برائت

شیوه‌ی برائت از دشمن

[=&amp] با عرض سلام و احترام؛[/]

[=&amp]خداوند سبحان، خطاب به مسلمانانی که برای درک آیات قرآن، از پیامبر اکرم (ص) مهلت می خواستند، می فرماید: ای اهل ایمان نگویید «راعِنا» تا بدین وسیله بهانه و دستاویزی برای دشمن بر علیه خود ایجاد کنید و...(بقره/104) زیرا این کلمه دو معنا دارد، آن معنا که برای مسلمانان است ایراد نگرفته ولی از آنجا که معنای دیگر جنبه منفی دارد، نفی شده است.[/]

[=&amp]با این تفسیر چرا ما برای اعلام برائت از دشمن، از کلمه «مرگ بر» استفاده می کنیم، و حال آنکه معنی دیگر این کلمه در جوامع بین المللی جنبه حقوقی دارد؟ در قرآن شیوه های گوناگون از اعلام برائت آمده است : در یکجا اعلام جنگ می کند مثل سوره توبه، در یکجا اعلام قهر می کند، مثل سوره کافرون. در جای دیگر نسبت به جاهلان اعلام بیزاری می کند مثل این آیه که می فرماید : [/][=&amp]و چون سخن لغوي (از دشمنان دين) بشنوند از آن اعراض کنند و گويند: اعمال ما از ما و اعمال شما از شما، برويد سلامت باشيد، که ما هرگز مردم (هرزه گوي) نادان را نمي‌طلبيم.[/][=&amp] و...[/]
[=&amp]بنابراین، اعلام برائت همیشه یک صورت ندارد. پس چگونه می شود که هرگاه کسی با ما دشمنی می کند آن هم از روی پنهانی، ما با کل مردم آنها به طور آشکار اعلام برائت می کنیم؟ البته گفتن این کلمه برای اسرائیل ایرادی نیست. چون به هرحال کل مجموعه صهیونیسم دشمن ما هستند و دشمنی آنها نیز آشکار است اما دشمنی ما با گروهی که بر ضد ما اقدامی نمی کنند برای چیست؟ مثلا برای مردم آمریکا این سوال هست که چرا مردم ایران می گویند مرگ بر آمریکا؟ گرچه این کلمه در خور سیاستمداران ما باشد، اما مگر ما چه کار کردیم؟[/]
[=&amp]حال ممکن است گفته شود، قرآن ظالمان و مظلومانی را که از آنها حمایت می کنند، دو برابر مجازات و سرزنش می کند. اما این مطلب نمی تواند معنای دوجانبه بودن این کلمه را توجیه کند؛ چرا که این مطلب برای ما توجیه شده است؛ در صورتی که می تواند دستاویزی برای دشمن در جوامع بین المللی باشد.
با تشکر
[/]

یک رجز علیه ظلم سهم شما

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همگی ...

توضیحی مختصر در رابطه با این پست خدمتتون ارائه می دیم

موضوع از این قراره که از این نوع پست انشاالله در سطح شبکه های اجتماعی موبایل و اینترنت و انجمن های اینترنتی میزاریم و ازشون می خوایم که یک رجز یا یک جمله یا یک حرکتی هر چند بسیار بسیار کوچک علیه استکبار جهانی و دست نشانده هایش اعم از داعش و گروه های تروریستی, خاندان ال سعود و خلیفه و اسرائیل غاصب و ... انجام بشه

شاید در نگاه اول این کار خیلی تاثیر گذار نباشه ... اما فراموش نکنید این نکته در نگاه اول است
جنگ روانی ای که علیه دشمنان از همین طریق راه میفته خیلی فراتر از این حرف هاست ... کافیه فقط شما حرفتون رو به فارسی و اگرم در حد توانتون بود به زبان های دیگه بنویسید

فراموش نکنید که می تونید ... حتی با یکی دو کلمه : متنفرم از استکبار

وقتی نمی بره ... نهایتا 2 دقیقه ...

امیدوارم که فراموش نکنید تاثیر روانی بر علیه دشمنان را ...

آیات و روایات پیرامون برائت از مشرکین و کفار

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان گرامی:Gol:

در این تاپیک قصد دارم و قصد داریم آیات برائت از مشرکین و کفار را بیان کنیم. :jangjoo:
فقط از ابتدای قرآن ، سوره به سوره جلو میرویم و آیات را بیان میکنیم که روند منظمی داشته باشد.تا اگر کسی وارد تاپیک میشود سردرگم نشود. :soal:

فقط خواهشم از دوستان گرامی این است.سوالات تفسیری پیرامون آیات بیان نکنند. :offlow: و اگر پیرامون یه ای شبهه و سوال دارند در تاپیک دیگر بیان بفرمایند تا در روند این تاپیک اختلالی ایجاد نشود. :kharej:

توضیح دیگری ندارم.....:Gig:

صبر کنید!:khandeh!: یک موضوع دیگر ماند. انشاء الله بعد از پایان آیات به سراغ احادیث میرویم و از پیغمبر خاتم(ص) شروع میکنیم تا نظرات آنها را پیرامون برائت از مشرکین بدانیم.

دیگه وضیحی ندارم:ok:.

برچسب: 

بررسی سند حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت کارشناسان و کاربران محترم سایت اسک دین

لطف بفرمایید سند حدیث زیر را بررسی کنید .
تشکر

« قال رسول الله صلی الله علیه و آله : من تأثم أن یلعن من لعنه الله فعلیه لعنة الله »

بررسی سندی یک روایت از امام جعفر صادق علیه السلام در موضوع برائت

با سلام

میخواستم لطف کنید منابع و متن عربی و ترجمه کامل روایت زیر را بگذارید و رجال راوی حدیث را بررسی نمایید . سپاس

« دروغ می گوید کسی که ادعای محبت ما اهل بیت را دارد ولی از دشمنان ما بیزاری نمیجوید . »