ظهور نزدیک است؟

آیا واقعا ظهور نزدیک است؟

سلام علیکم حجت الاسلام پناهیان  می فرمایند : منتظر مقدمات نباشید، در آستانه‌ی ظهوریم سوالم اینه  چطور انقد با صراحت میگن ؟ ایاواقعا ظهور نزدیکه ؟و اینکه ایا مردم اجازه دارند با این صراحت بگن در استانه ظهوریم ؟ اگه ظهور زود اتفاق نیفتاد ایادباعث سردی و بی اعتقادی جونها نمیشه این حرف ؟

آیا ظهور نزدیک است؟

سلام

مَنْ یضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُ اللَّهِ لَمْ یجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِكُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یذْهَبُ مُلْكُ سِنِینَ وَ یصِیرُ مُلْكَ الشُّهُورِ وَ الْأَیامِ فَقُلْتُ یطُولُ ذَلِكَ قَالَ كَلا. هر كس مرگ عبد اللَّه را براى من ضمانت كند من هم آمدن قائم را براى او ضمانت می‌کنم. بعد از آنكه عبد اللَّه مرد دیگر مردم بر سر كسى اجتماع نمی‌كنند و این امر (ظهور دولت حق) بخواست خدا به صاحب شما (حضرت قائم مهدی موعود علیه السلام) منتهى می‌گردد و بعد از آن (مرگ عبد الله) سلطنت سالها ("سنین" یعنی کمتر از 3 سال) از بین می‌رود و به سلطنت ماه‏ها و روزها تبدیل مى‏شود عرض كردم: آیا این دوران طول میكشد؟ فرمود: نه‏.
(حکومت ملک سلمان پادشاه فعلی عربستان به 3 سال طول نخواهد کشید و با توجه به اینکه در 23 ژانویه 2015 به پادشاهی رسید (به نقل از ویکیپدیا) یعنی 23 رو بعد از آغاز سال 2015 یعنی هنوز 2 سال وقت برای حکومت دارد.)

فتنه تير و تاري پديد آيد و آنگاه فتنه به دنبال فتنه برپا شود تا مردي از اهل بيت من به نام مهدي خارج شود ، اگر او را درك كردي با او باش تا از هدايت يافتگان باشي.
الحاوي للفتاوي ج 2 ص 138

مردم شرق و غرب به اختلاف مي گرايند ، اهل قبله(مسلمانان) نيز دچار اختلاف مي شوند ، مردم از ناامني به شدت رنج مي برند و اين چنين روزگار سپري مي شود تا منادي آسماني ندا دهد ....
غيبت نعماني ص 132 – ملاحم و الفتن ص 114

...و آن سالي است که در تمام سرزمين عرب اختلافات روي ميدهد
بحار الانوار ج‏52 ص 222

آنگاه كه در عراق اضطرابهاي شديد سلب آرامش نمود و اختلافات شام را فراگرفت و اهل يمن بر سر حكومت درگير شدند...
الزام الناصب ص 204
(مطابقت کامل)

شما را به مهدي(عج) بشارت مي دهم ، هنگامي كه اختلاف شديد در ميان مردم پديد آيد و زلزله هاي سختي واقع شود ، او قيام مي كند.
غيبت شيخ طوسي ص 111 ، ملاحم و الفتن ص 134

قائم قيام نمي كند مگر پس از وحشت شديد ، زلزله ها و فتنه هاي فراگيري كه بر مردم چيره شود و طاعوني پيش از آن شايع شود و شمشير برنده اي در ميان عرب پديد آيد و اختلاف در ميان مردم افتد....
غيبت نعماني ص 123 ، بشارت الاسلام ص 92

اي جابر قائم ظهور نميکند مگر هنگاميکه شهرها را فتنه و آشوب فرا گرفته باشد، و مردم راه فرار بجويند ولي راهي پيدا نکنند
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1055

ابو سعید خدری از رسول معظم روایت کرده که فرمود: شما را بشارت میدهم که مهدی علیه السلام در موقع اختلاف و انقلاب امت من ظهور خواهد کرد.
فتنه ها و آشوبهاي آخرالزمان (ملاحم و الفتن) - باب 18 – ص 155

آن (ظهور) هنگاميست كه زمامامداران ستمگر شما كه سياست مسلمانان را بلد نبودند ، از بين بروند.
الزام الناصب ص 213

مژده پيروزي را از سمت دمشق مي شنويد... و شورشيان روم پيش مي آيند و در رمله مستقر مي شوند، پس اولين جايي که از غرب (غرب بلاد اسلامي) خراب مي شود، سرزمين شام است.
غيبت شيخ طوسي 269، غيبت نعماني 279/67

وقتي که از کشمکش و اختلافات داخلي شام اطلاع يافتيد بايد از شام گريخت، زيرا آشوب و جنگ در آنجاست.
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار ) ص 1055

در آن سال اختلاقات بسياري در هر زمين از ناحيه غرب روي ميدهد نخستين جائي که خراب ميشود شام است...
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987

با ديدن سه علامت منتظر آمدن مهدي باشيد. را وي عرضکرد: يا اميرالمومنين آنها چيستند؟ فرمود: اول اختلافي که در بين اهل شام پديد مي آيد، و آمدن پرچمهاي سياه از خراسان و وحشتي در ماه رمضان
غیبه نعمانی، ص 133؛ بحارالانوار، ج 52، ص 229؛ منتخب الاثر، ص 220

سعید بن مسیب میگوید: در شام فتنه ای خواهد بود که از هر ناحیه ای آنرا برطرف میکنند از ناحیه دیگری سربلند میکند و آن فتنه انتها ندارد تا اینکه منادی از آسمان ندا میکند که امیر شما فلان خواهد بود.
فتنه ها و آشوبهاي آخرالزمان (ملاحم و الفتن)باب 76 - ص 29

وقتي که در سرزمين شام بلوايي را مشاهده نمودي، پس مرگ است و مردن، تا آنکه غربيان به تحرک آمده و روانه سرزمينهاي عربي گردند. که حوادثي بين آنان رخ خواهد داد.
الملاحم و الفتن ص 107
(!!!)

از امیرمومنان علیه السلام نیز نقل شده که فرمودند:
"حکومت اهل بیت پیامبرشما درآخرالزمان است برپایی آن نشانه هایی دارد,ازجمله آنکه رومیان وترک ها برشما بی دلیل بشورند ونیروها علیه شما بسیج گردانندآنگاه رومیان با ترک ها به اختلاف برسند وجنگ ها در زمین گسترش یابند ..
بحار:52/208
(کودتای ترکیه!!! سفر اردوغان به مسکو!!!)

وقتي دو نيزه دو سر کرده لشکر با هم کشمکش نمودند، علامتي از علامات الهي ظاهر ميگردد عرض شد يا اميرالمومنين آنعلامت چيست؟ فرمود: زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند....
غیبت نعمانی صفحه 163، غیبت شیخ طوسی صفحه 277

هنگاميکه دو نفر مدعي حکومت در شام بجان هم افتادند علامتي از علائم الهي است. سپس مردم را امر بسکوت و آرامش ميکنند. آنگاه شام چنان دچار اضطراب و ناامني ميگردد...
مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 989
(در گیری بشار با تروریست های متحد مدعی حکومت (به غیر از داعش))

زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند. خداوند آن زلزله را براي مومنين رحمت و براي کفار عذابي قرار مي دهد، هنگامي که اين زلزله واقع شد... در آنموقع يکي از دهات دمشق بنام حرشا را بنگريد که چگونه در زمين فرو ميبرد .
غيبت شيخ طوسي ص 277 ، ملاحم و الفتن ص 53

و قريه اي از شام بنام جابيه بزمين فرو ميرود
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987 و 1018

...، دهکده ای از دهکده های شام به نام «جابیه» خسف می شود، قسمتی از دیوار دست راست مسجد جامع دمشق فرو می ریزد، آشوبگری از میان رومیان خروج می کند که کشتار فراوانی را به دنبال دارد
غیبت شیخ طوسی صفحه 269، ارشاد مفید صفحه 338

...و سمت غربي مسجد دمشق بزمين فرو ميرود. حتي ديوارش نيز در هم فرو ميريزد....
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983

در اين موقع منتظر باشيد که در يکي از دهات شام بنام خرسنا زمين فرو رود، و چون اين نيز عملي شد منتظر آمدن فرزند هند جگر خوار سفياني باشيد که از يابس بيرون ميايد.
مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 989

نشانه خروج سفياني اين است كه خسفي در سمت غربي مسجد دمشق به وجود مي آيد و ديوار مسجد فرو مي ريزد و زلزله اي مي شود و قريه اي بنام جابيه در جنوب دمشق خسف مي شود و اين پس از خارج شدن مغربي و سپاهيانش از شام اتفاق مي افتد
غيبت نعماني ص 149 ، غيبت شيخ طوسي ص 278 و ...

«يخرج الناس من المشرق فيوطئون للمهدي سلطانه»
مردمي از مشرق خروج مي كنند و براي حضرت مهدي عج زمينه سازي مي كنند.(كشف الغمه ج ۳ ص ۲۷۳ ، الزام الناصب ص ۲۵۳)
(انقلاب اسلامی ایران)

در آن هنگام سه پرچم در شام به اهتزار در می آیند که پرچم های سفیانی ، اصهب و ابقع است و مردم شام در زیر این سه پرچم نبرد می کنند.
ارشاد مفید ص 338 ، المهدی ص 196
(داعش، ائتلاف جیش الفتح، ائتلاف

جبهه الاسلامیه

)

از نشانه های ظهور آن حضرت ویرانی شام به هنگام برخورد سه لشگر در زیر پرچم های سفیانی و اصهب و ابقع است
غیبت نعمانی ص 133 ، الزام الناصب ص 184
(همان طور که اطلاع دارید کلا داعش با بقیه ی گروه ها مشکل داره و بقیه ی گروه ها هم با داعش دشمن هستند، درگیری های زیادی و البته شدیدی بین این گروه ها هم رخ داده)

آیا نمیتوان امیدوار بود انقلاب اسلامی زمینه ساز خروج خراسانی باشد؟
آیا نمیتوان امیدوار بود داعش زمینه ساز خروج سفیانی باشد؟
آیا نمیتوان امیدوار بود تحولات یمن زمینه ساز خروج یمانی باشد؟
آیا نمیتوان همانند علمای بزرگ گفت "ظهور نزدیک است"؟

حوادث به طرز عجیبی با احادیث مطابقت دارند!

امیدوارم ملک سلمان 2 سال آینده رو نبینه و این زلزله پیش بینی شده هم اتفاق بیفته...

پ.ن. منابع احادیث بررسی نشده، مطالب داخل پارانتز از بنده هستند.

اللهم عجل لوليك الفرج