جعلیات

مدتی است در قبول برخی از فضائل شک دارم!

حدود یک سالی است در باب برتری حضرت ابراهیم و امام علی بر هم دیگر در حال تحقیق هستم و به نتیجه ای نرسیدم! اما نتیجه این تحقیقم صرفا این بوده که جدیدا وقتی حدیثی در باب فضیلت های اهل بیت میشنوم برام غیر قابل باور هستن و دنبال سند ها میرم و به گونه ای سند هارو ضعیف میدونم!!!!
یکم پیچیدست به عنوان مثال تو همین انجمن حدیثی نقل شده بود از امام علی ع که به صعصعه گفتند [من از ابراهیم برترم چون یقینم به خدا بیشترست یا علمم بالاتر است ]به این مضمون یا تعبیر بنده این بود !!!!!! که این خلاف نص صریح قران هست که میگه ملاک برتری مومن ایمان تقوا وعمل صالحه و صرف ادعای چند مورخ هرچند شیعه و سنی و نقلش نمیتونه برای صحت این حدیث و امثالهم سندیت داشته باشه یا در جایی گفته شده خداوند افرینش رو به واسطه وجود امام علی ع خلق کرده !!!! یا اهل بیت قبل از خلق حضرت ادم خلق شده بودند و معراج امام علی و خوردن سیب در اسمان چهارم !!!یا در باب معجزات و وحی به اهل بیت !و.....

احادیث فراوانی شنیدم میدونم که علم رجال و درایه ندارم و در اون حدی از علم نیستم که بتونم تشخیص بدم حدیثی صحیح یا غلطه اما نمیتونم چیزی که بر خلاف اصل و بر خلاف قران و بر خلافه عقله قابل حس هم نیست و صرفا یک یا چند مورخ از یک راوی مطمئن نقلش کرده رو قبول کنم

اعتقاد دارم خداوند متعال ولایتی رو به پیامبر متعال و ائمه همچنین حضرت ابراهیم داده اما به این معنی نیست اعوذو بالله مثل علی اللهی ها که خود امام در صدر اسلام اعدامشون کرد ما امام علی رو صرف ولایتش و داشتن ارادت تا جایگاه خدایی بالا ببریم !!!!! در ضمن در تحقیقاتم متوجه یک نکته شدم که عمده این فضیلت ها مربوط به امام علی و امام حسین نقل شده یعنی حضرت علی رو تا عرش فضیلت دادن در حالی که در مورد بقیه ائمه از جمله امام حسن ع و......کم کاری شاید کوتاهی در نقل شده!شاید هم کمتر اسرائیلیات نقل شدن !این صرفا یک نظر شخصی هست. حالا در صورت امکان انتظار چند جواب روشن دارم!فکر میکنم یکم ادامه پیدا کنه عقاید اصلیم هم در خطر هستن!!!!!!

اولا :تمام فضیلت های ذکر شده پیرامون اهل بیت مخصوصا حضرت علی قابل قبول هستند صرف این که فضیلت هستند!{از یک عالم شنیدم در باب فضیلت ها اصل رو بر صحت میزارن}؟
ثانیا: در باب برتری جایگاه در پیشگاه خداوند برای حضرت ابراهیم و امام علی ع غیر از ایمان تقوا و عمل صالح چیز دیگری قابل ذکر است؟اگر هست ایا خلاف قران نیست؟
ثالثا : ایا وسواس بنده در قبول احادیث فضیلت نوعی ایمان کم یا یقین پایین و رضیلت است یا یک فضیلت و قابل تایید؟