توسل . پیامبران .شرک

نمونه ای از توسل صحیح

انجمن: 

با سلام
با توجه به توضیحات استاد صدرا در تاپیک :

توضیح درباره معنای توسل

آیا میشود نمونه ای از یک توسل صحیح را برایم بیان کنید؟
با تشکر

دو راهی شرک یا تکبر؟

انجمن: 

با سلام و عرض احترام

خداوند از شیطان خواست تا برای انسان سجده کند
1 - آیا سجده برای غیر خدا شرک نیست؟

بت پرستان بت ها را واسطه خود و خدا می دانستند
2 - تفاوت بت پرستان و کسانی که انسان ها را واسطه خود و خدا قرار می دهند در چیست؟

آیا توسل به زنده مثل توسل به مرده است؟

انجمن: 

با سلام
لطفا اساتید جواب این شبهه وهابیون و ....بدهند
با تشکر

شبهه شیعه:
چرا توسل به پیامبر را در زمان زنده بودن وی جایز هست اما در زمان مرگ باید مشکوک باشد؟ آیا زندگی و مرگ اثری در حقیقت شرک دارد؟ اگر شرک است فرقی نمیکند چه پیامبر زنده باشد و چه مرده ؟باید شرک تلقی شود؟

پاسخ اهل سنت:

این شبیه به این است که بگوییم:
رفتن به پیش دکتر را در زمان زنده بودن وی جایز هست اما بعد مرگش رفتن به مطب دکتر مرده باید مشکوک باشد.آیا زندگی و مرگ اثری درحقیقت درمان دارد؟
اگر درمان است فرقی نمیکند چه دکتر زنده باشد و چه مرده ؟!!

آیا یک انسان اندیشمند چنین میگوید؟
ای دوستان شیعه مگر شما مسلمان نیستید؟ مگر قرآن تلاوت نمیکنید، مگر این آیه را در قرآن ندیدید؟!
(وَمَا یسْتَوِی الْأَعْمَى وَالْبَصِیرُ)۱۹= «و نابینا و بینا هرگز برابر نیستند،»
(وَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ)۲۰= و نه ظلمتها و روشنایی،(وَلَا الظِّلُّ وَلَا الْحَرُورُ)۲۱- و نه سایه و باد داغ و سوزان!« وَمَا یسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ یسْمِعُ مَنْ یشَاءُ وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِی الْقُبُورِ» سوره فاطر/۲۲- و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد می‌رساند، و تو نمی‌توانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفته‌اند برسانی (سوره فاطر)
این قرآن است که کور و بینا و سایه و آفتاب و تاریکی و روشنایی و مرده و زنده را برابر نمیداند
این قرآن است که به پیامبر میگوید تو نمیتوانی به مرده سخنی را بفهمانی، یک سال هم سخنرانی کنی مرده چیزی از گفته هایت را درک نمیکند.
و با وجود این آیات، شما میگویید چه فرق است بین طلب از مرده و درخواست از زنده!!

من شما را نصیحت میکنم
علت این لجبازی شما این است که تصور درستی از آخرت و عذاب جهنم ندارید گرنه اینقدر پوچ و بیهوده سخن نمیگفتید.
حتی اگر آیه ها هم نمیبود، عقل سلیم حکم میکند که تاریکی و روشنایی و کوری و بینایی و زنده و مرده را یکسان ندانید

اسألک بحق القبر

انجمن: 

با سلام و احترام

در توسل از تعبیر "بحق" زیاد استفاده می شود

میخواستم بدانم معنای آن چیست ؟

مثلا این دعای امام حسین علیه السلام را نگاه کنید :

اَللّهُمَّ اِنَّ هذا قَبْرُ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ(صلّى اللّه عليه و آله) وَ اَنَا ابْنُ بِنْتِ نَبِيِّكَ وَ قَدْ حَضَرنى مِنَ اْلامْرِ ما قَدْ عَلِمْتَ اَللّهُمَّ اِنِّى اُحِبُّ الْمَعْرُوفَ وَ اُنْكِرُ الْمُنْكَرَ و اسالُكَ ياذَا الْجَلالِ وَالاْكْرامِ بِحَقِّ الْقَبْرِ وَ مَنْ فِيهِ اِلاّ اخْتَرْتَ لى ما هُو لَكَ رِضىً وَ لِرَسُولِكَ رِضىً

مثلا ممکن است شبهه شود مگر قبر حق دارد ؟

یا فرض کنید علی به حسن می گوید برو فلان کار را بکن من به تو خانه می دهم.
حسن می رود و کار را به درستی انجام می دهد و می آید پیش علی و می گوید حقی به گردن داری و حقش را مطالبه می کند و علی هم حقش را می دهد
حالا یک نفر می آید پیش علی و می گوید به من هم خانه بده ...
علی می گوید چرا به تو خانه بدهم ؟
می گوید چون حقی به گردن حسن داری و باید به او خانه بدهی ( = من آنم که رستم بود پهلوان )
علی می گوید بله او حق دارد اما تو که حقی نداری ...

حالا پیامبر و معصومین علیهم السلام نسبت به خدا حق دارند اما ما این وسط چه نقشی داریم که از خدا می خواهیم به ما چیزی بدهد چون پیامبر یا معصومین حقی دارند ؟ مثلا می گوییم : اسالک بحق نبیک ...