رابطه اعجار وتحدی

دور باطل در استدلال به اعجاز لفظی قرآن

انجمن: 

بسمه تعالی
با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان و کاربران سایت

به نظر بنده در استدلال به اعجاز لفظی قران یک دور وجود دارد که به آن اشاره میکنم

استدلال به قرار زیر است :

مقدمه اول : حضرت محمد (ص) ادعای نبوت و پیامبری کرد
مقدمه دوم : با توجه به ایات قرآن , ایشان همه کفار را دعوت کرد که اگر در نبوت ایشان شک دارند و فکر میکنند قرآن کلام خود اوست یک سوره یا ده سوره مثل قرآن بیاورند و آنها نتوانستند
نتیجه : قرآن از نظر فصاحت خارق العاده و معجزه است
اشکال من به مقدمه دوم است

از کجا معلوم این ایات خود ​ ساختگی نباشد !!!

در اینجا دور پیش می آید زیرا طبق مقدمه دوم اعجاز قرآن بوسیله آیات تحدی ثابت میشود و از طرفی مصون بودن قرآن از تحریف هم به اعتبار اعجاز قرآن است
پس در این استدلال یک اشکال وجود دارد

لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر