم بکنم؟ لایحه دفاعیه از خودم مبنی بر اینکه وطن فروش جاسوس خودفروخته ....... نیستم تنظیم کنم؟
این است که خدمت شما برادرانه عرض کردم که پاسخ گفتن به شما بسیار سخت است.

من فکر میکنم شما اشتباهی وارد این تاپیک شدید و باید جای دیگری رو برای دفاع از سیاستهای غرب و کشورهای استعماری استفاده میکردید.همون پست اولتون به این موضوع ربط داشت که پاسخش رو هم گرفتید.موضوع تاپیک هم همین پارادوکس های امثال شماست که از کوروش هم برای منافع اسراییل و آمریکا استفاده میکنید.تکرار تحلیلهای بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو فرانسه و ... در مورد مسائل منطقه ما مورد دیگری است که میتونید تاپیک جداگانه در موردشون ارسال کنید و منهم میام اونجا دوباره پاردوکس های شما رو در مورد موضوعات منطقه رو هم اونجا مینویسم تا جوابی براش نداشته باشید. پست اولتون و پاسخی که گرفتید:

manmehdiam;1008779 نوشت:
مگر هر کس طرفدار پادشاهی بود باید سرزمین تحت پادشاهی اش را هم مجددا برپا کند!! دوست عزیز افراد مبنا نیستند ، انسان سالم هیچ گاه افراد را قضاوت نمیکند . بلکه اگر در جایگاه اش قرار گرفتیم فقط باید اعمال انسانها را ارزیابی کنیم. بر همین مبنا کورش به عنوان یکی از پادشاهان بزرگ که تاثیر بسزایی در تاریخ داشته مدنظر است. یکی از ابعاد مهم این انسان که در تاریخ بسیار نادر است برپایی کلیات اصول حقوق بشر (مثل آزادی دین یا مساوات و ...) آن هم در 2500سال قبل بوده که مورد توجه همگان قرار گرفته است. شما چرا اینقدر عصبانی هستید که باعث مشود کلی گزاره های اشتباه بفرمایید. آمریکا رفتن چه ربطی به کورش کبیر دارد!!! به نظر میرسد آمریکاییها علاقه مند رتبه های برتر کنکور، المپیادی ها، تحصیل کرده های شریف و پلی تکنیک و .... سرمایه دارها، کارآفرینان و ...اینها هستند که از دامان ایران اسلامی به آغوش شیطان بزرگ پناه می برند. (البته عدادی از مسئولین و بخصوص فرزندان دلبندشان هم علاقه وافری به نظام سلطه دارند!!! که یا آنجایند و یا مترصد آنند که تشریفشان را ببرند) شما و ما به جای اینکه از یهودیت به عنوان فحش و ناسزا استفاده کنیم بهتر است که منصفانه اظهار نظر کنیم. ظلم هرجا که باشد و ستم هرجا که باشد و به هر اسمی و توسط هر کسی که باشد و به هر بهانه ای که باشد مردود است. فقط نظر منتقدین این است که با ملاحظه مشکلات عدیده ای که مردم ما گریبانگیرشان است و .... ما باید عاقلانه و منصفانه منابع مالی و معنوی کشور را خرج کنیم. بالاخره روشهای رسیدن به نان! هم فراوان است (خخ)
نزدیک مرگ;1008809 نوشت:
نقد درستیه به اسراییل و سیاستهای صهیونیسم جهانی که با ادعای تاریخ چهار هزار ساله و با جعل تاریخ و تحریف تاریخ (مثل یک نمونه از تحریفی که نتانیاهو انجام داد و لینک سخنانش رو گذاشتم و ایرانیهایی رو که قوم بنی اسراییل رو در بابل نجات داد بعنوان دشمن معرفی میکنه و عمل ایرانی کشی رو که در اصل ایرانیها میزبانشون بودند رو توجیه میکنه) بعد از جنگ جهانی و تسلط صهیونیسم جهانی و تاسیس شورای امنیت با حق وتو که یک سازمان استعماری است حدود هشتاد ساله فلسطین رو اشغال کردند و از هر جنایتی فرو گذار نکردند و منطقه رو به آشوب کشوندند .و برای تسلط بر این منطقه خواستند کشور یهود برپا کنند! حالا همین جنایتکاران و استعمارگران بیانیه حقوق بشر دروغین و آزادی دروغین مینویسند تا فرهنگ فاسد و سیاستهای استعماری خودشون رو بر جهان مسلط کنند! سربازانشون رو هم هزاران کیلومتر دور تر از سرزمینشون به حوزه تمدنی ایران میفرستند و کشورگشایی میکنند! و کمک به گروههای تجزیه طلب مزدور برای از هم پاشیدن کشورهای بزرگ منطقه میکنند.و با تاریخ نویسی و جعل تاریخ از پادشاهی باستانی ایران که همه هدفش پاسداری از ایران مقابل متجاوزان بوده و مثل همه پادشاهان و سیستم های پادشاهی اون زمان قوت و ضعف خودش رو داشته ابزاری برای خدمت به صهیونیسم جهانی و سیاستهای استعماری خودشون بسازند در این صد ساله اخیر بخصوص رژیم پهلوی که دستنشانده خودشون بوده. درحالیکه ایرانیان همیشه یکتاپرست بوده اند و حقوق بشر و آزادی حقیقی رو در فرهنگ و دینشون و معنویتی که در ادبیات و تاریخشه میبینند.بخاطر همین به ستمدیدگان کمک میکرده اند.یک ایرانی خداپرست حقیقی هیچوقت زیر بار دفاع از سیاستهای دشمنان میهن و آیین خودش نمیره مگر اینکه تبدیل بشه به پیاده نظام اونها.چه در بین مسئولین با کمکاری و فساد و رانت و ناکارامدی و حتی کارشکنی و وادادگی به غرب و چه در بین مردم.

نزدیک مرگ;1010034 نوشت:
تا جوابی براش نداشته باشید

پس اجازه بدهید اعتراف کنم که جوابی برای شما ندارم. شما پیروز شدید!

manmehdiam;1010059 نوشت:
پس اجازه بدهید اعتراف کنم که جوابی برای شما ندارم. شما پیروز شدید!

پیروزی مطرح نیست وقتی تناقضات وجودی شما نشون داده میشه دست به نیش و کنایه میزنید.مهم مشخص شدن دو رویی و تناقضات شماست که حداقل اینجاها مشخص میشه.

[="Arial"][=arial]

HAQIQAT;1007084 نوشت:
طرفداران کوروش چرا سرزمین مادری شون رو آزاد نمی کنند؟

به نام خدا
سلام

بنده فقط یه سوال از طرفدارای شاه کوروش دارم ؛ چرا نمیرید سرزمین مادریتون رو آزاد کنید!
مگه نمیگید شاه کوروش با ظلم مقابله میکرد؟
مگه نمیگید نصف دنیا مال ما هست؟
مگه فلسطین جزء سرزمین شاه کوروش (سرزمین مادری) نیست؟
مگه امروز اسرائیل ظلم نمیکنه؟
امروز این مدافعان حرم هستند که جدای از مباحث دینی و تاکتیکی و غیرو دارن تلاش میکنند تا سرزمین مادریمون رو آزاد کنن.
شماها که یقه هاتون را جر میدید و میگید کوروش کبیر و دم از شکوه و عظمت ایران میزنید دقیقا چیکار میکنید! مگه شاه کوروش ظلم ستیز نبود؟ بسم الله پاشید بریم فلسطین که زمانی جزء خاک ما بود رو پس بگیریم.
اگه به فکر تطهیر پهلوی هستید ، اگه به فکر تطهیر رژیم صهیونیستی هستید ، اگه به فکر گرین کارت آمریکایی هستید و غیره و غلط میکنید دم از کوروش میزیند.
شماها یهودی صفتید...


حالا چرا اول فلسطین
فلسطین پس از انقراض هخامنشیان هیچگاه تحت حکومت ایران نبوده یعنی دو هزار و سیصد و پنجاه سال هست که حاکم ایرانی یا دست نشانده ایرانی نداشته و حتی در تمام دوره هخامنشیان هم کاملا تحت سلطه ایران نبوده
در دوران قبل از اسلام هم در مقاطع کوتاه به تصرف ایران در می آمده در مسیر لشکر کشی ها به مصر یا شکست دادن رومیان این منطقه بیشتر تحت سلطه یونان و سپس روم و بعد ها هم روم شرقی و سپس با یورش اعراب جزء جدایی ناپذیر امپراطوری اسلامی اعراب یا عثمانیان بوده مگر در دوره حدود صد ساله جنگهای صلیبی
حال که شما دعوت به بازپس گرفتن کشوری میکنید که حداکثر صد و پنجاه سال تحت اشغال یا سلطه ایران بوده!
چرا دعوت خود را با بازپس گیری کشورهای همسایه مانند افغانستان ترکمنستان آذربایجان ارمنستان عراق تاجیکستان و ... نمیکنید؟ این مناطق بیش از دو هزار سال تحت سلطه حکومتهای منتسب به ایران بوده اند و بیشتر اینها تنها کمتر از دویست سال گذشته از مام میهن جدا شده اند!
چرا سورنا را از سر گشاد آن میدمید؟

استارتر نیومد جواب بده.من با این حرف این دوستمون یاد اون گربه ای افتادم که هر جور ولش کنی چهار دست و پا میاد زمین! وقتی که نتونستن این منطق رو که فرزندان کوروش باید ادامه دهندگانش باشند و قوم مظلوم دیگری رو که صهیونیستها و یهودیهای نژادپرست دارند بهشون ظلم میکنند و توی منطقه ما و کشورهای بزرگش فتنه ایجاد میکنند برای تاسیس اسراییل بزرگ نجات بدن ، حالاشیفت شدند روی اینکه چرا فلسطین اصلا!! آدم خنده اش میگیره.نمیدونم رابطه بین صهیونیستها و مخالفای دین و دشمنان کشورمون چطوریه که بالاخره باید از این کشور چند ساله که پشتش کلی خون و جنایت و ظلم خوابیده یه جوری از طرفشون حمایت بشه! مثلا طرف شعار حقوق بشر میده بعد مثلا یه کلیپ ببینه که سرباز اسراییلی که بچه کوچک رو بازداشت کرده و بعنوان سپر انسانی جلوش گرفته میبینه میگه به ما چه! حالا این دوستمون میگه اول کشورهای دیگه چرا اصلا فلسطین! حالا نه که به عراقیها و افغانها توهین نمیکنند؟! کشورهایی که قبلا جزو ایران بزرگ بودند! خب آمریکا بعنوان ابرقدرت مورد احترام غربگراها ناراحت میشه و اول باید رفت سراغ غده سرطانی که تو منطقه ما کاشتند.جبهه مقاومت هم از شرق تا مدیترانه گستره جغرافیایی داره و آمریکا باید از اینجا خارج بشه و اشغالگرهای نژادپرست و ظالم رو هم با خودش ببره >> یکی از نوادگان کوروش

به نام خدا

manmehdiam;1009945 نوشت:
دوست عزیز این احتمال هم هست. شاید همگی حاضر به این نباشند که جانشان را برای آرمانی بدهند. ولی قطعا بسیارانی هستند که به هیچ وجه حاضر نباشند جانشان را برای امری بیهوده بدهند.

متوجه نشدم. چطور امکان دارد شخصی را پادشاه حقیقی دانست اما آرمانهایش را قبول نداشت و بیهوده دانست؟
شرط عاشق شبیه معشوق شدن است. بزرگترین دروغ تاریخ اینه که بگی شخصی را دوست دارم اما عقیده و آرمانهایش را نه تنها قبول ندارم بلکه بیهوده میدانم.
این سخن بزدلان و عافیت طلبانی است که برای ناکامی های خود دنبال بهانه هستند. کوروش را قبول دارم ، اما آرمانهایش و اهدافش و رفتارش و کردارش بروند به جهنم. یعنی چنین اشخاصی به صورت مرموزانه ، لطیفانه و زیرکانه و البته خائنانه برای ضربه زدن به جناحی بدنبال بت ساختن و پشت بت قایم شدن را دارند. عده ای آگاهانه چنین میکنند ( که قطعا مزدور دشمن هستند ) و عده ای ناآگاهانه ( که ..... هستند ). اما هدف یکیست ، صرفاً ضربه به طرف مقابل نه از روی اعتقاد.
این عده دروغگو میگویند سینه چاک کوروش هستند اما عید باستانی نوروز را بی تمدنی میدانند و کریسمس را شکوه و تمدن میدانند اینان از احمقانند.

manmehdiam;1009945 نوشت:
مساله اسرائیل و فلسطین یا اسرائیل و اعراب از مسائل پیچیده قرن حاضر است . اینکه چه کسی برحق و چه کسی به ناحق هست یک موضوع فرعی است . موضوع اصلی این است که مردمان کشور ما چقدر حاضرند برای یک جانبداری هزینه کنند. آنچه روشن است به بسیاری از اقدامات اسرائیل بسیارانی در جهان انتقاد وارد میکنند. مثلا شهرک سازی های اسرائیل حتی مورد انتقاد آمریکا به عنوان مهم ترین متحد اسرائیل هم قرار گرفته است .
لکن مساله اصلی این است که در یک جایی از جهان کسانی با هم دعوا دارند. آیا به صلاح است که ما مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از منافع ملی ایران را به پای این دعوا قربانی کنیم؟ لذا دست کم در اعتراضات اخیر دیدیم که کارگران حقوق نگرفته و سایر معترضین با شعارهایی همچون سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن مخالف چنین هزینه هایی هستند. هرچند برای برآورد دقیق تر باید نظرسنجی یا رفراندومی در این باب صورت بگیرد تا زوایای دقیق آن مشخص شود.

اصلا هم پیچیده نیست. کاملا مُبین و مشخص است. صهیونیست در حال نسل کشی در فلسطین است. آل سعود در حال نسل کشی در یمن است. اشرار و منافقین در حال نسل کشی در سوریه و عراق و منطقه هستند.

و گروهی که به یاری مردم مظلوم میشتابند قطعاً جزوء دروغگویانی نیستند که از نام کوروش فقط نامش را بلد هستند. و کماکان آن دو فرض بر قدرت و قوت خود باقی هستد.

فرض اول

کوروش همان ذوالقرنین است ، پیغمبر خداست ، یهودیان را از بند و اسارت رهایی بخشید ، مانع ظلم به یهودیان ستم دیده شد. کسی بود که اگر صدای مظلومی را میشنید به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در ظلم بودند و کوروش آنها را نجات داد.
با این تفاسیر اگر امروز کوروش زنده بود و صدای آه و ناله مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، سوریه و غیره را میشنید به کمک آنها میشتافت. چه بسا فلسطین روزی جزء سرزمینش بود.
نتیجه: هرکس بگوید من کوروش را میستایم ولی نسبت به قضایای منطقه به کشتار در منطقه و ناله مظلومان در منطقه بی تفاوت باشد دروغگویی بیش نیست. اگر نه تنها کمک نمیکند بلکه سنگ اندازی هم میکند نه تنها دروغگو است بلکه از بن و ریشه ی کوفیان هزار رنگ و خائن است و قطعا از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه ساپورت مالی و غیره میشود.


فرض دوم

کوروش ذوالقرنین نیست ، پیغمبر خداهم نیست ، بت پرست بود ، اما به تمام ادیان احترام میگذاشت. اگر صدای مظلوم را میشنید بازهم به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در بند را آزاد کرد و اگر امروز بود یهودیان ظالم را در بند میکرد و سرزمینش فلسطین را پس میگرفت.
نتیجه گیری همانند نتیجه گیری در فرض اول است.

حال ای کوروش پرستان و کوروش ستایان به پا خیزید همانند کوروش بزرگ به داد مظلوم برسیم و ظالمان منطقه را از صحنه و صفحه ی روزگار محو کنیم. بروید سرزمین مادریتان را پس بگیرید. و اگر بزدل هستید و جرائت نبرد ندارید خفه شوید و گنده تر از دهانتان به یاوه گویی نپردازید.که اگر چنین کنید و دم از کوروش هم بزنید یا کوفی هستید یا خائن و جاسوس. به همین دلیل اعتقاد راسخ دارم کسانی که این چنین هستند را باید قبل از همه کس نابود کنیم. اینها فقط به دنبال ضربه زدن به کشور ایران هستند و کوروش و داریوش امثالهم همه بهانه است. وسلام.


manmehdiam;1009945 نوشت:
البته بلانسبت جناب بشار اسد، در رای گیری قبل از حمله آمریکا به عراق هم جناب صدام حدود 99درصد آرا را کسب فرمودند! و یا برادر جیم جونگ اون رهبر کره شمالی حتی توانستند 100درصد آرا ملت آزاد و دموکراتیک کره شمالی را کسب کنند وبه نوبه خودشان تو دهنی محکمی به تمام دموکراسی خواهان بنوازند!

دقت بفرمایید که در سوریه سه گروه اصلی با همدیگر درگیر هستند:
1- دولت سوریه که خواستار ادامه حکومت بشار اسد است و سایر نیروهای دولتی
2- ارتش آزاد که متشکل از نیروهایی است که بعد از اعتراضات مردمی سازمان یافته شده اند. عموما مردم ناراضی اینها هستند.
3- گروه شبه نظامی داعش که متشکل از نیروهای شبه نظامی ازسرتاسر دنیا هستند و یا گروههایی که از القاعده و طالبان جدا شده و به این گروه پیوسته اند.

این سه گروه فوق هرکدام با دو گروه دیگر در حال جنگ هستند.
دقت بفرمایید که مطابق مستندات و محل اعزام و شهادت افسران ایرانی ، جمهوری اسلامی به طرفداری از دولت و صرفا با ارتش آزاد درگیر است. و هیچگونه درگیری تا کنون نیروهای ایران با داعش نداشته است.

مثلا عربستان از بین این سه گروه به ارتش آزاد کمک های مالی میکند. (یعنی بخش آشکار کمکهای عربستان به این گروه است) امکان دارد عربستان به داعش هم به دلیل مبارزاتش با دولت سوریه کمکهایی کرده باشد.

بقیه فرمایشات شما چندان جایگاهی برای پرداختن به آن را ندارد.


دوست گرامی بهتره اطلاعات عمومیتون رو افزایش بدید و آمار واهی ندید.
حزب بعث و شخص صدام با کودتای 1963 میلادی بر سرکار آمدند نه با انتخابات و رای گیری و غیرو..... انتخابات پارلمانی هم از سال 1989 میلادی در عراق شروع شد که شخص صدام اجازه حضور هیچ نماینده ی ناظر بین الملی و حتی نماینده ای غیر از نماینده دولت در انتخابات را نداد.

اما در انتخابات سوریه نمایندگان نظارت بر انتخابات از اتحادیه اروپا ، آمریکا ، روسیه ، چین ، ایران ، عربستان و غیرو حضور داشتند و همگی نتیجه را تایید کردند. حتی نماینده گان ارتش آزاد سوریه که علیه بشار اسد قیام کرده بودند هم حضور داشتند.

بازهم آمار غلط و واهی. خوب نیست برای تطهیر دروغگویانی که فقط اسم کوروش را بلد هستند دست به انتشار اخبار غلط و دروغ میزنید.
از سردار شهید حاج حیدر تا محسن حججی همه به دست داعش و گروهک های دیگر کشته شدند. و سخترین درگیریها هم جبهه النصر و دو گروهک دیگر بود. بعدش خود داعش و این گروهکا میگن ما بودیم و شما از عالم بالا بهتون خبر رسید که کار ارتش آزاد بود.
با توجه به عرایض جنابعالی یک سوال مهم پیش میاد!

داعش را چه گروهی در سوریه از بین برد و از این کشور خارج کرد.

الف ) آمریکا ب) ارتش آزاد ج) اسرائیل د) جنگ داخلی داعش ه) گروهک های دیگر حاضر در سوریه و ) اتحادیه اروپا ز) روسیه

ح) خودشون خسته شدن و رفتن

فقط پیشاپیش عرض کنم دوست گرامی ، هر کدوم از این گزینه ها رو انتخاب کنید یا حتی خارج از این گزینه ها باعث توهین به شعور خودتون توسط خودتون میشه.

تمام این مدافعان حرم به دو دلیل رفتند و در سوریه جنگیدند. مورد اول دلایل مذهبی بود. و مورد دوم ایران دوستی آنان بود و هست که رفتند تا جنگ به داخل سرزمین کهن ایران زمین نشود. اما عده ای دروغگو که ادعا میکنند کوروش دوست هستند بجای کمک به این جریان طرفدار اسرائیل و آل سعود و داعش و آمریکا و غیرو هستند. اینان آفت کشور بزرگ اسلامی ، باستانی و کهن ایران زمین هستند. برای اینان کشور مهم نیست ولنگ و وازی مهم است و منظورشان از آزادی آزادی جنسی است نه چیزی بیشتر و فراتر از آن.
حدااقل ظاهرتون رو شبیه کوروش و حکومتش کنید. زنانی کاملا پوشیده و مردانی با محاسن زیاد! بسم الله.

HAQIQAT;1010498 نوشت:
اما در انتخابات سوریه نمایندگان نظارت بر انتخابات از اتحادیه اروپا ، آمریکا ، روسیه ، چین ، ایران ، عربستان و غیرو حضور داشتند و همگی نتیجه را تایید کردند. حتی نماینده گان ارتش آزاد سوریه که علیه بشار اسد قیام کرده بودند هم حضور داشتند.

دوست عزیز این فرمایشات شما کاملا واهی و بدون سند به نظر میرسد. با اندک جستجو در اینترنت متوجه میشوید که چنین نظارتی در کار نبوده و انتخابات فقط در مناطق تحت کنترل دولت و ارتش بشار اسد برگزار شد و مهم ترین ناظران بین المللی هم جناب علائدین از ایران و برخی فعالان سیاسی (عموما طرفدار حفظ بشار اسد ) از باقی دنیا من جمله آمریکا هم ظاهرا حضور داشتند . به این نمیگن نظارت بین المللی.

HAQIQAT;1010498 نوشت:
اصلا هم پیچیده نیست. کاملا مُبین و مشخص است. صهیونیست در حال نسل کشی در فلسطین است. آل سعود در حال نسل کشی در یمن است. اشرار و منافقین در حال نسل کشی در سوریه و عراق و منطقه هستند.

درود بر شما! کاملا مشخص و سرراست!!!!

قضاوت با خوانندگان.
موید باشید

به نام خدا

manmehdiam;1010672 نوشت:
دوست عزیز این فرمایشات شما کاملا واهی و بدون سند به نظر میرسد. با اندک جستجو در اینترنت متوجه میشوید که چنین نظارتی در کار نبوده و انتخابات فقط در مناطق تحت کنترل دولت و ارتش بشار اسد برگزار شد و مهم ترین ناظران بین المللی هم جناب علائدین از ایران و برخی فعالان سیاسی (عموما طرفدار حفظ بشار اسد ) از باقی دنیا من جمله آمریکا هم ظاهرا حضور داشتند . به این نمیگن نظارت بین المللی.

اولا یاد بگیرید در بحث کل متن را جز به جز نقد میکنند نه صرفا یک بحث کوچک و تقریبا خارج از موضوع را.
دوم اینکه بیشتر کشورهای مخالف بشار اسد خودشان اجازه برگزاری انتخابات در کشورشان را ندادند. در باقی کشورها تمام نماینده گان فوق حضور داشتند.
سوم در سوریه تمام مناطقی که خالی از داعش بود انتخابات برگزار شد و مناطق تحت کنترل یعنی مناطقی که به صندوق های انتخاباتی حمله نمیشود. ربطی به موافقان بشار ندارد.و در مناطق رای گیری شده تمام نمایندگان حضور داشتند. مهمترین این نماینده گان نماینده گان ارتش آزاد بودند که بعد از پایان رای گیری صحت آن را تایید کردند.

manmehdiam;1010672 نوشت:
درود بر شما! کاملا مشخص و سرراست!!!!

قضاوت با خوانندگان.
موید باشید


شما تناقضات سخنانتان را درست کنید بعد بیایید برای بحث.

در پست قبلی آن چیز که به موضوع اصلی تاپیک مربوط است را پاسخ دهید و دنبال حاشیه نروید.
تمام کوروش پرستان دروغگو و خائن هستند.

HAQIQAT;1010721 نوشت:
در پست قبلی آن چیز که به موضوع اصلی تاپیک مربوط است را پاسخ دهید و دنبال حاشیه نروید.
تمام کوروش پرستان دروغگو و خائن هستند.

دوست عزیز مخلص برای پاسخ حداقلی به فرمایشات شما هم ابا داشتم. که هرچه ادامه می یابد به نظرم میرسد که حق داشتم. از نبود مستندات کافی برای فرمایشات شما که بگذریم ، بخصوص فرمایشاتی مثل نابود کردن هرچه زودتر، دروغگو...خائن(که قاعدتا معنی روشنی دارد!) باعث میشود که فرمایشات شما عموما واجد حداقل استانداردهای این حقیر برای گفتگوی دوستانه و نقادانه و امکان تقابل افکار مختلف نباشد.

گو اینکه ادامه گفتگو هم موضوع جدیدی را مطرح نمیکند لذا عرض کردم که قضاوت را با خوانندگان واگذار می نماییم.

موضوع قفل شده است