پیامبر اکرم (ص)

×

پیغام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated در include_once() (خط 29 از /home/askdinorg/domains/askdin.com/public_html/sites/all/modules/bbcode/bbcode.module).

امامت و خاتمیت رسالت

انجمن: 

سلام. از دوستان سوالی دارم. شیعیان از آیه ۱۲۴ سوره بقره، استفاده میکنن برای اثبات استمرار امامت. سوالی که هست اینه که آیا امامت و تداوم آن بعد از رسول خدا که خاتم پیامبران بودن، با خاتمیت ایشون تناقض نداره؟ یعنی اهل سنت میگن که چون تو همین آیه امامت به حضرت ابراهیم، رسیده که خودش قبلا پیامبر بوده، لازمه امام شدن کسی، پیامبر بودنشه. به همین جهت تداوم امامت بعد از پیامبر اسلام با خاتمیت ایشان تناقض دارد. این شبهه چه جوابی دارد؟

مرگ در جاهلیت

انجمن: 

با سلام و عرض تسلیت ایام محرم و صفر

طبق گفته پیامبر که می فرمایند: هر کس امام زمان (امام دوران) خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است؛ آیا خلفای سه گانه به مرگ جاهلیت مرده اند؟

اگر بله به چه دلیل و اگر خیر پس چرا حق امام خود را در زمان خلافت خوردند و پس از فوت پیامبر بر ضد امام علی (ع) شدند و وقایع کوچه بنی هاشم و باغ فدک رخ داد؟

قیامت برای پیامبر اسلام هم یوم الحسره است؟

گفته میشه قیامت برای مومنین هم یوم الحسره است به خاطر کمالات بیشتری که میتوانستند کسب کنند و کسب نکردند ایا برای ائمه هم این گونه است؟برای پیامبر که بالاترین مقام رو در کمالات دارند چه طور؟ایا از کمالات چیزی بوده که امکان کسبش باشد و پیامبر صلی الله علیه و اله اون رو کسب نکرده باشند؟

مذاکره نمایندگان نجران با پیامبر گرامی (ص)

انجمن: 

گروهی از سیره نویسان ومحدّثان ومورخان اسلامی متن مذاکره نمایندگان نجران با پیامبر را نقل کرده اند ولی مرحوم سید بن طاوس خصوصیات مذاکره و سر گذشت مباهله را دقیقتر و جامعتر و مبسوطتر از دیگران نقل کرده است. وی تمام خصوصیات مباهله را از آغاز تا پایان از کتاب «مباهله» محّمد بن عبدالمطلب شیبانی، و کتاب « عمل ذی الحجة » حسن بن اسماعیل نقل کرده است ولی نقل تمام جزئیات این واقعه ی بزرگ تاریخی که متأسفانه برخی از سیره نویسان حتی در اشاره به آن کوتاهی نموده اند، از حوصله ی این کتاب خارج است و فقط گوشه ای از مذاکرات آنان را که «حلبی» در سیره ی خود آورده است در اینجا ذکر می نماییم.