پیامبر ص

آیا جبرئیل همان پیامبر اکرم (ص) است؟

انجمن: 

سلام
از دو نفر روحانی بسیار سطح بالا شنیدم که گفتند جبرئیل مقامی از مقامات پیامبر است و جدای از پیامبر نیست! یکی از مقامات عقلی! فکر کنم این طوری گفتند

آیا این مطلب صحت دارد؟

با توجه به قرآن به نظر میرسه این مطلب صحیح نباشه اما از اونجائیکه از دو نفر اهل علم آنهم جدای از هم شنیدم تصمیم گرفتم از شما کمک بگیرم
متشکرم

بررسی حدیث: «علی برای من به منزله هارون برای موسی است»

سلام و عرض ادب
حدیث معروف پیامبر ص اینگونه است که امام علی ع برای من به مانند هارون برای موسی است با این تفاوت که پس از من پیامبری نیست.
بنابراین هرچیزی که اون سمت اتفاق افتاده پس اینور هم باید دنبالش باشیم
اونجا سامری مقداری از آثار رسول رو برداشت نه همش رو و اینجا هم خلفای سه گانه مقداری از آثار رسول. یعنی قرآن رو برداشتند اما عترت رو پس زدند
اونجا گوساله پرست شدند، اینجا هم شتر پرست شدند (شتری که عایشه بر آن نشسته بود)
اونجا حضرت موسی برای تنبیه گوساله را سوزاند و به خورشون داد،که من فکر می کنم نمونش در اینجا تجاوز حجاج به نوامیس مدینه است (اگر مورد دیگری سراغ دارید بگویید؟)
اما سوال من اینه که اونجا حضرت موسی به خداوند میگه خدایا پس این گوساله چطور صدا میده؟ خدا میگه من بهش صدا دادم تا قومت رو مورد آزمایش قرار بدهم. حالا این صدا دادن که باعث آزمایش بود، نمونش واسه دوره امیرالمومنین امام علی ع چیست؟

بهترین راه برای پوشاندن برهنگان ،سیراب کردن تشنگان و سیر کردن گرسنگان چیست؟

از پيامبر صلی الله علیه و آله نقل شده كه حضرت در شب معراج مشاهده كردند كه بر روی در سوم جهنم نوشته شده:هر كس می خواهد در روز قيامت برهنه نباشد، پس برهنگان را بپوشاند و هر كس می خواهد در روز قيامت تشنه نباشد، پس تشنه گان را سيراب نمايد. وهر كس كه می خواهد از گرسنگی روز قيامت در امان باشد پس گرسنگان را سير كند.

سلام به دوستان
می خواستم بدونم طبق حدیث بالا و شرایط امروزی جامعه چه کارهایی مصداق «پوشاندن برهنگاه،سیراب کردن تشنگان و سیر کردن گرسنگان» است، بهترین کارهایی که میشه انجام داد چیه؟ از دوستان هر کس نظری داره لطفا اعلام کنه.

امیدوارم همه قیامت بی خطر و خوبی داشته باشیم!